2 червня о 18:00Вебінар: Як розвивати дослідницьку компетентність учнів: створюємо прилади для шкільної лабораторії власними силами

Виховний захід "Україна - це ти"

Про матеріал

Поглибити в учнів уявлення про Україну як Батьківщину кожного з нас; довести невід'ємність історії кожної родини від історії Батьківщини; пробуджувати національну свідомість, розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, пам'ять, мислення та мовлення учнів; виховувати патріотів рідної країни, повагу до її національних символів, потребу глибоко вивчати цю історію та зростати гідними людьми як своєї родини, так і України.

Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Вільнянська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» Запорізької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

D:\Документы)\Мама\images (1).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

Вихователь Пасюк С.П.

 

 

 

 

2016-2017 н.р.


Тема: «Україна – це ти»

Мета:  поглибити в учнів уявлення про Україну як Батьківщину кожного з нас; довести невід’ємність історії кожної родини від історії Батьківщини; пробуджувати національну свідомість, розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, пам'ять, мислення та мовлення учнів; виховувати патріотів рідної країни, повагу до її національних символів, потребу глибоко вивчати цю історію та зростати гідними людьми як своєї родини, так і України.

Обладнання: презентація, прапорці, комп’ютер, фонограми пісень, указка

Тип заходу: урок-презентація.

Хід заходу:

D:\Документы)\Мама\загружено (4).jpgІ. Організація учнів. 


1. Привітання вихователя: Слайд 1

 
Вранці сонце пробудилось, 
В росяній траві умилось. 
Перегорнуло календар – 
Ось і листопад настав… 
Поглянь, дитино, все довкола 
Так щиро посміхається тобі: 
І сонце, й небо, ліс і поле – 
Ти теж у відповідь їм посміхнись. 
Ти привітайся з днем чудовим, 
Пташками, травами, струмочкам голубим, 
І знай: усе це є  твоя країна, 
Її люби, примножуй, бережи! 

 

2. Виконання пісні «Україна – це ти» ( муз. і сл. Тіни Кароль) 

D:\Документы)\Мама\imagesц.jpg

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 

 

Епіграф до уроку: «Виростай, дитино, й пам’ятай:  Батьківщина – то найкращий край» Слайд 2

- Діти! Сьогодні на виховному заході ми будемо говорити про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає в світі. 
… Буває, часом сліпну від краси. 
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, 
Оці степи, це небо, ці ліси, 
Усе так гарно, чисто, незрадливо, 
Усе як є – дорога, явори, 
Усе моє, все зветься … Україна. (Я)


У всіх людей одна святиня, 
Куди не глянь, де не спитай. 
Рідніша їм своя пустиня, 
Аніж земний в пустині рай. 
Нема без кореня рослини, 
А нас, людей, без Батьківщини. (Антон Д.)

 - Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини, то її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. Слайд 3

 - Як маленькі струмочки, вливаються у потоки, а потокиу річки, а ріки – в море, так і ми творимо сім’ї, родини, рід, а з родів складається велике, святе і рідне всім родам – народ. 

D:\Документы)\Мама\загружено (6).jpg - Ми з вами всі - український народ, який складається з родин малих і великих, дружних і працьовитих. І якщо складемо всі родини — це весь український народ,  вся Україна.             

Але потрібно памятати, що найдорожчий, безцінний скарб, що має людина – це здоров’я. Без нього немає повноцінного, радісного, щасливого життя. То нехай же річка буде повноводною, а родина наша українська – красивою, щасливою і здоровою. 

D:\Документы)\Мама\images (6).jpgНемає нічого дорожчого на світі, 
Ніж дивне щастя жити на Землі 
В здоров’ї кожній квіточці радіти, 
І посміхатися навіть уві сні. ( Ліза М.)


Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо, 
Із юних літ нам треба берегти, 
Адже нічого більше нам не треба, 
Щоб тільки всі здорові були ми. (Діма Н.)

Міцна, здорова родина здатна зрощувати плоди любові і злагоди, що є запорукою розквіту міцної, успішної, багатої держави – Україна. Бо сильна сім'я, родина, рід, народ  — це міцна держава. 

ІІІ. Основна частина.
1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». 
- Діти, а що для вас Україна? 

(це рідний край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; це земля,  на якій народився видатний український поет і художник Т.Г.Шевченко; це ліси та парки, гори, ріки і степи; це вулиця, на якій я живу, школа, мої друзі; це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка)

 - Які слова спадають вам на думку, коли ви промовляєте слово Україна?  (Діти говорять: рідна, найдорожча, квітуча, прекрасна, привітна, щедра, хлібосольна.)   Слайд 4                       

D:\Документы)\Мама\images (5).jpg2. Подорож по Україні. 
- Сьогодні ми побуваємо у різних куточках України i навіть потрапимо у минулі часи.  Слайд 5

I сторінка «Україна – незалежна держава» 

- Така країна варта, щоб її поважали, цінували й любили. Україна - одна з найбільших держав у Європі. На її території проживає 48 млн. людей. Наша Україна - незалежна держава. В цьому році 24 серпня їй виповнилося 25 років. 

- Коли вона стала незалежною? (24 серпня 1991 року)

- Хто скаже які міста є в Україні – (відповіді дітей).

- Хто памятає, які села є в Україні? (відповіді дітей).

- А сусіди у нашої неньки України є ? З якими країнами межує Україна?

(Росія, Польша, Білорусь, Молдова, Румунія, Словаччина, Угорщина) 

- В Україні живуть різні народи: українці, росіяни, білоруси, поляки, чехи, молдовани, греки, татари, румуни та інші, всі вони знайшли в нашому краї свою Батьківщину. 

II сторінка «Київ – столиця України»  Слайд  6

D:\Документы)\Мама\images (7).jpg- Яке велике місто розкинулося на берегах Дніпра?  - Столиця України? (Київ)

- Як називається центральна вулиця Києва? Слайд 7

- Київ названий одним з найзеленіших міст нашої країни. Особливо гарні його вулиці навесні. 

- Як ви вважаєте, чому саме навесні? 

- Яке дерево є символом міста? 

- Як виник Київ? (задаю питання, діти відповідають)

III сторінка «Сторінки історії»     Слайд 8                                                                                                                                                                                                                                                                                  - Діти, ми з вами зупинимося на трьох етапах історії.

- Згадуючи про історію, хіба можна забути про козаків. Слово «козак» означає «вільна людина» Хто ж вони такі? На долю козаків випала велика i тяжка праця - бути оборонцями рідної землі від турків, поляків та татар. Вони відбивали у них невільників, приймали на себе перші удари ворогів. 

Війна... Скільки вона наробила горя, скільки життів забрала в небуття, скільки страждань змусила винести коли німецькі загарбники напали на нашу землю... Але наші люди, наші ветерани, колишні воїни - все подолали, все стерпіли. Що їм довелося перенести? І холод, і голод, і злидні, і страх. Вони мужньо пройшли цей етап в історії, ніколи не опускаючи очей, ніколи не падали духом. І ця війна залишила великий слід в історії нашої країни, в пам’яті кожної людини.

  • Про яку війну я розповіла? (відповіді дітей)
  • Коли почалася і коли закінчилася війна? (відповіді дітей)

Пісня «Перемога» (вик. Наталія Бучинська)

23 роки Україна не знала війни. Наш народ пишався тим що в Україні вдалося зберегти мир. Але війна не обійшла нашу державу тепер. Ще два роки тому ми з вами не знали дуже багатьох слів пов’язаних з війною, тепер же майже кожну родину так чи інакше опалило полум’я військових дій. Ще два роки тому ми не особливо звертали увагу на слова «Слава Україні – Героям слава», а тепер ці слова набули нового змісту.

  •                  Наразі вже точно зрозуміло, кому ці слова адресовані, і ні в кого немає сумнівів, що ці герої – хлопці що зі зброєю в руках захищають крихкий східний кордон України, лікарі які в мирний час повертають поранених з того світу, волонтери на плечах яких тримається наша армія.

Не розчаровуйсь в Україні,

А розумій її печаль.

Що робиш ти для неї нині –

У себе спершу запитай.       ( Данило М.)

Не розчаровуйсь в Україні,

Вона свята, а грішні – ми

В її недолі часто винні

Її ж бо дочки і сини.          ( Влада К.)    

Не розчаровуйсь в Україні,

Ідеї волі певним будь,

Бо тільки той є справжнім сином,

Хто вміє неньку захистить.     ( Саша К.)

Не розчаровуйсь в Україні,

Вір, що мине важка пора,

Розквітне пишний цвіт калини,

В садах достатку і добра.         ( Я)

 

IV сторінка «Державні символи України» Слайд 9

- Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої державні символи.

- Які символи України ви знаєте? (Герб, гімн, прапор)

D:\Документы)\Мама\images (9).jpgГерб.  

- Яким є наш Герб розкаже  ( Саша К.)

Наш Герб – тризуб. 

Це воля, слава й сила. 

Тризуб – немов одна сім’я єдина. 

Де тато, мама і дитина. 

Живуть у мирі і любові 

На Україні вільній, новій! 

D:\Документы)\Мама\gsu-29.jpg                  Другим символом є Гімн.

(Це грецьке слово, що означає урочисту, похвальну пісню)  (Віка К.)

Слова палкі, мелодія врочиста… 

Державний Гімн ми знаємо усі. 

Для кожного села, містечка, міста – 

це клич один з мільйонів голосів. 

Це наша клятва, заповідь священна. 

                                                        Хай чують друзі й вороги, 

                                                        Що Україна вічна, незнищенна, 

                                                        від неї ясне світло навкруги. 

- Хто написав слова Гімну? (Павло Чубинський 1863 р.). 

Державний прапор України – третій символ. 

D:\Документы)\Мама\images (11).jpgРоль прапора - бути попереду, вести людей за собою.

Вірш про прапор підготував Діма Х.

Прапор – це державний символ. 

Він є у кожної держави. 

Це для всіх ознака сили. 

Це для всіх ознака слави. 

Синьо-жовтий прапор маєм: 

Синє – небо, жовте – жито. 

Прапор свій оберігаєм. 

Він святиня, знають діти. 

Прапор свій здіймаєм гордо. 

Ми з ним дужі і єдині. 

Ми навіки є народом 

Українським в Україні. 

img086.jpg

                                Фізхвилинка

А зараз, любі дітки, встаньте, трішки порухаємось, потанцюємо. Пограємо в гру «Чий найкращий вінок» під пісню «Віночок».

D:\Документы)\Мама\загружено (1).jpgV сторінка «Літературна Слайд 10

  1. Доповнення вірша, добираючи риму. 

- Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Україну. 

 

 

Ось небо блакитне і сонце в зеніті! 
Моя Україна найкраща у …. (світі!) 
Моя Україна – це ліс і джерельця, 
Безмежні степи і чарівні … (озерця) 
Красиві пейзажі і гори високі, 
Маленькі струмочки і річки…(глибокі.) 
Міста старовинні і замки прекрасні, 
D:\Документы)\Мама\загружено.jpgВеликі будови і дуже сучасні.
Сади чарівні, мальовничії села, 
                                                              Моя Україна – це пісня … (весела.) 
Це щира, багата, як світ її мова, 
Крилата така, мелодійна  чудова.
Її обереги верба і калина, 
Найкраща у світі – …( моя Україна.) 
Бо нам найрідніші Вітчизна і мати. 
То як же нам, дітям, її не кохати! 
Моя Україна – козацькая слава! 
Така волелюбна й мирна … (держава.) 
Вона дорога нам, і рідна, і мила, 
Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.) 
Вітчизна свята, дорога Україна, 
Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.) 

 

 

- Діти, без яких народних символів ми не уявляємо Україну? (Верби і калини) Слайд 11

- Без верби і калини нема України. ( Вадим Д.)
- Де срібліє вербиця, там здорова водиця. (Антон Д.)

2. Робота з прислів’ями.  Слайд 12

Існує багато прислів’їв, приказок про нашу рідну землю. Що саме говорить народ про рідну Батьківщину ми зараз дізнаємося зі слів дітей.

– За рідний край життя віддай. ( Саша К.)
- Рідна земля і в жменьці мила. ( Діма Х.)
- Де не є добре, а вдома краще. ( Саша Г.)
- Людина без Вітчизни, що соловей без пісні. (Данило М.)
- Батьківщина-мати, умій за неї постояти.  ( Діма Н.)
- Що країна – то родина. ( Максим К.)
- З рідної сторони і ворона мила. (Влада К.)
- За морем тепліше, а вдома миліше. ( Віка К.)
- Де рідний край, там і рай. (Ліза М.)
3. Бліц – турнір «Моя Батьківщина». 

D:\Документы)\Мама\images.jpg- А тепер я хочу підвести підсумки і дізнатися, хто з вас сьогодні був уважнішим, спостережливішим  і все запамятав, а про це я дізнаюся після того, коли отримаю відповіді на запитання.

Бліц - турнір «Моя Батьківщина».

 (за правильну відповідь прапорець)
1. Скільки кольорів має прапор України?  (Два.) 
2. Як співають і слухають Гімн? (Стоячи.) 
3. Які гори є в Україні? ( Карпати, Кримські)
4. Що зображено на державному Гербі? (Тризуб.) 
5. Яка головна річка України? (Дніпро.) 
6. Які моря є в Україні? (Чорне й Азовське) 
7. Коли святкується День Незалежності України? (24 серпня) 
8. Хто є Президентом нашої держави? (Петро Порошенко) 
9. З якими державами Україна межує? ( З Росією, Польшею, Білоруссю, Молдовою, Румунією, Словаччиною, Угорщиною) 
10. Як називають людину, що любить свою Батьківщину? (Патріот.) 
11. Закінчить прислів’я: «Нема без кореня рослини, а нас людей без …(Батьківщини.) 
12. Кого називають українським  Кобзарем? (Т. Шевченко.) 
Перемогу отримує той, хто найбільше отримав прапорців.  

D:\Документы)\Мама\dfa81bc753f1.jpgIY. Підсумок уроку. 

- Прекрасна наша українська земля, щедра, багатобарвна, рідна, єдина. Але, щоб наша держава була завжди вільною, незалежною, а її громадяни, незалежно від національності, - щасливими, потрібно наполегливо працювати кожному з нас, лишати після себе хороший слід на Землі, творити добро, вірити в щасливе майбутнє нашої країни, любити свою Батьківщину.

Красивий, щедрий рідний край 
І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай 
Усе, що зветься Україна! 
 

Звучить пісня І.Федишин «Лише у нас на Україні»

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Сценарії
Інкл
Додано
24 вересня 2018
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку