Презентація 20 логічних задач

Про матеріал

Цей матеріал допоможе вчителю розвивати в учнів логіку. Він підходить як для використання під час уроків так і для позакласної роботи.

Логічне мислення є основою здібностей учнів, є умовою навчання та здобуття знань, формування умінь і навичок. Без мислення не можливе нормальне життя, ні особистості ні суспільства.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

20 логічних задач

Номер слайду 2

В 12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе всього 2 людей, від поверху до поверху кількість мешканців збільшується вдвічі. На якому поверсі в цьому будинку частіше інших натискається кнопка виклику ліфта?П’ятий. Перший Дванадцятий style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 3

Джордж Вашингтон, Шерлок Холмс, Вільям Шекспір, Людвіг Ван Бетховен, Наполеон Бонапарт і Нерон - хто з них принципово відрізняється від інших?Джордж Вашингтон. Шерлок Холмс. Вільям Шекспірstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 4

Шерлок Холмс. Це вигаданий персонаж.

Номер слайду 5

Це відоме стародавнє завдання, де селянинові потрібно перевести через ріку вовка, козла й капусту. Човен такий малий, що в ньому крім селянина може поміститися ще тільки один (пасажир). Але якщо залишити вовка з козлом, то вовк його з'їсть, якщо залишити козла з капустою, то буде з'їдена капуста. Як бути селянинові?Першим перевести вовка. Першим перевести козла. Першим перевести капустуstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 6

Переправу потрібно почати з перевезення козла. Потім селянин повертається й бере вовка, якого перевозить на інший берег і там залишає, але везе назад на перший берег козла. Тут він його залишає й перевозить до вовка капусту. А потім, повертаючись, перевозить козла.

Номер слайду 7

Ковалю принесли п'ять ланцюгів, по три кільця в кожному, і доручили з'єднати їх в один ланцюг. Коваль вирішив розкрити чотири кільця й знову їх закувати. Чи не можна виконати ту ж роботу, розкривши менше кілець?Два Три Не можеstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 8

Можна розкрити три кільця одного ланцюга, а потім цими кільцями з'єднати чотири шматки, що залишилися.

Номер слайду 9

Жили чотири друга. Вони мали імена Альберт, Карл, Дитріх і Фрідріх. Прізвища друзів ті ж, що й імена, тільки так, що ні в кого з них ім'я й прізвище не були однаковими, крім того, прізвище Дитріха не Альберт. Визначите прізвище й ім'я кожного хлопчика, якщо відомо, що ім'я хлопчика, у якого прізвище Фрідріх, є прізвище того хлопчика, ім'я якого - прізвище Карла. Альберт Карл; Карл Альберт; Дитріх Фрідріх; Фрідріх Дитріх. Альберт Дитріх; Карл Альберт; Дитріх Фрідріх; Фрідріх Карл. Альберт Карл; Карл Дітрих; Дитріх Фрідріх; Фрідріх Альберт.style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 10

Три аматори водного спорту мають один човен. Вони винайшли спосіб, щоб ніхто зі сторонніх не міг його викрасти. Для цього вони тримають його на ланцюгу, що замикається трьома замками. Кожний з аматорів має тільки один ключ (всі ключі від різних замків), але все-таки він може взяти човен, використовуючи один тільки свій ключ. Як же в них це виходить?Два замка паралельно. Три послідовно. Три паралельноstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 11

Необхідно троє замків з'єднати послідовно, тоді розмикаючи один із замків, буде розмикатися весь ланцюг.

Номер слайду 12

Що не може збільшити лупа в трикутнику?Об’єм. Кути Радіусstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 13

Поруч із берегом стоїть корабель зі спущеними на воду мотузковою драбиною, що має 10 сходинок. Відстань між ними 30 см. Сама нижня сходинка торкається поверхні води. Океан сьогодні дуже спокійний, але починається приплив, що піднімає воду за годину на 15 см. Через скільки годин покриється водою третя сходинка мотузкової драбини?4 годинніколи3 годинstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 14

Вода ніколи не покриє третьої сходинки, тому що разом з водою підіймуться й корабель і сходи.

Номер слайду 15

Двоє туристів одночасно вийшли з пункту А і пішли в пункт В. Перший турист половину часу, витраченого їм на перехід, йшов зі швидкістю 5 км/год, а потім пішов зі швидкістю 4 км/год. Другий же першу половину шляху пройшов по 4 км/год, а потім пішов по 5 км/год. Хто з них раніше прийшов у пункт B?Другий турист. Перший турист. Одночасно style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 16

Раніше в пункт В прийшов перший турист, тому що в умові говориться, що він йшов половину часу, а не шляху, зі швидкістю 5 км/год

Номер слайду 17

Є квадратний ставок (див. схематичний малюнок). По кутах його біля води ростуть чотири старих дуби. Ставок знадобилося розширити, зробивши його вдвічі більше по площі, зберігаючи, однак, квадратну форму. Але старих дубів торкати не бажають. Чи здійсненне це завдання?Повернути на 60°Повернути на 45° Повернути на 30°style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 18

Необхідно виконати поворот на 45 градусів тоді можна збільшити площу ставка вдвічі, не торкаючи дубів.

Номер слайду 19

На постоялий двір приїхав мандрівник. Грошей у нього із собою не було, але був срібний ланцюжок із шести ланок. Хазяїн готелю погодився прийняти в оплату номера за кожний день по одному кільцю з цього ланцюжка, але так, щоб розпиляних кілець він одержав не більше одного. Як мандрівникові варто розпиляти ланцюжок, щоб можна було розплачуватися з хазяїном щодня протягом п'яти днів?Четверту ланку. Третю ланку. Другу ланкуstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 20

Потрібно розпиляти третю ланку. Перший день він розплатиться розпиляною ланкою, у другий дасть дві ланки разом, а в решту одержить дану вчора розпиляну, у третій день, заплатить ланкою із трьох кілець, а його рештою буде заплачені їм учора дві ланки й т.д.

Номер слайду 21

Василю, Петру, Семену і їхнім дружинам Наталії, Ірині, Ганні разом 151 рік. Кожен чоловік старше своєї дружини на 5 років. Василь на 1 рік старше Ірини. Наталії й Василю разом 48 років, Семену й Наталії разом 52 роки. Хто на кому одружений, скільки кому років? (Вік повинен бути виражений в цілих числах.)Петро (26) - Ганна (21); Василь (27) - Наталія (22); Семен (30) - Ірина (25). Василь (26) - Ганна (21); Петро (27) - Наталія (22); Семен (30) - Ірина (25). Василь (26) - Ганна (21); Петро (27) - Ірина (22); Семен (30) – Наталья (25).style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 22

У кишені лежать дві монети на загальну суму 15 копійок. Одна з них не п'ятак. Що це за монети?13 і 2 копійки10 і 5 копійок. Таке не можливоstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 23

В одну склянку налито вино, а в іншу - таку ж кількість води. Зі склянки з вином беруть чайну ложку вина й переливають її в склянку з водою. Потім, добре перемішавши вміст склянки з водою, беруть чайну ложку розчину і переливають її назад у склянку з вином. Чого при цьому виявляється більше - вина у воді або води у вині?Вина у воді Однаково Води у виніstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 24

Так як після двох переливань кількість рідини в обох склянках залишається однаковою, то кількість вина в одній склянці дорівнює кількості води в іншій.

Номер слайду 25

Відомо наступне: 1). Прізвища машиніста паровоза, кочегара й кондуктора (але не обов'язково в такому ж порядку) - Ковальов, Петров, Смирнов. 2). Прізвища пасажирів - доктор Ковальов, доктор Петров, доктор Смирнов. 3). Доктор Ковальов живе в А. 4). Кондуктор живе по середині шляху від А до В. 5). Пасажир, що носить те ж прізвище, що й кондуктор, живе у В. 6). Доктор Петров заробляє щомісяця 25000 карбованців. 7). Пасажир, що живе дуже близько від кондуктора, заробляє рівно в 3 рази більше, ніж кондуктор. 8). Смирнов виграв партію в шахи у кочегара. Яке прізвище машиніста?Ковальов Смирнов Петров style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 26

На гілці сиділо три пташки, дві вирішило полетіти. Скільки залишилося сидіти на гілці пташок?Одна Три Дві style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 27

Три пташки. Рішення ще не дія, пташки вирішили полетіти, але ще не полетіли.

Номер слайду 28

Рибалки Адам, Бауер, Крістіансен і Дазе (скорочено А, В, С и D – по перших латинських літерах їхніх імен), зваживши свій улов, установили наступне: (1) D піймав більше, ніж С. (2) А и В разом піймали стільки ж, скільки С и D (разом). (3) A і D разом піймали менше, ніж В и С (разом). Розташуєте результати зважувань уловів а, b , с и d . рибалок A, В, С и D по величині. A,D,B,CB,D,C,AD,C. B,Astyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 29

Результати зважування уловів а, b, с и d задовольняють співвідношенням c

Номер слайду 30

Ця загадка на кмітливість для дітей. А ви зможете її розв'язати?8809 = 6; 7111 = 0; 2172 = 0; 6666 = 4; 1111 = 0; 3213 = 0; 7662 = 2; 9312 = 1; 0000 = 4; 2222 = 0; 3333 = 0; 5555 = 0; 8193 = 3; 8096 = 5; 7777 = 0; 9999 = 4; 7756 = 1; 6855 = 3; 9881 = 5; 5531 = 02581 = ?Один Два Три style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 31

2 – кількість кружечків

Номер слайду 32

На сході один старий, вмираючи, заповів трьом своїм синам 19 верблюдів. Старшому синові за заповітом повинна була дістатися половина верблюдів, середньому - чверть, і молодшому - п'ята частина. Але брати стали сперечатися між собою, адже 19 верблюдів не ділиться, ні на 3, ні на 4, ні на 5. Пішли вони до мудреця, у якого теж були верблюди. І мудрець зміг розсудити їх, і начебто б кожний залишився при своїй частці. Як розділив верблюдів мудрець?9,6,410,5,45,8,7style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 33

10 - верблюдів старшому (це половина від 20 верблюдів), 5 - середньому (це одна четверта від 20) і 4 – молодшому (це одна п'ята від 20): 10+5+4=19. А одного верблюда мудрець додав, щоб усіх розділити (тим більше він у нього і залишився).

Номер слайду 34

В хлопчика стільки ж сестер, скільки й братів, а в його сестри сестер двоє менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і братів?Чотири сестри й три брати. Три сестри й чотири брати. П’ять сестер й чотири брати.style.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 35

Дякую за увагу !

Номер слайду 36

Підготував вчитель інформатики Блиставицької ЗОШ І-ІІІ ступенів Богданець Максим Іванович

pptx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
2869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку