Виховний захід «Форум-мітап «Відповідальність починається з тебе. Творчий шлях Богдана Гаврилишина»

Про матеріал
Знайомство та вшанування видатного українця Богдана Дмитровича Гаврилишина, Голову Крайової пластової ради, директора Міжнародної академії довкілля в Женеві, радника президентів України.
Перегляд файлу

Чикильова Н. В., педагог-організатор Академічного ліцею імені В. Мельника Обухівської міської ради Київської міської ради

Виховний захід «Форум-мітап «Відповідальність починається з тебе»


Мета: вшановувати великого українця, Голову Крайової пластової ради, директора Міжнародної академії довкілля в Женеві; розвивати бачення прекрасного у благодійній діяльності, охороні навколишнього середовища; в ігровій формі розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати повагу до видатних українців.

C:\Users\User-1\Desktop\осінь\Богдан Гаврилишин 19-24.09\unnamed.jpg


Хід заходу

1. Життєвий шлях Богдана Гаврилишина

Ведуча 1. Богдан-Володимир Дмитрович Гаврилишин — український, канадський, швейцарський економіст, громадський діяч, меценат, колишній член Римського клубу, іноземний член Національної академії наук України, президент Благодійного фонду.

Ведуча 2. Видатний українець народився 19 жовтня 1926 року в містечку Коропець, Бучацького повіту, Тернопільського воєводства, там навчався у школі та гімназії. 1952 року Богдан Гаврилишин здобуває ступінь бакалавра, а у 1954 році — магістра за спеціальністю «інженер-механік» в Торонтському університеті. У 1954—1960 роках обіймає посади з дослідництва, інженерної справи, менеджменту в Канаді. З 1960 року мешкає у Швейцарії. 1976 року( в 50 років) здобуває ступінь Доктора  економіки у Женевському університеті.

Ведуча 1. Майже тридцять років свого життя Б. Д. Гаврилишин присвятив Міжнародному інституту менеджменту МІМ-Женева, де обіймав посади директора з навчання (1960—1968 роки), директора Інституту (1968—1986 роки), почесного науковця (1986—1989 роки). За час свого проживання у Женеві, викладає такі дисципліни, як економічний розвиток, керівництво міжнародними операціями, світове бізнесове середовище, управління державами тощо.

Ведуча 2. Богдана Гаврилишина вважають хрещеним батьком Всесвітнього економічного форуму у Давосі.

З 1988 року працює на громадських засадах  ще й в Україні. З моменту здобуття Україною незалежності Богдан  Дмитрович виступає радником декількох Президентів України, прем'єр-міністрів, голів Верховної Ради.

Ведуча 1. Наукові ступені видатного українця

  • Доктор філософії в економіці у Женевському університеті (1976 р.)
  • Почесний ступінь доктора права, Йоркський університет, Торонто, Канада (1984);
  • Почесний ступінь доктора права, Альбертський університет, Канада (1986 р.);
  • Почесний ступінь доктора права, Тернопільська академія народного господарства, Україна;
  • Почесний ступінь доктора права, Прикарпатський Університет імені             В. Стефаника, Івано-Франківськ, Україна;
  • Почесний ступінь доктора права, Чернівецький Університет імені                 Ю. Федьковича;
  • Почесний професор Національного університету «Києво-Могилянської академії» (2008 р.);
  • Почесний професор Київський університет імені Бориса Грінченка (2012);
  • Почесний професор Дипломатична академія України при Міністерстві закордонних справ України (2014);
  • Почесний професор Університет державної фіскальної служби України (2016).

Ведуча 2. У видатного українця життєвий шлях під час Другої світової війни у 1944 році несподівано змінився, коли було 18 років молодого Гаврилишина вивозять до Третього Рейху на роботи. Після 1945 року він перебуває у таборі для переміщених осіб, бо у радянську Україну не хоче повертатися, а 1947 року виїжджає до Канади, де працює лісорубом, організовує вечірні класи для українців,  також бере участь у діяльності  «Пласту» — Національної скаутської організації  від 1937 року в Україні, належить до куреня «Лісові Чорти» від 1946 року українців Канади.

Ведуча 1. У 2006—2008 роках — голова Крайової пластової ради — законодавчого органу Пласту України. Ця організація сприяє всебічному патріотичному вихованню дітей, виховує свідомих, відповідальних провідників українського суспільства. Пластуни проводять вишколи, табори з спортивними спеціалізаціями – скелелазіння, лещетарство(лижний спорт), парапланеризм (парашутний спорт), сплави на байдарках, кінний спорт, також проводять регулярні піші туристичні походи, заняття та ігри на свіжому повітрі.

Відео «Пласт»

Ведуча 2. Що дав Пласт Гаврилишину?

Ведуча 1. Якось Богдана Дмитровича запитали, що йому, професору з Женеви, особисто дав «Пласт»? На що він відповів:

«Якщо б я не став пластуном, моє життя було б зовсім інакше, я був би зовсім іншою людиною. Це закріпило мою ідентичність. Я був українцем, але то поглибило моє українство. Це одна з причин, чому я залишався українцем, хоча більшу частину життя не жив в Україні. Це для мене була справді чудова школа життя. «Пласт» мені дав мої власні дороговкази на ціле майбутнє життя».

Ведуча 2.  Ще Богдан Дмитрович додавав, що виховання пластунів, як надзвичайно добрих майбутніх громадян і патріотів своєї Батьківщини!

Це підтверджує побратим Богдана з пластового куреня “Лісові Чорти” Тарас Іщик: «Богдан Гаврилишин для Пласту і для України давно став символом не лише успіху, а й яскравим прикладом тих цінностей, які формує Пласт».

Ведуча 1. Після 1991 року Гаврилишин став радником  президентів України, чотирьох спікерів ВР і трьох прем’єр-міністрів, засновує Міжнародний інститут менеджменту в місті Києві. Він брав активну участь у створенні в Україні міжнародного благодійного фонду, що фінансується Джорджем Соросом.

Ведуча 2. Аргентинці українця Богдана Дмитровича вважають тим, хто змінив хід історії їх країни: в 1982 році він, як європейський дипломат мав перемовини і переконав авторитарного диктатора провести вибори та передати владу народу.

Ведуча 1. У 1996—1997 роках (у 70 років) — обіймає посаду директора Міжнародної академії довкілля в Женеві.  Протягом цього часу активно проводить екологічні семінари, головує на конференціях, читає лекції в університетах для груп фахівців, бере участь як доповідач на міжнародних конференціях у понад 70 країнах світу.

2. Документ«Декларація відповідальності людини»

Ведуча 2. У 2014 році під час Революції гідності Богдан Гаврилишин створив документ – «Декларацію відповідальності людини», у 15 пунктах якої він відобразив різні відповідальності людини, які можуть стати дороговказами до більш демократичного, інклюзивного та ефективного суспільства з точки зору гуманістичних цінностей:

1. Говори правду, будь чесним, дій згідно з моральними та етичними принципами.

2. Підтримуй своє здоров’я у якнайкращому стані, щоб не обтяжувати суспільство витратами на твоє лікування.

3. Вчися, розвивай свої таланти, здібності, навички протягом усього життя, щоб бути корисною частиною суспільства.

4. Стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставились до тебе.

5. Будь вільною людиною, тобто будь сам суддею того, що є правда, а що ні, що є добре, а що зле. Водночас продовжуй    випробовувати свій розум, щоб впевнитись, що він відповідає моральним та етичним принципам.

6. Прагни до гармонії між особистим, професійним та соціальним життям, будучи частиною громади.

7. У прагненні реалізації своїх прав, не обмежуй прав інших членів суспільства.

 8. Вирішуй якнайбільше проблем та питань на індивідуальному, сімейному, громадському рівнях, щоб полегшити тягар та зменшити витрати на управління.

 Ведуча 1.

  9. Обов’язки людини до сім’ї:

 бережи культурну спадщину своїх предків;

– стався до батьків з любов’ю та повагою, за потреби допомагай їм;

– стався до братів та сестер як до кращих друзів.

  10. Батьків до дітей:

– люби своїх дітей, виховуй в них етичні та моральні цінності;

– сприяй їхній освіті та розвитку їхніх талантів та особистостей, виховуй їх як вільних людей.

11. До суспільства:

– допомагай суспільству бути ефективним у наданні таких послуг, як початкова освіта, охорона здоров’я, соціальні послуги;

– сприяй добробуту усіх членів суспільства;

– зберігаючи свою ідентичність, будь свідомою частиною усієї світової спільноти.

12. До довкілля:

– економно та розумно використовуй всі ресурси, уникай забруднення біосфери. Допомагай зберегти біологічне та зоологічне різноманіття.

Ведуча 2.

 13. До країни:

– будь законослухняним;

– допомагай своїй країні в рамках власних можливостей підтримувати пріоритет загального блага: повної політичної свободи, адекватного рівня економічного добробуту для усього населення, соціальної справедливості, здорового довкілля.

 14. До майбутніх поколінь:

  залиш навколишнє середовище у кращому стані, ніж отримав: із збільшеним культурним спадком, цінностями, щоб уможливити майбутні покоління бути більш ефективним у політичній, економічній, соціальній, культурній сферах суспільства.

 15. До світу:

– будь толерантними та стався з повагою до всіх рас, етнічних груп, релігій, мов, звичаїв;

– вивчай різні мови та хоча б базові речі про інші цивілізації;

– сприяй розумінню різних культур, їхніх цінностей для мирної співпраці і чесної торгівлі.

Ведуча 1. У 2010 році видатним українцем було засновано Благодійний Фонд «Богдана Гаврилишина», місією якого стала підготовка нової генерації молодих українців, здатних на власному досвіді осягнули особливості функціонування найкращих країни Європи та сформувати критичну масу людей, яка трансформує Україну.

Ведуча 2. Богдан Дмитрович був одним із учасників ініціативної групи «Першого грудня» - об'єднання, створене у 20-ту річницю референдуму за незалежність України відомими інтелектуалами та громадськими діячами у відповідь на звернення трьох традиційних українських церков. В основу програмних документів закладена декларація, яка містить базові принципи для об'єднання українського народу в усьому світі, та Хартія Вільної Людини, яка відтворює життєві орієнтири для нашого суспільства.

3. Продовження благодійної справи

Ведуча 1. Благодійницьку справу видатного українця продовжила його родина, заснувавши Фонд родини Богдана Гаврилишина у 2017 році, після смерті надзвичайно важливої людини у житті України.

У київському парку ім. Т. Шевченка посаджений пам’ятний дуб Богдана Гаврилишина та встановлено камінь із золотим написом “Вчитися, мріяти, діяти”.

Ведуча 2. 22 лютого 2018 року рішенням Київської міської ради перейменовано вулицю Ванди Василевської у Шевченківському районі міста Києва на вулицю Богдана Гаврилишина.

16 липня 2021 року Верховна Рада України проголосувала за прийняття постанови Про встановлення Дня відповідальності людини 19 жовтня на день народження Богдана Гаврилишина!

Ведуча 1. З ініціативи Бізнес-школи МІМ-Київ спеціально до 90-річного ювілею Богдана Дмитровича у 2016 році було виведено сорт соняха «Богдан Гаврилишин». У 2017 році за сприяння Фонду родини Богдана Гаврилишина було розпочато «Марафон відповідальності». Метою флешмобу є «привернення уваги українців до позитивних змін, які роблять активні та відповідальні люди у всіх куточках України. Символізм марафону полягає в невеликому завданні: висадити і зростити соняшник вищевказаного сорту. Причому учаснику чи учасниці акції варто не просто посадити насіння, а й розповісти у соціальних мережах про власний внесок у позитивні зміни, про ініціативи, у яких він/вона бере участь. А за 100 днів (це приблизний час дозрівання соняшника) можна зробити чимало корисних справ.

Ведуча 2. Описував своє життя Богдан Гаврилишин так : «Все, що я зробив у житті, я починав з мрії. Надзвичайне – можливе, якщо ви лише відчуєте цей стан». Запам’ятайте : робити добро легко!

Ще, щоб активно спілкуватися, висловлюватися та слухали інших, аргументовано відстоювати свою точку зору і в той же час вміло знаходити компромісні рішення пластуни  проводять комунікаційні ігри. Так і ми сьогодні дослідимо себе, пізнає свій стиль спілкування, експериментує, вибудовуючи і моделюючи взаємостосунки з іншими членами гуртка.

4. Ігри Пласту

Гра «Корабель серед скель»

Гра вчить юнаків під час спілкування опиратися на власну інтуїцію та довіряти своєму партнеру.

Всі учасники гри, тримаючись за руки, стають в колі. Так утворюється Берег, всередині якого знаходиться небезпечне море зі скелями (їх роблять за допомогою кількох стільчиків). Один з юнаків грає роль Корабля, який із зав’язаними очима повинен дістатися “неушкодженим” до Гавані (цю роль виконує юнак, який стоїть в колі разом з усіма). Ще один гравець – це Капітан, який буде керувати за допомогою слів своїм Кораблем.

Завдання виховника в цій нелегкій грі: створити помірної складності перешкоди (скелі). Взагалі, можна дозволити Кораблю і Капітану попередньо визначати, скільки «скель» вони хотіли б оминути.

Коли Корабель досягне кінцевої точки свого маршруту, Гавань радісно кричить: «Ти досяг своєї мети!», і міцно його обіймає. За один раз «відправляти у плавання» можна не більше двох-трьох юнаків.

Обговорення:

  • Чи почував ти себе безпечно зі своїм Капітаном?
  • Що в наступний раз твоєму Капітану краще зробити інакше?
  • Що було найважчим для тебе, як для Капітана?
  • Як ти почувався, коли був Кораблем?

Гра «Прошепочи»

Гра допоможе “задіяти” навіть самих скромних юнаків, так як в ній потрібно себе вести тихо і непомітно.

Учасники гри вільно рухаються по кімнаті, при цьому підходять до різних 4 учнів і шепочуть їм на вушко свій Nik (2-3 хв.). Після того, юнацтву потрібно вже буде шепотіти Nik не своє, а того, до кого підійшли.

Коли уже всі добре знають один одного, можна використовувати інші варіанти гри, наприклад:

  • прошепотіти іншому на вушко найрадіснішу подію, яку  пережили вчора;
  • що цікавеньке ви робили на цих вихідних” і т.д.

Обговорення:

 Чи взнали ви, як кого звати?

 Чиє ім’я вам було найбільш складно запам’ятати?

 Чиє ім’я вам сподобалось найбільше?

1

 

docx
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку