Свято прощання з початковою школою
Під звуки музики на сцену виходять вчитель та ведучі діти.
Вчитель:
Доброго дня, усім хто прийшов сьогодні на наше свято. Доброго дня, дорога класна родино!
Ось і настав цей день. На вулиці буяє зеленим цвітом весна, сонце пестить нас своїм золотим промінням, а прийдешній день несе нове, незвідане до сьогодні життя. Час летить невблаганно і змінює все, що нас оточує. Життєва дорога людини також мінлива і нелегка.
Але всім неодмінно світитиме яскравим вогником, сповитим солодким, стискаючим серце спогадом наше дитинство. Дитинство і юність. Це справді найкраща пора в житті людини, і проходить вона у школі. Дитинство захоплює дружбою, мріями...
Але все має свій початок і кінець. Сьогоднішній день проводить невловиму межу між дитинством і юністю, яка слідує за ним. Наші діти подорослішали, зміцніли морально та фізично, закінчили першу ступінь навчання та готові йти далі нелегкою дорогою шкільної науки.
Ведучий 1.
Ми раді вітати вас на святі...
Ведучий 2.
З нагоди закінчення початкової школи!
: Ведучий 1.
Зараз до цієї зали ми запрошуємо нашу гордість та надію – наших випускників.
Ведучий 2.
Вітаємо гучними оплесками випускників початкової школи!
(ВИХІД ВИПУСКНИКІВ)
Вчитель: урочисте свято присвячене випуску 4- Б класу оголошується відкритим!
Ведучий 1:
Знайомтесь!
Ведучий 2:
Якщо ви, звичайно, не знайомі.
Діти:
-Веселі
-Спритні
-Дружні
-Пустотливі
-Гіперактивні
-Трішки галасливі
-Але опанувавши усі науки початкової школи
Вчитель:
Любі діти! От і настав той час, коли ми з вами зібралися на останнє наше свято. Так! Чотири роки навчання в початковій школі вже позаду. Були в нас успіхи, були й маленькі невдачі. Але сьогодні пригадується лише усе хороше. Діти наші підросли, змужніли, помудрішали. І сьогодні їх уже називають таким вагомим словом – випускники. І так ми розпочинаємо наше свято. А яке свято без прогнозу погоди? Ми всі повинні знати, що нас сьогодні очікує.
Фонограма телепередачі «Прогноз погоди»
Учень:
Доброго дня! Сьогодні ____травня . Чудовий день! Сонце ваших посмішок світить яскраво. Настрій безхмарний.
Учениця
До нас рухається теплий фронт щирих і добрих слів. Можливі громові розкоти сміху з поривами оплесків і рідкісний поперемінний дощ із сліз радості і печалі.
Учень:
Температура повітря зігріває серця, піднімає настрій, а легкий вітерець розганяє хмари смутку і дозволяє насолоджуватися життям.
Учениця
Я_________________ ,_____________ і спонсор нашого випуску - компанія «Батько і Мати» - бажає вам приємного перегляду.
1.Увага! Шановні друзі!
Ми сьогодні зустрілись
У тіснім нашім крузі
На радісне свято — веселе, чудове —
Ми закінчили початкову школу.
2.У серці моєму тривога і смуток,
Хоч травень буяє, птахів передзвін.
Немов ластів’я, з початкової школи
Лечу, бо четвертий я вже закінчив.
3.Не вернеш ті роки, як ми галасливі,
Навчились писати, лічити і жить.
І сум огортає маленьке серденько,
Бо відлітає прекрасна ця мить.
Вчитель: Але коли ми ще не ходили до школи, нашими порадниками були батьки. Тож давайте згадаємо цю мить.
Сценка «Батьки»
Учень:
Ну і мама, ну і тато!
Неначе справжні дошкільнята!
Нічогісінько не знають –
смішно і сказать комусь.
Бо щодня мене питають
Лиш одне чому,чому?
Мама
- Ти чому образив Віку?
- Ти чому отримав двійку?
- І чому прийшов так пізно?
- Ти чому в шкарпетках різних?
- А чому не стелиш постіль?
Тато:
- Ти чому такий непослух?
- Ти чому це вірш не учиш?
- А чому портфель без ручки?
-І чому такий синець?
- Ох! Настане мій кінець!
Не поясниш їм ніколи , хоч би дуже захотів.
Треба їх віддать до школи – хай питають вчителів!
Мозок
Кличе хлопець:
- Чуєш, тату?
- Чого тобі, синку?
- Я знайшов у себе в книжці
Цікаву картинку.
На картинці людський мозок,
Геть увесь пом'ятий?
Батько глянув, посміхнувся.
- Тут ясна картина:
Як народиться, синочку,
На цей світ людина,
То вправляють і вправляють
Їй мозги потрошку,
Доки стане в неї мозок
Схожий на гармошку.
Пісня «Дитинства світ»
Вчитель:
Згадаємо разом чотири радісних роки,
Веселі перерви, цікаві уроки…
Сценка «Набридло!»
Син: В школу більше не піду.
Мама: це ще чому?
Син: писати не вмію, читати не вмію, рахувати не вмію, а розмовляти мені не дозволяють!
Сценка «Щоденник»
Мати. Ну, давай, синку, щоденник. Подивимося, що в тебе там.
Син. Я не можу сьогодні його дати.
Мати. Чому?
Син. Аптека була закрита.
Мати. А при чому тут аптека?
Син. Однокласниця сказала, що сьогодні мій щоденник можна показувати батькам разом з валеріаною.
4.Сьогодні музика лунає трохи сумно,
І тоне в квітах урочиста зала.
В очах у кожного і радість, і надія…
Бо перший випускний у школі бал.
5.У всіх у нас прощальний настрій,
Ми схвильовані украй,
Скажем разом;
Початкова, прощавай!»
Пісня про школу
6.Швидко роки пролетіли
І в пам’яті спогад лише залишили.
Та завжди згадаємо свій перший дзвінок
Й четвертого класу останній урок.
Ми всі закінчили четвертий наш клас,
І старше життя вже чекає на нас.
Сценка про останній урок
7.Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього
Для всіх нас буде п’ятий клас.
8.Ми перегорнемо листки
Життя шкільного враз.
Вже зараз ми – випускники,
Але колись ішли до школи в перший клас.
9.Наче весела родина,
Всі ми зайшли в світлий клас.
І тоді почалося
Нове життя у всіх нас.
Пісня
8. Ну що, згадаємо, дівчата і хлоп’ята,
Чотири роки нелегких?
Нехай почують мами й тата,
Що ми робили тут без них.
9. В той день світило сонце ясно.
Навколо так було прекрасно.
вчителька промовила звертання:
•«Ну що, розпочнемо навчання?».
•
•10. Перший клас, наш перший клас!
Скільки справ зустріло нас
Треба фрукти рахувати,
По складах книжки читати.
• 11. Ох мороки було з нами
• Вчительці багато,
• Як по 100 слів за хвилину
• Вчились ми читати.
•
• 12. . А письмо – це справжні муки:
• Від напруги ниють руки.
• Але ж увесь час веди
• Знаки, літери, склади.
• В зошита задрались вуха,
• Ніби він уважно слуха.
• 13. Потім крейдою писали
• Форми білі-білі стали!
• Хтось під партою в кутку–
• Робить справу нелегку:
• Все на пальцях полічило,
• Бо без них лічить несила.
14. До успіхів було далеко,
• Нам заважали балачки.
І виявилось – ой, нелегко
Писати палички й гачки.
•
• 15. Другий клас – пішла таблиця
І вночі вона нам сниться.
• Ми її вчимо, вчимо,
На уроках «горимо»!
• 16. Різні дії як насіли
Розібрати їх не сила.
• Додавання, віднімання,
• Жарти, мінімум старання.
• А от множити, ділити –
• Годі – браття говорити.
•17. Стали вряд частини мови.
• Як багато, чесне слово!
• Як би тут не розгубитись
• І хоча б чогось навчитись!
• 18. Ми всі засвоїли чудово:
• Прикметник, суфікс, дієслово.
• Диктантів купу написали.
• Досвідченими трохи стали.
• 19. Ось і третій рік ми в школі
• А сюрпризів ще доволі.
• Цифри вирівнялись строєм,
• Як солдати перед боєм.
• Скільки їх? Не полічиш,
• Стулиш рота і мовчиш.
• А ще множити, ділити
• Як же тут не розгубитись.
•
20. Далі йде 4 клас.
• До ДПА готують нас.
• Грізно потяги гудуть,
• Пароплави все пливуть...
• Треба шлях порахувати,
Звідкись час і швидкість взяти.
• Не задача – просто мрія:
• Розбери тут, яка дія!
• Їздимо ми по планеті
• Шляхом, морем, на ракеті...
•
• 21. Нелегкі завдання в мові:
Скільки звуків, букв у слові,
Підмет, присудок знайди,
Вірно речення склади,
• З дієсловом розберись
• І відмінювать навчись....
Не питають, чи ти здібна,
Всім же грамотність потрібна!!!
•
• 22. Ми росли і вчились в колективі жити,
• Набували вміння, навички й знання.
• Пізнавали світ ми, вчилися дружити,
• Нам було цікаво й весело щодня.
10.Сьогодні тривожний і радісний день,
Зібрались ми всі в цій залі,
Читаємо вірші, співаєм пісень,
Ми зовсім дорослі вже стали.1
11.Ми тепер ідемо в п’ятий клас,
Далі будемо продовжувати вчитись.
Але хоч зустрінемось не раз,
Цьому більше вже не повторитись!
12.Прийдуть до вас нові маленькі дітки,
Ви їх так само будете навчать.
А в перші дні, буває так нерідко,
Вам буде якось нас не вистачать.
13.Нам теж без вас незвично буде трішки,
Але до всього треба нам звикати.
Ми в цьому році більш складніші книжки
Вже самостійно будемо вивчати.
14.Перша Ви вчителько, люба моя,
Ви нас вели по дорозі в знання,
Нас наставляли в хвилину важку,
Щире спасибі я Вам кажу.
15.З маминих рук нас маленьких взяли,
В школі за руку в знання нас вели.
Ми вам бажаємо щастя й добра,
В щасті хай буде вся Ваша сім’я.
16.Ми пам’ятатимем Вас завжди
З Вашим ім’ям будем далі іти.
Люба, хороша і добра така,
Перша ти вчителько, мила моя!
Пісня «Вчительці моїй першій»
17.Ми до батьків сказати хочем слово
І привітати щиро, від душі,
Подарувати пісню вам чудову,
Найкращі прочитати вам вірші.
18.Бо без батьків чого ми в світі варті,
Без маминої ласки і тепла,
Без батьківської строгості і жарту,
І без свого родинного тепла?
19.Чого ви зажурились, мами й тата?
Це ж наша юність вже іде до нас!
Попереду ще класів в нас багато,
Але закінчимо ми їх – і буде все гаразд!
20.Та, що ви таке говорите! Для них все тільки починається. Недарма в народі кажуть: «Маленькі діти спати не дають, а великі жити»
А ми вже великі, тож бідні , бідні наші батьки.
Вчитель:
Зараз ми дізнаємось чи зможуть батьки і надалі допомагати вам.
Увага! Іспит для вас, батьки!
1. Як називається універсальний шкільний предмет, який крім прямого призначення може замінити парасольку, м'яч, подушку, стільчик і ще багато чого іншого?
Портфель.
2. Цим словом можна назвати і вчителя, і учня, і міліціонера, і лікаря.
Черговий.
3. Найулюбленіше слово будь-якого учня.
Канікули.
4. Як називається розпорядник шкільного життя, якому підпорядковується сам директор.
Дзвінок.
5. В руки її не візьмеш, але чим менше принесеш зі школи, тим більше дістанеться будинку.
Оцінка.
6. Буває товстий і тонкий... Буває науковий, дитячий, класний... Його любить носити вчитель...
Журнал
7. Заклад, куди приймають неписьменних.
Школа.
8. Буває простим, буває складним, а інколи непосильним для всієї родини.
Завдання.
9. Бувають усні, бувають письмові. Якщо їх не виконати, можна отримати
двійку. Батьки іноді їх перевіряють.
Домашні завдання.
Молодці наші мами, тата бабусі,дідусі ви гідно впоралися з іспитом і переходите в 5 клас.
Гра «Збираємося в школу»
Кількість учасників: двоє батьків. Вам знадобиться: два рюкзака і шкільне приладдя.
А тепер уявімо, що наші батьки – це школярі, які проспали свій перший день. Батькам зав’язують очі, на стіл перед ними кладуть різні предмети: підручники, канцелярське приладдя, фарби, фломастери, пенал і зошити. Ці предмети перемішуються з іграшками, зубними щітками, пультами від телевізора і іншими речами, якими потрібно користуватися в побуті, а не в школі.
Вчитель: Дякую, шановні батьки.
21.Сьогодні в день святковий, урочистий,
Прийміть, шановні, любі, дорогі,
Подяку, пісню і квітки барвисті,
І наш уклін від серця й до землі.
Пісня «Батьківська пісня»
Вчитель.
Упродовж всього навчання школа і батьки прищеплювали вам любов та шану до книги, до рідної мови, до України. Тож подякуємо батькам, які разом з вами ходили до школи, жили вашими бідами і радощами, разом з вами переживали, раділи, вчилися, пізнавали світ, відкривали нові таємниці знань.
Наші батьки від першого до четвертого класу завжди були поруч. Ми нагороджуємо медалями наших батьків за добросовісну допомогу, щиру підтримку, силу волі, відчайдушне терпіння, силу наснаги, витрачене здоров’я, мудрість і любов!
(Діти вручають медалі своїм батькам)
***
- Валеріє, скільки буде 3 + 5 ?
- Не знаю…
- Ну, от я візьму і покладу тобі в одну кишеню 3 цукерки, а в іншу – 5. Скільки буде всього?
- Нічого не буде.
- Та чому ж не буде?
- А тому не буде, бо у мене в кишенях – дірки!
***
Женю, покажи на карті Чорне море.
- Олено Миколаївно, я на карті бачу лише сині та блакитні моря, а чорного тут нема
ДАРЕМНІ ХВИЛЮВАННЯ
Докоряє вчителька:
— Ледар ти!
Рахувати вивчись лиш
До десяти!
Ким ти стати думаєш?
Я боюсь:
Пропадеш ти, Вовчику!
Що ви?! Не хвилюйтеся,
Я не пропаду!
У боксерські судді
Згодом вже піду!
ШТАНИ
Яке завдання в нас було? Артеме!
Позначити число в іменниках «штани» й «весна».
Чи однина, чи множина.
То ти вже виконав чи ні?
«Весна», це ясно, в однині.
От зі «штанами» щось не те...
Завдання дуже непросте...
І чим же, поясни мені,
Оці «штани» такі складні?
У чому складність? Поясни.
У чому складність? Бо «штани»
До половини — однина,
А трохи нижче — множина!
Конкурс «Хто другий?»
Кількість учасників: необмежена.
Вам знадобиться: заздалегідь підготовлений список літературних героїв.
Ведучий зачитує ім’я героя літературного твору, а учасники гри називають другого героя, про який також говориться в цьому творі. Можна провести гру в формі конкурсу та розділитися на команди. Приклади персонажів:
Вчитель:
Дорогі учні! Дорогі гості та батьки! Ось і прийшов день прощання з початковою школою!
Пролетіли ці роки дивно швидко. Вони багато чому навчили і вас, і нас. Було всяке, але хочеться, щоб у пам'яті про роки, проведених у початковій школі, залишилися тільки приємні та світлі спогади.
Не будемо сумувати. Нехай наше життя буде веселим і дзвінким, як шкільний дзвінок, який пролунав для вас останній раз в початковій школі.
Хай буде щасливою ваша дорога. Нехай буде безхмарним ваше життя, доля чесною.
Отак і переходять у світ юності наші випускники.
Хай перед вами простелиться широка дорога.
Ідіть сміливіше, не бійтеся перешкод.
Щасливої вам долі!
А час нашого свята спливає.
Дякуємо усім, хто був разом з нами.