Виховна година «Вода – чудове творіння, джерело сили і джерело життя»

Про матеріал
Мета: навчальна: формувати в учнів досвід прийняття екологічно правильних рішень, екологічної культури та свідомості; розвивальна: розвивати вміння правильно, раціонально використовувати природні ресурси, вміти дозувати використання води в побуті; виховна: виховувати бережне ставлення до природи, навколишнього світу, води.
Перегляд файлу

Тема «Вода – чудове творіння, джерело сили і джерело життя»

Мета: 

навчальна: формувати в учнів досвід прийняття екологічно правильних рішень, екологічної культури та свідомості;

розвивальна: розвивати вміння правильно, раціонально використовувати природні ресурси, вміти дозувати використання води в побуті;

виховна: виховувати бережне ставлення до природи, навколишнього світу, води.

Обладнання: картинки із зображенням води, глобус.

 

Хід заходу

Майже 3/4 поверхні нашої планети зайнято океанами і морями. Твердою водою – снігом і льодом – вкрито 20 % суші. Від води залежить клімат планети. Земля давно б висохла і перетворилася у шматок мертвого каменя, якби не вода.  тіло людини приблизно на 2/3складається з води.

Вода є середовищем, з яким прямо або опосередковано пов’язане життя усього живого на нашій планеті. Вона знаходиться в річках, струмках, озерах – це поверхнева вода, а в ґрунті, в геологічних підземних шарах – “підземна” вода. Коли ж вода вступає у хімічну реакцію з солями, то утворює мінеральну. У морях вода відома під назвою морської води.

Під час кругообігу в природі вода випаровується, утворює хмари і випадає знову на земну поверхню у формі опадів. У тілах людей, тварин і рослин знаходиться велика кількість зв’язаної води, яка міститься у тканинах,  органах і клітинах.

Порівняно з океаном і сушею прісні води займають невелику частину поверхні Землі, але їх значення для людини величезне. По-перше, прісноводні водойми – найзручніше і найдешевше джерело води для побутових і промислових потреб. По-друге, прісноводні екосистеми являють собою найзручніші і найдешевші  стічні канави, що приводить до постійного забруднення і поступової втрати запасів прісної води на планеті.

Отже, на запитання, чи багато води на Землі, можна відповісти, що її дуже багато і дуже мало одночасно. Чому багато, ви, мабуть, знаєте: вода – це океани, льодовики, ріки, дощі… А от чому мало? Тому що потреба людства у воді сьогодні значно більша, ніж відновлювані ресурси прісної води на нашій планеті. Тому що у процесі виробництва і життєдіяльності ми забруднюємо більше води, ніж очищаємо. Тому що більша частина земної води – не вода зовсім, а достатньо концентровані сольові та інші розчини. Тому необхідно берегти воду.

Вправа “Життя у воді ”

Мета: познайомити дітей з мешканцями водойм (річок, ставків, озер) краю.

Допоміжні матеріали: папір, олівці.

У наших краях є річки. Де живуть різноманітні живі істоти: рослини і тварини. Серед рослин – це різноманітні водорості, великі і мікроскопічні, які входять до планктону. Серед тварин – різні одноклітинні організми, черви, ракоподібні, личинки комах. У річках і озерах живе риба, міноги, біля води тримаються жаби (їхні личинки розвиваються у воді), вужі. Біля води і на воді будують собі гнізда водоплавні і навколо водні птахи. У воді вони знаходять собі поживу.  І річках також живуть звірі: ондатри, нутрії, видри.

Розкажіть дітям про згубні впливи забруднення води на її мешканців Розкажіть про шкідливі впливи отруйних речовин, які потрапляють у води на здоров’я людини.

Завдання 1: Запропонуйте кожній групі намалювати малюнок річки із її мешканцями.

По закінченню роботи нехай групи обміняються малюнками. І на цих малюнках домалювати різні фактори забруднення цього середовища.

Завдання 2: Потім малюнки повернути до їх власників. Відновіть ці малюнки, поверніть їм радість, чистоту.

  • Підсумок: Тяжко відновити уже зіпсовані малюнки, так само і чистоту річки тяжко відновити від забруднення, так само тяжко відновити і її мешканців.

Вправа “Джерела забруднення річки ”

Необхідні матеріали: великі аркуші паперу, кольорові маркери.

Все, що ми робимо, кожний вчинок чи думки мають свої наслідки. За кожною причиною слід чекати ряд наслідків.

Які наслідки спричинять деякі із видів забруднення водойм.

Наприклад: ”Зробити сміттєзвалище на березі річки”, “Нафтова аварія”, “Побудувати автошляхи вздовж русла річки”.

Завдання 1 : По середині великого аркуша паперу накресліть коло. У ньому напишіть одну із запропонованих вище думок, наприклад: “Зробити сміттєзвалище на березі річки”. Віднайдіть  наслідки цього вчинку, які стануть очевидними одразу і з часом. Напишіть їх до кружечків, намальованих довкола центрального.

Вправа “Роль рослини у житті річки”

Допоміжні матеріали: великі аркуші паперу, кольорові маркери.

Рслинність має велике значення не тільки для людей, тварин, а й для життя річки.

Запропонуйте дітям самим написати на великому аркуші паперу свої думки. Чому рослини важливі для життя річки?

„Кошик”

Мета: виявити враження та очікування учнів від тренінгу.

Протягом занять діти отримували різну інформацію. Тепер їм потрібно показати, чим саме вони наповнили свої кошики. Їм потрібно записати на листочку, чи справдилися Їхні очікування, що нового вони дізналися, що їм найбільше сподобалося, розповісти про свої враження. Завданням для вчителя є аналіз цієї інформації для подальшого планування занять.

Складання «Кодексу збереження природи»

 

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку