Цікавий виховний захід, який розширює поняття дітей про добро, ввічливість, щирість, совість, доброзичливість.
•Вчить використовувати ввічливі мовні форми
( будь ласка, вибачте, доброго дня).
•Формує культуру поведінки вдома, в школі, у громадських місцях.
•Розвиває пам'ять, уяву,мислення учнів.
•Виховує шанобливе ставлення до сім'ї, взаєморозуміння мами і дитини.
1
Інтелектуальна гра« Від родини до дитини»
Мета. Розширювати поняття дітей про добро, ввічливість, щирість, совість, доброзичливість. Вчити використовувати ввічливі мовні форми ( будь ласка, вибачте, доброго дня). Формувати культуру поведінки вдома, в школі, у громадських місцях. Розвивати пам'ять, уяву,мислення учнів. Виховувати шанобливе ставлення до сім'ї, взаєморозуміння мами і дитини.
Обладнання. Святково прикрашена класна кімната, сигнальні картки, картки з назвами команд, емблеми, віконця з прихованими словами, чисті аркуші, кольорові олівці, листівки
« Я подарую людям..», паперові квіти з обличчям учнів.
Хід гри
мама: Куценко Надія Михайлівна та доня - учениця 2 класу, Куценко Катерина , під назвою команди « Гідність».
Сім'я Матяш: мама - Юлія Вікторівна та синочок Женя, учень 2 класу, з назвою « Культура».
Нажаль мама Артема не змогла приїхати , тож в ролі мами - бабуся: Рубаник Лідія Володимирівна та онучок Димов Артем, учень 2 класу з назвою команди « Добро».
І Команда «Совість» з її учасниками - Мама Кіяшко Катерина Василівна та синочок Кіяшко Богдан, учень 2 класу.
-Привітайте учасників оплесками.
- Можливо у багатьох виникає питання, з якою метою проводиться ця гра. Та ми збережемо інтригу і дізнаємося про неї у кінці програми, коли учасники виконають всі завдання. Але з назв команд у нас уже виникають роздуми, про що буде йти мова. Шановні учасники подивіться ще раз на назви своїх команд і поясніть їх.
( Пояснення назви команди).
( Вручаю емблеми. Серце розрізане по лінії на дві частини. Одна мамі, інша дитині. )
Перед тим як розпочати, я ознайомлю вас із правилами гри:
Також вони допоможуть вам під час підготовки. Коли ви справитесь із завданням - піднімете сигнальну картку, я буду бачити, що ви готові відповідати.
Виростай, дитино, щира і привітна,
Від людей хороше, добре переймай.
І не трать зусилля, щоб була примітна,
А довкіллю й людям ти добра бажай.
Шануй батька й неньку - буде скрізь гладенько,
Недругам і друзям ями не копай.
Честь свою і совість бережи пильненько,
Зла ніколи в світі людям не бажай.
Я буду вам зачитувати твердження, а ви підійматимете сигнальну картку, Якщо так - жовтий колір, ні – червоний. Готові?
Завдання 1 « Як я роблю»
(Складають ситуації).
Завдання2» Скажи добре слово»
( Відповідь)
Тож наступне завдання творче і називається
«Обличчя моєї сім'ї». Ви за допомогою олівців малюєте обличчя, яке символізує відношення у вашій сім'ї, а потім пояснюєте його. (Малюють)
Завдання 3 « Обличчя моєї сім'ї».
Для цього вам дається слово « Доброзичливість», а ви з нього складаєте інші слова про моральні цінності. Готові? Починаймо.
Завдання 4 « Клонуй слово»
( Байка)
Тож зараз проведемо наступну гру « Хочу бути критиком» Для цього я роздам кожній команді байку Глібова « Чиж та голуб» мами готуються її читати, наче актори, а учні пояснюють зміст.
( Читають, відповідають).
Завдання 5 « Хочу бути критиком».
Шановні мами,ви справжні актори. А як відомо вчителя також порівнюють з актором, а школу з театром. Чи хотілося вам бути вчителем? От зараз кожна з вас спробує себе в цій професії. І наступна гра так і називається « Вчителька». Я зачитаю ситуацію, яка може трапитися в школі, а ви повинні, як вчитель, знайти правильний вихід.
Завдання 6 « Вчителька»
Ситуація
Вчителька записувала на дошці завдання і навмисно допустила помилку. По класу роздався гомін. Потім підвівся хлопчик і сказав : « Ви допустили помилку, правду говорила моя мама, що ви й самі нічого не знаєте…» Ваші дії?
( Відповідають по черзі).
Шановні учасники ви зі мною погодитеся, якщо я скажу, що найголовніше у сім'ї розуміння? І наступне завдання допоможе нам вияснити наскільки ви, мами, розумієте своїх дітей, чи є у вас з ними спільні погляди, звички…. А гра називається « Прямо в ціль». Мами повинні покинути на деякий час клас, щоб не чути , що будуть відповідати їхні діти на задані запитання.
А коли мами повернуться, я запитаю у них те саме, і ви зрозумієте чи співпадають ваші думки. Що ж мами прошу вас вийти. ( Задаю питання).
Питання
Завдання 7 « Прямо в ціль».
Мами прошу вас. ( Задаю їм питання) .
Завдання 8 « Схожий на…»
Погляньте на дошку ще не всі віконця відкриті, а щоб їх відкрити, ми проведемо вікторину, після якої зможемо прочитати приховані слова.
Завдання 9 « Вікторина»
Вікторина
Шановні мами і учні, вам довелося ще раз довести, що ви справді толерантні, виховані, добрі, стримані люди. І я хочу, нарешті, відкрити останні віконця і зачитати побажання нашим учням.
Тож зараз ми виконаємо передостаннє завдання, де потрібно написати те про, що сьогодні говорили. А називається воно
« Я подарую людям…». А що саме напишете ось на ці листки.
( Пишуть, читають).
Завдання 10 « Я подарую людям..»
(Беру і вручаю)
Подивіться на них., вони ваші? То ж бережіть їх, поливайте теплими словами, діями, вчинками. І коли вони виростуть, пригріють вас на своїх уже зміцнілих пелюстках. Адже мати і дитина- це одна кровина. Зніміть свої емблеми і спробуйте їх з'єднати. Що у вас вийшо? Так- це одне суцільне серце.
Не раньте його, бережіть, адже воно у вас одне на двох. Ви, діти, слухайте своїх батьків, поважайте, допомагайте їм, а ви, мами, прислухайтесь до своїх дітей, научайте, бережіть, формуйте у них суспільні та моральні цінності. Адже коли ви разом дієте, стаєте сильними.
І хочеться закінчити нашу програму також девізом.
Виростай, дитино, щира і привітна,
Від людей хороше, добре переймай.
І не трать зусилля, щоб була примітна,
А довкіллю й людям ти добра бажай.
Шануй батька й неньку - буде скрізь гладенько,
Недругам і друзям ями не копай.
Честь свою і совість бережи пильненько,
Зла ніколи в світі людям не бажай.