Виховна година "Вогонь друг – вогонь ворог"

Про матеріал

Дана розробка допомагає дітям з'ясувати основні причини виникнення пожеж; дає можливість вивчити основні правила пожежної безпеки і закріпити знання та вміння викликати пожежну команду, засвоїти порядок дій у випадку виникнення пожежі для збереження власного здоров'я та здоров'я оточуючих.

Перегляд файлу

Тема: Вогонь друг – вогонь ворог

Мета: з’ясувати основні причини виникнення пожеж; вивчити основні правила пожежної безпеки і закріпити знання та вміння викликати пожежну команду, засвоїти порядок дій у випадку виникнення пожежі; сприяти розвитку творчого мислення, уяви, уваги; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я, майно, повагу та інтерес до професії пожежного.

Обладнання: мультимедійна система, картки із завданнями, кольорові олівці.

Хід виховної години

І. Організаційна частина. Привітання з гостями

Вже дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

То ж і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

ІІ. Ігрова проблемна ситуація

 – Діти, я отримала загрозливого листа, але не знаю, хто його написав. Може ви допоможете мені здогадатися? Допоможете? (Читаю листа)

Вогонь: Якщо ви не відгадаєте мої загадки, то я підпалю школу і всі будинки. А загадки мої такі:

Перша загадка: Хто я такий?

 – Діти, як видумаєте, хто це такий злий? (Це злий Вогонь)

 – І як я сама не здогадалась, що це злий Вогонь.

Друга загадка: Де я ховаюся?

(Сірники, запальнички, новорічні хлопавки, свічки, бенгальський вогонь, вогонь у печі і т.д.)

Третя загадка: Як мене перемогти?

 – А тепер найголовніше – здогадатися, як же перемогти злий Вогонь, не дати йому вирватися на волю.

 

ІІІ. Виклад навчально-виховного матеріалу

3.1. Вступ

(Заходить хлопчик – це пан Вогник)

Добрий день, пані й панове!

Здрастуйте, будьте здорові!

Звертається до вас пан Вогник,

Знавець пожеж, у званні полковник.

Наша розмова буде, друзі,

Не про червоні маки в лузі,

Не про красу багаття влітку,

А про мою так звану тітку...

Я відчуваю тріск гілля,

Щось наближається здаля...

Мабуть вона сюди іде,

Ой знову горечко буде!

Піду я поміч пошукаю

Сам злючу відьму не здолаю!

(З’являється Пожежа – дівчинка в червоному одязі)

Привіт усім, хто любить сірники,

Хто вогнища розводить залюбки,

Хто із вогню усім несе біду,

Даю я неабиякий урок:

Горить хай все – від миру до ниток!

То ж слухайте уважно, діти,

Як правильно пожежу розпалити.

Спочатку ви по хаті побродіть.

Понишпоріть і сірники знайдіть.

І час не гайте – розведіть вогонь,

І не гасіть його. Боже боронь!

Хай дим пожежі всі довкіл побачать,

Бо ви, герой, а це – велика вдача.

І як герой, сховайтесь тишком-нишком

Подалі від вогню, хоча б під ліжко...

Пан Вогник

О стій, злодюго, відьмо, стій!

Ти так навчать дітей не смій!

3.2. Повідомлення теми і мети виховної години

 – Тема нашого заходу: Вогонь друг – вогонь ворог. Вивчатимемо основні правила пожежної безпеки; закріплюватимемо знання та вміння викликати пожежну команду, вивчимо порядок дій у випадку виникнення пожежі.

3.3. Вогонь – друг

 – Вогонь – це супутник людини, давній друг. Дуже давно люди не вміли добувати вогонь. Траплялося, що під час грози блискавка запалювала дерево. Поки воно горіло, люди грілись, готували їжу, а якщо вогонь згасав, то запалити його ніхто не вмів. Пізніше вогонь добували тертям однієї палички об іншу, каменя об камінь. Вогонь завжди потрібний людям, а сила вогню – дуже велика. Розглянемо випадки, коли вогонь є другом людини. (Слайди – Вогонь друг)

 – На жаль, вогонь приносить людям не тільки добро, радість і втіху, а й прикрощі. Він може стати і нещадним ворогом, якщо з ним поводитися необережно. Наша Україна велика і щедра на багатства, які примножуються щоденно спільною працею мільйонів людей. Усе це необхідно пильно і постійно оберігати від вогню. Чому саме ворогом? (Бо може виникнути пожежа)

 – Правильно, пожежа сама собою не виникає. Трапляються непоодинокі випадки, коли від дитячих пустощів з вогнем, від порушення елементарних протипожежних правил виникають пожежі. Причиною виникнення є неправильна поведінка людини з вогнем. Я вже кілька разів вживала слово «пожежа». А чи знаєте, ви яка, різниця, між вогнем і пожежею. (Вогонь можна загасити, заливши водою, засипати піском. А коли ми не в змозі без допомоги пожежних дати раду горінню, то це вже пожежа)

 – Від чого може виникнути пожежа? (Слайди – Вогонь ворог)

3.4. Пожежна частина на варті нашого життя і здоров’я

 – І в такому випадку ми звертаємось по допомогу, дзвонимо (101), в пожежну охорону, службу, яка зараз має назву МЧС.(Слайди – Наш номер - 101)

Звучить пісня про пожежників.(Слайди – Екскурсія)

ІV. Закріплення навчально-виховного матеріалу

4.1. Ситуація «Впорядкуй ілюстрації, поясни»

а)Завдання.

б) Правильна

відповідь.

 

 

 

Як запалив ти сірника, може трапитись біда.

Від вогню ти не ховайся, а тікай і клич людей.

101 ти викликай і адресу свою дай.

Даремно пожежних не викликай.

 – Чому не можна викликати даремно пожежних?

в) Як діяти під час пожежі?

Головне правило – не піддаватися паніці. Треба чітко сказати: що горить; адресу; своє прізвище.

4.2. Гра «Знайдіть відмінності між малюнками»

 

 

 

 

 

4.3. Гра «Врятувати вірних друзів»

Беруть участь двоє і більше дітей. У намальованому крейдою квадраті (1,5мх1,5м) розставляють іграшки (10-15 штук). Одному з учасників зав’язують очі, пояснюючи, що в кімнаті, де знаходяться вірні друзі – іграшки, виникла пожежа, очі застилає дим, погано видно. За сигналом ведучого учасник конкурсу прагне схопити якнайбільше іграшок, щоб винести їх з палаючої квартири. Ті самі дії виконує наступний учасник. Перемагає той, хто врятує більше іграшок за такий самий час.

4.4. Гра «Який з електроприладів підключено до мережі?»

Пожежа від нагрівальних та електропобутових приладів

Телевізор, плитку, праску

Вимикати вчасно слід.

Пам’ятай про це, будь ласка,

Бо наробиш безліч бід.

Де вогонь – там гаряче,

Навіть іграшкам пече.

Хто їх крик почує?

Хто їх порятує?

Пам’ятайте, кожен з вас:

Де бензин, мастило, газ,

Там вогню не підпускай –

Спалахне усе – і край!

Все ж, як трапилась біда,

Що ж тоді робити?

Не ховатися в куток,

А вогонь гасити.

 – Крім сірників дуже небезпечними є нагрівальні та електропобутові прилади, які ви маєте вдома. Одним із небезпечних електроприладів є праска, з нею треба поводитися особливо обережно. Вона повинна стояти на металевій чи керамічній підставці. Її не слід перегрівати і не забувати вимикати з розетки після закінчення прасування.

 – Так само не можна виходити на вулицю, залишивши увімкненим телевізор, чи дивитися його у відсутності дорослих.

– Також необхідно вміло користуватися газовою плитою. Слід пам’ятати, що газ не тільки горить, він отруйний і вибухонебезпечний. Не можна сушити над ним білизну.

V. Дії до приїзду пожежників

Дія 1. Якщо пожежа невелика, спробуй загасити її, заливши водою чи накинувши ковдру.

Дія 2. Якщо вогонь не загас, залиши помешкання і поклич дорослих.

Дія 3. Якщо в квартирі багато диму, лягай на підлогу, зав’яжи ніс шарфом і повзи до дверей.

VІ. Запам’ятай

  •                 Не грайся сірниками і запальничками.
  •                 Не суши білизну над плитою, на каміні.
  •                 Не запалюй свічок, бенгальських вогнів, феєрверків у приміщенні.
  •                 Не відкривай дверцят печі, бо може випасти вуглинка.
  •                 Не залишай увімкнені електроприлади без нагляду.

VІІ. Підсумок виховної години

Вогню боятися не треба,

Якщо порядок в домі в тебе.

Якщо працюють справно речі:

Магнітофони, праски, печі

І телевізор, й газплита –

Пожежа в дім не завіта!

Лиш той, хто про безпеку дбає,

Проблем з пожежами не має!

 

doc
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
2241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку