Матеріал має привернути увагу підлітків до питання вибору професії та її значення, формувати й розвивати в учнів здатність до реальної оцінки своїх можливостей, самооцінки, до оцінки інших; допомагати учням усвідомити свої здібності, прагнути досягти своєї мети, визначити своє місце в суспільстві, проектувати своє майбутнє; підготувати учнів до свідомого вибору професії, наголосити на важливості прийняття правильного вибору фаху для подальшого щасливого життя.
Виховний захід. Засідання круглого столу.
Мої здібності. Як обрати професію?
11 клас
Мета: привернути увагу підлітків до питання вибору професії та її значення, формувати й розвивати в учнів здатність до реальної оцінки своїх можливостей, самооцінки, до оцінки інших; допомагати учням усвідомити свої здібності, прагнути досягти своєї мети, визначити своє місце в суспільстві, проектувати своє майбутнє; підготувати учнів до свідомого вибору професії, наголосити на важливості прийняття правильного вибору фаху для подальшого щасливого життя.
Епіграфи:
Якщо ви вдало оберете роботу і вкладете в неї всю свою душу, то щастя саме віднайде вас.
К. Ушинський
Праця, яка подобається, перестає бути працею.
В. Шекспір
Для людини з талантом і любов’ю до своєї професії не існує перешкод.
Л. Бетховен
Щоб дійти мети, треба насамперед іти.
О.Бальзак
Підготовка до засідання круглого столу
1) Виставка буклетів про професій.
2) Ілюстрації «Світ професій».
3) Оформлення дошки
План проведення засідання «круглого столу»
1. Бесіда з учнями «Що таке щастя?
2. Згадка батьків про школу
3. Виступ психолога «Вибір професії — важливий етап у житті людини».
3. Результати анкетування учнів (ДЦО).
4. Знайомство з астрологічним професійним гороскопом.
5. Чинники вибору професії.
6. Формула вибору професії.
7. Алгоритм вибору професії.
ХІД ЗАХОДУ
І. Бесіда учителя з учнями «Що таке щастя?
Учитель. Як ви гадаєте, що таке щастя? Чи багато треба людині для щастя?
1-й учень. Я вважаю, що щастя — це добра сім'я, в якій є взаємопорозуміння між дорослими і дітьми, де панує повага і любов.
2-й учень. А я думаю, що щастя — це знайти свою другу половину, з якою можна буде прожити все своє життя.
3-й учень. Для мене щастя — це бути здоровим, а також, щоб були здорові всі мої близькі і рідні люди.
4-й учень. А ще щастя — жити в достатку.
5-й учень. А на мою думку, щастя — це знайти своє покликання у житті, займатися улюбленою справою.
Учитель. Звичайно, всі ваші думки є справедливими, виваженими. Але серед них я хотіла б виділити одну; щастя людини — це улюблена справа, можливість займатися тією справою, яка подобається, можливість реалізувати себе у житті.
І це є не тільки сенсом людського життя, а й метою будь-якого живого організму на землі. Подивіться, як тендітна рослина ламає асфальт, щоб прорости, стати тим, чим їй призначено природою.
Коли людина робить свою справу, вона — щаслива. І щастя не в будь-якій праці, а тільки в праці за покликанням, в процесі якої людина реалізує свої фізичні й розумові здібності.
Згадаємо українського філософа Григорія Сковороду, який вважав, що, «якщо ти усвідомлюєш, для чого ти народжений і працюєш з приємністю, ти щасливий. Ори землю або носи зброю, займайся купецькою або мистецькою справою — роби те, для чого народжений».
А чи багато людей роблять свою справу?
1-й учень. Ужитті, напевно, набагато більше людей, які займаються не своєю справою, справою, яка їм не до душі, обрали професію, яку не люблять.
Учитель. Чому так трапляється? Що заважає людині робити свою справу, обрати професію до душі?
2-й учень. Дуже часто буває, що та робота, яка подобається, не потрібна суспільству або людина не отримує тієї зарплатні за свою роботу, скільки хоче. Тому змушена займатися справою, яка не подобається, щоб жити в достатку.
3-й учень. А я думаю, що вся проблема в тому, що ми не знаємо свої можливості, свої здібності, невпевнені в собі.
Учитель. Дійсно, незнання своїх можливостей, нахилів, здібностей, невпевненість, занижена самооцінка призводять до того, що людина обирає свою справу ніби навмання.
(Слайди шкільних років батьків)
Давайте звернемось зараз до ваших батьків. Шановні, батьки. Мені б хотілось, щоб ви подумки повернулись у свої шкільні роки,до своєї рідної школи, у свій випускний клас і поділилися з нами тим, які мріі ви мали на той час щодо майбутньої дороги у житті та чи справдилися ваші сподівання. (Виступи батьків).
Розкажіть, хто допомагав вам у виборі вашої професії, можливо , хтось радив, а хтось наполягав? Чи ви мали свою думку, незалежну ні від кого? (Виступи батьків).
Коли б була можливість повернутися назад, ви б зробили такий самий вибір? (Виступи батьків).
Скажіть, а ви якось впливаєте на вибір професії ваших, тепер уже дорослих, дітей? (Виступи батьків).
Як ви гадаєте, ким би у майбутньому ви б хотіли бачити свою доньку чи сина? (Виступи батьків).
Чому ви так вирішили? (Виступи батьків).
II. Виступ психолога
Вибір професії — це дуже важливий етап у житті людини. І дуже важливо при цьому не помилитися. Дуже часто говорять, що основним критерієм соціальної зрілості є економічна самостійність, стабільна професія. Випускник із новеньким атестатом про середню освіту — нібито билинний витязь на роздоріжжі, з тією лише різницею, що перед ним не три дороги, а набагато більше, та перед очима немає придорожнього каменя, де було б чітко написано, які випробування чекають на нього на кожній з них.
У записниках А. П. Чехова є такі слова: «Бездарний учений, тупиця, прослужив 24 роки, не зробив нічого гарного, дав світу десятки таких же бездарних вузьких учених, як він сам. Тайкома вночі він переплітає книги — це його справжнє покликання; тут він артист і відчуває насолоду. До нього приходить палітурник, любитель ученості. Тайкома вночі він займається наукою».
Помінятися б ученому і палітурнику місцями! Від цього виграло б суспільство, і самі б вони зайнялись би улюбленою справою.
В юнацькому віці кожен стоїть перед вибором, але манять десятки спеціальностей. Багато з них дуже привабливі. Але необхідно обрати одну, ту, яка максимально відповідала б здібностям й індивідуальності молодої людини. А цей вибір зробити не так уже й легко.
Багато розчарувань виникає в результаті недостатньої поінформованості про вимоги до роботи. Помилка у виборі професії, професійна невдача сприймається іноді молодою людиною як життєва катастрофа. Виникає комплекс неповноцінності, невдаха втрачає повагу до себе. Тому до вибору майбутньої професії треба підійти дуже серйозно. Варто уявити тільки, що на роботі ви проведете 2/3 свого свідомого життя.
Якщо ви, оберете собі заняття до душі, ви будете відчувати себе щасливою людиною, ви зможете реалізувати себе як особистість, реалізувати свої здібності, нахили, мрії.
Сьогодні ми проаналізуємо ваші анкети, які ми проводили на минулому тижні.
— Щоб виявити здібності, ви відповідали на питання діагностично-диференційного опитувальника.
Макієнко Юлія
Л-П Л-Т Л-Л Л-3 Л-Х
1а ++ 16 − 2а +++ 26 − 3а −
36 − 4а + 46 + 5а − 56 −
6а ++ 66 − 7а − 76 − 8а −
86 − 9а − 96 +++ 10а + 106−
11а − 116 − 12а +++ 126 − 13а −
136 − 14а − 146 +++ 15а − 156 −
16а + 166 +++ 17а +++ 176 − 18а ++
186 ++ 19а − 196 − 20а − 206 ++
16
У. Погляньте на бланки відповідей. Яка оцінка ваших здібностей? В якій сфері найбільше позитивних відповідей?
Л — Л («Людина — людина») Предмет праці: люди, групи, колектив, бригади робітників, військові підрозділи — вчитель, бібліотекар, продавець, психолог, адміністратор, лікар, дипломат, касир, працівник довідкового бюро, екскурсовод, лектор, журналіст, юрист, медсестра, вихователь, вчитель, офіціант, бібліотекар, екскурсовод, інспектор, слідчий, продавець.
Професійний астропрогноз.
за гороскопом Рак
Сфери професійної діяльності
Рекомендовані: Техніка, бізнес, медицина, мистецтво, кухарське мистецтво, банківська справа.
Не рекомендовано: Професії, які потребують тривалого відокремлення від колективу.
Професійно важливі якості: Розвинена інтуїція, багата фантазія, аналітичні здібності, гарне володіння цифрами, обережність в діях, чутливість, турботливість, любов до вимірювання та оцінки всього, прагнення збирати, обробляти та накопичувати інформацію.
Чи збігаються дані з вашими мріями? Послухаємо Юлю.
Пелипенко Сергій
Л-П Л-Т Л-Л Л-3 Л-Х
1а − 16 ++ 2а − 26 + 3а −
36 − 4а ++ 46 + 5а + 56 −
6а − 66 +++ 7а + 76 + 8а −
86 − 9а ++ 96 − 10а − 106++
11а − 116 ++ 12а − 126 + 13а −
136 − 14а − 146 − 15а − 156 −
16а − 166 − 17а + 176 ++ 18а −
186 − 19а ++ 196 + 20а − 206 +
13
Л — Т («Людина — техніка») Предмет праці: Технічні системи і предмети, матеріали, види енергії, транспортні засоби, технічні об’єкти — технічні спеціальності: інженер, механік, електрик, монтажник, програміст, ремонтник різних приладів, слюсар, зварювальник, водій, оператор котельні, токар, будівельник.
за гороскопом Скорпіон
Скорпіон (24 жовтня-22 листопада)
Сфери професійної діяльності
Рекомендовані: Філософія, філологія, фізика, хімія, сільське господарство, мистецтво (музика, театр), банківська справа, педагогіка, медицина.
Не рекомендовано: Актор, фотограф, дизайнер, секретар.
Професійно важливі якості: Стратегічне мислення, реалістичність, допитливість, динамізм, схильність збирати та оцінювати інформацію, працездатність, інтерес до вічних таємниць життя, відповідальність, справедливість, дисциплінованість, чесність.
Послухаємо, яку професію хоче обрати Сергій.
Попович Наталія
Л-П Л-Т Л-Л Л-3 Л-Х
1а ++ 16 − 2а + 26 − 3а +
36 − 4а − 46 + 5а − 56 −
6а + 66 − 7а − 76 − 8а −
86 + 9а − 96 − 10а − 106−
11а + 116 − 12а + 126 − 13а +
136 + 14а − 146 + 15а − 156 −
16а + 166 − 17а − 176 − 18а +
186 + 19а + 196 + 20а − 206 −
8
«Людина — природа». Предмет праці: об’єкти живої та неживої природи, біологічні, мікробіологічні процеси, користі копалини − ветеринар, біолог, робітник зоопарку, лісник, агроном, зоотехнік, геолог, садівник, мікробіолог, селекціонер.
за гороскопом Стрілець
Стрілець (23 листопада-21 грудня)
Сфери професійної діяльності
Рекомендовані: Наука, техніка, мистецтво, філософія, педагогіка, селекціонер, працівник лісового господарства, електромонтер, енергетик, соціолог, квітникар, вихователь, перекладач, ювелір.
Не рекомендовано: Оператор ЕОМ, кондитер, секретар, медсестра, домогосподарка.
Професійно важливі якості: Допитливість, художні здібності, мудрість, комунікабельність, терплячість, відповідальність, оптимізм, незалежність, прагнення прийти на допомогу.
Послухаємо, яку професію хоче обрати Наталія.
Савченко Олександр
Л-П Л-Т Л-Л Л-3 Л-Х
1а − 16 +++ 2а + 26 + 3а −
36 − 4а ++ 46 + 5а − 56 −
6а − 66 ++ 7а − 76 + 8а −
86 − 9а ++ 96 − 10а + 106++
11а − 116 − 12а + 126 − 13а +
136 − 14а + 146 + 15а − 156 −
16а − 166 − 17а + 176 + 18а +
186 + 19а +++ 196 ++ 20а − 206 +
13
Л — Т («Людина — техніка») Предмет праці: Технічні системи і предмети, матеріали, види енергії, транспортні засоби, технічні об’єкти — технічні спеціальності: інженер, механік, електрик, монтажник, програміст, ремонтник різних приладів, слюсар, зварювальник, водій, оператор котельні, токар, будівельник.
за гороскопом Діва
Сфери професійної діяльності
Рекомендовані: Торгівля, банківська справа, природознавство, медицина, будівництво.
Не рекомендовано: Фермер, садівник, криміналіст.
Професійно важливі якості: Розсудливість, гарна пам’ять, аналітичні здібності, відповідальність, пунктуальність, організаторські здібності, тактовність, почуття прекрасного, потреба служити людям.
Послухаємо, яку професію хоче обрати Олександр.
Федоренко Наталія
Л-П Л-Т Л-Л Л-3 Л-Х
1а ++ 16 + 2а ++ 26 − 3а −
36 ++ 4а − 46 ++ 5а − 56 −
6а + 6б ++ 7а ++ 76 + 8а +
86 ++ 9а − 96 ++ 10а + 106+
11а + 116 − 12а +++ 126 + 13а +
136 − 14а − 146 ++ 15а ++ 156 +
16а ++ 166 + 17а ++ 176 − 18а +
186 ++ 19а − 196 − 20а − 206 +
15
Л — Л («Людина — людина») Предмет праці: люди, групи, колектив, бригади робітників, військові підрозділи — вчитель, бібліотекар, продавець, психолог, адміністратор, лікар, дипломат, касир, працівник довідкового бюро, екскурсовод, лектор, журналіст, юрист, медсестра, вихователь, вчитель, офіціант, бібліотекар, екскурсовод, інспектор, слідчий, продавець.
за гороскопом Овен
Сфери професійної діяльності
Рекомендовані: Наука, політика, мистецтво, медицина, військова справа, педагогіка, сфера обслуговування, сільське господарство.
Не рекомендовано: Перекладач, друкарка, домогосподарка, адвокат.
Професійно важливі якості: Самостійність, активність, енергійність, імпульсивність, швидкість реакції, вміння досягати своєї мети, організаторські здібності, відкритість, сміливість, здібність навчати, виховувати любов до природи.
Послухаємо, яку професію хоче обрати Наталія.
Анкетування
— Щоб виявити здібності, відповімо на питання діагностично-диференційного опитувальника.
Я буду зачитувати приклади видів діяльності, а ви в аркушах банку відповідей «ДДО» ставите навпроти цих видів діяльності знаки:
Л-П Л-Т Л-Л Л-3 Л-Х
1а 16 2а 26 3а
36 4а 46 5а 56
6а 66 7а 76 8а
86 7а 76 10а 106
11а 116 12а 126 13а
136 14а 146 15а 156
16а 166 17а 176 18а
186 19а 196 20а 206
«+» — якщо названа у прикладі діяльність скоріше подобається, ніж не подобається;
«++» — звичайно подобається;
«+++» — дуже подобається;
«—» — скоріше не подобається, ніж подобається;
« » — не подобається;
« » — дуже не подобається.
Знаки бажано ставити швидко, не замислюючись.
Приклади видів діяльності
1а. Піклуватися про тварин.
16. Обслуговувати машини, прилади (стежити, регулювати).
2а. Допомагати хворим людям, лікувати їх.
26. Складати таблиці, схеми, програми обчислювальних машин.
За. Стежити за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів.
36. Стежити за станом, розвитком рослин.
4а. Обробляти матеріали (тканину, дерево, метал тощо).
46. Рекламувати і продавати товари.
5а. Обговорювати науково-популярні книги, статті.
56. Обговорювати художні книги, п'єси, концерти.
ба. Вирощувати молодняк тварин, і піклуватись про нього.
бб Тренувати людей у виконанні якихось дій.
7а. Копіювати малюнки, зображення (налагоджувати музичні інструменти).
76. Керувати якимось вантажним засобом: машиною, підйомним краном, трактором, тепловозом.
8а. Повідомляти, роз'яснювати людям необхідні їм дані (у довідковому бюро, на екскурсії).
86. Оформляти виставки, вітрини (або брати участь у підготовці п'єс, концертів).
9а. Ремонтувати речі, вироби, житло.
96. Шукати й виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках.
10а. Лікувати тварин.
106. Виконувати розрахунки, обчислення.
11а. Виводити нові сорти рослин.,
116. Конструювати або проектувати: одяг, продукти харчування, машини, будинки тощо.
12а. Розбирати суперечки між людьми, переконувати, роз'яснювати, заохочувати, карати.
126. Розбиратися у схемах, таблицях, перевіряти, уточнювати, упорядковувати.
13а. Брати участь у художній самодіяльності.
136. Спостерігати, вивчати життя мікроорганізмів.
14а. Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади.
146. Надавати людям медичну допомогу при опіках, пораненнях, пошкодженнях.
15а. Складати описи, звіти, спостереження про об'єкти, явища, події.
156. Художньо зображувати, описувати події (як реальні, так і вигадані).
16а. Робити лабораторні аналізи в лікарні.
166. Приймати, оглядати хворих, спілкуватися з ними, призначити лікування.
17а. Фарбувати або розмальовувати стіни приміщень, поверхні виробів.
176. Здійснювати монтаж будівель, збирання приладів, машин.
18а. Організовувати культпоходи, турпоходи, екскурсії однолітків і молодших школярів.
186. Грати на сцені, брати участь в концертах.
19а. Виготовляти за схемами деталі, вироби, будувати будинки.
196. Займатися кресленням, копіювати мапи.
20а. Вести боротьбу зі шкідниками і хворобами саду, городу.
206, Працювати на друкарській машинці, телетайпі, комп'ютері.
Тепер під кожним стовпчиком (Л - П, Л - Т, Л - Л, Л - З, Л - X) проставте сумарну кількість плюсів у стовпчику, сумарну кількість мінусів у стовпчику.
Оберіть той стовпчик, в. якому більше всього плюсів і менш за все мінусів.
Буквами Л — П позначені професії типу «Людина — природа». Це ветеринар, біолог, робітник зоопарку, лісник, агроном, зоотехнік, геолог, садівник.
Л — Т («Людина — техніка») — технічні спеціальності: інженер, механік, електрик, монтажник, програміст, ремонтник різних приладів, слюсар.
Л — Л («Людина — людина») — вчитель, бібліотекар, продавець, психолог, адміністратор, лікар, дипломат, касир, працівник довідкового бюро, екскурсовод, лектор, журналіст.
Л — 3 («Людина — заняття») — бухгалтер, економіст, фінансист, секретар-друкарка, оператор ЕОМ, науковець, редактор газети, набірник в типографії.
Л — X («Людина — художник») — модельєр, скульптор, співак, поет, композитор, дизайнер, вишивальниця, фотограф, письменник.
Психолог. Звичайно, професію краще вибирати відповідно до своїх стійких інтересів і здібностей. Нема нецікавих або цікавих справ. Одній людині цікаво будувати, другій — водити машину, третій — навчати дітей. Те, що сьогодні людині нецікаво, завжди може захопити всі її почуття і думки в майбутньому.
Роздумуючи, яку вибрати в майбутньому професію, кожен із вас так чи інакше збирає інформацію про вид праці, що його цікавить. Зібрані відомості ви аналізуєте, критично оцінюєте, систематизуєте, і на їх основі у вас виробляється уявлення про певну професійну діяльність.
Існують десятки тисяч професій і спеціальностей. Зорієнтуватися в них, їх великому світі допомагають брошури, буклети, центр служби зайнятості.
Розкажіть нам, яким чином ви хочете обрати свою дорогу у житті, хто вам допомагає. Чи ви дослухаєтесь до чиїхось порад чи дієте цілком самостійно? (Виступи учнів).
На практиці виявляється, що існує 8 чинників вибору професії /за Є.А. Клімовим/:
Батнебайдуже, як складається твоє життя, тому вони вважають за необхідне брати активну участь у вирішенні питання вибору ТВОЄЇ майбутньої професії. Думка батьків справляє величезний вплив і чи враховуються при цьому ТВОЇ схильності?
2. Позиція товаришів, друзів
Дружні зв'язки в твоєму віці вже дуже міцні і можуть сильно впливати на ТВІЙ вибір професії. Можна дати лише загальну пораду: правильним буде рішення, яке відповідає ТВОЇМ інтересам і співпадає з інтересами суспільства, в якому ти живеш.
3. Позиція вчителів, шкільних педагогів
Спостерігаючи за поведінкою, учбовою і позаучбовою активністю учнів, досвідчений педагог знає багато такого про тебе, що приховано від непрофесійних очей і навіть від самої людини.
Під планом в даному випадку маються на увазі ТВОЇ уявлення про етапи та рівень освоєння професії.
Про своєрідність своїх здібностей треба судити не тільки з успіхів у навчанні, але і з ТВОЇХ досягнень у найрізноманітніших напрямках.
Плануючи свій трудовий шлях, дуже важливо поклопотатися про реалістичність своїх домагань.
Важливо, щоб інформація, яку ти отримуєш про ту або іншу професію, не виявилася неповною чи односторонньою.
8. Схильності
Схильності виявляються в ТВОЇХ уподобаннях, улюблених заняттях, на які ТИ з легкістю витрачаєш свій вільний час. Це інтереси, підкріплені певними здібностями.
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
Форомула вибору професії Формула складається з семи послідовних кроків, які необхідно зробити для того, щоб прийти до певного рішення у виборі професії.
Склади список професій, які тобі подобаються, цікаві; за якими ти хотів би працювати, і які тобі підходять.
Склади список своїх вимог: обрана професія і МІЙ майбутній напрямок занять; обрана професія і МОЇ життєві цінності; обрана професія і МОЇ життєві цілі; обрана професія і МОЇ сьогоднішні гострі проблеми; обрана професія і МОЄ реальне працевлаштування за фахом; бажаний рівень професійної МОЄЇ підготовки; обрана професія і МОЇ схильності ТА здібності; бажані характер та умови МОЄЇ роботи.
Визнач, наскільки ВСІ перераховані вимоги значущі. Можливо, є менш важливі вимоги, які не є першочерговими.
Окрім тих вимог, які є у тебе до професії, існують і вимоги самої професії. Проаналізуй, чи розвинені у тебе професійні якості, чи відповідають твої інтелектуальні здібності, психологічні особливості, стан здоров'я вимогам професії.
Проаналізуй, яка професія зі всього переліку, більш за інші підходить тобі за всіма критеріями.
Щоб переконатися в правильності твоїх роздумів, обговори своє рішення з друзями, батьками, вчителями, психологом, профконсультантом.
Отже, ти прийняв рішення і тепер важливо визначити: у якому навчальному закладі можна здобути професійну освіту, як розвивати в СОБІ професійно важливі якості, як отримати практичний досвід роботи за цією професією, як підвищити СВОЮ конкурентоспроможність на ринку праці. |
Алгоритм вибору професії
Певне ваше рішення завжди повинно виступати в поєднанні наступних компонентів: “хочу” – “можу” – “треба”.
I. ”Хочу” – намагання особистості, тобто твої інтереси, нахили, мотиви, плани, професійні наміри. Це те заняття, яке ти робиш з інтересом, з бажанням, за власною ініціативою . Якщо вибрана справа подобається, то ти охоче будеш працювати, підвищувати свою кваліфікацію, користуватися авторитетом, і в результаті, більше зароблятимеш.
Праця, яка подобається, перестає бути працею.
В. Шекспір
Для людини з талантом і любов’ю до своєї професії не існує перешкод.
Л. Бетховен
II. ”Можу” – можливості особистості, тобто твій стан здоров’я, наявний досвід (знання, вміння, навички), психофізіологічні якості, здібності до різних видів діяльності. Наприклад, в якихось справах ти більш успішний, довго можеш займатися цією справою не втомлюючись, а в інших, навпаки, швидко починаєш нервувати, сердитись, у тебе нічого не виходить.
III. “Треба” – потреби суспільства, тобто твої уявлення про обов’язок, моральні установки, ціннісні орієнтації, знання світу професій і про перспективні спеціальності, які користуються попитом на ринку праці, і вірогідність працевлаштування за обраною професією. Слід врахувати, що отримання статусу безробітного – невиграшний початок трудової кар’єри. Тому вибираючи професію потрібно узгодити свій вибір з потребами суспільства в кадрах.
Але кінцевий оптимальний вибір своєї професії можна зробити тільки тоді, коли ти проаналізуєш всі компоненти формули вибору професії і співставиш їх між собою та з вимогами професії до людини і вони співпадуть між собою хоча би частково.
Щоб дійти мети, треба насамперед іти.
О.Бальзак
Прислухайтесь, насамперед, до себе. Адже, обираючи ту чи іншу професію, ви обираєте власне майбутнє! І дуже важливо, щоб обраний фах приносив задоволення та відчуття внутрішньої гармонії, а матеріальна винагорода за таку працю не змусить на себе довго чекати.
Давайте ж оберемо свій майбутній шлях, свою майбутню професію, щоб слова класика К.Ушинського стосувались і нас: „ Якщо ви вдало оберете роботу і вкладете в неї всю свою душу, то щастя саме віднайде вас.”
(Побажання батьків)
Пісня
Інженер на будівництві – це виконроб, він керує загальнобудівельними роботами, монтажем конструкцій, здійснює контроль за якістю. Cпецифіка роботи інженером-будівельником:
Робота для інженера-будівельника:
Особисті якості:
Зарплата і перспективи професії інженера-будівельника:
Як стати інженером-будівельником:
|
|
Професія Провізор |
Провізор - це фахівець, який досконально розбирається в лікарських препаратах, їх застосуванні, складі і дозуванні. Будь-який провізор, незалежно від місця роботи, повинен чудово знати фармакологію і хімію, орієнтуватися в лікарських препаратах, їх видах і групах, початковій сировині і т.д. Cпецифіка роботи Провізором:
Робота для Провізора:
Аптеки, медичні установи. Особисті якості:
Якщо провізор працює в аптеці або медичній установі, в його посадові обов'язки входять толерантність, ввічливість і уважність. Зарплата і перспективи професії Провізора:
|