Квест "Чарівні слова"

Про матеріал
Поглибити та розширити поняття учнів про ввічливість; навчати учнів жити у злагоді з оточуючими, сприяти розвитку культурного рівня учнів; виробляти звичку вживати ввічливі слова привітання, як чемну форму звертання. Виховувати бажання бути привітливими і шляхетними.
Перегляд файлу

Квест «Чарівні слова»

Автор: Кудіна Валентина Іванівна, асистент вчителя, вища категорія

 

Мета. Поглибити та розширити поняття учнів про ввічливість; навчати учнів жити у злагоді з оточуючими, сприяти розвитку культурного рівня учнів; виробляти звичку вживати ввічливі слова привітання, як чемну форму звертання. Виховувати бажання бути привітливими і шляхетними.

Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер, пазли, виставка літератури на дану тематику.

 

План проведення заходу

І. Вступне слово вчителя.

ІІ. Ведуча – Ігруня-мандрівниця.

1. Гра «Добрий день!»

     2. Творче завдання «Дружня порада».

ІІІ. Екскурсія до музею чарівних слів.

1. Гра «Приємного апетиту!»

2. Гра «Пазли».

3. Перегляд мультфільму «Ввічливі слова | Пригоди Марка».

4. Гра «Запитання і відповіді».

5. Підсумок.

 

Учитель. З самого малечку наші батьки, рідні, вчителі намагаються привити вам почуття вихованості, відповідальності та гідності; вчать рости ввічливими і чемними та завжди приходити на допомогу. Тож давайте все таки розберемось,  що таке ввічливість і як її в собі виховати. Є така країна, де проживають тільки доброта, дружба, любов. Це – країна ввічливості.

Готуючись до сьогоднішнього заходу ви об’єдналися у 3 групи. Кожній групі було дане завдання. Чи впоралися ви з ним? Тоді розпочинаємо.

(Звучить легка музика і до класу заходить ведуча.)

Ведуча: Ох, я все життя кудись поспішаю, бо ось цей пустотливий вітерець завжди мене підганяє в пошуках нових пригод. Він уже облетів усі країни, знає все найцікавіше в світі, а йому все мало.

Ну, і куди ти мене заніс на цей раз? Ось знову полетів, але я знаю, що він мене залишив тут ненадовго. Куди я потрапила  цього разу? (Оглядається)

Ой, скільки дітлахів! Доброго дня вам, любі друзі! Давайте скоріше знайомитися. Всі мене звуть Ігруня-мандрівниця, бо я понад усе на світі люблю грати і мандрувати. Які ви всі гарненькі та усміхнені і, мабуть, дуже любите, як я грати? Чи може книжки читати? А може співати і танцювати? А може вередувати? Що це ви: хто "так" хто "ні"? Та ще й не всі привіталися.

А-ну, всі дружно, повторюйте за мною. Ті учасники, про кого йде мова у пісенному рядку, встають і говорять: «Добрий день!», махаючи рукою, а потім сідаєте.

 

 

Гра «Добрий день!»

  •        Добрий день, ті, хто родивсь восени!
  •        Добрий день, ті, хто родивсь навесні!
  •        Добрий день, ті, хто взимку з’явився!
  •        Добрий день, ті, хто влітку народився!
  •        Добрий день, ті, хто тварин полюбля!
  •        Ті, хто у мріях долають моря!
  •        Добрий день, ті, хто добріший за всіх!
  •        Добрий день, ті, хто спритніший за всіх!
  •        Добрий день, ті, кому є вже 7 літ!
  •        Добрий день, ті, хто старенький, як дід!
  •        Добрий день, ті, хто завжди званий гість!
  •        Добрий день, ті, хто цукерок не їсть!
  •        Добрий день, ті, в кого друзів багато!
  •        Добрий день, ті, хто любить співати!
  •        Здрастуйте! Здрастуйте! Здрастуйте!

 

Ви так гарно відповіли мені «Добрий день! Отож, ми побажали одне одному, щоб день був добрий для кожного з нас і приніс радість, задоволення, доб­рий настрій.

Ви готові вже до гри? Тож рахуймо: Раз! Два! Три! Вжик! (Імітація рухів польоту. Звучить легка музика) 

 Діти! А ви знаєте, куди ми з вами потрапили? До незвичайного музею це – «Музей чарівних слів».

Учитель. Але перед початком екскурсії я вам дам дружню пораду.

Творче завдання «Дружня порада»

Учитель пропонує учням життєву ситуацію. Учні мають обговорити її і відповісти на питання.

Одного разу Олена, Катя і Наталя прийшли в музей при­роди. Розпочалася екскурсія. Оленка весь час озиралася навкруги, затримувалась біля експонатів, від яких група екскурсантів уже відійшла, а потім перепитувала екскур­совода про те, чого не почула. Екскурсовод закінчив роз­повідь і дозволив глядачам ближче підійти до експонатів. Оленка відстала від подруг. її зацікавило чучело птаха. Дів­чинка узяла його і з цікавістю почала розглядати, а потім голосно покликала подруг. Доглядач музею зробив Оленці зауваження.

Яких помилок припустилася Оленка під час відвідин музею?

Як слід поводитись у музеї?

 (Захід супроводжується  презентацією. Виходить дівчинка-екскурсовод).

Дівчинка-екскурсовод. Доброго дня шановні відвідувачі. Запрошую вас до нашого музею. Музей наш не простий – «Музей чарівних слів». Почнемо нашу екскурсію з вітальних слів. Які ви знаєте вітальні слова? (Відповіді дітей)

– Молодці. Bітання бувають рiзні. Але чи то уклін, чи слова вітання, чи лагідна усмішка, спiльним в них є те, що привітання означає: «Ти менi – приємна людина. Знай, я тебе поважаю. Я тобі бажаю всього найкращого: здоров’я, миру, радості, щастя». Ось що означають прості слова «Доброго ранку», «Доброго дня», «Ми раді вас вiтати».  Якщо до людини звертаються ґречно, вона і сама буде ґречною з тобою!

Пам’ятайте, що чарівні слова завжди промовляються з посмішкою!

 

Екскурсія до музею чарівних слів

До вашої уваги перша експозиція, яка має назву «Ідеальні поради». (Показує на слайд)

  1. Друзів не варто ідеалізувати, так само, як і критикувати, прагнучи будь – що наблизити їх до свого ідеалу. Цінуй друзів такими, якими вони є.
  2. Частіше дякуй їм, будь  чуйним і ввічливим.
  3. У спілкуванні уникай слів, які можуть образити друга.
  4. Умій ділити свою дружбу – не вимагай від друга спілкуватися лише з тобою.
  5. Не слід нав’язувати друзям свої смаки, уподобання.
  6. Умій відстоювати власну позицію й тактовно висловлювати другові свою незгоду.
  7. У ситуації конфлікту не перебивай друга, коли він говорить; постарайся його зрозуміти, поставивши себе на його місце; вибачся, якщо завинив.
  8. У гості ходять на запрошення або заздалегідь домовившись або попередивши про свій візит.
  9. Неввічливо приходити в гості раніше за призначений час.
  10. Ввічливі гості не змушують господарів їх чекати.
  11. Поводься у гостях так, щоб нікому не завдавати прикрощів та зайвих клопотів.
  12. Не засиджуйся в гостях. Пам’ятай народне прислів’я: «Гості першого дня – золото, другого – срібло, а третього – мідь, хоч додому їдь».
  13. Збираючись додому, не забувай подякувати за гостину.
  14. Господар має гостинно зустрічати гостя й до кожного бути однаково уважним.
  15. Не слід виявляти свого незадоволення подарунком.
  16. Вручаючи подарунок, не забувай сказати кілька щирих слів.
  17. Украй неввічливо ділитися своїми міркуваннями про подарунок когось із гостей з іншими гостями.

 

Друга експозиція «Мова без слів»

  1. Дружня усмішка налаштовує на спілкування, допомагає подолати недовіру, настороженість. Вважають, що вона є ознакою людини відкритої, чесної, вихованої.
  2. Багато жестикулювати – неввічливо: твій співрозмовник не зможе зосередитись.
  3. Не передавай жестами особливості чиєїсь ходи, постави, зовнішності – це образливо і свідчить про невихованість.
  4. Деякі жести є непристойними, тож ніколи не вдавайся до них.

 

До вашої уваги наступний експонат «Про що краще не говорити».

  1. Уважна людина говорить про себе в останню чергу. Якщо навіть тебе про це попросили, то незабаром розмову слід перевести на іншу тему.
  2. Домашні і шкільні справи, хвороби, навіть у подробицях, обговорює той, хто не може знайти кращої теми для розмови.
  3. Не треба розмовляти – принаймні при сторонніх -  про особисті справи, обґрунтування яких було б неприємним для інших.
  4. Не треба виляпувати секрети, особливо чужі. Зайва відвертість може бути легко сприйнята як балакучість, а балакуча людина швидко втрачає довіру.
  5. Говорити про слабкості інших – не дуже похвально. Той, хто намагається показати, який він хороший, за рахунок інших, поводиться непорядно. Гідні люди рахуються з людськими слабостями інших і не обговорюють їх у товаристві.

 

Дівчинка-екскурсовод 1. Чи сподобалося вам у цій залі нашого музею?  Частіше заходьте до нас, ласкаво просимо. А на сьогодні до побачення.

 

Ведуча: А тепер я вам пропоную трішки відпочити. Ми заглянемо в наше дитяче кафе. А оскільки наше кафе у країні ігор, то я пропоную вам погра­ти у веселу гру. Всі ви пам’ятаєте слова, які вам кажуть перед їжею.

Зга­дайте їх. «Приємного апетиту!» Саме так і називається наша гра.

Гра «Приємного апетиту!»

Ведуча пояснює правила гри: я буду читати  текст гри. Коли звучить назва блюд, або їстівного, вам треба встати, сказати «Приємного апетиту»  і сісти на місце:

Одноокий людоїд здумав розпочать обід,

Перед сном, перед обідом підкріпитися як слід.

Він спочатку з’їв телятко, смаженину, поросятко,

Підігрів казан картоплі, вийняв бочку огірків,

Та і так собі подумав: «Ніби зовсім я не їв».

Потім він відрізав сала, з’їв вареників чимало,

Випив кринку молока, з’їв шмати ще пирога,

Ще й ковбас двадцять палок, сира кілограмів з п’ять.

Пролітала зграя галок –  він їх встиг пережувать.

Закусив смачним   рулетом і доїв усі котлети.

Все так-сяк запив компотом, їсти – то важка робота.

Вже зібрався зовсім спати та рішив порахувати:

Скільки страв на свій обід, з’їв голодний людоїд

Хто зумів усі згадати прошу руки піднімати.

 

Ведуча: Ну що ж підкріпилися, то ж рушаємо до наступної зали.   

Виходить друга дівчинка-екскурсовод.

Дівчинка-екскурсовод 2. Доброго дня шановні.(Промовляє сумно). У нас трапилась неприємність, а саме, до зали забрався злодюжка і порізав всі картини.

Учитель. А чи можемо ми чимось вам допомогти?

Дівчинка-екскурсовод 2.Так, можете. Потрібно лише скласти пошкоджене полотно. (Показує 3 конверти)

Ведуча: А щоб цікавіше нам працювалося я пропоную влаштувати змагання. Давайте працювати групами. Скільки їх у нас (3). Просимо вибрати серед вашої групи капітана і придумати назву своїй команді виходячи з теми нашої гри. (Звертається до дівчинки-екскурсовода). Будь-ласка, роздайте капітанам конверти. 

Дівчинка-екскурсовод 2. Ваше завдання: зібрати пазли і розповісти сюжет ілюстрації. Отже, раз-два-три почали!

Гра «Пазли»

Завдання: зібрати пазли і розповісти сюжет ілюстрації. (3 картини «У транспорті» розрізані на пазли.)

(На дошці записується назва команди та бали які отримала кожна команда за виконане завдання)

Дівчинка-екскурсовод 2. Молодці діти, ви гарно впоралися із завданням і тепер картини займуть свої місця. Дякую вам, до побачення.

Ведуча: Наша подорож по музею чарівних слів триває і я запрошую вас до кінозалу. (Перегляд та обговорення мільтфільму)

 

Перегляд мультфільму «Ввічливі слова | Пригоди Марка».

 

Ведуча: Я запрошує вас до наступної зали. Ця зала не проста, бо вона має назву «Запитання та відповіді». Чи справитесь ви із завданнями?

Учитель. Я думаю, що наші учні впорються, бо вони готувалися до нашого заходу.

Ведуча: Тоді, ласка просимо. (Ведуча зачитує запитання для кожної групи, а учитель записує на дошці за кожну правильну відповідь бали.)

 

Гра «Запитання і відповіді»

1. Як виник звичай, заходячи до приміщення, знімати ка­пелюха?

(Цей звичай виник за часів Середньовіччя, його започат­кували лицарі. Входячи в дім, лицар знімав шолом, даючи цим жестом зрозуміти господарю: «Я довіряю тобі». Нині, знімаючи капелюха, гість показує господарям, що ста­виться із повагою до них і їхньої оселі. До речі, це правило ввічливості, як і в давнину, стосується лише чоловіків. Жінкам дозволено перебувати в приміщенні в капелюшку, адже він – частина їхнього вбрання, модний аксесуар.)

2. Як виник звичай, вітаючись, знімати рукавичку?

Цей звичай також започаткували лицарі. Вітаючись, одне з одним, вони знімали рукавичку з правої руки. У такий спосіб вони показували, що не мають наміру застосовувати зброю і ставляться до співрозмовника доброзичливо.)

3. Чому вважається неввічливим перебувати в темних оку­лярах під час розмови із кимось?

(Якщо під час розмови людина не знімає окулярів, спів­бесідник не бачить її очі й відчуває психологічний диском­форт, адже в нього складається враження, що від нього щось приховують.)

Ведуча. Добре, підводимо підсумок нашої гри. (Підраховує бали) Як каже народна мудрість «Що посіє, те й пожнеш». Хто готувався до заходу, хто по життю дотримується життєвих правил, той і переможе. А які ви знаєте народні прислів’я про добро, людяність, ввічливість?

- Добре роби, добре буде й тобі.
- Кого почитають, того й величають.
- Робиш добро –  не кайся, а робиш зло, на зло й сподівайся.
- Все добре переймай, а зла уникай.
- В чужому домі будь привітливий, а не примітливий.
- Хто каже до ладу, то вухо наставляй, а хто і без ладу, то теж не затикай
- На обличчі твоєму совість і чесність, а у вчинках твоїх людяність.
-«Будь ласка» не кланяється, а «спасибі» спини не гне.

Отож, давайте будемо людяними, чемними та привітними з тими хто нас оточує, шануймо один одного та бережемо, і тоді все те добре, що ми зробили, вернеться нам сторицею, і, можливо, тоді в цьому світлі стане більше тепла, радості та щирих посмішок.

 

Ведуча: Молодці діти, ви гарно відповідали. Але на жаль, наша подорож по музею добігає до кінця.

 

Учитель. Шановна Ігруня-мандрівниця, дякуємо вам за гарну і змістовну екскурсію.

Ведуча. Я сподіваюсь що ми з вами ще не раз зустрінемося. Бажаю вам бути чемними, добрими та ввічливими учнями. До побачення.

Учитель. Чи сподобалась  вам наша екскурсія? Ми проведемо останню заключну гру «Закінчи речення»

Якщо ти хочеш, щоб з тобою були ввічливі, то …. (Завжди повинен бути ввічливий сам)

Якщо тобі здається, що штовхатися недобре, то …

Тобі дуже хочеться. Щоб інші тобі поступилися, значить …

 

Заключне слово вчителя.  Хороші манери потрібно не тільки знати, а і систематично застосовувати у житті.

Ніколи не забувайте, що поведінка людини – це дзеркало, в якому вона показує своє обличчя. І ні в якому разі не треба соромитись робити хороші вчинки. Доброта вам повернеться сторицею. А, як сказав Д. Бернард, «через свою чемність ми нічого не втрачаємо, щонайменше – місце для сидіння.»

Поважайте ваших близьких та оточуючих, а наша гра на цьому закінчена. Бажаємо вам успіхів. До побачення!

 

 

 

 

 

 

Л-ра

  1. Мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=dndr8Mbtvj8&ab_channel=%D0%9D%D0%B0%D0%B4%D1%96%D1%8FKids

 

  1. http://pedmir.at.ua/blog/igri_vzjati_iz_zbirki_scenarijiv_igrovikh_program_dlja_ditej_diti_grajut_zaljubki/2010-09-11-3

 

  1. http://www.etica.in.ua/shho-oznachaye-buti-lyudinoyu-vvichlivoyu/

 

  1. http://zhenskij-sajt.ru/psyhologiya/osoba/801-chomu-potribno-buty-u-nash-chas-vvichlyvym-chy-treba-shho-take-vvichlyvist.html
docx
Додано
18 грудня
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку