Виховний захід для здобувачів освіти на Тему: Толерантність – основа гармонійного співіснування"

Про матеріал
Виховний захід для здобувачів освіти 5-9 класи Тема: Толерантність – основа гармонійного співіснування"
Перегляд файлу

Виховний захід для здобувачів освіти 5-9 класи

Тема: Толерантність – основа гармонійного співіснування"

Мета заходу:

- Формувати в учнів поняття "толерантність".

- Розвивати вміння розуміти, поважати, приймати інших, незважаючи на відмінності.

- Виховувати дружнє ставлення, емпатію та навички ефективної комунікації.

Цільова аудиторія: Учні 5-9 класів.

Структура заходу:

1. Вступна частина (5-10 хвилин)

   - Пояснення теми: соціальний педагог розповідає про важливість толерантності в сучасному світі.

   - Обговорення, що таке толерантність. Запитання до учнів:

     - Що таке толерантність? Як ви розумієте це слово?

     - Чи важливо проявляти толерантність у стосунках з друзями, однокласниками, родичами?

2. Гра «Знайди спільне» (10-15 хвилин)

   - Учнів ділять на невеликі групи (3-4 учня).

   - Кожній групі дають завдання знайти 5 речей, які є спільними для всіх учасників групи (може бути хобі, улюблена їжа, спорт тощо).

   - Потім кожна група розповідає про свої спільні риси, показуючи, що, попри відмінності, у всіх нас є багато спільного.

3. Дискусія «Що робити, якщо…» (10-15 хвилин)

   - Вчитель пропонує різні ситуації, а учні мають обговорити, як вони би діяли:

     - Хтось із ваших друзів не сприймає інших через зовнішність, інтереси.

     - Однокласник робить зауваження про іншу культуру або традиції, які він не розуміє.

   - Це допоможе учням знайти толерантні шляхи вирішення конфліктів.

4. Інтерактивна вправа «Серце толерантності» (15 хвилин)

   - Кожен учень отримує паперове сердечко, де пише, як би він хотів, щоб до нього ставилися.

   - Сердечка приклеюють на дошку, створюючи велике «Серце толерантності».

   - Обговорюють, що всі прагнуть однакового ставлення — дружби, розуміння, поваги.

5. Заключне слово (5 хвилин)

   - Підведення підсумків.

   - Вчитель наголошує на важливості щоденного прояву толерантності й поваги до інших.

 

Матеріали:

   - Паперові сердечка та клей.

   - Фломастери або ручки.

   - Плакат з написом «Толерантність — основа дружби».

 

Очікуваний результат:

Учні зрозуміють, що таке толерантність, і отримають конкретні інструменти для її практичного прояву в школі, вдома і в повсякденному житті.

 

Декілька інтерактивних вправ, які зроблять захід більш цікавим та залучать учнів до активної участі.

Вправа 1: «Комплімент по колу» (10 хвилин)

Мета:

Навчити дітей висловлювати компліменти та підкреслювати позитивні якості одне одного, створюючи атмосферу підтримки та поваги.

Хід проведення:

1. Усі учні сідають у коло.

2. Вчитель починає вправу, сказавши комплімент учневі поруч.

3. Той, хто отримав комплімент, має сказати його наступній людині по колу, і так далі, доки компліменти не повернуться до вчителя.

4. В кінці вправи обговоріть, як важливо підтримувати та бачити хороше в інших.

Обговорення:

- Чи було легко сказати щось приємне іншій людині?

- Як ви почувалися, коли отримували компліменти?

Вправа 2: «Історія в малюнках» (15 хвилин)

Мета:

Допомогти учням краще зрозуміти, як їхні дії можуть впливати на інших людей, і показати значення поваги до відмінностей.

Хід проведення:

1. Поділіть учнів на групи по 4-5 осіб.

2. Кожна група отримує аркуш паперу та кольорові олівці.

3. Завдання: намалювати разом історію про дружбу та толерантність. Хтось може почати малювати, а інші продовжують.

4. Після завершення малюнка кожна група розповідає свою історію та пояснює, як вони бачили толерантність у своїй історії.

Обговорення:

- Чи виникали труднощі в процесі малювання разом? Як ви їх подолали?

- Чи зрозуміли ви щось нове про спільну роботу?

Вправа 3: «Мозаїка толерантності» (10-15 хвилин)

Мета:

Показати важливість єдності та прийняття унікальних особливостей кожної людини.

Хід проведення:

1. Кожен учень отримує кольоровий паперовий квадратик і пише на ньому одну якість або рису, яку він вважає важливою для толерантності (наприклад: терпіння, дружелюбність, допомога іншим).

2. Учні приклеюють свої квадратики на великий аркуш паперу, створюючи спільну "мозаїку толерантності".

3. В кінці всі разом дивляться на отриману мозаїку як на символ того, що кожна риса є важливою частиною загальної картини.

Обговорення:

- Які якості найчастіше зустрічаються на мозаїці?

- Що це говорить про важливість цих якостей?

 Вправа 4: «Долоньки дружби» (15 хвилин)

Мета:

Підкреслити цінність допомоги та підтримки одне одного.

Хід проведення:

1. Кожен учень обводить свою долоньку на папері.

2. На кожному пальці він пише п'ять якостей, які він цінує в інших або які хоче, щоб інші бачили в ньому.

3. Потім учні обмінюються долоньками і пишуть одне одному коротке побажання чи комплімент на вільному місці.

4. Учні повертають долоньки власникам, і кожен може прочитати написане.

Обговорення:

- Як ви себе почували, отримавши побажання?

- Чому важливо підтримувати одне одного?

Вправа 5: «Відчуй себе в іншій шкірі» (15 хвилин)

Мета:

Розвинути емпатію та вміння ставити себе на місце іншого.

Хід проведення:

1. Кожен учень отримує карточку з описом певної ситуації (наприклад, "Ти новачок у класі й нікого не знаєш", "Ти погано розумієш іноземну мову", "Тобі важко виконувати домашні завдання").

2. Кожен має подумати, як він себе почував би в такій ситуації, і записати, що б йому допомогло почуватись краще.

3. Потім обговорюють, як підтримати людей, які стикаються з подібними труднощами.

Обговорення:

- Як ви почувались у запропонованій ролі?

- Чи змінився ваш погляд на ситуацію, коли ви поставили себе на місце іншої людини?

Ці вправи допоможуть учням краще усвідомити цінність толерантності, навчитися підтримувати інших і приймати відмінності, створюючи атмосферу взаємної поваги і розуміння.

 

 

Висновок:

 

Толерантність є однією з ключових цінностей, яка забезпечує гармонійне співіснування людей у суспільстві. Вона проявляється через повагу, емпатію, прийняття і розуміння того, що всі ми різні, але водночас маємо багато спільного. Через інтерактивні вправи та обговорення учні навчилися бачити в кожному унікальну особистість і цінувати відмінності. Вони зрозуміли, що бути толерантним означає не тільки поважати думки та погляди інших, але й готовність допомагати, підтримувати та створювати дружню атмосферу.

 

Важливо пам'ятати, що толерантність починається з малих щоденних дій, які кожен з нас може проявляти. Це дружнє слово, простягнута рука допомоги, розуміння і терпіння до інших. Виховання толерантності – це шлях до більш мирного, справедливого і доброзичливого світу, в якому кожен може почуватись комфортно та безпечно.

 

doc
Додано
14 листопада
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку