Виховна година в 4 класі ( тренінгове заняття) Тема: «Права свої знай – та про правила й обов’язки свої не забувай»

Про матеріал

Виховна година в 4 класі ( тренінгове заняття)

Тема:« Права свої знай – та про правила й обов'язки свої не забувай»

Мета: розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести учнів до розуміння того, що необхідно не лише знати свої права, але й сумлінно виконувати свої обов'язки;прагнути розуміння необхідності виконувати правила поведінки в школі;виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей , що є старшими за віком.Сприяти розвитку мислення, уяви, памяті і самостійності.

Перегляд файлу

 

 

 

Виховний захід на тему :

 

«Права свої знай – та про правила й обов’язки  свої не забувай»

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\2010_09_15\IMG.jpg

 

 

 

                                           Вчитель початкових класів

                                                   Гончаренко Людмила Петрівна

 

 

 

 

 

Виховна година  в 4 класі   ( тренінгове заняття)

Тема:« Права свої знай – та про правила й обов’язки  свої не забувай» 

Мета:  розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести учнів до розуміння того, що необхідно не лише знати свої  права, але й сумлінно виконувати свої  обов’язки;прагнути розуміння необхідності виконувати правила поведінки в школі;виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей , що є старшими за віком.Сприяти розвитку мислення, уяви, памяті і самостійності.

Обладнання: презентація до уроку№ 1, таблиця « Світова книга прав дитини», демонстраційний матеріал «Весела абетка» (паровоз), презентація фізхвилинки, вислови про права і обов’язки, роздатковий матеріал: бейджики, стрілочки ( для стежки),  ватман для стежок, плакат з малюнком школи; грамзапис мінус « Вчать у школі»

Хід заняття

І.Організація дітей

1.Емоційний настрій на заняття.

Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав,
То ж і ми часу не гаймо,
Урок з «Права дитини» починаймо.

2. Вправа « Я ….,Я люблю……( діти називають  своє імя та улюблене  заняття)

    Вчитель: - Щоб розпочати наше заняття , нам потрібно обєднатися у групи.

3. Вправа « Світлофор»( діти об’єднуються по кольорам світлофора: червоний, жовтий, зелений; учні  займають робочі місця)

ІІ. Повідомлення теми заняття.

  1. Пісня «Вчать у школі»

 (Діти разом з учителем наспівують слова пісні)
По складах читать слова,
Про закони і права,
Вчать у школі (3 рази).
Їх дотримуватись всіх,
І дорослих, і малих
Вчать у школі (3 рази)

2.Правила роботи у групах.

- Для того, щоб наша робота була ефективною, пропоную повторити правила роботи :

Дисципліна –підтримувати тишу в класі , говорити з дозволу;

Толерантність поважати думку іншого, уважно слухати, не перебивати;

Активність- брати участь у всих подіях, вправах, ситуаціях;

Чесність і щирість надавати правдиву інформацію;

Піднята рука відповідати, піднявши руку.

ІІІ. Актуалізація знань учнів

  1. Вправа « Мозковий штурм»
  • Що таке права дитини?( кожна група обговорює і доповідач висловлює міркування)
  1. Зачитування правила про права

Права – забезпечені законом можливості мати, користуватися й розпоряджатися соціальними благами й цінностями, користуватися основними свободами у встановлених законом межах.

  • Які права дітей втілені на  малюнках?

( хлопчик і дівчинка – з іменами – право на імя ;

діти відпочивають- право на відпочинок;

діти разом з сімєю - право на сім’ю ;

 діти в їдальні – право на повноцінне харчування;

діти  в лікарні – право на медичне обслуговування;

діти сухають і дивляться телевізор, комп’ютер – право на інформацію;

діти сидять за партами – право на освіту.

  • Повторення прав дитини за плакатом « Світова книга прав дитини» ( діти зачитують « ланцюжком»)
  • Всі діти мають право на…

     -життя

    -любов і турботу

                  -виховання у сім'ї

     -повноцінне харчування

                  -відпочинок і дозвілля

                  -освіту

                  -медичну допомогу

                  -вільне спілкування

                  -інформацію

                  -усі діти рівні у своїх правах

     -особлива турбота дітям-інвалідам

                  -особлива турбота дітям без сімей….
ІV.Ознайомлення з новою темою

1.Відгадування загадки.
Стоїть вулик придорожній,
Уночі завжди порожній (школа)
Чистенькі віконця сміються до сонця
Діточки довкола – це наша люба (школа)
       -   Чому у загадці школа порівнюється з вуликом? (Велика кількість учнів, всі працюють під час уроків, а це багато шуму).

-     А шумно найбільше на перервах, бо не всі діти чемно себе поводять, напевно не знають «Правил поведінки в школі», своїх обов’язків.
2.Оголошення, представлення теми та очікувальних навчальних матеріалів.
(Використовую демонстраційний матеріал «Весела абетка» (Паровоз). У вікнах вагончиків з букв розрізної азбуки викладені слова: «Обов’язки», «Правила». Учні читають. Це і буде темою нашого уроку.
   - Навіщо вивчати правила поведінки учнів в школі? (щоб їх не тільки знати, а й виконувати)
Учитель:
    -  Ви всі різні та несхожі одне на одного. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми маємо справу з ними на кожному кроці. Ось у нашому класі на стенді теж є «Правила нашого співжиття», «Правила для учнів». Всі ви повинні дотримуватись цих правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вас навчати, а вам – учитися.
-  Уявімо собі, що водії не дотримуються правил дорожнього руху. Що б тоді було?
3. Надання необхідної інформації.
а) Зачитування учнями - експертами  віршованих правил поведінки в школі.

(Учні тим часом у себе на паперових «стрілочках» шукають це саме правило, але записане одним реченням, прикріпляють на плакаті.Робота по групах . Потім з цих «стрілочок» учні викладають на дошці «Стежину правил», яка веде до школи).

Правила –норми суспільного життя, які визначають дії людей,організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях.
1. Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.     

2.Чемним будь, завжди вітайся

І при цьому – посміхайся.

Всіх вітай: дітей, батьків,

Друзів і учителів.

3.Слухай вчителя уважно

І веди себе поважно.

Щоб чогось не пропустити

Та все добре зрозуміти.

4.На уроці не гукай,

Завжди руку піднімай.

Там, де шум і крик буває,

Працездатності немає.

5.На перерві в ігри грайся,

А не бігай, не штовхайся.

Як ведеш себе негоже –

Завжди травма бути може.

6.До порядку сам привчайся.

В роздягальні не штовхайся.

Одяг власний зберігай

І чужий не розкидай.

7.Школа – це твій рідний дім.

Будь господарем у нім.

Парти бережи і стіни,

Скрізь поводь себе відмінно.

8. Книжка всім знання дає.

В кожній щось цікаве є.

То ж на книжці не  малюй

Та не рви її, не псуй.

9.В нашій школі- учень ти

Скрізь дотримуйсь чистоти.

Слідкувати завжди треба,

Щоб порядок був у тебе.

10  їдальні  всі їдять,

Там не бігають – сидять.

Як їси – не поспішай,

Все прожуй, тоді ковтай.

11.В туалет йдуть за потреби,

Чистота там завжди треба.

Памятай , що ти – людина

Й знати правила повинна.

12.Підвіконня, любі  діти,

Не для того, щоб сидіти.

Там хай квіточки стоять.

Діти ж поруч постоять.

13.В школу з книжкою ідіть.

Зайві ж речі не беріть.

Ними можна травмувати.

Всім про це потрібно знати.

14.По перилах не зїжджай.

В гру на східцях теж не грай.

Сходи – це вже небезпека

Й до біди тут недалеко.

15.Наполегливо учися.

У житті це знадобиться.

Вчитись ти прийшов до школи –

Не забудь про це ніколи!

V.Фізхвилинка ( презентація)

VІ.Гра «Додай слово»

  • Як прокинувся – вставай. Ти до школи …( поспішай)
  • Але й тут не поспішай. Подивись, спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все …. ( в порядку)
  • В школі, в класі не брудни, сміття бачиш …( підніми)
  • Не носи в портфелі жуйки, крейду, яблука, кнопки, цвяхи, сірники. А носи …( носовички)
  • Будь охайним завжди сам, уникай дірок і … ( плям)
  • Вдома близьким не груби. Менших захищай і … ( люби).

VІІ.Конкурс « З якої казки»

 - Вгадати імя героя казки і які правила поведінки  порушив  кожен із них або які права  порушили проти них?

  • Хто утік від баби з дідом –

Не міг сидіти на вікні.

Зустрів в лісі різних звірів

І кожному співав пісні?

А хитру лисицю зустрів

І себе занапастив? (« Колобок»-  не слухав старших і попав у біду).

  • В батька хлопчик дуже гарний,

      Незвичайний,деревяний.

Любить дуже  батько сина забіяку ….(«Казка про Буратіно» – не хотів вчитися у школі)

  • Працювала я у хатці,
    Танцювала у палаці.
    Є така у мене звичка —
    Десь губити черевички.
    («Попелюшка» - примушували тяжко працювати)
  • Підробив він голосок,
    Став малим співати.
    Здогадалися вони:
    Вовк — не наша мати.
    («Вовк і семеро козенят» – правила порушили козенята, а вовк порушив право -посягнув на життя козенят)
  • Він звірят усіх лікує,
    Від холери їх рятує.
    Вилікує він за мить
    Все, що в звірів заболить.
    («Айболить» - право на медичне обслуговування)
  • Сидить півник на печі
    Їсть смачненькі калачі.
    Ось лисичка прибігає,
    Півника мерщій хапає.
    Біжить півень рятувати,
    В лиса півника забрати.
    Котик і півник», півник не слухав старших)

 

VІІІ.Бесіда про обов’язки.

  1. Вправа « Мозковий штурм»
  • Як ви розумієте значення слова  обов’язок ?(Кожна група обговорює , а доповідач висловлює думку)

      2. Зачитування правила.

Обовязок  - це сукупність моральних зобов’язань людини перед суспільством.

    (Обов’язок  – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі       та оточуючим.Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні)

  • Який ваш головний обов’язок?  ( вчитися в школі, слухатися старших)
  • Коли ваші батьки стануть старшими і немічними, який у вас буде обов’язок ?

( Доглядати їх в старості, бо вони тепер дбають про вас малих)

3.Зачитування обов’язків з дошки ( на плакаті)

  • Поважати права інших людей
  •  Старанно вчитися у школі
  • Виконувати посильну роботу
  • Берегти шкільне майно
  • Бути чемними в школі, вдома, на вулиці
  • Дотримуватись правил особистої гігієни
  •   Дотримуватись правил дорожнього руху
  • Дотримуватись моральних норм поведінки
  •  Охороняти природу
  •  Піклуватися про членів сімї, допомагати їм
  • Поважати старших

 

ІХ. Виступ представника  по правах дитини.

Х.Підбитя підсумків

1.Вправа « Телеграма»

 - І як підсумок нашого заходу попрошу Вас написати телеграму з 10-12 слів, у якій будуть відповіді на такі запитання:

-Чи сподобалося тобі заняття?

-Що було важливим?

- Чому навчилися?

- Що сподобалося?

2.Побажання

    А на завершення нашого заняття хочу вам побажати, щоб у вашому житті завжди все складалося як найкраще, ростіть здоровими і щасливими!
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Права забезпечені законом можливості мати, користуватися й розпоряджатися соціальними благами й цінностями, користуватися основними свободами у встановлених законом межах.

 

 

 

 

 

 

 

Обовязок  - це сукупність моральних зобов’язань людини перед суспільством.

Обов’язок  – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі   та оточуючим.

Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні)

 

Обовязки учнів

  •        Поважати права інших людей
  •   Старанно вчитися в школі
  • Виконувати посильну роботу
  •   Берегти шкільне майно
  • Бути чемним в школі,вдома, на вулиці
  •             Дотримуватись правил дорожнього руху
  •             Дотримуватись моральних норм поведінки
  •                  Охороняти природу
  •                  Піклуватися про членів сімї,допомагати їм
  •                  Поважати старших

 

 

 

 

Правила це норми суспільного життя, які визначають дії людей, організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                      ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                      ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                    ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                     ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                     ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                    ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                  ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

 -Що не вдалося з’ясувати?___________________________________________________

 

                                                                    ТЕЛЕГРАМА

- Що ви думаєте про заняття?_________________________________________________

- Що було важливим?_______________________________________________________

- Чому навчилися?__________________________________________________________

- Що сподобалося?__________________________________________________________

- Що не вдалося з’ясувати?_______________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила роботи у групах

 

Дисципліна - підтримувати тишу в   класі, говорити з дозволу

Толерантність – поважати думку іншого, уважно слухати, не перебивати;

Активність – брати участь у всих подіях,вправах, ситуаціях;

Чесність і щирість – надавати правдиву інформацію;

Піднята рука – відповідати, піднявши руку.

 

Конспект уроку з курсу «Права дитини»

Тема: Обов’язки учнів. Правила поведінки в школі
Мета: Формувати у шестирічної дитини позицію учня; підводити її до розуміння нових обов’язків; прагнути розуміння необхідності виконувати правила поведінки в школі; формувати навички життя в спільності, вміння коригувати свою поведінку, змінювати її у правильному напрямі.
Формувати навички культурної поведінки, дружні стосунки між учнями класу, толерантні стосунки між хлопчиками і дівчатками; виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей, що є старшими за віком.
Сприяти розвитку мислення, уяви, пам’яті і самостійності.
Обладнання:
1. Таблиці «права дитини»
2. Демонстраційний матеріал «Весела абетка» (Паровоз)
3. Грамзапис п’єси Р.Шумана «Сміливий вершник»
4. Ілюстрації до казок.
                                                                              ХІД УРОКУ
I. Організація класу до уроку.
1. Емоційний настрій на урок.
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав,
То ж і ми часу не гаймо,
Урок з «Права дитини» починаймо.

2. Діти разом з учителем наспівують слова пісні.
По складах читать слова,
Про закони і права,
Вчать у школі (3 рази).
Їх дотримуватись всіх,
І дорослих, і малих
Вчать у школі (3 рази)

II. Актуалізація знань учнів.
1. Бесіда з учнями за таблицями «Права дитини»
Які права дітей втілені на цих малюнках?
У якому документі записані права дитини? (У Декларації прав дитини)
Ви ходите в школу, здобуваєте тут знання. Яким правом ви скористалися? (Правом на освіту)

2. Відгадування загадки.
Стоїть вулик придорожній,
Уночі завжди порожній (школа)
Чистенькі віконця сміються до сонця
Діточки довкола – це наша люба (школа)
- Чому у загадці школа порівнюється з вуликом? (Велика кількість учнів, всі працюють під час уроків, а це багато шуму). А шумно найбільше на перервах, бо не всі діти чемно себе

поводять, напевно не знають «Правил поведінки в школі», своїх обов’язків.

ІІІ. Оголошення, представлення теми та очікувальних навчальних матеріалів.
Використовую демонстраційний матеріал «Весела абетка» (Паровоз). У вікнах вагончиків з букв розрізної азбуки викладені слова: «Обов’язки», «Правила». Учні читають. Це і буде темою нашого уроку.
Бігло розповідаю про значок апострофа, а діти пригадують, що подібний бачили в кінці слів (кому).
- Навіщо вивчати правила поведінки учнів в школі? (щоб їх не тільки знати, а й виконувати)
Учитель:
Ви всі різні та несхожі одне на одного. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми маємо справу з ними на кожному кроці. Ось у нашому класі на стенді теж є «Правила нашого співжиття», «Правила для учнів». Всі ви повинні дотримуватись цих правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вас навчати, а вам – учитися.
Уявімо собі, що водії не дотримуються правил дорожнього руху. Що б тоді було?

ІV. Надання необхідної інформації.
1. Зачитування вчителем віршованих правил поведінки в школі. Учні тим часом у себе на паперових «ніжках» шукають це саме правило, але записане одним реченням.
Наприклад: Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
Потім з цих «ніжок» учні викладають на дошці «Стежину правил», яка веде до школи.

1. Вчасно приходити до школи
2. Зі всіма вітатися
3. Уважно слухати вчителя
4. На уроці сидіти тихо
5. У школі ходити спокійно
6. Тримати речі в порядку
7. Берегти шкільне майно
8. Берегти книжки
9. Чемно поводитись в їдальні
10. В туалет йти при потребі
11. Не сідати на підвіконня
12. Не брати в школу зайвих речей
13. Перила і сходи – це небезпечно!
14. Наполегливо вчитися

 

 

 

2. Фізкультхвилинка.
- Бігати в школі не можна. Це вам дозволяють робити на уроках фізкультури, під час ранкової зарядки, на подвір’ї під час проведення ігор.
- Зараз я вам дозволю активно порухатись.
- Давайте відпочинемо (Діти імітують рухами зміст віршика)
Ходить коник по лужку,
По зеленім бережку.
Коник сам себе пасе,
Коник гривкою трясе,
Золота вуздечка – брень!
Золота підківка – дзень!
Після цього під музику Р. Шумана «Сміливий вершник» уявно мчать на коні через поле, гай, ліс.

3. Гра «Додай слово»
• Як прокинувся – вставай. Ти до школи … (поспішай)
• Але й тут не поспішай. Подивись, спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все … (в порядку)
• В школі, в класі не брудни, сміття бачиш … (підніми)
• Не носи в портфелі жуйки, крейду, яблука, кнопки, цвяхи, сірники. А носи …(носовички)
• Будь охайним завжди сам, уникай дірок і … (плям)
• Вдома близьким не груби. Менших захищай і … (люби).

4. Конкурс «З якої казки»
- Яке правило порушили головні герої цих казок?
(Не слухали старших, Буратіно не хотів ходити до школи)
«Колобок», «Котик і півник», «Вовк і семеро козенят», «Буратіно».

Хто утік від баби з дідом –
Не міг сидіти на вікні.
Зустрів в лісі різних звірів
І кожному співав пісні?
А хитру лисицю зустрів –
І себе занапастив?
Мій котику,
Мій братику!
Несе мене лиска
За кленовії ліси,
За крутії гори,
За бистрії води.
Порятуй мене
Підробив він голосок,
Став на маминім співати.
Здогадалися малята:
«Вовк – не наша мати!»
В батька хлопчик дуже гарний,
Незвичайний, дерев’яний.
Любить дуже батько сина
Забіяку … (Буратіно)

5. Бесіда про обов’язки.

а) – Як ви розумієте значення слова «обов’язок»?
(Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні)
- Який ваш головний обов’язок? (вчитися гарно в школі, слухатися старших).
- Коли ваші батьки стануть старшими і немічними, який у вас буде обов’язок? (Доглядати їх в старості, бо вони тепер дбають про вас малих)

б) читання учнями (група «Блискавка») біля дошки обов’язків учнів, які записані на плакаті друкованими літерами. Розгляд малюнків. Бесіда за їх змістом.

Поважати права інших людей
Старанно вчитися у школі
Виконувати посильну роботу
Берегти шкільне майно
Бути чемними в школі, вдома, на вулиці
Дотримуватись правил особистої гігієни
Дотримуватись правил дорожнього руху
Дотримуватись моральних норм поведінки
Охороняти природу
Піклуватися про членів сімї, допомагати їм
Поважати старших

в) Молитва учня (учениці)
є у кожного на парті

г) Заповіді першокласника

д) – Скоро свято Миколая. На кожну людину у нього заведена «чорна книга» і «світла». У чорну книгу він записує погані вчинки, у тому числі й порушення Правил поведінки в школі. Я сподіваюсь, що більше записів буде у світлій книзі про ваші добрі вчинки. Тоді Миколай принесе вам гарні подарунки, а не різочки.

V. Підбиття підсумків (рефлексія)

Що запам’ятали і зрозуміли з цього уроку?
Які правила поведінки в школі вам виконувати легко, а які важче?
А зараз ми йдемо в їдальню. Покажіть своєю поведінкою як ви зрозуміли і пам’ятаєте «Правила поведінки в школі2.

 

 

* * *

ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

 

  • Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.
  • Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби і отрути. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
  • Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти з школи та її території в урочний час.
  • У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх заміняють) про причину відсутності на заняттях.
  • У разі пропуску більше трьох днів учень зобов'язаний предоставити довідку з медичної установи.
  • Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.
  • Поза школою поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я школи.
  • Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.
  • До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення.
  • У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.
  • Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі належить здати черговому, який знаходиться на першому поверсі школи.
  • Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
  • Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном на уроках.
  • Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
  • На першу вимогу вчителя слід пред'являти щоденник.
  • Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику.
  • Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти і письмове приладдя.

 

 

ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

 

  • Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя.
  • Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп'ютером.
  • Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми і іншими справами, що не стосуються уроку.
  • Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя.
  • Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.
  • Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
  • Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

 

ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ УРОКІВ

 

Під час перерви учень зобов'язаний:

  • - підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;
  • - вийти з класу, якщо попросить вчитель; 
  • - підкорятися вимогам чергового координатора по поверху.
  • Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
  • Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії).

Забороняється

  • Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу віконних отворів і в інших місцях, не пристосованих для ігор.
  • Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
  • У школі забороняється тютюнопаління.
  • Категорично не можна самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.
  • На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового від дирекції за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

 

 

 

 

ПОВЕДІНКА УЧНІВ В ЇДАЛЬНІ

 

  • Під час їжі в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.
  • Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
  • Учні приходять в їдальню після закінчення уроку, дотримуються черги при отриманні їжі.
  • Розмовляти під час їжі слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
  • Вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.
  • Учні прибирають стіл після вживання їжі.
  • Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
  • Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.
  • Учень має право купити в шкільному буфеті випічку, соки або інші продукти.
  • Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
  • Забороняється виносити з їдальні їжу.

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНІВ

 

  • У школу учні повинні приходити в шкільній формі.
  • Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого собі і суспільства.
  • Рекомендується не використовувати косметику і не носити багато прикрас на заняття.
  • Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
  • Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
  • На уроках трудового навчання діти повинні мати робочу форму.
  • На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.
  • На вечори, концерти учні вибирають одяг по рекомендації батьків і на свій розсуд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\2010_09_15\IMG.jpg

Я і Україна. Громадянська освіта

4 клас

 

 

 Вчитель  початкових  класів

                                                 спеціаліст  вищої 

                                                                кваліфікаційної  категорії

                                                    вчитель-методист

                                                           ЛЕВКО  Лариса Афанасіївна

 

- 2010-

    Тема. Основні права і обов’язки громадянина. Декларація прав дитини.

 

Мета. Розширити знання дітей про права і обов'язки громадян,

           Декларацію прав дитини.

            Розвивати вміння критично мислити, висловлювати свою думку.

             Виховувати бажання брати посильну участь у розбудові держави, наполегливо

            вчитися, щоб принести якомога більше користі рідній Україні.

 

Обладнання: ілюстрований матеріал до теми, картки для групової роботи, словничок термінів, схема «Хто я?», презентація у форматі Microsoft Office Power Point, сигнальні картки, іграшковий мікрофон, відео кліпу «Вогонь сердець»  (знятого на честь Декларації прав дитини).

 

ХІД  УРОКУ

  1.      Організаційний момент

Слово вчителя   (Слайд 1)

Продзвенів і стих дзвінок. Час почати нам урок.

Вузлик не один сьогодні будемо в'язати,

На уроці цікаву тему будемо вивчати.

Тема хоч і непроста, та для вас потрібна дуже.

- Сьогодні у нас на уроці багато  гостей, давайте привітаємось до них і згадаємо наш девіз уроку.

Психоформула  (Слайд 2)

                          Люблю я свій розум, увагу та пам’ять.

                          Працює мій мозок, і вчусь я старанно.

                          Сприймаю все нове і мислю логічно.

                          А нові знання застосую практично.

Гра «Передай по колу посмішку»

(для досягнення згуртованості та позитивного настрою на роботу)

Діти повертаються обличчям один до одного і передають посмішку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Уяви себе»  (Слайд 3)

- Уявіть собі, що ви опинились на острові, де ніхто не живе.

- Чого вам бракуватиме над усе? (Телевізора, їжі, друзів, спілкування…)

   (Слайд 4)

- Більшості бракує друзів, спілкування, тому що ми з вами – люди, й живемо серед нам подібних. А робить нас людьми не народження,не країна, в якій ми народилися, а те, що ми живемо зростаємо в людській спільноті.

- Та кожна людина має свої почуття, здібності, характер. Як же зробити, щоб такі різні, несхожі між собою люди жили в мирі та злагоді?

- Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними маємо справу.

 

2.  Вправа  «Мозковий штурм»

- З якими правилами людського співжиття ви уже познайомилися?

Ви прийшли до школи і зразу познайомились із правилами для учнів, щоб легше було вчителям навчати, а вам – вчитися.

    Сідаєш у трамвай, автобус чи поїзд – перед тобою інші правила – правила для пасажирів.

Заходиш у кінотеатр – і тут свої правила, яких повинні дотримуватись глядачі.

Коли ти йдеш вулицею, ти – пішохід, і зобов’язаний виконувати правила дорожнього руху.

- Але є й такі правила, які обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти, робітники чи селяни, вчителі чи учні.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку  (Слайд 5)

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось про основні права та обов’язки громадян, навчимося їх розрізняти. Спробуємо пояснити єдність прав дитини та її обов’язків. Разом із цим будемо розвивати вміння критично мислити, висловлювати свою думку, а також виховувати почуття відповідальності за себе та за свої вчинки.

 

ІV. Робота над новим матеріалом

  1.       Вправа «Хто я?» (Слайд 6)

 

            дитина          сімя                                         всесвіт         жива істота

                  учень         школа                        діти                       держава                   

                                                                                        

 

                                                                             друг                   громадянин

  • В якій державі ми живемо?
  • Хто ми за національністю?
  • Яка наша рідна мова?
  • Про що говорить дата 24 серпня?
  • Кого називають громадянином?

 

3. Розповідь вчителя  (Слайд 7)

  • Ми з вами живемо у вільній і незалежній державі. Про Україну знають у всьому світі як миролюбну, працьовиту і незалежну державу. Тепер ми вільні. У нас є своя Конституція.
  • А що таке Конституція? (Слайд 8)
  • Звернемося до словничка термінів. Конституція - Основний закон. У її статтях записано всі права і обов'язки громадян, за якими ми живемо. У 10 статті записано, що державною мовою є українська мова. У нас є своя територія 603,7 тис. км. А в статті 13 записано, що земля, надра, атмосферне повітря, води - все належить народу.
  • Ми всі, дорослі і маленькі, є громадянами великої країни у центрі Євро­пейського континенту і молодої держави, яка, за історичними вимі­рами, утворилася зовсім нещодавно. Від нас залежить, якою стане наша рідна держава: сильною й розвинутою, з високим рівнем жит­тя її громадян, чи слабкою, залежною від волі інших держав, із незахищеним і малозабезпеченим населенням. Ми, на під­ставі законів, використовуючи свої права і здійснюючи громадянсь­кі обов'язки, зміцнюємо державу, підтримуємо її, допомагаємо по­долати  кризу. Ось що таке – бути громадянином своєї держави.
  • Чим сильніша і розвиненіша держава, тим краще в ній живеться людям – її громадянам; чим більше піклуються про державу її громадяни, тим вона сильніша й розви­неніша.

- Всі громадяни мають рівні права і обов'язки.

 

4. Робота з підручником

  • А які права мають громадяни України? Пригадайте, будь ласка, основні права громадян України визначенні в Конституції нашої держави, прочитавши статтю в підручнику на с.59, та назвіть їх.

Читання вірша учениці Ганни К. з Житомирської області про права дитини (с.59, підручник Т.М.Байбара, Н.М.Бібік «Я і Україна») та співвіднесення висловлювання дівчинки з правами визначеними в Конституції.

Завдання «З’єднай стрілочками».   Робота  в  групах

 

5. Формування  уявлень про Декларацію прав дитини та з’ясування обов’язків та прав дітей.

- За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх малих громадян є ще своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини».

 Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені права дитини. Вона була проголошена 20 листопада  1957 року Генеральною Асамблеєю ООН, а прийнята аж у 1959році.  Цей закон  повинні виконувати люди всієї нашої Землі.

У 1989 році 191 прогресивна країна світу підписали Конвенцію прав дитини, яка має 54 статті, написаних на 6 мовах.

Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства.

  • Що ж означають слова «декларація» та «конвенція»?

 

Значення слів пояснюють учні з довідкового бюро

ДЕКЛАРАЦІЯ - це слово латинське, у перекладі означає заява,оголошення.

Це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

КОНВЕНЦІЯ – це угода, міжнародний договір із певних питань.

КОНВЕНЦІЯ допоможе отримати відповіді на багато питань, які цікавлять і можуть цікавити дітей.

 

  • З Декларацією прав дитини ви вже знайомились на уроках і класних годинах у попередніх класах і тому знаєте свої права. До того ж треба пам’ятати, що права нерозривно пов’язані з обов’язками.
  • А що таке обов’язок?

ОБОВ’ЯЗОК – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі та оточуючим.

  • Але чи досконало ми знаємо свої права та обов’язки?  Давайте перевіримо, виконавши наступне завдання.  На дошці ви розміщені символи прав дитини, а у вас на парті у конверті підписи до них.

 

Завдання «Кожному символу – свій підпис»

Як говорять: права свої знай та обов’язки не забувай.

 

Фізкультхвилинка  «Права чи обов’язки »

Учитель називає перелік прав і обов’язків. Коли називаються права, діти плескають в долоні. Коли називають обов’язки, діти крокують на місці

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

 

 

на тему:

 

 

 

Підготувала:

вчитель вищої категорії

Сива Лідія Леонівна

 

 

2010 – 2011 н. р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Формувати у шестирічної дитини позицію учня; підводити її до розуміння нових обов’язків; прагнути розуміння необхідності виконувати правила поведінки в школі; формувати навички життя в спільності, вміння коригувати свою поведінку, змінювати її у правильному напрямі.

Формувати навички культурної поведінки, дружні стосунки між учнями класу, толерантні стосунки між хлопчиками і дівчатками; виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей, що є старшими за віком.

Сприяти розвитку мислення, уяви, пам’яті і самостійності.

Обладнання:

Таблиці «права дитини»

Демонстраційний матеріал «Весела абетка» (Паровоз)

Грамзапис п’єси Р.Шумана «Сміливий вершник»

Ілюстрації до казок.

ХІД УРОКУ

І.Організація класу до уроку.

1.Емоційний настрій на урок.

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав,

То ж і ми часу не гаймо,

Урок з «Права дитини» починаймо.

2.Діти разом з учителем наспівують слова пісні.

По складах читать слова,

Про закони і права,

Вчать у школі (3 рази).

Їх дотримуватись всіх,

І дорослих, і малих

Вчать у школі (3 рази)

 

ІІ.Актуалізація знань учнів.

1.Бесіда з учнями за таблицями «Права дитини»

-Які права дітей втілені на цих малюнках?

-У якому документі записані права дитини? (У Декларації прав дитини)

-Ви ходите в школу, здобуваєте тут знання. Яким правом ви скористалися? (Правом на освіту)

2.Відгадування загадки.

Стоїть вулик придорожній,

Уночі завжди порожній (школа)

Чистенькі віконця сміються до сонця

Діточки довкола – це наша люба (школа)

 

   - Чому у загадці школа порівнюється з вуликом? (Велика кількість учнів, всі працюють під час уроків, а це багато шуму).

- А шумно найбільше на перервах, бо не всі діти чемно себе поводять, напевно не знають «Правил поведінки в школі», своїх обов’язків.

 

ІІІ. Оголошення, представлення теми та очікувальних навчальних матеріалів.

     Використовую демонстраційний матеріал «Весела абетка» (Паровоз). У вікнах вагончиків з букв розрізної азбуки викладені слова: «Обов’язки», «Правила». Учні читають. Це і буде темою нашого уроку.

- Навіщо вивчати правила поведінки учнів в школі? (щоб їх не тільки знати, а й виконувати)

Учитель:

      Ви всі різні та несхожі одне на одного. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми маємо справу з ними на кожному кроці. Ось у нашому класі на стенді теж є «Правила нашого співжиття», «Правила для учнів». Всі ви повинні дотримуватись цих правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вас навчати, а вам – учитися.

Уявімо собі, що водії не дотримуються правил дорожнього руху. Що б тоді було?

 

ІV. Надання необхідної інформації.

          1.Зачитування вчителем віршованих правил поведінки в школі. Учні тим часом у себе на паперових «ніжках» шукають це саме правило, але записане одним реченням.

 

Наприклад: Вчасно йди завжди до школи

Та не спізнюйся ніколи.

Вчись раніше пробудитись,

Щоб до школи не спізнитись.

 

 

 

 

 

 

Потім з цих «ніжок» учні викладають на дошці «Стежину правил», яка веде до школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчасно приходити до школи

Зі всіма вітатися

Уважно слухати вчителя

На уроці сидіти тихо

У школі ходити спокійно

Тримати речі в порядку

Берегти шкільне майно

Берегти книжки

Чемно поводитись в їдальні

В туалет йти при потребі

Не сідати на підвіконня

Не брати в школу зайвих речей

Перила і сходи – це небезпечно!

Наполегливо вчитися.

 

2.Фізкультхвилинка.

- Бігати в школі не можна. Це вам дозволяють робити на уроках фізкультури, під час ранкової зарядки, на подвір’ї під час проведення ігор.

- Зараз я вам дозволю активно порухатись.

- Давайте відпочинемо (Діти імітують рухами зміст віршика)

Ходить коник по лужку,

По зеленім бережку.

Коник сам себе пасе,

Коник гривкою трясе,

Золота вуздечка – брень!

Золота підківка – дзень!

Після цього під музику Р. Шумана «Сміливий вершник» уявно мчать на коні через поле, гай, ліс.

3.Гра «Додай слово»

Як прокинувся – вставай. Ти до школи … (поспішай)

Але й тут не поспішай. Подивись, спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все  … (в порядку)

В школі, в класі не брудни, сміття бачиш … (підніми)

Не носи в портфелі жуйки, крейду, яблука, кнопки, цвяхи, сірники. А носи …(носовички)

Будь охайним завжди сам, уникай дірок і … (плям)

Вдома близьким не груби. Менших захищай і … (люби).

4.Конкурс «З якої казки»

- Яке правило порушили головні герої цих казок?

(Не слухали старших, Буратіно не хотів ходити до школи)

«Колобок», «Котик і півник»,  «Вовк і семеро козенят», «Буратіно».

 

Хто утік від баби з дідом –

Не міг сидіти на вікні.

Зустрів в лісі різних звірів

І кожному співав пісні?

А хитру лисицю зустрів –

І себе занапастив?

Мій котику,

Мій братику!

Несе мене лиска

За кленовії ліси,

За крутії гори,

За бистрії води.

Порятуй мене

Підробив він голосок,

Став на маминім співати.

Здогадалися малята:

«Вовк – не наша мати!»

В батька хлопчик дуже гарний,

         Незвичайний, дерев’яний.

         Любить дуже батько сина

        Забіяку … (Буратіно)

5.Бесіда про обов’язки.

а) – Як ви розумієте значення слова «обов’язок»?

(Обов’язково потрібно щось  виконувати, хочеш ти цього, чи ні)

        - Який ваш головний обов’язок? (вчитися гарно в школі, слухатися старших).

       - Коли ваші батьки стануть старшими і немічними, який у вас буде обов’язок? (Доглядати їх в старості, бо вони тепер дбають про вас малих)

 

    б) читання учнями (група «Блискавка») біля дошки обов’язків учнів, які записані на плакаті друкованими літерами. Розгляд малюнків. Бесіда за їх змістом.

Поважати права інших людей

Старанно вчитися у школі

Виконувати посильну роботу

Берегти шкільне майно

Бути чемними в школі, вдома, на вулиці

Дотримуватись правил особистої гігієни

Дотримуватись правил дорожнього руху

Дотримуватись моральних норм поведінки

Охороняти природу

Піклуватися про членів сімї, допомагати їм

Поважати старших.

в) – Скоро свято Миколая. На кожну людину у нього заведена «чорна книга» і «світла». У чорну книгу він записує погані вчинки, у тому числі й порушення Правил поведінки в школі. Я сподіваюсь, що більше записів буде у світлій книзі про ваші добрі вчинки. Тоді Миколай принесе вам гарні подарунки, а не різочки.

V. Підбиття підсумків (рефлексія)

  • Що запам’ятали і зрозуміли з цього уроку?
  • Які правила поведінки в школі вам виконувати легко, а які важче?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
5591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку