Тема. Якщо хочеш бути здоровим…
Мета. Учити учнів свідомо ставитися до свого здоров’я; дати корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров’я; вчити дотримуватись здорового способу життя; режиму дня; правильного харчування; правил гігієни.
Обладнання. Малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя; прислів’я та приказки, вислови про здоров’я.
Хід заходу
Вступне слово вчителя.
Здоров’я – це найвище благо, дароване людині природою. Без нього життя не може бути щасливим.
Що означає бути здоровим?
Відповіді дітей ( Ми веселі, бадьорі; хочеться гратися, бігати, стрибати; танцювати; малювати; хочеться вчитися, з апетитом їсти.)
Напевне чули приказку: »Здоров’я – всьому голова».
Хвороба ходить за людиною, як тінь. Інколи зненацька нападає, викликаючи різні неприємні відчуття. Діти, які ви знаєте ознаки хвороби? ( Підвищена температура тіла, кашель, нежить, біль, відсутність апетиту)
Причиною хвороби можуть бути мікроби, бактерії, віруси. Це маленькі живі організми, які можна побачити тільки під мікроскопом. Особливо часто діти хворіють на гострі респіраторні захворювання ( ГРЗ), що характеризуються ураженням дихальних шляхів, грип. Передаються ці хвороби від хворих людей повітряно-крапельним шляхом у громадських місцях, у транспорті, на вулиці. Інфекційні хвороби передаються бактеріями, вірусами.
Сьогодні ми навчимося не хворіти. Дорогі діти! Ви візьмете участь у гумористичній виставі «Якщо хочеш бути здоровим…»
1 ведуча.
Якщо хочеш бути здоровим,
Правило запам’ятай:
Сам про своє здоров’я дбай.
На лікарів цю турботу не перекидай.
2 ведуча.
Лікарі лікують хворих,
Здоров’я вони не творять.
Людина повинна бути сама
Дисциплінована і вольова.
1 ведуча.
Проблема здоров’я стосується як дорослих, так і дітей, так і дітей. Здоров’я за гроші не купити. І дбати про нього треба, починаючи з дитинства.
2 ведуча.
Зараз ми подивимося виставу «Якщо хочеш бути здоровим…». Дія відбувається у звичайній школі.
1 ведуча.
Можливо, деякі дійові особи схожі на вас або ваших друзів.
Наша вистава розпочинається!
1 хлопчик. Ех, сумно жити в школі! Ніяких тобї пригод, небезпек. Одні тільки перерви та уроки. НудьгаІ
2 хлопчик. Та вже ж! Ні стрілянини, ні погоні… Така нудота! Мийте руки, чистіть зуби, стали в пари, вчіть уроки – тільки це й чуєш…
1 хлопчик. А ще: шкільна форма, спортивна форма… Режим дня цей іще.
Шкідниця (вилазить через парту, чхає і пирхає). Апчхи! От життя пішло, у кишенях один пил. Ні насіння , ні бризкалки немає. Та у школі - не хлопчики, а суцільна радість для вчителів.
1 хлопчик. А ти що таке? І чого тобі у наших кишенях треба?
Шкідниця. По-перше, не у кишенях, а у себе вдома. Я живу там, де брудно і не гаразд. Де причеплюся, там і живу.
По-друге: я « не що таке», а «така». Я - Шкідниця!
(Виконує «Танець Шкідниці» муз. С. Шкурова «Пролежні» - група «Ленінград»)
2 хлопчик. І чого ти до нас прийшла?
Шкідниця. Покликали, то й прийшла!
1 хлопчик. Ніхто тебе не кликав!
Шкідниця. А хто тут репетував, форму не хоче носити, уроки не хоче вчити, руки не хоче мити і таке інше?!
Хлопці. Ой, здається, ми.
Шкідниця. Ото, ж! А взагалі я живу в країні Бруднульдії.
2 хлопчик. А хіба є така країна?
Шкідниця. Звісно є. Навіть у школі може з’явитися. Гаразд, ходімо. Запрошую. Може якоїсь гидоти навчитеся, іншим передасте. Ну, поїхали!
(Звучить музика. З’являється напис «Бруднульдія».
Музика стихає.
Шкідниця. Приїхали, злазьте!
1 хлопчик. Так ми наче не виїжджали! (Озирається.)
Шкідниця. Ех ти, неук! Адже і кіно дивишся, і книжки читаєш. Це ми до паралельного світу потрапили. Наче там, а насправді – ні. Ну, ходімо, та обережніше, не наступіть на кого небудь.
2 хлопчик. Як це « не наступіть»? У вас тут що, хтось на підлозі валяється?
Шкідниця. У нас тут різного повно.
1 хлопчик. Дивись, хто це тут ще валяється?
Пил. Ой, не стрясайте повітря! Бо я розпилюся! Ну, не дають поспати. Знову ти, Шкіднице, когось притягла?
(Співає на мотив пісні з м/ф «Про Черепаху та Левенятко»)
Я на сонечку лежу!
І без сонечка лежу!
Все лежу і лежу,
Чи в повітрі я вишу!
Хто мене трохи вдихне,
Зразу кашляти почне.
Ну, а я - все лежу,
Всі легені вам заб’ю!
1 хлопчик. Дивись, який він сірий, м’який, пухнастий, - так і клубочеться.
2 хлопчик. Так це ж пил! Закривайте швидше рота, а то надихаєшся всілякої гидоти!
Пил. Так уже й гидота! Я пил – чистий, стерильний. Ну, подумаєш, по смітниках повалявся. Ви друзів моїх не бачили. Ось це - справжня гидота.
(Під музику заходять мікроби, співають )
Не мийте ваші, не мийте ваші ручки,
Не мийте ваші ручки-
І все буде «о’кей»!
Не мийте ваші, не мийте ваші ніжки,
Не чистіть ваші зубки, не чистіть ваші зубки-
І все буде «о’кей»!
Хворітимете, хворітимете довго,
Щоб не ходитьдо школи,
До школи не ходить!
Послухайте, послухайте мікробів,
Послухайте мікробів
І буде все «о’кей»!
1-й мікроб. Ми плюнемо раз.
2-мікроб. Ми плюнемо два.
1-й мікроб. На ваші чистії тіла.
2-й мікроб. На ваші чистії тіла.
1-й мікроб. І стукнемо так!
2-й мікроб. Стукнемо так!
1-й мікроб. Щоб заболіла голова.
2-й мікроб. Голова!
1-й мікроб. Непомітні ми й маленькі, але дуже шкідливенькі!
2-й мікроб. Любимо ми руки,живемо усі без скуки!
1-й мікроб. Розболяться шлунки в вас – починається наш час – починається наш час!
(Під музику заходить Айболить. Мотив пісні «Сніг кружиться».)
Всіх звіряток-хлоп’яток лікую,
Від хвороб їх завжди бережу.
Всіх тварин від інфекцій врятую,
Всіх мікробів я геть прожену!
-Доброго дня, діти! Мене звуть Айболить. Я прийшов до вас із лікарні, що розташована біля лісу. Там до мене приходять лікуватися багато звірів і птахів. А ще я розповідаю їм, як не хворіти і бути завжди здоровими.
Ого-го мікроби?!
Я знаю як їх можна подолати! А ви, діти знаєте? Кажіть, разом зі мною!
(Виймає пляшку з водою, мило. Усі хором промовляють: «Чистота!»)
Мікроби ховаються за Шкідницю. Айболить йде до своєї лікарні.
Заходять, танцюючи Грип і Ангіна.
Грип. Я – Грип! Знайте дітлахи,-
Небезпечний я! Апчхи!
Епідемії в ладу
З 25 укладнень,
З високою температурою,
Не подолати мікстурою!
Краща подруга - Ангіна –
З’ явиться мені на зміну,
Буде нам удвох потіха,
Не втримаюся від сміху!
Айболить. Добре сміється той, хто сміється останнім. Чи не бажаєте скуштувати часничку, цибульки чи лимончика?
Грип з Ангіною ховаються за мікробами.
Айболить. Найголовніше – профілактика. Пити чай з лимоном, їсти цибулю й чаник,загартовуватися, регулярно бути на свіжому повітрі.Тоді жодні хвороби не подолають. (Айболить іде до лікарні.)
Мікроб (до Пилу). Доки Айболитя немає, давай ми цих хлопців схопимо, скрутимо…
Пил. Ага, схопиш! Вуха чисті, нігті підстрижені, волосся причесене! Неподобство!
Мікроб. А може, залишитеся тут у нас у Бруднульдії?
1-й хлопчик. Та ні. Ми тут лише на екскурсії, можна сказати, потрапили сюди випадково. Нас Шкідниця привела.
Шкідниця. Ха-ха-ха! Випадково! А кому ліньки вчитися було, хто пароль назвав, мене викликав?! Нумо, братики, навалися!
1-й хлопчик. Відчиняймо квартирку, ми їх зараз провітримо!
Айболить. А щоб з ними не зустрічатися знову і не хворіти, повторимо, шо для цього треба робити. Діти, добирайте рими.
Щоб усе було в порядку,
Вранці робимо … ( зарядку).
1-й хлопчик. Свою ти силу покажи,
З водою кожен день … (дружи).
2-й хлопчик. Хто з милом дружить,
Усі хвороби … (подужа).
1-й хлопчик. Потрібен нам рушник похнастий,
Щітка, порошок і … (паста).
Робота в групах. На великих аркушах паперу діти зображують мікроби. Присутніх з малюнками ознайомлюють спікери груп.
Гра «Закінч речення»
Мені найбільш сподобалось на уроці … .
Що потрібно робити, щоб не захворіти?
Щоб не захворіти потрібно:
-дотримуватись правил особистої гігієни;
-обов’язково мити руки перед вживанням їжі, після відвідування туалету, спілкування з домашніми тваринами;
-перед вживанням ретельно мити овочі та фрукти; багато часу проводити на свіжому повітрі.
-
Анотація
Що таке здоров’я і як його зберегти – питання дуже актуальне. Спосіб життя несе найбільший вплив на організм і збереження його.
Варто якомога раніше почати дотримуватись правил здатних зберегти здоров’я. Збереження здоров’я – важлива ланка виховання особистості. Здорова дитина – здорова нація. Твердження: «Здоров’я – найбільша цінність!» є правдивим. Адже не так важко дотримуватись режиму дня, правил гігієни, щодня робити зарядку. Потрібно дати поняття учням про те, що здоров’я – основа щастя людини, розвивати бажання берегти та зміцнювати здоров’я, виховувати хороші звички.
1