Виховний проект з морально-етичного виховання "Вічні цінності життя"

Про матеріал
Короткостроковий проект, спрямований на формування морально-етичних та духовних цінностей особистості.
Перегляд файлу

ВИХОВНИЙ ПРОЕКТ

З МОРАЛЬНО-ЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ                                                        «ВІЧНІ ЦІННОСТІ ЖИТТЯ»

Основою морального виховання є етика.

Етика (від лат. ethika звичка, норов, звичай)наука, обєктом вивчення якої є мораль. В етиці вирізняють дві низки проблем: по-перше, питання про те, як має чинити людина (нормативна етика), і, по-друге, теоретичні питання про походження і сутність моралі.

Мораль (від лат. moras звичай)це система поглядів і уявлень, норм, оцінок, що регулюють моральну поведінку людей у суспільстві. Мораль регулює поведінку людини у всіх сферах суспільного життя праці, побуті, політиці, науці, сімейних, особистісних, колективних, міжнаціональних та міжнародних стосунках.

Актуальність проекту

Сучасне суспільство живе в особливі часи. З одного боку, сучасна епоха несе нам нові перспективи і нові натхнення, а з іншого – кидає виклик. Відбувається переоцінка цінностей. Сьогодні в Україні зростає роль морального виховання підростаючого покоління. Тому зовнішній розвиток людства має супроводжуватись духовним розвитком, моральним відродженням, яке стає підґрунтям для розвитку повноцінного суспільства.

Григорій сковорода говорив: «Що може бути шкідливішим за людину, яка володіє знаннями найскладніших наук, але не має доброго серця?». Моральна культура – це і є моральні звички, що стали емоційним стрижнем поведінки. Утвердити в кожній дитині доброту, сердечність, чуйність, готовність прийти на допомогу іншим, чутливість до всього живого і красивого – елементарна азбука шкільного виховання. З цієї істини і починається Людина.

 

Основні завдання та  зміст морально-етичного виховання

Завдання морального виховання – це оволодіння нормами й правилами моральної поведінки, формування почуттів та переконань, вироблення умінь і навичок моральної, адекватної поведінки в процесі суспільних відносин.

В основу змісту морального виховання покладено загальнолюдські морально-духовні цінності.

Загальнолюдські моральні цінності – це набуті попередніми поколіннями незалежно від расової, національної чи релігійної належності морально-духовні надбання, які визначають основу поведінки та життєдіяльності окремої людини або певних спільнот.

Національні моральні цінності – це історично зумовлені і створені народом погляди, переконання, ідеали, традиції, звичаї, обряди, практичні дії, які ґрунтуються на загальнолюдських цінностях, але вирізняються національними проявами, своєрідностями у поведінці і є основою соціальної діяльності людей певної етнічної групи.

На основі загальнолюдських і національних морально-духовних цінностей можна окреслити коло якостей особистості, які становлять зміст морального виховання. Це гуманізм, доброта, чесність, працелюбність, повага до батьків і людей взагалі, чуйність, милосердя, дисциплінованість, совісність, доброзичливість, національна гідність, скромність, справедливість, почуття колективізму, інтелігентність, почуття патріотизму, інтернаціоналізму, материнства, екологічна та правова культура.

 

Завдання проекту:

  1. Формувати духовність учнів як почуття і усвідомлення реальності, яка безпосередньо спрямовує їх життєдіяльність.
  2. Сприяти формуванню основ моральної культури як сукупності принципів, вимог, норм, правил.
  3. Виховувати в дітях культуру особистості: високоморальні якості, спосіб поведінки, поважне, гуманістичне та чуйне ставлення до інших людей.    

Тип проекту: короткостроковий.

Термін реалізації проекту: січень-квітень 2019 року

Учасники проекту: класоводи 1-4 класів, класні керівники 5-11 класів, педагог-організатор, соціальний педагог, практичний психолог, завідуюча бібліотекою, учні 1-11 класів.

 

Шляхи реалізації проекту:

з/п

Зміст заходу

Термін проведення

Учасники

Відповідальні

1.

Вивчення рівня вихованості учнів 2-5 класів

Січень-лютий  2019р.

Учні 2-5 класів

Соціальний педагог

2.

Цикл відкритих виховних заходів з морально-етичного виховання

Лютий – квітень 2019р.

Учні 1-11 класів

Класні керівники

3.

Акція в підтримку українських військовослужбовців, бійців зони АТО «Мрія про мир ожила на малюнку»

14-15 лютого 2019р.

Учні 3-4 класів

Класні керівники

3-4 класів

4.

Лінійка пам’яті «Майдан.Україна. Шлях до свободи»,

присвячена Дню Героїв Небесної Сотні

21.02.

2019р.

Учні

7-А, 11-А класів

Педагог-організатор

5.

Школа конфліктології «Позитивні шляхи спілкування»

Лютий 2019р.

Учні 5-11 класів

Практичний психолог

6.

Тренінги позитивного спілкування «Поговоримо про себе»

Лютий 2019р.

Учні 7-9 класів

Практичний психолог

7.

Пошуковий проект «Чи вміємо ми спілкуватися?»

- з дорослим (5-А кл.);

- з однолітками (5-Б кл.);

- по телефону (5-В кл.).

Березень, 2019р.

Учні 5-х класів

Класні керівники 5-х класів

8.

Презентація колажів «Сучасний етикет. Секрети вихованої людини»

Березень, 2019р.

Учні 6-7 класів

Класні керівники 6-7 класів

9.

Благодійна акція «Поділись частинкою добра» (привітання зі святом 8 Березня жінок – учасниць ІІ Світової війни, які мешкають на території обслуговування закладу)

Березень, 2019р.

Учні 1-11 класів

Актив УС

11.

Тематична вікторина «Лицар наших днів»

Березень 2019р.

Учні 6-7 класів

Педагог-організатор

12.

Бібліотечний урок етичної грамотності «Етикет і ми»

4-5 квітня 2019р.

Учні 3-х класів

Зав.бібліотекою

13.

Акція милосердя «Три картоплі»

Квітень, 2019р.

Учні 2-11 класів

Актив УС

14.

Благодійна акція «Великодній Благовіст»

До свята Великодня

Учні 1-11 класів

Класні керівники 1-11 класів,

актив УС

 

Очікувані  результати

У результаті впровадження проекту з морально-етичного виховання «Вічні цінності життя» очікується:

  1. Підвищення рівня вихованості учнів.
  2. Розуміння учнями понять «духовність і мораль».
  3. Вироблення умінь і навичок поводитись в суспільстві, згідно з нормами загальноприйнятої людської моралі.
  4. Сформованість вміння будувати стосунки з товаришами, вчителями на принципах взаєморозуміння та поваги.
  5. Оволодіння нормами і правилами моральної поведінки,  утвердження духовних цінностей особистості (милосердя, людяності, доброчинності, чесності, порядності).

 

docx
Додано
29 травня 2019
Переглядів
4463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку