Виховна робота в початковій школі

Про матеріал

Розробка містить: вступ, завдання, організацію учнівського колективу, індивідуальну роботу з учнями, роботу з батьками, вивчення стану ефективності навчального процесу

Перегляд файлу

 Вступ

     На початок  2017 – 2018 н.р. в  ____класі навчається __ учнів. З них хлопців – , дівчат –  ____та _____ року народження. Матеріальне становище більшості дітей в сім’ях середнього та достатнього рівня. Більшість дітей виховується у повних сім’ях, де панує взаєморозуміння і повага один до одного .Є сім’ї дітей, де батьки розлучені: Дітей з багатодітних сімей у класі –, а саме… Всі учні живуть під належним наглядом батьків, мають необхідне забезпечення для навчання. Всі учні класу пройшли належне медичне обстеження. _ учнів віднесено до основної групи, _ учнів віднесено до підготовчої групи.

     На основі даних соціометрії, в класі виявлено лідерів:…, товаришів: …..малокомунікативних: ….. , які мало спілкуються з однолітками та не виявляють бажання брати участь у колективних справах. Староста класу  …є лідером в класі з організації однолітків до навчальної роботи, прагне допомоги учням на перерві в особистих справах, самостійно назначає чергових у класі на нагадує доручення. Лідер та фізорг ….помічник вчителя в підготовці інвентаря до уроку фізичної культури, відповідальний за зовнішній вигляд та поведінку учнів на уроці, в процесі навчання діти прислухаються до порад та зауважень Дениса, щодо організації робочих місць та поведінки на перервах. ____ допомагають учням згуртовуватись, грати в ігри, вчать правилам товаришування.

         В _ класі багато уваги приділялося створенню сприятливих морально-психологічних умов у колективі, вихованню учнів свідомими громадянами України, утвердженню високих моральних принципів, людяності, доброти, взаємоповаги. Учні були активними у громадському житті школи та села. Танцювальна група у складі _____....

     Двоє учнів класу: ___навчаються у музичній школі грі на гітарі та на баяні.

      З метою збереження і розвитку здоров’я дітей, формування навичок здорового способу життя на кожному уроці проводилися фізхвилинки, рухливі ігри на перерві. Не менш важливим аспектом у вихованні учнів є формування трудових навичок та вмінь до самообслуговування. Тому учні _ класу активно залучалися до прибирання шкільної ділянки, генерального прибирання класної кімнати, доглядом за кімнатними квітами, прибиранням робочих місць на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва, прибиранням столу у їдальні.

     Учні: ___мають високий та достатній рівень навчальних досягнень, на уроці активні, ініціативні, творчі, здатні критично мислити,  працюють швидко. Учні:___ мають середній рівень навчальних досягнень. На уроці часто відволікаються, не завжди виконують домашні завдання, роботу в зошиті виконують неохайно, іноді відмовляються виконувати завдання.   Приділяється увага вихованню культури поведінки учнів під час уроку, на перерві, в  ГПД та поза межами школи. Є проблеми з організацією робочого місця у__, проблеми з поведінкою у ___, яка полягає у порушенні правил поведінки  для учнів на перерві та на уроці. Порушення поведінки ___пов’язано з їх індивідуальними особливостями (гіперактивні діти). У ___проявляється негативне відношення до навчального процесу, часто відмовляється виконувати завдання на уроці, не виконує вказівок та не реагує на зауваження вчителя. Надалі буде продовжена робота  психолога__           

    Велика увага приділяється роботі з батьками. Голова батьківського комітету __відповідальна за організаційні, фінансові питання класу. Часто проводяться індивідуальні консультації з батьками з питань навчання та виховання дітей не лише при особистій зустрічі, а й в телефонному режимі та режимі on-line. Більшість батьків цікавляться життям класу, завжди згодні допомогти   організувати святкові заходи. Але деякі батьки жодного разу не відвідали класні та шкільні заходи, а саме:___ не завжди вдається налагодити зв’язок, адже мати не реагує на зауваження стосовно навчання ___які я пишу до щоденника, не відповідає на дзвінки. Тому планую відвідати сім’ю, з метою аналізу умов життя.

       Постійною та цілеспрямованою є співпраця з класним керівником ___....   Для успішної роботи по згуртуванню учнівського колективу та організації його роботи ставлю наступні завдання:

  1. Сприяти вихованню учнів свідомими громадянами України, утвердженню високих моральних принципів, людяності, доброти, взаємоповаги.
  2. Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, звичаїв і традицій.
  3. Створити сприятливі морально-психологічні умови у колективі.
  4. Формувати в учнів відповідальне ставлення до навчально-виховної діяльності.
  5. Залучати до активної участі у громадському житті.
  6. Широко залучати батьків  до навчально-виховної діяльності з дітьми.
  7. Виховувати любов і повагу до праці, до людей різних професій, бережливе відношення до здобутків людської праці.
  8. Тримати під постійним контролем стан сімейного виховання у родинах учнів.
  9. Забезпечувати системний педагогічний супровід учнів, поведінка яких вимагає корекції.
  10. Прищеплювати любов до праці, почуття дбайливого, бережливого ставлення до шкільного і класного майна.
  11. Виховувати у дітей бережливе ставлення до природи.
  12. Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач, з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно – пізнавальних годинах.
  13. З метою вивчення природи рідного краю організовувати екскурсії.
  14. Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організація учнівського колективу

  1. Постійно вивчати індивідуальні особливості учнів класу, їх вікові особливості.
  2. Скласти банк даних про дітей, які потребують посиленої уваги:
  • діти – сироти;
  • діти, що знаходяться під опікою;
  • діти, з багатодітних сімей;
  • діти – чорнобильці;
  • діти, з числа не благодійних сімей;
  • діти, що схильні до бродяжництва.
  1. Організовувати роботу по вивченню «Правил для учнів», «Єдиних вимог».
  2. Проводити роботу спільно з вчителями, батьками учнів по корекції навчання та поведінки учнів.
  3. Залучити учнів до участі у загальношкільних конкурсах:
  • «Учень року»
  • «Лідер року»
  • «Спортсмен року»
  • «Кращий клас по самообслуговуванню»
  • «Читач року»
  • «Інтелектуальна гра «Квест»
  1. Зібрати інформацію про зайнятість учнів у позаурочний час.
  2. Постійно тримати під контролем відвідування занять учнями.
  3. Провести спільно з батьківським комітетом обстеження матеріально-побутових умов проживання дітей з багатодітних родин (за необхідністю).
  4. Організація учнівського самоврядування:
  • учнівські збори «Організований початок навчального року. Вибори учнівського самоврядування»;
  • учнівські збори «Результати навчальних досягнень І та ІІ семестру 2017 – 2018 н. р.»;
  • учнівські збори «Підсумки навчального року. Літній відпочинок».

 

 

 

 

Індивідуальна робота з учнями

п/п

Зміст заходів

Терміни виконання

1.

Вивчати індивідуальні особливості учнів класу.

Постійно

2.

Створювати у класному колективі умови для прояву і розвитку реальних і потенційних можливостей учнів, задоволення соціальне цінних і особистісно значущих інтересів та потреб учнів.

 

Постійно

3.

Вивчення та врахування в роботі стану фізичного, психічного та соціального здоров’я учнів.

 

Постійно

4.

Розв’язання питання соціальної адаптації учнів в умовах дитячого та педагогічного колективу.

 

Постійно

5.

Зібрати відомості про зайнятість дітей у позаурочний час, залучити дітей до занять у гуртках та секціях.

Вересень

6.

Залучати учнів до загальношкільних конкурсів та акцій.

Протягом року

7.

Надання індивідуальної допомоги учням, які мають проблем в адаптації до життєдіяльності класу, відносинах з учителем та іншими членами колективу навчального закладу, виконанні норм і правил поведінки у школі та за її межами.

Протягом року

8.

Залучати учнів до консультацій практичного психолога школи. Керуватись рекомендаціями психолога щодо індивідуальної роботи з учнями.

Протягом року

9.

Взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічною та іншими службами навчального закладу з метою проектування індивідуальної траєкторії розвитку учнів, педагогічної підтримки суспільне корисних ініціатив учнів, корекції відхилень в інтелектуальному, моральному та фізичному становленні їх особистості.

Протягом року

10.

Бесіди з учнями про безпечний відпочинок під час канікул.

Листопад, січень, березень

11.

Обговорення разом з активом класу рівень вихованості учнів.

Грудень

12.

Індивідуальні бесіди з учнями про прочитані книги, домашню бібліотеку.

Лютий

14.

Провести бесіди з учнями:

  • ….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з батьками

п/п

Зміст заходів

Терміни виконання

1.

Вивчення сімей учнів та педагогічна просвіта батьків

 

Постійно

2.

Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу

Постійно

3.

Організація та проведення батьківських зборів

 

Вересень, квітень

4.

Педагогічне керівництво діяльності батьківської ради класу

 

Постійно

5.

Індивідуальна робота з батьками учнів:___.з приводу покращення навчальних досягнень

 

Протягом року

6.

Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання і розвитку учнів

 

Постійно

7.

Виявити випадки байдужого ставлення батьків до навчання та виховання дітей. Визначити причини цього та шляхи покращення становища в сім’ї

Протягом року

8.

Постійну увагу приділяти неповним родинам там малозабезпеченим сім’ям;

 

Протягом року

9.

Ознайомити батьків із змінами до нового Державного стандарту початкової освіти, особливостями оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу

Вересень, січень

10.

Залучити батьків до оформлення класної кімнати, озеленення її

 

Вересень, грудень, січень, травень

11.

Анкетування дітей та батьків «Сімейні цінності» з метою виявлення рівня взаємодії між батьками та дітьми

Вересень

12.

Бесіда з родиною __«Взаємини в сімї.

 

Протягом року

13.

Відвідати вдома сім’ї, що потребують посиленої уваги

І семестр

14.

Індивідуальні бесіди з батьками з приводу виконання домашніх завдань

Протягом року

15.

Індивідуальна робота з батьками __Бесіда «Мораль і добро у вихованні дітей»

Протягом року

16.

Організаційна робота з батьками, які мають труднощі у сімейному вихованні.

 Бесіда «Захист прав та інтересів дітей»

Жовтень, Березень

17.

Засідання батьківського лекторію. „Трудове виховання дітей у сім’ї, моральний зміст їхньої праці. Заборона недбалого поводження та експлуатації дітей»

Березень - Квітень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчення стану та ефективності виховного процесу в класі

Колектив 3 класу перебуває на другій стадії розвитку взаємини. Тому взаємини між мною і вихованцями базуються на засадах демократизму і принципі паралельних впливів на особистість вихованців. Організовується група хлопчиків та дівчаток, які свідомо хочуть підтримати дисципліну в класі і здатні впливати на поведінку інших. Активом класу є:__   Більшості учнів класу без проблем виконують прохання та доручення активу класу.

   Батьки та учні задоволені  життєдіяльністю класу. Жодних зауважень щодо організації навчально -  виховного процесу немає.

    Всі учні класу брали участь в урочистій лінійці до Дня 1 Вересня, до Дня села. Продовжується виховна робота з малоактивними учнями та залучення їх до проведення колективних заходів.

   У класі панує дружня атмосфера, учні усвідомлюють свою значимість та роль у класному колективі.

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку