Безпека дорожнього руху.
Виховний захід
Тема: Безпека дорожнього руху.
Мета :
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, презентація, ілюстрації дорожніх знаків, відеозапис мультфільму, міліцейська кепка, медальки.
Хід виховного заходу
1.Вступне слово вчителя
- Дітки, буквар людині потрібний для того, щоб вивчити азбуку навчитися читати, писати, тобто стати грамотним. А щоб бути грамотним на дорозі, треба добре знати правила дорожнього руху (ПДР).
З кожним роком ви , діти , підростаєте і стаєте більш самостійними , ви ходите до школи , користуєтесь транспортом . І тому ви повинні знати правила дорожнього руху . Неважко вивчити правила , набагато важче кожен день їх дотримуватись . Незнання або невміння дотримуватись певних правил, необережність часто призводять до втрати не тільки здоров’я , а й навіть життя . І, на жаль, часто нещастя трапляються з дітьми .
Діти, ми з вами живемо в селі, де є багато легкових та вантажних автомобілів, які рухаються по дорогах. Їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі, суворі правила для водіїв та пішоходів. І ми повинні їх знати.
2. Актуалізація знань про світлофор
- А зараз послухайте вірш-загадку:
Він по черзі справно блима
Нам ліхтарними очима
Їх у нього цілих три,
Вони служать не для гри.
Як червоне блисне око,
Нас попереджає строго:
Знає це, напевне, кожний —
Стій на місці, йти не можна.
Світло жовте загорілось,
Ще постій, зроби-но милість,
Приготуйся вирушати,
Та не варто поспішати.
А зелене — добре світло —
Каже: «Йди!» — усім привітно.
Що ж таке це, малюки?
Відгадайте залюбки!
І сказав хтось із діток:
«Може, це такий грибок?»
Ні! Не гриб це мухомор,—
Це, малята, … (Світлофор)
(до класу входить Світлофор)
Світлофор. Дозвольте відрекомендуватись. Я Світлофор Моргайко, який допомагає машинам і пішоходам виконувати правила дорожнього руху.
Як переходиш вулицю,
На розі зупинись
І перш за все уважно
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорове око
Я маю недарма.
Нехай воно і мружиться,
Ніколи я не сплю,
З малими дітьми в хованки
Я гратись не люблю.
В роботі я суворий
І стриманий завжди.
Тролейбуси, машини
Біжать сюди й туди.
Дивлюсь червоним оком —
Велю спинитись я,
Одне мені потрібно —
Це витримка твоя.
А блисне жовте око,
Іти не поспішай,
Бо жовтий — не зелений:
Потрапиш під трамвай.
Увага — і зелений
Привітно замигтів.
Він колір найдобріший,
Щасливої путі!
Учень 1
На світлофор дивитисъ вмій –
це так в житті важливо!
Червоне світло - значить стій!
Йти просто неможливо!
А жовте увімкнетъся вмить, -
не поспішай, не рвися.
Не треба також тут спішитъ –
уважно роздивися.
А як зелене увімкнутъ —
то зовсім інша справа!
Через дорогу усі йдуть
сміливо зліва й справа.
Учень 2
Світлофор три ока має,
вiн про все розповідає:
Жовтий - стій i роздивись,
враз замри, не ворушись.
Бо червоний запалає –
вiн iтu забороняє.
А зелений засвітився —
це для тебе шлях відкрився.
Світлофор. - Пропоную, вам дітки, прокачати свої знання з правил ПДР. Давайте відгадаємо загадки та пригадаємо, хто є учасниками дорожнього руху.
Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати».
(Світлофор)
* * *
Що за коник полосатий
На дорозі коло хати?
«Зебра», кажуть, уляглась –
Звідкіля вона взялась?
«Зебра» в нас на переході –
Та чи є така в природі?
(Пішохідна розмітка «Зебра»)
* * *
Тротуаром йдуть малята,
Жваві хлопчики й дівчата.
Не кричать і не пустують –
Дуже ввічливо крокують.
Симпатичні всі на вроду
Наші дітки – …
(Пішоходи)
3. Актуалізація знань про дорожні знаки.
- Чи знаєте ви , що місто розмовляє з транспортом і пішоходами . Ця розмова дуже цікава . Адже вона незвичайна . Всі мовчать , але розуміють один одного . Розуміють тому , що бачать . І водії транспорту , і пішоходи бачать мову вулиць. Ця мова виражена за допомогою дорожніх знаків.
Пригадайте свою вулицю. Чи багато на ній знаків? Вони можуть бути розташовані обабіч дороги або над нею. Якщо подивитися на них уважно, то можна побачити, що всі знаки, крім різних малюнків, мають ще й різну форму. Це — кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Ось деякі з них.(Демонстрування на дошці кожного знаку)
1-й учень :
Дорожні знаки називають помічниками пішоходів і водіїв . Вони попереджають, наказують , забороняють , дають поради . Щоб їх було далеко видно , їх фарбують у яскраві кольори . Білі трикутники з чорними та червоними символами в червоній рамці – це попереджувальні знаки . Вони попереджують про можливу небезпеку або про те , що водію треба бути дуже обережним . (пішохідний перехід , діти , дорожні роботи , небезпечні повороти ) (додаток 1)
2-й учень :
Білі або сині круги з чорними , червоними символами в червоній рамці – це заборонні знаки . Вони можуть забороняти рух якихось видів транспорту , забороняють в’їзд автомобілів , або їх стоянку ( рух заборонено , в’їзд заборонено, стоянку заборонено , зупинку заборонено)(додаток 2)
3-й учень :
Голубі круги з білими символами – це наказові знаки . Вони повідомляють , кому і в який бік можна рухатися . Дозволяють рух на окремих ділянках доріг пішоходам , велосипедистам , водіям іншого транспорту.(доріжка для пішоходів, доріжка для велосипедистів) (додаток 3)
4-й учень :
Білі прямокутники з чорними символами на фоні голубих прямокутників – це знаки сервісу .
Вони сповіщають важливі відомості водіям , пішоходам . Наприклад , про місце відпочинку . лікарню , поліцію.(додаток 4)
4. Фізкультхвилинка .
Вчитель показує знаки, а учні виконують різні дії в залежності від того, який знак показаний.
• «Пішохідний перехід» (крокують на місці),
• «Рух пішоходів заборонено» (стоять на місці),
• «Залізничний переїзд із шлагбаумом» (гудуть «ту-ту»),
• «Слизька дорога» (гойдаються з ноги на ногу),
• «Підземний перехід» (крокують на місці навприсядки).
5. КТС « Виготовлення Світлофора Моргайлика»
а) Розгляд будови світлофора.
б)Технологія виготовлення виробу.
- Вирізаємо розгортку розміром 16см х 8 см.
- Згинаєм по позначених лініях.
- Вирізаємо за шаблоном три круги (зелений, жовтий, червоний).
- Наклеюємо способом аплікації.
в) Повторення правил техніки безпеки.
г ) Робота в групах.
г) Виставка робіт .
6. Підведення підсумків .
- А зараз я пропоную всім по черзі на хвилиночку стати за допомогою ось цього чарівного капелюха інспекторами дорожнього руху, адже ви знаєте, що є спеціальний розділ міліції, який допомагає контролювати дорожній рух і назвати по одному правилу дорожнього руху.
- Молодці, діти! Сьогодні я переконалася, що всі ви добре знаєте і дотримуєтесь ПДР, а тому хочу нагородити вас ось такими медалями «Юний знавець Правил дорожнього руху»!
(нагородження)
Ви всі гарно попрацювали . Я сподіваюсь, ви і надалі так само гарно ,будете знати ПДР і завжди їх свідомо виконувати .
Список використаної літератури
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4