Виховна година "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Мета: розширити й поглибити знання учнів про здоров’я і нездоров’я; розширювати їх світогляд; довести до свідомості учнів, що шкідливі звички та неправильний спосіб життя є основною причиною порушення здоров’я; пропагувати здоровий спосіб життя; розвивати уяву, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.
Перегляд файлу

КЗ «Великолепетиський опорний заклад загальної

середньої освіти І-ІІІ ступенів»

Великолепетиської районної ради

Херсонської області

 

 

Методична розробка

виховного заходу на тему:

«Здоровий спосіб життя»

 

 

 

 

Підготувала:

Кокоріна Ірина Юріївна,

вчитель іноземних мов,

класний керівник 6-Б класу,

КЗ «Великолепетиський

опорний заклад загальної

середньої освіти

І-ІІІ ступенів»

 

2019-2020 н.р.

Методична розробка виховного заходу «Здоровий спосіб життя»

Мета: розширити й поглибити знання учнів про здоров’я і нездоров’я; розширювати їх світогляд; довести до свідомості учнів, що шкідливі звички та неправильний спосіб життя є основною причиною порушення здоров’я; пропагувати здоровий спосіб життя; розвивати уяву, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Обладнання: мультимедійні пристрої, презентація, малюнки та колажі дітей за темою, мікрофон, маркери, зображення рюкзака, м’ясорубки та смітника, плакати «Складові здоров’я», «Активний відпочинок», «Дерево бажань»; зображення рук з назвами різних сфер гігієни, пазли «Тарілка харчування», малюнки «Режим дня», зображення їжака та яблук, зображення дерева та листочків, пластикові контейнери від кіндер-сюрпризів з цукерками.

Хід заходу

Слово вчителя.  Доброго дня, друзі! Рада всіх бачити у гарному настрої. Перед тим, як виконувати наступне завдання, вам необхідно об’єднатися в групи. Перед вами коробочки з пластиковими контейнерами від кіндер-сюрпризів. Візьміть по одному, дізнайтеся колір вашої команди та займіть відповідне місце.

Перед вами цифровий пін-код #3356529. (Слайд 2) На кнопках телефону, крім цифр, вказані ще й букви. Замініть цифри буквами, щоб утворилося слово. Хто відгадає закодоване слово? (Відповідь: «Здоров’я»)

Тема нашого заходу «Здоровий спосіб життя». Ми поговоримо про найважливіші правила здорового способу життя, про чинники, які руйнують здоров’я та про те, як можна запобігти різним захворюванням. Якщо тема вам подобається, покажіть великий палець вгору, а якщо ні – то палець вниз. (Діти показують своє ставлення)

Бесіда.  Що ж, розпочнемо нашу бесіду вправою «Мікрофон». Продовжте речення «Я почуваюся здоровим/здоровою, коли …». (Відповіді дітей).

Дякую за ваші думки. Все вірно! Якщо ви веселі, їсте з апетитом, міцно спите, рухливі, значить, ви здорові. Добре здоров’я – це коли у вас нічого не болить, ви не хворієте та добре себе почуваєте.

А як гадаєте, кому легше досягати своїх цілей, здоровій людині чи тій, що постійно хворіє та має фізичні вади? Обґрунтуйте свою відповідь. (Діти висловлюють свої думки)

Я з вами погоджуюся! Варто пам’ятати, що здоров'я – безцінне, воно є головною запорукою успіху! То ж, пропоную детальніше розглянути фактори, що покращують чи погіршують його.

Слово вчителя.  Вченими встановлено, що на здоров'я людини впливає ряд факторів. 20% залежить від стану довкілля, 20% - це генетичний фактор (спадковість), 10% - система охорони здоров’я та 50% - спосіб життя (Слайд 6)

Вплинути на спадковість чи медичне обслуговування ми не в змозі, а от вести здоровий спосіб життя в наших силах.

Розгадування ребусів. Що ж таке, здоровий спосіб життя? Які його правила? Відгадайте ребуси та дізнаєтеся відповідь (Слайд 7) (Діти відгадують ребус)

Перше правило здорового способу життя – це гігієна. Якщо погоджуєтеся, покажіть пальчик вгору (Діти продовжують відгадувати ребуси. Закодовані слова: «Гігієна», «Харчування», «Режим дня», «Фізкультура», «Відпочинок», «Ні, шкідливим звичкам», « Позитив») Дотримання цих правил позитивно впливає на наше здоров’я. Далі ми розглянемо їх детальніше. (Слайд 14)

Слово вчителя. Особиста гігієна є запорукою здоров’я та ефективною профілактикою різноманітних захворювань. Це гігієна тіла та одягу, гігієна помешкання та робочого місця, гігієна харчування, запобігання шкідливим звичкам, гігієна відпочинку та сну тощо. (Слайди 15-16)

Вправа «Чисті ручки» Чисті руки завжди асоціюються з гігієною. На ваших партах є зображення рук з назвами різних сфер гігієни: «Гігієна шкіри», «Гігієна волосся та нігтів», «Гігієна ротової порожнини, органів слуху та зору», «Гігієна помешкання». Ваше завдання – обговорити групою та написати на пальчиках відповідні до назви гігієнічні процедури та заходи. Наприклад, чистити зуби, мити руки тощо.

На дошці ви бачите зображення сонця. Один представник презентує роботу та вішає малюнок на дошку. У результаті у нашого сонечка з’являться промінціпоради (Групова робота)

Фізкультхвилинка. Ви справилися з завданням дуже добре. А зараз ми навчимось правильно мити руки та зробимо пальчикову гімнастику. Встаньте та повторюйте за мною. (Діти копіюють рухи)

Рученята задоволені, а тіло прагне танцювати. Повторюйте рухи за зайцем (Діти танцюють) (Слайди 17-18)

Молодці! Гарно потанцювали. Та вже, мабуть, зголодніли? Втамуйте голод цукеркою, адже далі ми будемо говорити про харчування.

Слово вчителя. Серед чинників, що впливають на здоров’я, важливе місце належить харчуванню. Однією з головних проблем здоров’я дітей є поширення надлишкової ваги та ожиріння серед дітей та підлітків. Причиною цього здебільшого є нераціональне харчування та малорухливий спосіб життя.

Головні принципи здорового харчування: помірно, різноманітно та збалансовано.

Складання пазлу та обговорення. Перед вами пазл. Складіть українську тарілку здорового харчування. (Діти складають пазл)

 Проаналізуємо, що корисно споживати та у якій кількості. Зелена група розповість нам, яку кількість овочів та бобових необхідно споживати щодня. Група червоних розкаже про м’ясні та рибні продукти. Жовта група дослідить норми споживання цільнозернових продуктів, горіхів та насіння. А завдання помаранчевих – проаналізувати фруктово-ягідну складову. (Учні працюють групами) (Слайд 19)

Що ви дізналися про норми споживання продуктів з вашої категорії? (Діти обмінюються інформацією)

Слово вчителя. Не забувайте вживати достатньо рідини – 7-8 склянок чистої води на день, а також зверніть увагу, що дітям краще обмежити споживання солі та цукру. А ось кількість молочних та кисломолочних продуктів треба збільшити до 2-3 порцій на добу. Це молоко, кефір, ряжанка, сир, йогурт тощо… Ці продукти багаті кальцієм, який зміцнює ваші кістки. 

Люди здавна переконані, що природа дала людині все необхідне для лікування. Помідори – для серця, морква – для очей. Це лікування за теорією сигнатур.

Відгадайте на який орган схожий продукт та дізнаєтеся його властивості. (Слайди 20-31)

1) Волоський горіх дуже нагадує людський мозок. Їх регулярне вживання підвищує мозкову активність.

2) Помідори корисні для серця. Томатний сік зміцнює стінки судин та запобігає різним серцевим хворобам, адже багатий вітаміном В6.

3) Зерна гранату подібні до кров’яних тілець. Гранатовий сік дуже корисний для кровотворення

4) Зріз моркви нагадує людське око. Бета-каротин, який міститься у великій кількості у моркві, знижує ризик розвитку хвороб очей.

5) Стебла селери подібні до людських кісток. Мікроелементи, що містяться в цій рослині, зміцнює їх та усувають крихкість.

4) Грона винограду нагадує альвеоли – утворення в легенях, через які кров насичується киснем. Його споживання знижує ризик захворіти на рак легенів.

5) Вітаміну D, що міститься у грибах, зміцнює слухові кістки, які передають звуки в мозок.

6) Артишок відновлює клітини печінки.

7) Боби допомагають підтримувати функцію нирок.

8) Імбирний корінь бореться з розладами шлунку та нудотою.

9) Авокадо містить фолієву кислоту, яка допомагає знизити ймовірність розвитку ракових утворень в шийці матки.

Цікавий факт: період дозрівання плоду авокадо триває 9 місяців

10) Суцвіття броколі нагадує знімок ракових клітин під мікроскопом. Споживання цього овочу істотно зменшує ймовірність розвитку раку передміхурової залози.

Споживайте ці продукти регулярно, щоб уникнути різних захворювань!

Вправа «Режим дня». Кожна група отримує малюнки на тему «Режим дня». Завдання: розташувати їх у правильному порядку. (Діти працюють у групах)

Чи корисно для здоров’я прокидатися в обідній час чи пізно лягати спати?

А чи корисно пропускати прийом їжі, не снідати чи не обідати?

Чи принесе користь пізня та дуже калорійна вечеря?

Чи оздоровить вас відсутність активних ігор та вправ?

А відсутність відпочинку? (Діти діляться думками)

Який же висновок ви можете зробити? (Діти підсумовують сказане)

Отже, висновок такий: слід дотримуватися режиму дня, щоб бути здоровим.

Вправа «Асоціативний кущ». Які асоціації викликає у вас слово «Відпочинок»? (Діти називають слова)

Для одних відпочинок – це сон, для інших – ігри. Хтось уявляє себе на природі, наприклад в лісі. Перед вами наймиліший лісовий житель – їжачок. Як ви знаєте, він наколює на свої голочки лісові яблука, щоб прогнати зі шкіри паразитів та спокійно відпочивати. То ж давайте йому допоможемо. На ваших партах є зображення яблук. Напишіть, які види відпочинку ви знаєте та прикріпіть ваше яблучко на голки їжачку. (Діти виконують вправу)

Відпочинок дуже важливий для нормального функціонування організму, не нехтуйте ним! Спіть по 8 годин на день, робіть перерви в роботі, медитуйте чи просто розслабляйтесь.

Розгадування кросворда. А тепер розгадаємо кросворд на сайті http://vneuroka.ru/novyj-krossvord/18-157591892212012/ та відгадаємо ключове слово (Слайд 33)

Відповіді:


  1. Засмага
  2. Ґаджети
  3. Хімія
  4. Пасивність
  5.  Самолікування
  6.  Стрес
  7.  Навіювання
  8.  Перевтома
  9. Алкоголь
  10.                      Куріння
  11.                      Наркотики

Ключове слово кросворду «Захворювання»

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Що означає слово «захворювання»?

Як ви вважаєте, чому саме це слово є ключовим?

Що може зруйнувати ваше здоров’я? (Діти висловлюють свої думки)

Вірно! Для здоров’я шкідливо вживати спиртні напої, наркотики, палити цигарки. Неправильний режим дня та нераціональне харчування також згубно впливають за організм. Вживання брудних овочів і фруктів, недотримання правил гігієни може призвести до захворювання.

Як можна запобігти різним захворюванням?

Чи легко відновити те, що зруйновано?

Добре здоров'я розумно зберігається і закріплюється самою людиною, забезпечуючи йому довге і щасливе життя.

Вправа «Дерево бажань» 

Позитивне мислення також важливе для здоров’я, тому пропоную завершити наш захід вправою «Дерево бажань» Перед вами на партах зображення листочків. Напишіть своє побажання, мрію чи настанову та прикрасьте дерево. Нехай воно здійснить все, що задумалось! (Діти пишуть побажання та прикрашають дерево)

Вправа «Портфель, м’ясорубка та смітник»

Чи сподобався вам наш захід? 

Чи досягли ми очікуваних результатів?

Пропоную вам покласти у портфель те, що було новим для вас сьогодні; у м’ясорубку кинути те, що потрібно обміркувати; та відправити до смітника те, що вважаєте для себе некорисним. (Діти обґрунтовують свою думку)

Слово вчителя.

Здоров’я – безцінне. В наших силах вести здоровий спосіб життя, відмовитися від шкідливих звичок та насолоджуватися життям. Дякую вам за активну роботу. І, мабуть, хтось уже зголоднів? Тож, пригощайтеся з кошика смачним та соковитим яблучком! Смачного і будьте здорові!

 

Список використаних джерел:

  1. Божі ліки: 17 продуктів, схожих на органи, які вони бережуть [https://inlviv.in.ua/zhittya/zdorovya/bozhi-liky-17-produktiv-shozhyh-na-organy-yaki-vony-berezhut]
  2. Година спілкування 5 клас / Упоряд. М.О. Володарська. – Х.: Ранок-НТ, 2007. – 176 с. – (Класний керівник)
  3. Година спілкування 6 клас / Упоряд. М.О. Володарська. – Х.: Ранок, 2009. – 176 с. – (Класний керівник)
  4. Цибульова Л.В. Довідник класного керівника. 5-6 класи / Л.В. Цибульова, В.В. Билдіна, Л.І. Єфремова – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. – 160с.
  5.  «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів. Практичне керівництво для навчальних закладів». Авторський колектив: Василашко І., Гущина Н., Демура О., Деркач Т., Зінченко А., Козловська Т., Патрикеєва О., Саприкіна М. - К.: Видавництво «Юстон», 2019
doc
Додано
22 травня 2020
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку