Виховний захід "Толерантність. Ми - різні, але ми - разом!"

Про матеріал
Виховний захід "Толерантність. Ми - різні, але ми - разом!" має на меті ознайомити учнів з поняттям "толерантність" і продовжити виховувати в учнів толерантне ставлення до оточуючих.
Перегляд файлу

C:\Users\Оля\Desktop\0_a4961_a56f49bf_orig.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

для учнів 5 класу

 

«Толерантність.

Ми – різні, але ми – разом!»

C:\Users\Оля\Desktop\happy.children.001.jpg 

 

 

 

D:\Новая папка\школа\0_82aac_7d2c1867_L.pngПідготувала:

вчитель англійської мови,

вчитель другої категорії

Шаповал Ольга Василівна

 

 

 

 

 

Тема: Толерантність. Ми - різні, але ми - разом!

Мета: ознайомити учнів з поняттям «толерантність», розвивати уміння працювати в парах і групах, розвивати логічне мислення, уміння формулювати і висловлювати власну думку, дослухатись до думки оточуючих, продовжувати виховувати в учнів загальнолюдські моральні якості.

Обладнання: пазли для кожної пари учнів (Додаток А), картки з літерами для складання слова «ТОЛЕРАНТНІСТЬ» (Додаток Б), портрет Шерлока Холмса (Додаток В), розрізані висловлювання про толерантність (Додаток Г), картки із завданнями з описом життєвих ситуацій (Додаток Ґ), музика для фізкультпаузи, картки-розмальовки з національними костюмами (Додаток Д), кольорові олівці, дошка, магніти, заготовка для «Квітки толерантності» (Додаток Е), прозора ваза з камінцями різного кольору і розміру, глобус.

 

Хід виховного заходу

І. Вступна частина.

1.1. Привітання. Створення позитивного емоційного фону.

- Доброго дня, діти. Я рада вітати вас у нашому чудовому, світлому класі. Сьогодні у вас було багато уроків. Комусь більше сподобалась англійська мова, комусь - фізкультура, комусь - математика. За вікном світить сонечко. По небу пливуть білі хмаринки. подивіться на них уважно. Здається, що вони всі однакові. Але насправді кожна з них - особлива. як і кожен з нас.

 

1.2. Формулювання теми і мети виховного заходу.

1.2.1. Робота в парах з пазлами.

- Для того, щоб дізнатися, про що ми будемо сьогодні говорити, вам треба виконати завдання. У вас на партах лежать конверти із пазлами. Разом зі своїм сусідом по парті складіть пазл і придумайте для нього назву. На це у вас є одна хвилина.

Учні складають пазл (Додаток А). Коли учні лінчують роботу, вчитель прикріплює на дошку готовий малюнок.

 

- Я бачу, що ви виконали завдання. Зараз кожна пара представить свою назву до малюнку. За відповідь ви отримаєте картку.

 

Учні повідомляють назви і отримують картку (Додаток Б).

 

1.2.2. Спільна робота учнів.

- Діти, мені дуже сподобались ваші відповіді. Кожна пара отримала картку. Будь ласка, встаньте із-за парт і вийдіть в коридор. Станьте в коло.

 Покладіть картки з буквами на підлогу. Поміркуйте, яке слово можна скласти із цих літер?

- Ми склали слово, яке є головним на нашому уроці - «Толерантність». Тепер ми можемо повернутися до класу.

 

Діти сідають за парти, вчитель прикріплює слово до дошки магнітами.

 

- Отже, сьогодні ми поговоримо про толерантність, про те що всі ми різні, але це не заважає нам бути друзями.

 

ІІ. Основна частина.

2.1. Визначення поняття «Толерантність». Робота в групах.

- Діти, для початку нам треба визначити, що означає слово «толерантність». У цьому нам допоможе наш давній знайомий (вчитель демонструє на дошці портрет Шерлока Холмса; Додаток В).

- Навіть у часи Шерлока Холмса люди починали цікавитись поняттям толерантність. І він записав у свій блокнот кілька висловів відомих філософів про те, що таке толерантність. Але, на жаль, блокнот не зберігся повністю. Ми можемо побачити тільки окремі слова.

- Зараз розділіться на групи по 4 учні. Кожна група отримає два конверти із цими самими висловами. Вам потрібно скласти їх. На це у вас буде 5 хвилин.

 

Учні працюють в мікрогрупах з висловами (Додаток Г). Вчитель допомагає учням за потреби.

 

- Діти, покажіть, що у вас вийшло.

 

Вчитель розміщує на дошці вислови:

Толерантність - це взаємодія, заснована на терпимості та повазі до інших.

Толерантність - це здатність і прагнення до діалогу.

 

- Давайте прочитаємо разом перший вислів.

- Як ви його розумієте? [Відповіді учнів.]

- Прочитайте другий вислів. Як ви вважаєте, про що хотів нам сказати філософ? [Відповіді учнів.]

- Толерантність - це уміння сприймати людей, які вас оточують, такими, якими вони є - у чомусь схожими, у чомусь різними, знаходити спільну мову, не сперечатися через те, у чому ми несхожі, і цінувати кожну людину.

 

2.2. Робота з картками із описом життєвих ситуацій (Додаток Ґ). Робота в групах.

- Зараз ми спробуємо зрозуміти на практиці, як це - бути толерантним.

Ми продовжимо працювати в групах по чотири учні. Кожна група отримає картку із описом ситуації, яка склалась в житті людей. Вам потрібно придумати, як вирішити проблему, яка склалась і розповісти про це класу. Нагадую, що працюємо в групі ми, як завжди, разом, а розповідає класу один представник групи. На виконання завдання у вас буде 5 хвилин.

Учні працюють з картками (Додаток Ґ). Вчитель за потреби відповідає на запитання учнів.

- Діти, настав час для виступу кожній групі. Спочатку вам треба прочитати ситуацію і розповісти, як ви вважаєте за потрібне її вирішити. Якщо хтось з іншої групи хоче щось додати, треба вислухати того, хто розповідає, а потім підвести руку висловити свої думки.

 

Розповіді і обговорення учнів.

 

- Діти, мені дуже сподобалось, як ви попрацювали. Ви чудово впоралися зі складним завданням.

 

2.3. Музична оздоровча пауза.

- Я бачу, що всі ми трохи втомилися. Давайте встанемо, вийдемо із-за парт і розімнемося.

 

Учні виконують фізкультпаузу під музику.

 

2.4. Робота в парах з національними костюмами (Додаток Д).

- Діти, як ви вважаєте, чим схожі всі люди на планеті? [Відповіді учнів.]

- А чим відрізняються люди, наприклад, в Україні і в Африці? [Відповіді учнів.]

- Чим відрізняються люди в Україні і в Білорусі? [Відповіді учнів.]

Здавна кожен народ має свій національний костюм. Це відрізняє одну країну від іншої. Але в кожного народу костюми красиві і показують щось важливе.

- Давайте згадаємо, як виглядає національний костюм українців. [Відповіді учнів.]

 

Вчитель прикріплює на дошку малюнок.

 

- Наш костюм дуже красивий і рідний для нас.

Зараз кожна пара отримає картку із малюнком національного костюму. Вам потрібно здогадатись, якому народові належить цей костюм, і розфарбувати його. На виконання цього завдання у вас є 10 хвилин.

Робота учнів у парах з картками.

 

- Діти, покажіть ваші роботи. Скажіть, якому народу належить цей костюм. А ще розкажіть нам, що у цьому костюмі найкрасивіше і спробуйте показати на глобусі, де живе цей народ.

 

Виступи учнів. Обговорення костюмів. Вчитель прикріплює на дошку роботи.

 

- Ви дуже гарно впорались із цим завданням.

 

ІІІ. Підсумкова частина.

3.1. Підсумкова бесіда. Створення «Квітки толерантності» (Додаток Е).

- Діти, наша зустріч закінчується і зараз ми маємо визначити, що нового ми дізналися. Кожен із вас отримає пелюстку для квітки. Це - Квітка толерантності. Напишіть на аркуші одне слово, що позначає, якою має бути толерантна людина, по черзі назвіть це слово і приклейте пелюстку до серединки квітки на дошці.

Виконання завдання учнями.

 

3.2. Підведення підсумків. Вправа «Заповнена ваза».

- Діти, подивіться на стіл. Що ви бачите?

- Ця ваза порожня. Зараз я насиплю в неї камінці. Вона повна?

 

Вчитель насипає великі камінці одного кольору.

 

- Камінці схожі один на одний?

- Давайте додамо камінців іншого кольору та іншого розміру. Вони схожі на перші камінці?

 

Вчитель насипає камінці меншого розміру та іншого кольору.

 

- Вони не схожі, але також дуже гарні. І тепер наша ваза стала ще красивішою. Діти, вона повна?

- Додамо інших камінців. Вони також іншого кольору і розміру.

 

Вчитель насипає маленькі камінці іншого кольору.

 

- Як ви вважаєте, коли ваза красивіша - з камінцями одного кольору і розміру, або з багатьма різними?

- Коли камінців стало багато, ваза стала набагато красивішою. Так і наше життя - воно яскраве, чудове і цікаве тільки тоді, коли нас багато і всі ми різні, але всі ми - разом, як одна велика і дружня родина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

C:\Users\Оля\Desktop\0_a4961_a56f49bf_orig.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Оля\Desktop\0_a4961_a56f49bf_orig.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Б

 

 

Т

 

 

О

 

Л

 

Е

 

Р

 

А

 

Н

 

Т

 

Н

 

 

І

 

С

 

Т

 

Ь

 

 

Додаток В

C:\Users\Оля\Desktop\Detective-Sherlock-Holmes-Coloring-Page-for-Kids.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Г

 

Толерантність

взаємодія,

повазі

- це

заснована

інших.

на

терпимості

та

до

 

Толерантність

і

прагнення

здатність

діалогу.

 

- це

до

 

 

Додаток Ґ

 

 

Картка А

До класу прийшла нова учениця. ЇЇ звуть Че Янг Лу, вона з Африки. У неї темна шкіра і довге кучеряве волосся. Учні в класі довго дивились на неї і на перерві ніхто з нею не розмовляв. Че Янг Лу відчувала себе дуже самотньою.

 

 

Картка Б

До класу прийшла нова учениця. ЇЇ звати Саміра. ЇЇ родина приїхала з Ірану. Саміра носить одяг, який повністю закриває тіло і обов’язково зав’язує хустину на голові. Учні здивовано подивились на Саміру, і ніхто не кликав її пограти в ігри на перерві.

 

 

Картка В

До класу прийшов новий учень. Його звати Іван. Він любить математику, читає багато книг і гарно малює. Але Іван не може ходити і тому їздить на інвалідному візку. Учні здивовано дивилися на хлопчика, на перерві ніхто не розмовляв з ним.

 

 

Картка Г

До школи прийшли дві нові учениці - сестри Аліна і Вікторія. Вони навчатимуться у різних класах: Аліна - у третьому, Віка - у шостому. Аліна носить великі окуляри з товстим склом. На перервах Вікторія завжди приходить до класу молодшої сестри, тому що вона дуже погано бачить. Вікторія проводжає сестру до їдальні і роздягальні. Учні з класу Аліни не граються з нею на перервах і рідко розмовляють з дівчинкою після уроків.

 

Картка Ґ

У клас прийшов новий учень. Його звати Микола. Хлопчик гарно малює і співає, але ніколи не ходить гуляти з однокласниками після уроків, тому що має іти додому допомагати мамі по господарству. Мамі важко впоратися одній, тому що в родина п’ятеро дітей. Учні в класі не хочуть гратися з Миколою на перервах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Оля\Desktop\94563586_large_oblozhka_0013.jpgДодаток Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Оля\Desktop\94563567_large_img019.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чеченці

 

C:\Users\Оля\Desktop\94563570_large_img021.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Татари

C:\Users\Оля\Desktop\94563576_large_img025.jpg

Народи Півночі

C:\Users\Оля\Desktop\94563577_large_oblozhka_0002.jpg

Мексиканці

 

C:\Users\Оля\Desktop\94563579_large_oblozhka_0004.jpgC:\Users\Оля\Desktop\94563578_large_oblozhka_0003.jpgНімці

Китайці

 

C:\Users\Оля\Desktop\94563581_large_oblozhka_0006.jpgC:\Users\Оля\Desktop\94563580_large_oblozhka_0005.jpgАраби

Індійці

 

C:\Users\Оля\Desktop\94563583_large_oblozhka_0008.jpgШотландці

C:\Users\Оля\Desktop\94563591_large_oblozhka_0016.jpgБілоруси

 

C:\Users\Оля\Desktop\94563584_large_oblozhka_0009.jpgІндіанці

C:\Users\Оля\Desktop\94563593_large_oblozhka_0018.jpg

Азербайджанці

Додаток Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 липня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку