ВИХОВНИЙ ПРОЕКТ
З МОРАЛЬНО-ЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ «ВІЧНІ ЦІННОСТІ ЖИТТЯ»
Основою морального виховання є етика.
Етика (від лат. ethika – звичка, норов, звичай) – наука, об’єктом вивчення якої є мораль. В етиці вирізняють дві низки проблем: по-перше, питання про те, як має чинити людина (нормативна етика), і, по-друге, теоретичні питання про походження і сутність моралі.
Мораль (від лат. moras – звичай) – це система поглядів і уявлень, норм, оцінок, що регулюють моральну поведінку людей у суспільстві. Мораль регулює поведінку людини у всіх сферах суспільного життя – праці, побуті, політиці, науці, сімейних, особистісних, колективних, міжнаціональних та міжнародних стосунках.
Сучасне суспільство живе в особливі часи. З одного боку, сучасна епоха несе нам нові перспективи і нові натхнення, а з іншого – кидає виклик. Відбувається переоцінка цінностей. Сьогодні в Україні зростає роль морального виховання підростаючого покоління. Тому зовнішній розвиток людства має супроводжуватись духовним розвитком, моральним відродженням, яке стає підґрунтям для розвитку повноцінного суспільства.
Григорій сковорода говорив: «Що може бути шкідливішим за людину, яка володіє знаннями найскладніших наук, але не має доброго серця?». Моральна культура – це і є моральні звички, що стали емоційним стрижнем поведінки. Утвердити в кожній дитині доброту, сердечність, чуйність, готовність прийти на допомогу іншим, чутливість до всього живого і красивого – елементарна азбука шкільного виховання. З цієї істини і починається Людина.
Завдання морального виховання – це оволодіння нормами й правилами моральної поведінки, формування почуттів та переконань, вироблення умінь і навичок моральної, адекватної поведінки в процесі суспільних відносин.
В основу змісту морального виховання покладено загальнолюдські морально-духовні цінності.
Загальнолюдські моральні цінності – це набуті попередніми поколіннями незалежно від расової, національної чи релігійної належності морально-духовні надбання, які визначають основу поведінки та життєдіяльності окремої людини або певних спільнот.
Національні моральні цінності – це історично зумовлені і створені народом погляди, переконання, ідеали, традиції, звичаї, обряди, практичні дії, які ґрунтуються на загальнолюдських цінностях, але вирізняються національними проявами, своєрідностями у поведінці і є основою соціальної діяльності людей певної етнічної групи.
На основі загальнолюдських і національних морально-духовних цінностей можна окреслити коло якостей особистості, які становлять зміст морального виховання. Це гуманізм, доброта, чесність, працелюбність, повага до батьків і людей взагалі, чуйність, милосердя, дисциплінованість, совісність, доброзичливість, національна гідність, скромність, справедливість, почуття колективізму, інтелігентність, почуття патріотизму, інтернаціоналізму, материнства, екологічна та правова культура.
№ з/п |
Зміст заходу |
Термін проведення |
Учасники |
Відповідальні |
1. |
Вивчення рівня вихованості учнів 2-5 класів |
Січень-лютий 2019р. |
Учні 2-5 класів |
Соціальний педагог |
2. |
Цикл відкритих виховних заходів з морально-етичного виховання |
Лютий – квітень 2019р. |
Учні 1-11 класів |
Класні керівники |
3. |
Акція в підтримку українських військовослужбовців, бійців зони АТО «Мрія про мир ожила на малюнку» |
14-15 лютого 2019р. |
Учні 3-4 класів |
Класні керівники 3-4 класів |
4. |
Лінійка пам’яті «Майдан.Україна. Шлях до свободи», присвячена Дню Героїв Небесної Сотні |
21.02. 2019р. |
Учні 7-А, 11-А класів |
Педагог-організатор |
5. |
Школа конфліктології «Позитивні шляхи спілкування» |
Лютий 2019р. |
Учні 5-11 класів |
Практичний психолог |
6. |
Тренінги позитивного спілкування «Поговоримо про себе» |
Лютий 2019р. |
Учні 7-9 класів |
Практичний психолог |
7. |
Пошуковий проект «Чи вміємо ми спілкуватися?» - з дорослим (5-А кл.); - з однолітками (5-Б кл.); - по телефону (5-В кл.). |
Березень, 2019р. |
Учні 5-х класів |
Класні керівники 5-х класів |
8. |
Презентація колажів «Сучасний етикет. Секрети вихованої людини» |
Березень, 2019р. |
Учні 6-7 класів |
Класні керівники 6-7 класів |
9. |
Благодійна акція «Поділись частинкою добра» (привітання зі святом 8 Березня жінок – учасниць ІІ Світової війни, які мешкають на території обслуговування закладу) |
Березень, 2019р. |
Учні 1-11 класів |
Актив УС |
11. |
Тематична вікторина «Лицар наших днів» |
Березень 2019р. |
Учні 6-7 класів |
Педагог-організатор |
12. |
Бібліотечний урок етичної грамотності «Етикет і ми» |
4-5 квітня 2019р. |
Учні 3-х класів |
Зав.бібліотекою |
13. |
Акція милосердя «Три картоплі» |
Квітень, 2019р. |
Учні 2-11 класів |
Актив УС |
14. |
Благодійна акція «Великодній Благовіст» |
До свята Великодня |
Учні 1-11 класів |
Класні керівники 1-11 класів, актив УС |
Очікувані результати
У результаті впровадження проекту з морально-етичного виховання «Вічні цінності життя» очікується: