Виховний захід для учнів 1-4 класів
на тему: «Якщо будеш знаки дорожчі вивчати, не треба буде тебе рятувати»
Тема: Якщо будеш знаки дорожчі вивчати, не треба буде тебе рятувати
Мета: познайомити учнів із різновидністю дорожніх знаків, їх призначення; повторити правила дорожнього руху; учити відповідати за свої вчинки; виховувати вимогливість до себе, спостережливість, відповідальність; спонукати учнів до роздумів: життя у твоїх руках.
Обладнання: Плакати із зображенням дорожніх знаків, зображення
світлофора, дитячі іграшки ( машинки ), дитяча іграшка - кермо.
Учитель: З раннього дитинства ми користуємося дорогою. А хто з вас знає, що таке дорога ( відповіді учнів )?.
Дійсно діти ми з вами буваємо і в якості пішоходів і в якості водіїв.
(правила дорожнього руху)
Сьогодні ми з вами познайомимося з правилами дорожнього руху та дорожніми знаками з їх різновидністю та призначенням. Послухайте та запам’ятайте правила для пішохода.
Обов ’язки і права пішоходів
Учень: Пішоходи повинні рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках,
тримаючись правої сторони. Якщо відсутні п.д. слід рухатися по краю проїзної частини дороги, назустріч руху транспортних засобів. При цьому треба бути обережним і не заважати іншим учасникам дорожнього руху.
Учень: За межами населених пунктів пішоходи повинні йти назустріч руху
транспортних засобі4.4 У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи повинні вжити заходів, щоб чітко виділити себе на проїзній частині.
Учень: Організовані групи дітей дозволяється водити тільки по тротуарах і
пішохідних доріжках, а коли їх немає - по узбіччю доріг, але тільки у світлу пору доби і лише у супроводі дорослих.
Учень: Пішоходи повинні переходити проїзну частину по пішохідних
переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності - на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.
Учень: У місцях, де рух регулюється, пішоходи повинні керуватися
сигналами регулювальника або світлофора
Учень: Пішоходи, які не встигли закінчити перехід, повинні перебувати на
острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків
Учень: Чекати транспортний засіб пішоходи повинні на тротуарах, посадочних
майданчиках, а де вони відсутні - на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.
Учень: Пішоходам забороняється:
Учень: У разі причетності пішохода до ДТП він повинен подати можливу
допомогу потерпілим, записати прізвища та адреси очевидців, повідомити органи міліції і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.
Учитель: Діти, до нас сьогодні завітали дивні гості.
( До класу заходить Світлофор і два працівники поліції)
Познайомтеся діти - це працівники поліції Свистун і Стороженко, а разом з
ними Світлофор.
Світлофор. Дозвольте відрекомендуватись. Я - Світлофор Моргайко. Я допомагаю машинам і пішоходам виконувати правила дорожнього руху.
(показує)
Знак червоний - зупинись,
Жовтий - хвилечку завжди,
А зелений - можна йти.
(виступають члени команди)
Ти переходиш вулицю
- Спочатку зупинись!
До знаків Світлофора
Уважно придивись.
Тобі він скаже чітко,
Чи небезпек нема.
Трикольорові очі
Він має недарма.
Завжди вони пильнують.
Ніколи бо не сплять.
З дітьми він не жартує,
Бо дуже любить їх.
Виконує обов’язок
Сумлінно, як завжди.
Машини і тролейбуси
Біжать туди - сюди.
( пісня “Москвичок”. Під час пісні діти імітують машини. Можна роздати
Їм картинки. Раптом з’являється учень з м’ячем... Усі різко гальмують, зіштовхуються. Діти стають в тісне коло, щоб не було видно, і швидко перебинтовують учня, або розфарбовують “кров’ю”).
Свистун ( свистить у свисток )
Що це трапилося раптом?
Хто порушив звичний лад?
Всі машини збились в купу,
Ні вперед, ані назад. Де потерпілий?
Стороженко. Хто поранений?
Учень (плаче).
Мій дзвінкий веселий м’яч,
Ти куди побіг навскач?
Яскравий, червоний, стій!
Не зловлю тебе, прудкий.
Свистун. Школярі всі мають знати,
Що м’ячем не можна грати
Там, де їдуть щохвилини
І автобуси, й машини.
Стороженко. Можна бігати й стрибати,
І м’яча наздоганяти,
Лаштувати перегони
На подвір’ї, стадіоні!
Дівчинка. Що ж ти, друже, посмурнів?
Ти підвів нас, школярів!
Я ж казала тобі вчора:
Придивляйсь до світлофора!
Стороженко. Слухай, друже, знак дорожній ставиться не так собі.
Свистун. Подружиться треба з кожним, допоможе він тобі.
(всі учасники, тримаючи дорожні знаки, стають у шеренгу)
Всі. Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
Свистун. Якщо будеш знаки дорожні вивчати,
Не треба нам буде тебе рятувати.
Стороженко. Так, знаків багато, і наше завдання –
Тобі пояснити їх застосування.
Учитель. Спасибі тобі Світлофора. Просимо, познайом дітей із знаками дорожнього руху.
Світлофор. Добре! Я запрошую до класу своїх помічників - дорожні знаки. ( в клас заходять учні перевдягнені в дорожні знаки )
ЗНАК ЗАБОРОН
Лиш я найвищий рейтинг знаю.
Хоч цим шокую всіх, однак
Я - сила! Бо забороняю!
Я - головний між вами знак!
Ще й красенем себе вважаю.
Жури не відаю й нудьги.
Сам білий, форму сонця маю
Та й ще червоні береги
По центру - гарні силуети.
Помінтий, на виду я весь!
ЗНАК ПОПЕРЕДЖУВАЛЬНИЙ
Свою персону поважаю:
( Можливо, що й не скромно так...)
Дорожнє зло попереджаю,
Трикутну строгу форму маю
Я, попереджувальний знак.
І в дощ, і в ожеледь, і в спек
Стаю в пригоді водіям,
Бо відвертаю небезпеку.
Що головний я - визнав сам.
В мені побачили особу
Не лиш завзяті водії;
Бо попередити хворобу
Простіш, ніж спекатись її...
ЗНАК ПРІОРИТЕТУ
Найліпший я, зверніть увагу,
Це, товариство, не секрет:
На право руху перевагу
Даю - а це пріоритет!
Введу дорожній хаос в норму
І завжди спрощую складне.
І хоч я різну форму маю –
Та добре знають всі мене.
Тож зобов’язую відтак
Всім визнать: я - найперший знак!
ЗНАК ВКАЗІВНИЙ
Хоч ми всі - одна сім’я,
Я ж тягнусь до головного...
Форму кола маю я,
Колір неба голубого...
Славлю знаки вказівні!
Як же ними не пишатись!
Ви дозволите мені
Серед вас найстаршим зватись
У житті, бо головна
Знаків сила вказівна...
ЗНАК ІНФОРМАЦІЙНО – ВКАЗІВНИЙ
Хоч зовсім я й не показний,
Але, між іншим силу маю:
Щось вводжу я, щось віднімаю.
Я - прямокутник: синє, біле,
Помінтцй, на виду я весь!
ЗНАК СЕРВІСУ
Захворієш, зголоднієш -
На сервіс покладай надію...
В достатній формі зрозумілій
В моїй квадратній вставці білій
На синім фоні силует:
Такий - то сервісу об’єкт.
Кафе чи кемпінг і лікарня,
Готель, техслужба, телефон...
Усі мої співбраття гарні.
Я - головніший. Це закон!
ТАБЛИЧКИ ДО ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ
Ми прямокутні, невеличкі,
Допоміжні такі таблички.
Але й у нас своя є пиха,
Бо наша роль - значна й велика:
Дорожні знаки уточнити,
Обмежити якийсь - то знак.
Не можем навіть уявити
Дорожні правила без нас!
Ми біле, благородне маєм тіло,
Щоб чорний символ видно всім було.
Шануйте нас - і ми вас, на взаєм,
Лиш за собою вищість визнаєм...
Вчитель. Спасибі вам Світлофоре, працівники поліції, дорожні знаки, за змістовне пояснення. Я сподіваюсь, що діти добре зрозуміли для чого використовуються дорожні знаки і як ними користуватися.
Для того щоб, не довелося вас рятувати, необхідно знати дорожні знаки.
Та після сьогоднішнього заняття я сподіваюся, що ви станете більш уважними, коли будете рухатись по дорозі, звертайте увагу на знаки дорожнього руху. І запам’ятайте найдорожче для людини - його життя, тож, бережіть його, бо воно у ваших руках!
1