Виховна година "Вчимося дружити"
Мета: поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, прищепити учням повагу до цінностей дружби; вчити дружити, сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»
Обладнання: кросворд, вислови про дружбу, відеоролик, фізкультхвилинки, аудіо записи пісні, різнокольорові долоні, сердечка,олівці, альбомні аркуші
Хід виховної години
І.Організація класу
Сядьте, дітки, всі рівненько
Усміхніться всі гарненько
Настрій на виховний захід взяли
І працювати почали.
ІІ. Повідомлення теми і мети заходу
Знає поле, знає ліс,
Що під хмарами небес,
Дружба – чудо із чудес.
Знаємо ми це усі.
Дружать ноти зі словами
І складаються пісні.
Дружбу треба берегти.
Дружать в школі всі маляти.
Подружились я і ти.
Успіх буде повсякчас.
Вам усе легко дається,
Весело усім живеться.
ІІІ. Основна частина
(Відеоролик). (Запитання до казки).
3.1. Гра «Так чи ні»
Яким повинен бути друг?
Добрим, правдивим
злим,справедливим
надійним, душевним
хорошим,наглим
ледачим, щирим
заздрісним, відкритим
чуйним, відвертим
чесним, веселим, жадібним, щедрим
- Молодці, тепер ви знатимете, яким повинен, бути справжній друг.
- Інколи можна почути такі фрази: «У мене в класі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються наді мною, мене ніхто не розуміє. Що мені робити? До кого звернутися за допомогою?» Щоб такої ситуації не сталося з вами, давайте розглянемо правила дружби, яких ви повинні дотримуватись
протягом всього життя. (Правила на стенді)
Правила дружби
Фізкультхвилинка - Дітки ви втомились, давайте проведемо фізкультхвилику. (Відеоролик «Вверх, вниз»)
3.2. Вправа «Малюємо разом»
- А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить аркуш. Ваше завдання – намалювати на ньому сонечко, тримаючись разом за один олівець.
- Скажіть, вам легко було виконувати це завдання?
- Вдалося відтворити задумане?
- Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне - вміти достойно вийти із неприємних ситуацій.
3.3. Самоаналіз «Чи можна мене назвати справжнім другом»
- Зараз я прочитаю твердження, якщо ви згодні з ним, плесніть у долоні, якщо ні – тупайте ніжками.
ІV. Підсумок заняття
4.1. Вправа «Долоні»
- То яким повинен бути друг?(надійним, щирим, добрим, веселим..)
-У вас на партах лежать долоні, напишіть, якими повинні бути друзі та прикріпіть на дошку. (Вихователь кріпить долоньки на стовбур дерева).
- В нас з вами вийшло справжнє дерево дружби. Ми повісимо його в нас на групі, і будемо завжди пам’ятати, яким має бути справжній друг.
-Дітки, а навіщо потрібна дружба? (Можливо, щоб було кому вислуховувати про всі наші негаразди, проблеми, новини і про все те, що з нами трапляється? Щоб було з ким піти погуляти і гарно провести час, погратися)
- Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які зможуть розділити з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю, щоб у кожного з вас був справжній друг!
- Наша група – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
Й ти для друга вірним будь!
Й ще одне запам’ятай :
Друзів ти н е забувай!
Знай, моя дитино мила,
Дружба-це велика сила!
Пісня про дружбу.