|
|
1 |
Міністерство освіти і науки України
Кам’янський державний енергетичний технікум
Методична розробка
проведення виховного проєкту
«Крути наша слава і честь»
для кураторів (класних керівників) навчальних закладів
Розробив: викладач вищої категорії Черниш О.О
Кам’янське
2020
Зміст
Вступ……………………………………………………………………………………5
Основна частина………………………………………………………………….……6
Сценарій заходу………………………………………………………………………..7
Висновки……………………………………………………………………………….16
Бібліографічний опис…………………………………………………………………17
Вступ
102 років минуло з того бою під Крутами... І ми сьогодні згадуємо і оплакуємо мужніх юнаків, які полягли, захищаючи свій народ від російських загарбників.
Бій під Крутами був одним із епізодів першої російсько-української війни. Кажучи сучасними словами — гібридної війни, яку Росія розпочала проти України.
У часи радянського окупаційного режиму історія бою під Крутами, як і вся визвольна боротьба українців, замовчувалася або фальсифікувалася. Саме тому багато громадян України не знають про бій під Крутами, не володіють правдивою інформацією про боротьбу за незалежність України та про те, скільки українців віддали своє життя в цій боротьбі, і, як наслідок, не цінують свободи і незалежності нашої країни.
Заходи держави щодо відзначення та збереження пам’яті про подвиг героїв бою під Крутами слід визнати недостатніми. Більше того, починаючи з 2010 року в освітній та інформаційній політиці центральної виконавчої влади розпочалися дії, спрямовані на обмеження висвітлення інформації про бій під Крутами та інші сторінки боротьби за незалежність України, повернення до радянського трактування історії України,
Основна частина
Вид заняття: інформаційно-творчий навчальний проект
Тема заняття: «Крути наша слава і честь»
Мета заняття:
Методи навчання: словесний, практичний, наочний.
Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН державні символи України; вишиті рушники; аудіозапис Державного Гімну України; плакат із назвою виховної години; відеопроектор, презентація.
СЦЕНАРІЙ ЗАХОДУ
Ведучий 1: Тема нашого виховного проекту «Крути. Наша слава і честь!»
Слайд 1
Ведучий 2: Зима 1917-1918 років. Україна. Вперше за три століття в українців з’явилась можливість отримати незалежність.
Ведучий 3: Українську Народну Республіку була готова визнати світова спільнота.
Ведучий 4: Та на шляху незалежності постав жорсткий та підступний ворог.
Ведучий 5: Місто за містом Україну окуповували російські війська. Українці готувались боронити столицю – Київ.
Слайд 2
Слайд 3 Перегляд відеоролику
Ведучий 6: Особливістю бою під Крутами є те, що в ньому на захист Української Народної Республіки в умовах політичної та управлінської неспроможності тогочасної української влади добровільно стали київські студенти, гімназисти та юнаки військової школи супроти ворога, який мав чисельну перевагу.
Слайд 4
Ведучий 7: Зверніть увагу! Частину досвідчених у бойових діях гайдамаків повернули до Києва для того, щоб подавити заколот на заводі Арсенал. Під Крутами залишились юнаки нашого віку і навіть молодше, без досвіду ведення бою, які зброю навчились тримати кілька днів тому.
Але в цих юних серцях багато хоробрості, патріотизму та бажання захищати Україну.
Слайд 5
Ведучий 8: Існує багато документів які свідчать про події у Крутах. У 2019 році за підтримкою Міністерства культури України режисер Олексі Шапарєв створив художній фільм «Крути 1918». В якому добре висвітлені ті події.
Ведучий 9: Ми студенти групи ЕК-17-1/9 працюючи над своїм проектом опрацювали різні документи і переглянули фільм Олексія Шапарєва. І пропонуємо вам переглянути деякі важливі фрагменти цього фільму які розкривають події 29 січня 1918 року.
Слайд 6
Ведучий 10: Уявімо… як це відбувалось. (Перегляд відео уривків з фільму Олексія Шаперєва «Крути 2018»)
Слайд 7
Слайд 8
Ведучий 11: У бою під Крутами загинуло біля 290 чоловік, а одна чота Студентського куреню Січових Стрільців заблукала.
Блукаючи вони потрапили у полон, де (порушуючи міжнародну конвенцію військовополонених) більшовики познущалась звірсько з ними. Молодим хлопцям виколювали очі, відрізали носи та вуха, а пізніше і розстріляли.
Слайд 9
Слайд 10
Ведучий 12: 1Батьки закатованих студентів звернулись з проханням переховати їх дітей у м. Києві.
19 березня 1918 р. Герої Крут повернулись у Київ. На Аскольдовій Могилі їх переховали.
Ведучий 13: Прошу всіх підвестись та вшанувати Герої Крут хвилиною мовчання.
Слайд 11
Слайд 12
Ведучий 14: декламація вірша
Немає слів, нема пісень,
Щоб нам славити Вас, герої
Що у важкий, кривавий день
В зневірі не зложили зброї.
Ви сміло виступили в бій,
Хоч ворог йшов, страшний, суворий,
В душі не було молодій
Перед сильнішим злом покори!
І не злякало Вас те зло,
Ні смерть в снігу, страшна, холодна,
Вгору підняли Ви чоло,
На Вас чекала ж вся Соборна!
Ви стали прикладом усім,
Про Вас нікому не забути!
В понурій темряві віків
Світити будуть завжди Крути!
Під світлом тим розтане тьма….
Ви палко Рідний Край любили!
Любові ж Вашій меж нема,
Вона живе із-за могили!
Слайд 13
Ведучий 15: 1Враховуючи героїзм та патріотизм студентського куреню Січових Стрільців, ми пропонуємо, серед студентської молоді 29 січня, Національне Свято Героїв Крут вважати і як день студентів України.
Слайд 14
Висновки
Виховна година методом навчального проєкту дає можливість організувати навчальну та виховну діяльність, дотримуючись розумний баланс між теорією і практикою і успішно інтегрується в освітній процес. Такий метод забезпечує не тільки успішне засвоєння нового матеріалу, а й інтелектуального і морального розвитку молоді, їх самостійність, доброзичливість. Проєкти згуртовують здобувачів освіти, розвивають комунікабельність, бажання допомогти іншим, вміння працювати в команді і відповідальність за спільну роботу;
Головна мета виховного проекту «Крути наша слава і честь» досягнута. Всі здобувачі освіти які працювали над роботою та ті хто був слухачем пробудився духом патріотизму, гордості та любові до свого народу. Молодь усвідомлювала, що необхідно бути гідними громадянами України.
Завдяки таки проєктам у здобувачів освіти розвивається почуття відповідальності за долю своєї держави, а також мотивація, спрямована на підготовку до захисту Вітчизни, на прикладі подвигу однолітків.
Бібліографічний опис