Виховна година "Спосіб життя і здоров’я"

Про матеріал

Тренінг «Спосіб життя і здоров'я»

Мета: дати учням поняття щодо здорового способу життя, довести пріоритети здоров'я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття підлітка; формувати у підлітків прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.

Перегляд файлу

 

Тренінг «Спосіб життя і здоров’я»

Мета: дати учням поняття щодо здорового способу життя, довести пріоритети здоров’я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття підлітка; формувати у підлітків прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.

Зміст  заняття:

 

I. Організаційна частина

1.Представлення тренера.

2.Оголошення теми та мети тренінгу.

Вступ. Тренер повідомляє тему заняття і ставить учасникам тренінгу питання, які спрямовані на актуалізацію знань.

Тренер: Тема сьогоднішнього заняття: „Здоров’я – цінність нашого життя” і поговоримо ми про здоров’я, про активну життєву позицію, спробуємо визначити власні духовні цінності та їх вплив на наше життя.

II. Основна частина

Вправа „Як розпорядитися своїм життям?”

Мета: навчити учасників визначати власні духовні цінності, вплив духовних цінностей на своє життя.

Хід вправи: На початку тренер пояснює правила, за якими буде відбуватися рольова гра під назвою „Як розпорядитися своїм життям?”, і наголошує, що вона допоможе кожному з учасників  знайти відповідь на це запитання. Пояснюючи правила гри, тренер роздає учасникам папірці.\

Інформація для тренера:

Чим реалістичніше буде організовано гру, тим краще буде результат. До початку гри тренер переглядає список „товарів” на продаж і пише назву кожного на аркуші або надає аркушу форму „товару”.

Правила гри „Як розпорядитися своїм життям?”

На початку гри прошу кожного написати своє ім’я на 10 папірцях, які вам було роздано. Кожен папірець репрезентує якусь частку учня: його енергію, інтереси, час, ресурси, ідентичність тощо. Протягом кількох хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати конкретну людину, отже КОЖЕН МАЄ ЗБЕРЕГТИ СВОЇ ПАПІРЦІ!

Через хвилину перед кожним постане вибір „витратити” чи „заощадити” свої папірці. На продаж будуть виставлені  різноманітні „товари” по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що, коли закінчаться папірці, вже нічого не можна буде купити.

Примітка: Усі покупки можна робити лише тоді, коли „товари” пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж вже виставлено наступну пару.

 

Потім тренер дає час для того, щоб кожен учасник написав своє ім’я на 10 папірцях, а після пропонує першу пару на продаж. Після цього він збирає у тих, хто бажає зробити  покупку. Видає кожному покупцю картку, що засвідчує його покупку.

 

Тренер зачитує першу пару „товарів”:

               Варіант А

Чудова квартира або будинок (1 папірець)

               Варіант Б

Новий автомобіль на вибір ( 1 папірець)

 

Наступна пара „ товарів” на продаж:

    Варіант А

Повністю оплачена поїздка на канікули  терміном 1 місяць  у будь-яку країну світу разом з другом (2 папірці).

    Варіант Б

Повна гарантія того, що людина, з якою тобі хотілося б одружитися прямо сьогодні, обов’язково одружиться з тобою у недалекому майбутньому (2 папірці).

 

Наступна пара:

    Варіант А:

Стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на 2 роки

 (1 папірець).

    Варіант Б:

Мати одного справжнього друга (2 папірці).

 

Наступна пара:

    Варіант А:

Закінчити престижний університет (2 папірці)

    Варіант Б:

Заснувати прибуткову компанію (2 папірці).

 

Наступна пара:

    Варіант А:

Мати здорову сім’ю (3 папірці).

    Варіант Б:

Здобути всесвітню славу (3 папірці).

 

Після того, як усі учасники зробили свій вибір з цієї пари, оголосіть, що тим, хто вибрали щасливу сім’ю, повертають два папірці як винагорода.

 

Наступна пара:

    Варіант А:

Можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 папірець).

    Варіант Б:

Відчуття задоволення протягом усього життя (2 папірці).

 

Наступна пара:

              Варіант А:

П’ять років безмежної фізичної насолоди (2 папірці).

              Варіант Б:

Любов та повага тих людей, що для тебе є найдорожчими (2 папірці).

 

Ті, хто вибрали п’ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець (якщо він залишився), оскільки за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку.

 

Наступна пара:

    Варіант А:

Чиста совість (2 папірці).

    Варіант Б:

Здатність досягти успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш (2 папірці).

 

Наступна пара:

    Варіант А:

Створити диво для того, кого любиш (2 папірці).

    Варіант Б:

Можливість прожити заново (або повторити) одну подію з власного минулого життя (2 папірці)

 

Наступна пара:

    Варіант А:

Сім додаткових років життя (3 папірці).

    Варіант Б:

Безболісне життя (3 папірці).

 

Більше не дозволяється робити покупки, ті, папірці, що не були використані, вважаються знеціненими.

 

Запитання для обговорення:

 

- Яка покупка подобається вам понад усе? Чому?

- Чи шкодуєте, що зробили якусь покупку? Чому?

- Чи хотілося б вам змінити правила гри? Чому?

- Чому ви навчилися, виконуючи цю вправу?

 

Коментар тренера:

 

Наші духовні цінності впливають на те, як ми витрачаємо власний час та ресурси. В обговоренні необхідно звернути увагу учасників на такий висновок: правила гри можна змінити, але життя - це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості залишаться відкритими для тебе через тиждень або рік. Тобі завжди бракуватиме часу, варіантів вибору грошей, можливостей тощо. Ти повинен будеш платити за кожен свій вибір у житті – і часто ця плата буде перевищувати твої сподівання.

 

Вправа „10 заповідей здоров’я”.

Мета: звернути увагу учасників на власні звички та необхідність здорового способу життя, закріплення знань, отриманих на занятті.

 

Хід вправи:

1. Тренер запитує в учасників: „Що таке заповідь?” Учням пропонується уявити себе мудрецями, які жили в давнину і дати 10 настанов – заповідей для зміцнення здоров’я. Після закінчення тренер пропонує одній групі учасників назвати свої заповіді і записати їх на дошці, інші учасники груп доповнюють цей перелік.

Потім учні роблять висновок, які заповіді найважливіші (акцент робиться на ті, що найбільше повторюються).

 

2. Інший спосіб проведення вправи: Підгрупи протягом 10 хвилин складають 10 заповідей здоров’я. Далі групи презентують свої розробки.

 

Запитання для обговорення:

- З чим можна порівняти заповіді?

- Як ви розумієте давній латинський вислів: „Якщо є сумнів – утримайся”.

- Чи важко було виконувати цю вправу? Що дає робота над цією вправою?

 

Вправа „Запитання – відповіді”

 

Мета: Підведення підсумків тренінгу, перевірка набутих знань.

Хід вправи: Учасники розподіляються по групам. Тренер розподіляє запитання:

Група 1. Для чого нам здоров’я?

Група 2. Що заважає людям бути здоровими?

Група 3. Що шкодить здоров’ю?

Група 4. Від чого чи від кого залежить стан здоров’я?

Підведення підсумків заняття.

 

Мета: отримати від кожного учасника інформацію про враження від проведеного тренінгу.

Хід вправи: На столі лежать два види паперу різного кольору (наприклад: жовтого і червоного) вирізані у формі яблук.

Тренер дає інструкцію:

Ви бачите на столі аркуші. Вони знадобляться нам для підведення підсумку заняття. На аркушах червоного  кольору ви напишете свої позитивні враження від тренінгу, а на аркушах жовтого кольору – побажання щодо поліпшення нашої роботи або те, що сьогодні вам не сподобалось і чому.

 

Не обов’язково брати і червоний, і жовтий аркуші. Ви можете скористатися (при бажанні) тільки одним кольором. Після того, як ви опишете власні враження, підійдіть, будь ласка, до малюнка „дерево” і наклейте свої „яблука” біля своїх листочків.

 

Вправа „Кроки до здоров’я”.

 

Тренер: Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя.

( роздаються сліди, на яких учасники пишуть власні кроки до здоров’я і йдуть по ним). Тож все в ваших силах. Бажаю удачі!

ІІІ. Заключна частина

 

12. Підсумки заняття

Учасникам пропонується підбити підсумки заняття. Тренер дає можливість кожному учасникові висловитись за особистим бажанням і відповісти на запитання:

- Які повідомлення, вправи, ігри Вам сподобались?

- Чи відчували Ви дискомфорт, негативні почуття? Під час яких видів роботи це було?  

 

Притча

В одному індійському племені юнаків на зрілість випробовували самотністю. Цим вони мали довести самі собі та спільноті, що готові стати справжніми воїнами. Учас випробовувань один із них опинився посеред гарної квітучої долини. Оглядаючи гори, які оточували цю долину, юнак побачив стрімку вершину, вкриту сліпучо-білим снігом. «Поміряюсь з тією вершиною», – подумав він. Хлопець одягнув сорочку із шкіри зубра, на плече накинув плач і почав підійматися на гору.

Вибравшись на вершину, він побачив під собою цілий світ: прекрасні краєвиди, безмежний простір. Його серце наповнилось гордістю. Адже він такий молодий, вродливий, сповнений сил і надій, зумів підкорити непорушну гірську вершину. Раптом юнак почув біля своїх ніг дивне шелестіння. Подивився і побачив змію. Хотів відскочити, але змія заговорила:

– Вмираю… Тут надто зимно для мене і немає поживи… Візьми мене під свою сорочку, зігрій і знеси в долину.

– Ні, – відповів юнак. – Знаю вашу породу. Ти – гримуча змія. Якщо візьму тебе, ти вкусиш мене – і я помру.

– Ні! Навіть не думай так! – відповіла змія. – З тобою не буду так поводитися. Якщо мені допоможеш, не вчиню тобі жодного зла.

Юнак і далі відмовлявся, але змія вміла добре переконувати.

Врешті-решт він взяв її під сорочку і поніс із собою. Коли вони вже спустилися в долину, хлопець делікатно поклав її на землю.

Несподівано змія скрутилася, кинулась на хлопця і вкусила його в ногу.

– Ти ж мені обіцяла! – закричав він.

– Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене з собою, – сказала змія і поповзла собі геть.

Ця історія присвячується всім, хто піддається таким спокусам, як наркотики, алкоголь, паління. А слова змії є пророчими : «Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене із собою!»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Голя Вікторія Олегівна
    Дуже цікава розробка!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
734
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку