Виховна справа "Здоровя стежку сам я прокладу"

Про матеріал

Виховна справа спрямована на виховання в учнів інстинкту самозбереження, вміння співчувати ближньому, надати при необхідності першу медичну допомогу. Матеріал подоно в легкій, доступній для сприйняття формі, що сприяє глибшому розумінню та кращому засвоєнню. Доцільно використовувати для учнів середньої ланки (5 - 7 класи). Розробка є актуальною для проведення заходів до Всесвітнього дня здоровя (7 квітня).

Перегляд файлу

Година спілкування на тему: „Здоров’я стежку сам я прокладу”

Мета. Навчити правильно організовувати свій робочий день та дотримуватися техніки безпеки в школі; сформувати уявлення про те, що здоровя значною мірою залежить від нас самих; пропагувати здоровий спосіб життя; розвивати уяву, творчі здібності учнів.

Вчитель: Добрий день дорогі учні,та гості. Тема нашого заняття «Здоров’я стежку сам я прокладу».

 Епіграф: «Здоров'я - це те, що не купиш за гроші, без чого немає щастя.»

Посміхніться один одному,нашим гостя,мені. Налаштуємось на гарну працю на нашому занятті.

    Кожного року,3 грудня весь світ відзначає День інваліда. Відзначення Міжнародного дня інвалідів – справедлива шана суспільства та нагадування всім про обовязок перед інвалідами, що потребують захисту та підтримки у цей непростий час. Інваліди – це не просто категорія людей. Це окремі життя. Окремі трагедії. Окремі людські надії на те, що буде добре. На щастя, поряд з ними є ті, хто хоче допомогти. І хто допомагає. Переймаючись буденними проблемами ми повинні замислитися над непростою долею людей з вадами здоровя і не тільки у день 3 грудня, а й протягом цілого року, не забувати про те, що поруч з нами живуть інваліди і вони потребують допомоги і уваги.

Хто такі діти-інваліди?

Хто такі діти-інваліди?

Діти-інваліди – ангели Землі

Скільки незаслужених образ

На собі вони перенесли.

 

Скільки раз,вони обличчям у подушку,

Щоб не плакати на очах у всіх

Запитували темноту немов подругу

Невже те,що ми є – це гріх?

 

Скільки раз їх матері швиденько

Забирали вбік своїх дітей

Щоб не чути шепіт за спиною

Злих,недобрих,немічних людей.

 

Немічні вони не тілом

Немічні холодною душею

Не допомогти хотіли дітям бідним

Геть завжди їх гнали поглядом лихим.

Не сумуйте матусі,не треба

Ваші діти ангели,не зло,

Богом Вам дані у дар,

Щоб у світ нести любов,терпіння і тепло.

 

Ну а тих,хто Вас не розуміє

Нехай простить Господь за волю їх

Нехай вони почують як ридають

Матері біля ліжок діточок своїх.

 

Але не всі у світі байдужі,

Більше тих,хто хоче Вам допомогти

Відкривають душу для Вас щиро

Біду допомагають перемогти.

 

Нехай Господь своєю рукою святою

Благословить усіх людей

Щоб на Землі,на всій планеті

Мир і спокій завжди панував.

 

Щоб ні війн,ні землетрусів

Ні повеней страшних,ані хвороб.

Збережи Боже,від нещастя

Всіх людей. Віднині і назавжди.

 

Вчитель: Давайте пригадаємо з вами визначення поняття «здоровя».

Здоров’я — це стан нормального, гармонічного функціонуван­ня всіх органів і систем не тільки за звичайних умов, але й під час фізичних і психічних навантажень.

Здоров’я -  то найбільший в світі дар,

Його цінуємо, коли втрачаємо…

Молитви шлемо вище хмар,

Бо повернути як, не знаємо…

Говорять, що купити все на цьому світі можна,

Кар’єру, дачу, «Део» у кредит.

Ти купиш книгу – та не розум.

І тільки  їжу, а не апетит,

Прикраси найдорожчі – не красу,

Як ліжко купиш – про безсоння не забудеш,

Придбаєш дім – та не тепло,

І тільки ліки,  бо здоров'я ти не купиш!

 

Вчитель: Багато висловів  приказок,прислів’їв існує про здоров’я. Звичайно що всіх їх неможливо згадати,але декілька я думаю варто.  В нас є кошик,давайте наповнимо його фруктами,які так корисні для здоров’я! Але перш ніж помістити фрукт в кошик,необхідно сказати прислів’я що стосується здоров’я.

 ПРИСЛІВ'Я ТА ПРИКАЗКИ ПРО ЗДОРОВ'Я
Без здоров'я немає щастя.
Веселий сміх - це здоров'я.
Доки здоров'я служить, то людина не тужить.
Було б здоров'я, а все інше наживемо.
Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.
Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.
Весела думка - половина здоров'я.
Глянь на вигляд і про здоров'я не питай.
Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.
Здоровому все на здоров'я йде,
Здоров'я більше варте, як багатство.
Здоров'я за гроші не купиш.
Здоров'я - найдорожчий скарб.
Іржа залізо їсть, а чоловіка - хвороба.
Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.
Сміх краще лікує, ніж усі ліки.
Здоров'я - всьому голова.
У кого що болить, той про те й гомонить.
Хворому і мед гіркий.
Часник сім хвороб лікує.
На живому все заживе.
У ворожки лікуватись - без здоров'я зостатись.
Праця додає здоров’я, а лінь – хвороб.
Доки здоров’я служить, то людина не тужить.
Держи голову в холоді, ноги в теплі, проживеш довгий вік на землі.
Кого болять кості, той не думає в гості.
Здоровий, як циганова коняка: день біжить, а три лежить.
Як нема сили, то й світ не милий.
Здоров'я маємо — не дбаємо, а стративши — плачем.
В здоровому тілі — здоровий дух.
Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий.
Без здоров'я нема щастя.
Гіркий тому вік, кому треба лік.

Вчитель: Бог дає здоров’я людині в дар,але з часом людина цей дар втрачає. Які чинники впливають на те,що у людини погіршується здоров’я. Давайте спробуємо з’ясувати. Запишіть на стрілочках негативні чинники,що впливають на здоров’я людини.

  • Неправильне харчування
  • Погана екологія
  • Стреси
  • Недосипання
  • ДТП
  • Алкоголізм
  • Наркоманія
  • Куріння
  • Малорухливий спосіб життя
  • Хвороби
  • Ожиріння
  • Нещасні випадки та ін..

Вчитель:Цей список можна продовжити і далі. Нажаль,від всіх чинників шкідливого впливу на здоров’я вберегтися неможливо,але від деяких нам під силу. Пропоную нам сьогодні сформувати квітку здоров’я. Як ви вважаєте,з яких пелюсток вона буде складатися.

КВІТКА ЗДОРОВ'Я

1.Правильне харчування

2.Фізичні вправи,загартування

3.Правильний розподіл часу

4.Відсутність шкідливих звичок

5.Доброзичливе ставлення до інших.

Вчитель:На нашій виховній справі присутня шкільна медсестра. Вона хоче сказати Вам дещо важливе. Надамо їй слово.

 

Виступ медсестри

Вчитель: Оскільки Ви напевно вже стомилися,а ми сьогодні почули,що рух –це здоров’я,пропоную виконати фізкультхвилинку.

 

Фізкультхвилинка

 

Вчитель: А зараз переглянемо сценку « Як царівну заміж видавали»

СЦЕНКА « Як царівну заміж видавали»

Заставка музична. Дія відбувається в палаці: 
Слуга. Пожежа, Ваша величність! Пожежа! 
Цар. Де пожежа? Чому пожежа? Навіщо пожежа? Як пожежа? 
Слуга. Так загасили вже, ваша величність! Загасили! 
Цар. Доповідай! 
Слуга. Ваша Величносте, царівна знову хімічила із сірниками і вчинила пожежу в царському приміщенні. 
Цар: Покликати сюди царівну! 
(Входить царівна ) 
Цар: Ах, ти бідна моя, донечко милая, Подивись, яка ти вся- обгорілая До чого ця необачність довела. 
Царівна: Тату я вже не мала 
Цар. (на охорону) А ви куди дивились? 
Царівна. Так справа ж у мене цар-батюшка, андроїдний колайдер добудовую. 
Цар. Та навіщо тобі ця наука!.Сусідські принцеси вже заміж повиходили, а у нас уже п’ятий раз палац горить. Все. Досить мого терпіння – видаю заміж! 
Царівна. А. Якщо заміж, то вийду за того, хто фізику та хімію любить. 
Цар. Яку фізику, яку хімію?. Перш за все повинен знати правила пожежної безпеки! За царським велінням, за моїм хотінням, Конкурс женихів  оголошую і гостей в царський палац запрошую! 
Царівна.  Ось знову тато заміж видать хоче Мене, щоб не накликати біди. 
Але на вухо хтось мені шепоче: «Не йди, Не йди, Не йди, Не йди, Не йди. Бо як наука ця без тебе буде, Вже формули тобі не рахувать. Ну добре, я за того заміж вийду, хто правила пожежні буде знать. 
Цар. Ну от і ладненько. Подать першого жениха. Охорона. Принц заморський Маркіз де-ля Пих. 
Музика. 
З’являється заморський принц №1. 
Цар. А-ну, маркіз, скажи нам: якщо зайнялася пожежа у одному кутку палацу, що треба зробити? 
Маркіз. Треба обов’язково підпалити в усіх інших кутках. 
Цар. (Здивовано) Це ж навіщо? 
Маркіз. А щоб швидше увесь палац згорів, тоді пожежа  і сама потухне. 
Царівна. У цього голова завзята – згорів сарай, гори і хата.

 Цар.Оце так маркіз, натуральний Пих! Геть звідси. Свій палац так гасити будеш. Слідуючий. 
Охорона 2.Самарканський паша Палаюча душа. 
Цар. Ану скажи мені душа, як будеш гасити пожежу у палаці?

Паша.О великий царю! Спочатку треба звернутися до зірок. Якщо Венера і Сатурн будуть у сузір’ї Водолія і стануть в одну лінію, то піде дощ і загасить пожежу. 
Цар. А якщо не у Водолії а у Терезах? 
Паша. О! Тоді дощ може піти, а може і не піти, це вже куди терези переважать. 
Царівна. З вогнем не можна зволікати, бо велика буде втрата.

Цар.Вірно доню. І цей не годиться. Мабуть доведеться в дівках сидіти.                                                                             

 

Вчитель: Давайте допоможемо царівні. Людина кожен день робить безліч справ,буває в різних місцях,попадає в різні ситуації. Від того,як вона вміє себе поводити,також в великій мірі залежить її здоров’я. Я для Вас підготувала пам’ятки «Безпека щоденного життя». Ви ці правила вивчали на уроках з основ здоров’я,але зайвий раз повторити буде не зайвим. Зачитайте для царівни останній пункт «Правила безпеки підчас пожежі»,а інші правила переглянете вдома.

 

Правила безпеки під час пожежі:

  • Якщо можна вийти з квартири через двері, треба рятуватися самому й допомогти іншим; перед виходом накритися мокрою ковдрою, закриваючи ніс і рот;
  • Якщо вихід перекрито вогнем, а квартира розташована не вище другого поверху, слід вибиратися з квартири через вікно чи балкон;
  • Якщо неможливо вибратися з квартири, слід зачинитися в кімнаті з виходом на балкон або вікном;
  • Щоб вогонь не поширювався, слід налити води біля дверей або заткнути щілини під дверима вологими ганчірками;
  • Відкрити вікно та покликати на допомогу;
  • Якщо пожежа в сусідній квартирі, треба подзвонити в квартиру. Якщо не відчиняють, слід покликати на допомогу сусідів, зателефонувати 101;

Невеликий вогонь можна загасити самостійно – залити водою, засипати піском, затоптати.

Якщо з кимось трапилася біда, зроби посильну допомогу 
З другом твоїм трапилася біда? Не покидай  його ніколи,
А підбадьорив, «все гаразд!» - скажи. Посильну допомогу ти надай.
Якщо йому не зумієш допомогти, не тікай ти злякано чимдуж,
Дорослих на допомогу клич мерщій! Час і сили свої не шкодуй!
Пам'ятай: в лісі, на землі,і  на воді - люди людей не кидають у біді!

(Р. Шалаєва, О. Журавльова)

Вчитель: Сьогодні ми з вами вже багато говорили про здоров’я  та безпечну поведінку. А зараз я хочу ще раз перевірити ваші знання.

  1. Кросворд

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

К

А

Й

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

П

О

Ж

Е

Ж

А

 

 

 

 

 

 

 

4

К

О

Н

С

Т

И

Т

У

Ц

І

Я

 

 

 

 

 

5

Ф

А

Р

Б

А

 

 

 

 

 

 

6

М

Е

Б

Л

І

 

 

 

 

 

 

 

 

7

К

О

К

А

І

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Д

И

С

К

Р

И

М

І

Н

А

Ц

І

Я

 

 

 

9

С

Т

Р

Е

С

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Серйозні розмовки, суперечки.
  2. Стан ейфорії.
  3. Наслідки необережного поводження з вогнем.
  4. Основний закон України.
  5. Пожежонебезпечна речовина.
  6. Пожежонебезпечний матеріал.
  7. Наркотик.
  8. Обмеження або позбавлення прав людини.
  9. Стан напруги, який виникає в організмі людини під впливом сильних чинників.

 

  1. Впізнай дорожній знак

 

3.Відгадай загадку
Він на вулиці щораз
Оком блимає на нас.
-    Зупинися! Підожди!
Терпеливо стій-но!
А тепер, будь ласка, йди
Впевнено й спокійно!(Світлофор)
* * * 
На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід – 
Це безпечний …(Перехід)
* * * 

Вартують на узбіччях тихо, 
Оберігають нас від лиха.
Ти тільки будь уважним дуже, 
Їх слухайся, шановний друже. 
Це знає кожен, знає всякий — 
Слід поважать дорожні ... (Знаки)

 

Ось лежить під струмом провід,

З другом нам пораду дай.

Я кажу:" Відсунь з дороги!"

Друг:" Дорослих погукай!".

***

В небі блискавка іскрить,

Десь далеко гримотить.

Стану я під деревцем...

Що ти думаєш про це?

 

  1. Продовж речення

Протипожежні правила

І малятам, і дорослим

Дуже добре треба знати,

Сірники не для …..забави

Розігрівсь утюг твій дуже

Що робити будеш, друже?

За гаряче не хапай

Із розетки ... вимикай,

 

Вивчіть правила пожежі:

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна

Жартувать з вогнем не... можна

**********************

Вчитель . Молодці! Отже, ви побачили, що часто причиною небезпеки стає сама людина, коли порушує правила безпечної поведінки. Внаслідок цього виникає ситуація, небезпечна для життя і здоров’я людини . Та якщо ви вже потрапили у таку ситуацію, то треба діяти спокійно, не піддаватися паніці, намагатися якнайшвидше зменшити вплив небезпечних факторів, вибрати найбільш безпечний шлях виходу з ситуації та якомога швидше повідомити про те, що трапилося, рятувальні служби. 

Але я сподіваюся, що ви добре засвоїли правила безпечної поведінки і «Пам’ятка», яку ви  отримали, допоможе вам захистити своє здоров’я та життя, зробить ваше щодення безпечним. Дякую всім за тісну співпрацю. Бажаю міцного здоровя!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку