Розробка містить: вступ, завдання, організацію учнівського колективу, індивідуальну роботу з учнями, роботу з батьками, вивчення стану ефективності навчального процесу
Вступ
На початок 2017 – 2018 н.р. в ____класі навчається __ учнів. З них хлопців – , дівчат – ____та _____ року народження. Матеріальне становище більшості дітей в сім’ях середнього та достатнього рівня. Більшість дітей виховується у повних сім’ях, де панує взаєморозуміння і повага один до одного .Є сім’ї дітей, де батьки розлучені: Дітей з багатодітних сімей у класі –, а саме… Всі учні живуть під належним наглядом батьків, мають необхідне забезпечення для навчання. Всі учні класу пройшли належне медичне обстеження. _ учнів віднесено до основної групи, _ учнів віднесено до підготовчої групи.
На основі даних соціометрії, в класі виявлено лідерів:…, товаришів: …..малокомунікативних: ….. , які мало спілкуються з однолітками та не виявляють бажання брати участь у колективних справах. Староста класу …є лідером в класі з організації однолітків до навчальної роботи, прагне допомоги учням на перерві в особистих справах, самостійно назначає чергових у класі на нагадує доручення. Лідер та фізорг ….помічник вчителя в підготовці інвентаря до уроку фізичної культури, відповідальний за зовнішній вигляд та поведінку учнів на уроці, в процесі навчання діти прислухаються до порад та зауважень Дениса, щодо організації робочих місць та поведінки на перервах. ____ допомагають учням згуртовуватись, грати в ігри, вчать правилам товаришування.
В _ класі багато уваги приділялося створенню сприятливих морально-психологічних умов у колективі, вихованню учнів свідомими громадянами України, утвердженню високих моральних принципів, людяності, доброти, взаємоповаги. Учні були активними у громадському житті школи та села. Танцювальна група у складі _____....
Двоє учнів класу: ___навчаються у музичній школі грі на гітарі та на баяні.
З метою збереження і розвитку здоров’я дітей, формування навичок здорового способу життя на кожному уроці проводилися фізхвилинки, рухливі ігри на перерві. Не менш важливим аспектом у вихованні учнів є формування трудових навичок та вмінь до самообслуговування. Тому учні _ класу активно залучалися до прибирання шкільної ділянки, генерального прибирання класної кімнати, доглядом за кімнатними квітами, прибиранням робочих місць на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва, прибиранням столу у їдальні.
Учні: ___мають високий та достатній рівень навчальних досягнень, на уроці активні, ініціативні, творчі, здатні критично мислити, працюють швидко. Учні:___ мають середній рівень навчальних досягнень. На уроці часто відволікаються, не завжди виконують домашні завдання, роботу в зошиті виконують неохайно, іноді відмовляються виконувати завдання. Приділяється увага вихованню культури поведінки учнів під час уроку, на перерві, в ГПД та поза межами школи. Є проблеми з організацією робочого місця у__, проблеми з поведінкою у ___, яка полягає у порушенні правил поведінки для учнів на перерві та на уроці. Порушення поведінки ___пов’язано з їх індивідуальними особливостями (гіперактивні діти). У ___проявляється негативне відношення до навчального процесу, часто відмовляється виконувати завдання на уроці, не виконує вказівок та не реагує на зауваження вчителя. Надалі буде продовжена робота психолога__
Велика увага приділяється роботі з батьками. Голова батьківського комітету __відповідальна за організаційні, фінансові питання класу. Часто проводяться індивідуальні консультації з батьками з питань навчання та виховання дітей не лише при особистій зустрічі, а й в телефонному режимі та режимі on-line. Більшість батьків цікавляться життям класу, завжди згодні допомогти організувати святкові заходи. Але деякі батьки жодного разу не відвідали класні та шкільні заходи, а саме:___ не завжди вдається налагодити зв’язок, адже мати не реагує на зауваження стосовно навчання ___які я пишу до щоденника, не відповідає на дзвінки. Тому планую відвідати сім’ю, з метою аналізу умов життя.
Постійною та цілеспрямованою є співпраця з класним керівником ___.... Для успішної роботи по згуртуванню учнівського колективу та організації його роботи ставлю наступні завдання:
Організація учнівського колективу
Індивідуальна робота з учнями
№ п/п |
Зміст заходів |
Терміни виконання |
1. |
Вивчати індивідуальні особливості учнів класу. |
Постійно |
2. |
Створювати у класному колективі умови для прояву і розвитку реальних і потенційних можливостей учнів, задоволення соціальне цінних і особистісно значущих інтересів та потреб учнів.
|
Постійно |
3. |
Вивчення та врахування в роботі стану фізичного, психічного та соціального здоров’я учнів.
|
Постійно |
4. |
Розв’язання питання соціальної адаптації учнів в умовах дитячого та педагогічного колективу.
|
Постійно |
5. |
Зібрати відомості про зайнятість дітей у позаурочний час, залучити дітей до занять у гуртках та секціях. |
Вересень |
6. |
Залучати учнів до загальношкільних конкурсів та акцій. |
Протягом року |
7. |
Надання індивідуальної допомоги учням, які мають проблем в адаптації до життєдіяльності класу, відносинах з учителем та іншими членами колективу навчального закладу, виконанні норм і правил поведінки у школі та за її межами. |
Протягом року |
8. |
Залучати учнів до консультацій практичного психолога школи. Керуватись рекомендаціями психолога щодо індивідуальної роботи з учнями. |
Протягом року |
9. |
Взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічною та іншими службами навчального закладу з метою проектування індивідуальної траєкторії розвитку учнів, педагогічної підтримки суспільне корисних ініціатив учнів, корекції відхилень в інтелектуальному, моральному та фізичному становленні їх особистості. |
Протягом року |
10. |
Бесіди з учнями про безпечний відпочинок під час канікул. |
Листопад, січень, березень |
11. |
Обговорення разом з активом класу рівень вихованості учнів. |
Грудень |
12. |
Індивідуальні бесіди з учнями про прочитані книги, домашню бібліотеку. |
Лютий |
14. |
Провести бесіди з учнями:
|
|
Робота з батьками
№ п/п |
Зміст заходів |
Терміни виконання |
1. |
Вивчення сімей учнів та педагогічна просвіта батьків
|
Постійно |
2. |
Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу |
Постійно |
3. |
Організація та проведення батьківських зборів
|
Вересень, квітень |
4. |
Педагогічне керівництво діяльності батьківської ради класу
|
Постійно |
5. |
Індивідуальна робота з батьками учнів:___.з приводу покращення навчальних досягнень
|
Протягом року |
6. |
Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання і розвитку учнів
|
Постійно |
7. |
Виявити випадки байдужого ставлення батьків до навчання та виховання дітей. Визначити причини цього та шляхи покращення становища в сім’ї |
Протягом року |
8. |
Постійну увагу приділяти неповним родинам там малозабезпеченим сім’ям;
|
Протягом року |
9. |
Ознайомити батьків із змінами до нового Державного стандарту початкової освіти, особливостями оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу |
Вересень, січень |
10. |
Залучити батьків до оформлення класної кімнати, озеленення її
|
Вересень, грудень, січень, травень |
11. |
Анкетування дітей та батьків «Сімейні цінності» з метою виявлення рівня взаємодії між батьками та дітьми |
Вересень |
12. |
Бесіда з родиною __«Взаємини в сім’ї.
|
Протягом року |
13. |
Відвідати вдома сім’ї, що потребують посиленої уваги |
І семестр |
14. |
Індивідуальні бесіди з батьками з приводу виконання домашніх завдань |
Протягом року |
15. |
Індивідуальна робота з батьками __Бесіда «Мораль і добро у вихованні дітей» |
Протягом року |
16. |
Організаційна робота з батьками, які мають труднощі у сімейному вихованні. Бесіда «Захист прав та інтересів дітей» |
Жовтень, Березень |
17. |
Засідання батьківського лекторію. „Трудове виховання дітей у сім’ї, моральний зміст їхньої праці. Заборона недбалого поводження та експлуатації дітей» |
Березень - Квітень |
Вивчення стану та ефективності виховного процесу в класі
Колектив 3 класу перебуває на другій стадії розвитку взаємини. Тому взаємини між мною і вихованцями базуються на засадах демократизму і принципі паралельних впливів на особистість вихованців. Організовується група хлопчиків та дівчаток, які свідомо хочуть підтримати дисципліну в класі і здатні впливати на поведінку інших. Активом класу є:__ Більшості учнів класу без проблем виконують прохання та доручення активу класу.
Батьки та учні задоволені життєдіяльністю класу. Жодних зауважень щодо організації навчально - виховного процесу немає.
Всі учні класу брали участь в урочистій лінійці до Дня 1 Вересня, до Дня села. Продовжується виховна робота з малоактивними учнями та залучення їх до проведення колективних заходів.
У класі панує дружня атмосфера, учні усвідомлюють свою значимість та роль у класному колективі.