Виховний захід " Від родини до дитини"

Про матеріал

Цікавий виховний захід, який розширює поняття дітей про добро, ввічливість, щирість, совість, доброзичливість.

•Вчить використовувати ввічливі мовні форми

( будь ласка, вибачте, доброго дня).

•Формує культуру поведінки вдома, в школі, у громадських місцях.

•Розвиває пам'ять, уяву,мислення учнів.

•Виховує шанобливе ставлення до сім'ї, взаєморозуміння мами і дитини.


Перегляд файлу

1

 

 

Інтелектуальна гра« Від  родини до дитини»

Мета. Розширювати поняття дітей про добро, ввічливість, щирість, совість, доброзичливість. Вчити використовувати ввічливі мовні форми ( будь ласка, вибачте, доброго дня). Формувати культуру поведінки вдома, в школі, у громадських місцях. Розвивати пам'ять, уяву,мислення учнів.  Виховувати шанобливе ставлення до сім'ї, взаєморозуміння мами і дитини.

 

Обладнання. Святково прикрашена класна кімната, сигнальні картки, картки з назвами команд, емблеми, віконця з прихованими словами, чисті аркуші, кольорові олівці, листівки

« Я подарую людям..», паперові квіти з обличчям учнів.

 

Хід гри

  • Доброго дня, шановні батьки, вчителі, учні. Рада вітати вас на нашій інтелектуальній грі, яка називається « Від родини до дитини». 
  • Перш за все я хочу привітати наших учасників. Вітайте -

мама: Куценко  Надія  Михайлівна та доня - учениця 2 класу, Куценко Катерина , під назвою команди « Гідність». 

Сім'я Матяш: мама - Юлія Вікторівна та синочок Женя, учень 2 класу, з назвою « Культура». 

Нажаль мама Артема не змогла приїхати , тож в ролі мами - бабуся: Рубаник  Лідія Володимирівна  та онучок Димов Артем, учень 2 класу з назвою команди « Добро».

І Команда «Совість» з її учасниками - Мама Кіяшко Катерина Василівна та синочок Кіяшко Богдан, учень 2 класу.

            -Привітайте учасників оплесками.

            - Можливо у багатьох виникає питання, з якою метою        проводиться ця гра. Та ми збережемо інтригу і дізнаємося про неї у кінці програми, коли учасники виконають всі завдання. Але з назв команд у нас уже виникають роздуми, про що буде  йти мова. Шановні учасники подивіться ще раз на назви своїх команд і поясніть їх.

( Пояснення назви команди).

  • Так,  ви на правильному шляху, і щоб гарні думки не покидали вас протягом гри,  я вручаю вам ось такі емблеми з назвою  нашого заходу.

( Вручаю емблеми. Серце розрізане по лінії на дві частини. Одна мамі, інша дитині. )

Перед тим як розпочати, я ознайомлю вас із правилами гри:

  • На вас чекає 10  завдань;
  •  В кожного на столі знаходяться сигнальні картки: одна сторона  червона, інша  жовта.
  •  В ході гри будуть запропоновані завдання, які вимагають лише відповіді «так» або «ні». Коли ваша відповідь « Так» - показуєте жовтий колір, « ні» - червоний.

Також вони допоможуть вам під час підготовки. Коли ви справитесь із завданням - піднімете сигнальну картку, я буду бачити, що ви готові відповідати.

  • На дошці знаходяться віконця з прихованими словами. З кожним виконаним завданням я буду відкривати по одній букві на вибір, а в кінці гри ми зможемо прочитати повністю слово. Що ж з правилами ми ознайомилися, і можемо розпочинати. А зроблю я це за допомогою девіза нашої гри.

 

Виростай, дитино, щира і привітна,

Від людей хороше, добре переймай.

І не трать зусилля, щоб була примітна,

А довкіллю й людям ти добра бажай.

Шануй батька й неньку - буде скрізь гладенько,

Недругам і друзям ями не копай.

Честь свою і совість бережи пильненько,

Зла ніколи в світі людям не бажай.

 

  • Ось такі поради хочеться дати дітям, котрі ростуть і йдуть у світ. А ви, шановні мами, повинні їм у цьому допомогти. А найкраща допомога – це ваш приклад. Тож ми зараз проведемо гру-опитування « Як я роблю».

 Я буду вам зачитувати твердження, а ви підійматимете сигнальну картку, Якщо так - жовтий колір, ні – червоний. Готові?

 

Завдання 1 « Як я роблю»

  1. Коли я заходжу в автобус, а разом зі мною іде людина похилого віку, я її пропущу першою.
  2. Я спочатку їм, а потім мию руки.
  3. В гостях мені відразу хочеться їсти.
  4. Коли я поснідаю, то говорю «Спасибі».
  5. Вдома я частіше сміюсь, а ніж плачу.
  6. Я ніколи не втручаюся в розмову інших людей.
  7. Коли я виходжу з автобуса говорю « Дякую».
  8. В автобусі я поступлюся місцем людині старшій за себе.

 

 

  • Отже, ми помітили, що переважали жовті кольори, а це означає, що  ви виховані, добрі, щирі люди. І я відкриваю по одному віконцю.

 

  • Шановні учасники, як ви думаєте, що таке культура мови? (Відповідь)
  • Культура мови - це загальноприйнятий мовний етикет: ті звертання до людей, які прийняті в суспільстві, вітання, прощання, побажання. Всі ми вміємо говорити, а чи красиво це робимо? Задумайтесь, бо наступна гра називається «Скажи добре слово». Для цього ви повинні змоделювати ситуацію. Команда « Совість» -  «У магазині», команда  «Добро»-« В бібліотеці», команда « Культура» - « В автобусі» І  команда «Гідність» - « В гостях». Теми  дані, вам залишається, використовуючи  культурні слова , скласти  ситуації.

(Складають ситуації).

 

Завдання2» Скажи добре слово»

 

  • Що ж і з цим справилися   непогано. Сподіваюся ви продовжите спілкуватися з людьми в такому ж дусі. Дорогі мами звертаюся до вас: скажіть, що вам більше подобається коли на вас кричать, вами всі незадоволені чи коли вас хвалять, поважають?

 ( Відповідь)

Тож наступне завдання творче і  називається

 «Обличчя моєї сім'ї». Ви за допомогою олівців малюєте обличчя, яке символізує відношення у вашій сім'ї, а потім пояснюєте його. (Малюють)

 

Завдання 3 « Обличчя моєї сім'ї».

 

  • З малюнків зрозуміло, що всі ви художники. І це насправді так. Життя  кожної  людини порівнюється із написанням картини, то ж  від того, які  фарби, олівці, техніку, папір ви обрали буде залежити результат вашої роботи. Так і в житті,якщо у вашій сім'ї переважає злагода, доброта, любов - то картина життя не зіпсується. І допомагають нам у  цьому дуже прості слова з глибоким значенням, які ми повинні частіше використовувати у своєму мовленні. А які саме, ми дізнаємося від наступної гри, яка називається « Клонуй слово»

Для цього вам дається слово « Доброзичливість», а ви з нього складаєте інші слова про моральні цінності. Готові? Починаймо.

 

 

 Завдання 4 « Клонуй слово»

C:\Users\Андрей\Desktop\Новая папка\P2280388.JPG

 

  • Я впевнена, що ці слова ви використовуєте часто, молодці. І я відкриваю наступне віконце.
  • Шановні мами, учні, як ви гадаєте, що таке мораль і для чого вона потрібна? ( Відповідь) А як називається невеликий за розміром віршований твір у якому висвітлюється мораль?

( Байка)

 Тож зараз проведемо  наступну гру « Хочу бути критиком» Для цього я роздам кожній команді байку Глібова « Чиж та голуб» мами готуються її читати, наче актори, а учні пояснюють  зміст.

 ( Читають, відповідають).

Завдання 5 « Хочу бути критиком». C:\Users\Андрей\Desktop\Новая папка\P2280406.JPG

 

Шановні мами,ви справжні актори. А як відомо вчителя також порівнюють з актором, а школу з театром. Чи хотілося вам бути вчителем? От зараз кожна з вас спробує себе в цій професії. І наступна гра так і називається « Вчителька». Я зачитаю ситуацію, яка може трапитися в школі, а ви повинні, як вчитель, знайти правильний вихід.

Завдання 6 « Вчителька»

 

Ситуація

 Вчителька записувала на дошці завдання і навмисно допустила помилку. По класу роздався гомін. Потім підвівся хлопчик і сказав : « Ви допустили помилку, правду говорила моя мама, що ви й самі нічого не знаєте…» Ваші дії?

 ( Відповідають по черзі).

  • Що ж держава втратила таких вчителів! Але не втратила гарних людей.

 Шановні учасники ви зі мною погодитеся, якщо я скажу, що найголовніше у сім'ї розуміння? І наступне завдання допоможе нам вияснити наскільки ви, мами, розумієте своїх дітей, чи є у вас з ними спільні погляди, звички…. А гра називається « Прямо в ціль». Мами повинні покинути на деякий час клас, щоб не чути , що будуть відповідати їхні діти на задані запитання.

А коли мами повернуться, я запитаю у них те саме, і ви зрозумієте чи співпадають ваші думки. Що ж мами прошу вас вийти. ( Задаю питання).

 

Питання

  1. Коли мама хворіє то я……
  2. У нашій  сім'ї головний…..
  3. Коли у мене погані оцінки мама каже…..
  4. Ласкаво мене мама називає…..
  5. Найчастіше мені мама приказує коли йдемо у гості це….
  6. Я люблю свою сім'ю за….
  7. У мене в сім'ї частіше посміхаються, аніж плачуть….

 

Завдання 7 « Прямо в ціль».

 

Мами прошу вас. ( Задаю їм питання) .

  •  Так ми бачимо, що в більшості випадків ваші думки збігаються, тож ви повинні розуміти один одного.  Дорогі мами , а чи доводилося вам бачити себе зі сторони? А от зараз у вас може трапитися така нагода, бо наступна гра називається  « Схожий на….». Зараз ваші діти по черзі будуть копіювати одного із членів вашої сім'ї, а ви , мами, повинні відгадати. Раптом то будете ви? ( Діти по одному показують, а мами відгадують).

 

 

 

Завдання 8 « Схожий на…»

 

  • От молодці наші учасники з усіма завданнями справляються швидко.

Погляньте на дошку ще не всі віконця відкриті, а щоб їх відкрити, ми проведемо вікторину, після якої зможемо прочитати приховані слова.

 

Завдання 9 «  Вікторина»

 

Вікторина

  1. У транспорті ви ненароком наступили на ногу іншому пасажиру. Ваші дії?
  2. Коли ви йдете в гості, що вас найбільше цікавить?
  3. В школу треба йти, тому що…..
  4.  Якщо в їдальні на вас ненароком перевернули борщ, ваші дії?
  5.  У магазині велика черга, а ви спізнюєтесь на автобус, як ви прискорите дії?
  6.  Незнайома людина пропонує вам цукерку. Як ви  їй толерантно поясните, що вам не хочеться її брати.

Шановні мами і учні, вам довелося ще раз довести, що ви справді толерантні, виховані, добрі, стримані люди. І я хочу, нарешті, відкрити останні віконця і зачитати побажання нашим учням. C:\Users\Андрей\Desktop\Новая папка\P2280414.JPG

  • Отже, вже стало зрозуміло, яка ж мета нашої гри. Хто мені скаже для чого ми зібралися тут? (Відповідь)

Тож зараз ми виконаємо передостаннє завдання, де потрібно написати те про, що сьогодні говорили. А називається воно

  « Я подарую людям…». А що саме напишете ось на ці листки.

   ( Пишуть, читають).

 

 

Завдання 10 « Я подарую людям..»

  • Сподіваюся ви пам'ятатимете, що краще  дарувати свої усмішки, а ніж злість. Тож зараз учасники обміняйтеся своїми листівками і збережіть їх на пам'ять, про всяк випадок, раптом щось забудеться. Дорогі мами  прислухайтеся до своїх діток, не кричіть  дуже часто, не зронюйте з їхніх очиць марних сліз. Бо як говорив один вчений: « Бережіть дитячі сльози, нехай  краще вони виплачуться дорослими  на ваші могили».  Бо наші діти – це тендітні квіти. Ось приблизно такі як ми їх створили. C:\Users\Андрей\Desktop\Новая папка\P2280383.JPGC:\Users\Андрей\Desktop\Новая папка\P2280384.JPG

(Беру і вручаю)

Подивіться на них., вони ваші? То ж бережіть їх, поливайте теплими словами, діями, вчинками. І коли вони виростуть, пригріють вас на своїх уже зміцнілих пелюстках. Адже мати і дитина- це одна кровина. Зніміть свої емблеми і спробуйте їх з'єднати. Що у вас вийшо? Так- це одне суцільне серце.

C:\Users\Андрей\Desktop\Новая папка\P2280425.JPG

Не раньте його, бережіть, адже воно у вас одне на двох. Ви, діти, слухайте своїх батьків, поважайте, допомагайте їм, а ви, мами, прислухайтесь до своїх дітей, научайте, бережіть, формуйте у них суспільні та моральні цінності. Адже коли ви разом дієте, стаєте сильними.

І хочеться закінчити нашу програму також девізом.

 

                                Виростай, дитино, щира і привітна,

Від людей хороше, добре переймай.

І не трать зусилля, щоб була примітна,

А довкіллю й людям ти добра бажай.

Шануй батька й неньку - буде скрізь гладенько,

Недругам і друзям ями не копай.

Честь свою і совість бережи пильненько,

Зла ніколи в світі людям не бажай.

  • От і закінчилася наша приємна зустріч. Дорогі мами, бабуся, дякую вам, що знайшли час і завітали до нас. Я сподіваюсь, що це була не остання зустріч. Також дякую всім присутнім за увагу. C:\Users\Андрей\Desktop\Новая папка\P2280431.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 вересня 2018
Переглядів
652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку