Виховний захід з інформатики «Інтелектуальний біатлон».

Про матеріал

Даний виховний захід представлений у вигляді гри - змаганні, він допоможе вчителю розвити алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність; виховати пошану до суперника, стійкість, волю до перемоги, винахідливість вміння вести суперечку, шанувати людську працю. Матеріал заходу можна використати також під час узагальнюючого уроку в 9 класі, під час вивчення теми "Інформаційні технології у суспільстві".

Перегляд файлу

Виховний захід з інформатики

«Інтелектуальний біатлон».

Мета:розвивати стійкий інтерес до інформатики, творчу активність;

Розвивати алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність;

Виховувати пошану до суперника, стійкість, волю до перемоги, винахідливість вміння вести суперечку, шанувати людську працю.

Форма проведення: гра-змагання — інтелектуальний біатлон.

У змаганнях беруть участь дві команди по 5гравців. Команди придумують назву, девіз, емблему, обирають капітана.

Обладнання:комп'ютер, комп'ютерна презентація, дидактичні матеріали (тести, кросворди, ребуси), плакати, газета (створена напередодні учасниками).

Підготовчий етап: у класі заздалегідь вибирають дві команди по 5гравців, обирають капітанів команд. Решта учнів буде вболівальниками, які також обєднуються у дві групи.

Домашнє завдання для команд:

  1.               Кожна команда повинна придумати назву, приготувати емблеми для кожного з учасників; придумати девіз і вітання.
  2. Команди повинні підготувати реферати з теми«В.М.Глушков» і

 «С.О.Лебедєв».

Домашнєзавдання для вболівальників:Підготувати атрибути, щоб активно підтримувати свої команди.

 

Хід змагання

 

І. Організаційний етап

Учитель. На цьому уроці ми з вами поринемо в далеке минуле, розпочнемо з того з часу,коли основним засобом для лічби були руки людей, пройдемо життєвим шляхом видатних учених, згадаємо перші комп'ютери і поступово повернемось до сьогодення.

Урок ми проведемо у формі змагання, яке назвемо «Інтелектуальний біатлон». Біатлонце найбільш воєнізований вид зимового спорту. Пригадаємо, щовін складається з двохчастин: біг і стрілянина по тарілочках на влучність. Виходячи з того, що ми «бігатимемо» на дистанцію, відповідну10 км, то на ній ми маємо4 етапи: 1 — швидкість і техніка, 2 — стрілянина з положення стоячи і 3, 4 — з положення лежачи (мішені дрібніші). Не забувайте, що на дистанції із вами ваші друзі (уболівальники). Консультанти (капітани команд) допомагають спортсменам на дистанції — підказують, де знайти інформацію або інструкцію, допомагають завантажити програму тощо.

   Змагання складається з чотирьох конкурсів.Оскільки траса нам не знайома, кожен з вас отримує шляховий маршрутний лист, у якому вказано кількість і послідовність етапів; завдання кожного етапу (що потрібно зробити); час, відведений на етап; форма звітності на кожному етапі. Оцінюємо кожен етап як за правильністю виконання, такі за часом, витраченим на виконання. У кінці уроку судді підіб'ють підсумки. Вдалої гри!

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ 1.

Коло 1. Внесокукраїнських учених у розвиток обчислювальної техніки. Розповідь про видатних учених (реферати).

Коло 2. Тестові завдання

Розв'язування тестів на комп'ютері в середовищі MicrosoftWord. С:/Робочий стіл/Історія ОТ/Тестовізавданняl.doc

Коло 3. Темна конячка Відгадування ребусів.С:/Робочий стіл/Історія ОТ/РЕБУСИ.doc

Коло 4. Кросворд.С:/Робочий стіл/Історія ОТ/Кросворд2. Xls

А зараз слово надається командам. Команди представляють свою назву, емблему, девіз, вітання.

II. ВІТАННЯ КОМАНД

       Команда «мишки»

Таня дівчинарухлива,

І весела, і кмітлива,

Може кожного навчити,

Як учаті посидіти.

Люда теж не відстає,

На відмінно все здає.

Дуже любить друкувати —

Гарний вийде оператор.

Свєта вміє друкувати,

Полюбляє в ігри грати.

В інтернеті зависає,

Потроху вірус проганяє!

Наша Аня просто клас,

Знає краще все за нас!

Про комп'ютер все розкаже,

Якщо треба — нам підкаже.

Наша Надя «мишеня» —

З мишею в руках щодня.

За комп'ютером мудрує,

І складає, і формує.

Девіз

Надійним шляхом йти,

Вершини перемоги

У грі цій досягти!

Все мишки зможуть

І, звичайно, переможуть!

Команда «віруси»

А Олена час не гає,

Завжди всюди поспішає.

Про комп'ютери все знає,

В інтернеті зависає

А Марійки —- програмісти,

Активістки, оптимістки.

Наяку захочеш тему

Розкажуть цілу поему.

Наша Оля просто клас,

Допоможе в любий час.

Про комп'ютер всім розкаже,

І навчить, і все покаже.

Леся наша вірус має,

Всюди влізе, все пізнає.

Інформацію скачає.

Весь комп'ютер поламає.

Зоряна — хакер наш «Дай Боже»

Без комп'ютера не може.

Сняться їй ночами

Інтернет й складні програми.

Девіз

Ми попередузавжди.

Хто є кращі? — Це є ми!

Нас ніхто не переможе,

Ні, не зможе, ні, не зможе!

Учитель.Дякую командам. Дуже цікаве представлення. Журі, оцініть, будь-ласка, команди(максимум 10 балів за цей етап).

ІІІ.Основна частина уроку

Учитель. Зараз давайте всі разом пригадаємо основні кроки й етапи розвитку інформаційних технологій. Для цього ми використаємо комп'ютерну презентацію «Історія виникнення обчислювальної техніки».

Перегляд презентації з коментарем учителя.

Перше коло змагань

На першому колі наших змагань команди ознайомлять нас із біографіями і досягненнями видатнихучених України, таких як С.О.Лебедєв і В.М.Глушков. Журі оцінює цей етап біатлону максимум у 10 балів.

Учні зачитують реферати.

Друге коло змагань

Кожна з команд отримала тестові завдання на комп'ютері.

Максимальна кількість балів за цей етап — 12. Розпочинаємо тест. Удачі командам! 

Тести з інформатики за темою:  «Історія виникнення обчислювальної техніки» (правильну відповідь виділено жирним шрифтом)

Варіант 1

1. Коли люди вперше почали використовувати підручні засоби для ведення лічби? (1 бал)

  1. До н. е.
  2. Після Другої світової війни.
  3.  З часу виникнення «Паскаліни».
  4. З 1950 року.

       2. Якого року Блез Паскаль створив першу механічну машину? (1 бал)

  1.     1245 р.
  2.     1753 р
  3. 1642р.
  4. 1645 р.

3. Які арифметичні дії виконувала машина Паскаля? (1 бал)

  1. Усі 4 арифметичні дії.
  2. Тількидодавання.
  3. Ділення і множення.
  4. Додавання і віднімання,

4. Скільки періодів містить уся історія розвитку ОТ? (1 бал)

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

5. На якому двигуні працювала перша машина Беббіджа? (2 бали)

  1.      На паровому.
  2.     Електричному.
  3.      Вона була механічною.
  4.     Вона не працювала взагалі.

6. Хто з відомих учених записаний в історію розвитку ОТ як перший програміст? (2 бали)

  1.      Бебідж.
  1.      Ада Лавлейс.
  2.     Холеріт.
  3.      Ксав'єр.

         7. З якого винаходу почалася епоха електрики?(2 бали)

  1.     Телефонний апаратШилінгера.
  1.      Машина Паскаля.
  2.     Калькулятор Ксав'єра.
  3.      Машина Мюлєра.

         8. Де і ким було створено першу ЕОМ у Європі?(2 бали)

  1.      Мінськ, Ляпунов.
  2.     Москва, Турчинов.
  3.      Париж, Калмерое.
  4.     Київ, Лебедєва.

Варіант 2

           1. Яке первинне значення англійського слова «комп'ютер»? (1 бал)

  1. Вид телескопа.
  2. Електронний апарат.
  3. Електронно-променева трубка.
  4. Людина, яка здійснює обчислення.

         2. Що опрацьовує машина Беббіджа, сучасний комп'ютер і людський мозок? (1 бал)

  1. Числову інформацію.
  2. Текстову інформацію.
  3. Звукову інформацію.
  4. Графічну інформацію.

       3. Двійкову систему числення вперше запропонував... (1 бал)

  1.      Блез Паскаль.
  2.     Вільгельм Лейбніц.
  3.      Чарльз Беббідж.
  4.     Джордж Буль.

      4. Ким була написана перша програма? (1 бал)

  1.      Чарльзом Беббіджем.
  2.     Адою Лавлейс.
  3.      Говардом Айкеном.
  4.     Полом Алленом.

5. Хто запропонував сучасну організацію ЕОМ?(2 бали)

  1.      Джон фон Нейман.
  2.     Джордж Буль.
  3.      Ада Лавлейс. і
  4.     Норберт Вінер.

6. Перша ЕОМ з'явилася... (2 бали)

  1.      1823 р.
  2.     1946 р.
  3.      1949 р.
  4.     1951р.

        7. Як називалася перша ЕОМ? (2 бали)

  1.      МИНСК.
  2.     ЭНИАК.
  3.      БЭСМ.
  4.     IBM.

         8. Ким були розроблені основні принципи цифрових обчислювальних машин? (2 бали)

  1. Блезом Паскалем.
  2. Готфрідом Вільгельмом  Лейбніцем.
  3. Чарльзом Беббіджем.
  4. Джоном фон Нейманом.

Журі оголошує підсумки перших двох етапів.

Третє коло змагань

— Цей етап нашого біатлону має досить просту трасу. Команди отримують аркуші з завданням у вигляді ребусів. Кожна правильна відповідь приносить команді 5 балів. Уперед!

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Best\Desktop\2013_01_10\media\image1.jpeg

 

(монітор; вінчестер)

Четверте коло змагань

— Слова Арістотеля досить точно відображають суть цього етапу: «Розум полягає не тільки в знанні, але й в умінні застосовувати знання на практиці». На цьому етапі наших змагань ми скористаємось відомою програмою Microsoft Excel, у якій ви повинні дати правильні відповіді на поставленн запитання. Результати четвертого кола навідміну від інших кіл, буде оцінювати сам комп'ютер.

Робота з кроссвордами в середовищі MicrosoftExcel

Кросворд 1

  1. Введеннязаписів історичних подій.
  2. Російський абак .
  3. Перші засоби для лічби.
  4. Четвертий етап розвитку EOT.
  5. Який учений створив паличку для множення?
  6. Ким було створено ЕОМ 1946 року в США?
  7. Хто зробив перший крок до створення сучасних ПК?
  8. На базі якого процесора працюють ПК з 1981 року?

C:\Users\Best\Desktop\2013_01_10\media\image2.jpegC:\Users\Best\Desktop\2013_01_10\media\image1.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд 2

1. Європейське місто, де було створено перший комп'ютер.

 2.Німецький учений.

3.Електронний обчислювач.

4.В абаку для лічби використовували...

5.Творець «Паскаліни».

6.Український учений на честь, якого названо інститут.

7.Вільгельм...

8.Як називали мотузку для лічби?

Журі оголошує підсумки третього і четвертого кола і загальний підсумок.

 

 

 

IV. Підсумок.

Учитель. Отже, ми досяглипоставленихзавдань:

- ми знаємо, звідки бере витоки історія сучасного комп'ютера;

- основні етапи розвитку ІОТ;

- покоління ІОТ.

Наш інтелектуальний біатлон досяг фінішу.

Кожен з вас знає результати. Нагородою для переможців сьогодні будуть хороші оцінки.

docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку