Виховна година "Твій старт вирішує твій успіх"

Про матеріал
Даний матеріал проведено з метою активізації у старшокласників процесу професійного самовизначення. Вибір професії - це певний етап у становленні "Я-професійного" особистості. Тому доречними є вправи на формування навичок моделювання молоддю власного професійного вибору.
Перегляд файлу

Тема. Твій старт вирішує твій успіх

 

Мета. Активізувати у старшокласників процес життєвого, професійного самовизначення, формувати активну життєву установку, навички моделювання, планування та рефлексії, створити умови для осмислення учнями власної системи цінностей, усвідомлення себе, як суб'єкта життєвих ситуацій.

Обладнання: вислови про працю, мультимедіа, проектор, скриньки до вправи «Скринька», валіза, вчительська та учнівська презентації, зразки резюме до вправи «Шукаю роботу», список професій до вправи «Ранжування професій», імітація кабінету керівника до вправи «Зустріч».

 Види діяльності: колективна, індивідуальна, групова.

Щоб реалізувати свої мрії в реальний успіх, Ви повинні працювати. Працювати багато, наполегливо, постійно – це шлях до вдосконалення і максимального результату.

                                                                                                  Джон Паттерсон

Щоб дійти мети, треба насамперед іти.

                                                                                О. Бальзак

Якщо хочете, щоб люди з вами співпрацювали, самі зробіть перший крок до співпраці!

Дейл Карнегі

Якщо хочеш досягти успіху, навчися переносити і невдачу

 

Дейл Карнегі

 

 

Вправа “Скринька”

Мета: навчити учнів правильно приймати рішення, враховуючи усі “за” та “проти”.

Хід проведення: вибрати три учасники. Можна бажаючих. Їм пропонується вибрати одну із трьох скриньок. Скриньки червоного, білого та чорного кольорів. У першій скринці – яблуко, у другій – лимон, а третя –  порожня. Ніхто з дітей не знає, що знаходиться в скриньках. Спостерігачі можуть давати поради на рахунок вибору.

Питання для обговорення:

- Чому ви обрали цю скриньку?

- Чого вам не вистачало, щоб прийняти рішення?

- Що ви відчули, коли відкрили скриньку?

- Які були наслідки і чи були вони приємними для вас?

Орієнтовні відповіді учнів:  для прийняття рішення потрібно мати достатню кількість інформації, а учасники її не мали. Тому вони робили свій вибір за кольором, порадами оточуючих, навмання. А це відповідно і приводило до розчарувань.

 

Якщо хочеш досягти успіху, навчися переносити і невдачу

 

Дейл Карнегі

 

Слово вчителя.  Отже, сьогодні пропоную поговорити про ваш майбутній вибір професії, про ваш старт.  У кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками.

Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, - одна з умов відчуття життєвої повноцінності. Стартом  вашого вибору став вступ до ліцею , обравши певний профіль. Пропоную виконати веселі та одночасно серйозні завдання.  А в цьому нам допомагатиме група експертів.

 

Експерти. Вправа “Ранжування професій”

 Так, скоро нам необхідно вступати до вузів, і дуже важливо не помилитися з вибором вузу, а отже і з вибором професії, щоб відчувати успіх в майбутньому. Серед великої кількості професій у світі виділяють престижні, сучасні та професії, які завжди потрібні.

Хід проведення: Зараз я вам пропоную картки, на яких написані різні професії. Ваша задача: вибрати і розділити їх на сучасні, престижні та професії, які завжди потрібні. Для цього обєднайтеся в  групи:

перша група буде складати список «Престижних професій»;

друга група  «Сучасних професій»;

третя група  «Професій, які завжди потрібні».

Списки професій, які у нас вийшли:

Престижні: юрист, економіст, менеджер, топ-модель, телеведучий, журналіст, програміст, автослюсар, пластичний хірург, комерційний агент, рекламний агент, адміністратор, дизайнер і т.д.

Сучасні: програмісти, банківські службовці, бухгалтери, рекламісти, маркетологи, дизайнери інтер'єру, архітектори, фахівці з піар технологій, поліграфісти, журналісти, інженери, юристи, адвокати, вчителі, викладачі вузів, перекладачі, артисти, музиканти і т.д.

Професії, які завжди потрібні: лікар, учитель, двірник, будівельник, водій, перукар, міліціонер, пекар, хлібороб, кухар, слюсар, сантехнік і т. д
Отже, за даними Інтерне-ресурсів виділяють такі групи професій

  

 

 

Вчитель. Звичайно, ми тут перелічили не всі професії. Їх у світі близько 50 тисяч. Але, вибираючи собі спеціальність, ми орієнтуємося не на весь світ, а на те суспільство, яке нас оточує, на країну, в якій ми живемо.

Успішним варіантом при виборі професії – коли співпадають ваші бажання, інтереси зі знаннями, вашими можливостями і, звичайно, з потребами на ринку праці.

Навчаючись в 11-му класі, ви вже орієнтовно спроектували своє професійне майбутнє. Які фактори обумовили ваш вибір?

Орієнтовні відповіді учнів.    

* Позиція старших членів родини   

       * Уподобання товаришів, друзів

       * Поради  шкільних   педагогів

       * Особисті професійні плани             

       * Здібності
       * Рівень вимог на суспільне визнання

      * Інформованість                              

* Нахили

Як і коли обирають собі професію підлітки в інших країнах?

 

        Експерти. Про вибір професії підлітками інших країн

 

 

 

Експерти. Вправа «Пошук»

Мета: навчити учнів орієнтуватися в Інтернет-просторі та ЗМІ з працевлаштування

Пройде час і питання працевлаштування стане для нас актуальним. Роботу за фахом можна знайти на сайтах свого міста, іншого міста, іншої країни.. також в газетах, журналах…

http://krivoy-rog.hh.ua/catalog

http://www.narabotka.com/2111000000000087.html

http://rabota.ua/ua/кривой_рог

http://www.osvita.com.ua/articles/116/

 

 

  Щоб дійти мети, треба насамперед іти.

                                                                                О. Бальзак

 

Вчитель. Уявіть собі на хвилину, що ви вже отримали професію. Спробуйте правильно скласти оголошення та подати його в рубрику        « Шукаю роботу». Інакше воно називається – резюме.

            

Відповіді учнів

 

 

Вчитель. Вправа «Зустріч»

 Вам пощастило: на ваше резюме відгукнулись,  ви саме той фахівець, якого дуже чекають на підприємстві. Вас запрошено на зустріч з керівником. Якими будуть ваші дії?

  (Учні демонструють уявний діалог між керівником та працівником, використовуючи підручний матеріал, перелік слів на аркуші--------------------)

 

Якщо хочете, щоб люди з вами співпрацювали, самі зробіть перший крок до співпраці!

Дейл Карнегі

 

Вчитель. Коли ми збираємось в дорогу, то кладемо до валізи необхідні, важливі речі. А що б ви поклали до валізи в дорогу до свого майбутнього життя, що, на вашу думку допоможе досягти успіхів у житті та карєрі?

 

Експерти. Вправа «Валіза в дорогу»

Хід проведення: На дошці прикріплена валіза, намальована на ватмані. Вихователь пропонує учням заповнити цю валізу речами, які на їх погляд допоможуть досягти успіхів у житті та кар’єрі.

Відповіді записуються на стікерах і прикріплюються до валізи.

Орієнтовні відповіді учнів

Знання, уміння, здоровий спосіб життя, відповідальність, толерантність, делікатність, надійність, вдячність, вимогливість, раціональність, дисципліна…..
Щоб реалізувати свої мрії в реальний успіх, Ви повинні працювати. Працювати багато, наполегливо, постійно – це шлях до вдосконалення і максимального результату.

                                                                                                  Джон Паттерсон

Вправа «Мій робочий день через 10 років»

 Опишіть 1 день із свого життя, а присутні відгадають, ким ви стали. Ця розповідь повинна бути лише зі слів іменників.

 

Перегляд мультфільму :https://www.youtube.com/watch?v=WFhzzJjRncI

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Лысенко Оксана
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку