Виховний захід "Здоров'я - єдина коштовність"

Про матеріал
Виховний захід "Здоров'я - єдина коштовність" - метою якого є домогтися формування в учнів активної позиції з даної проблеми
Перегляд файлу

Виховний захід "Здоров'я - єдина коштовність"

 

Мета:

з'ясувати, що таке "здоров'я";

змусити учнів задуматися про необхідність бути здоровими, залучення до здорового способу життя;

домогтися формування в учнів активної позиції з даної проблеми;

визначити фактори, що впливають на здоров'я і вивести "формулу здоров'я";

створити умови для розвитку комунікативних умінь учнів в процесі групової роботи.

Епіграф:

 "Здоров'я - це стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і пошкоджень".

"Здоров'я - це єдина коштовність".    (Монтень).

Вступ:

  Організм нам дається один на все життя. Дуже важливо це пам'ятати і піклуватися про нього. Здоров'я людини є фундаментом всього його життя. Коли людина здорова, вона активна, працездатна, самодостатня і щаслива!

Сьогодні у нас виховний захід на тему "Здоров'я - єдина коштовність". Ми не просто з'ясуємо, що таке здоров'я, а й навчимося визначати параметри свого здоров'я, дізнаємося правила збереження здоров'я і чинники, що впливають на нього. Нам належить самостійно вивести формулу здоров'я.

Робота буде проводитися в 4 групах.

Давайте проведемо невелику розминку.

Гра "Збери прислів'я".

Вам необхідно протягом 1 хвилини зібрати такі прислів'я:

Бувай здорова, як риба, гожа, як вода, весела, як (весна), робоча, як (бджола), багата, як земля свята!

У здоровому тілі – (здоровий дух)

Держи ноги в теплі, голову в холоді, живіт в голоді — не будеш хворіть,

(будеш довго жить).

Швидкого і спритного (хвороба не наздожене).

Землю сушить спека, людину (хвороби).

Праця додає здоров'я, а лінь –( хвороб).

Здоровий злидар щасливіший від (хворого багача).

Весела думка —( половина здоров'я).

Було б здоров'я, (а щастя знайдеться).

Той здоров'я не цінить, хто (хворий не був).

Здоров будеш - (все здобудеш).

Де здоров'я, (там і краса).

Бережи одежу знову, а (здоров'я змолоду).

В: А які ви знаєте прислів'я або приказки про здоров'я?

- Ви бачите, що про здоров'я люди думали і в давнину, адже прислів'я - це народна мудрість.

В: Так що ж таке здоров'я? І який сенс в поняття "здоров'я" вкладаєте ви?

(Відповіді учнів.)

- здоров'я - це відсутність захворювань;

- здоров'я - вміння людини усвідомлювати свої потреби і задовольняти їх.

Дякую за цікаві визначення, відчувається, що проблема здоров'я знаходиться в полі вашої уваги. Всесвітня організація охорони здоров'я ще в 1946 році в своєму Статуті записала, що "... здоров'я слід розуміти як стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки як відсутність хвороб або фізичних дефектів".

Визначення стану свого здоров'я.

У сучасному світі людей більше хвилює фінансовий достаток, наявність дорогих речей, комп'ютерів і машин. Але ж  здоров'я - це найдорожче, чим володіє людина! Існує безліч методик визначення стану свого здоров'я. Візьмемо дві найбільш прості з них.

Методика 1 (жартівлива вікторина).

питання:

 Ранкова зарядка - це джерело бадьорості і здоров'я (так).

Жуйка зберігає зуби (ні).

Кактуси знімають випромінювання від комп'ютера (ні).

Від куріння щорічно гине понад 10 тисяч осіб (так).

Банани піднімають настрій (так).

Морква уповільнює процес старіння організму (так).

Є нешкідливі наркотики (ні).

Відмовитися від куріння легко (ні).

Молоко корисніше йогурту (ні).

Дорослі частіше, ніж діти, ламають ноги і руки (так).

Недостатня кількість сонця викликає депресію (так).

Влітку можна запастися вітамінами на цілий рік (ні).

Дітям до 15 років не можна займатися важкою атлетикою (так).

Дитині досить спати вночі 8 годин (ні).

 Підсумки вікторини.

Методика 2 (наукова)

Відомий лікар Н.М. Амосов запропонував визначати розмір здоров'я - це умовний параметр, що не дає відповіді про стан здоров'я, але дозволяє про нього задуматися: У вас на столах жетони трьох кольорів: червоний, жовтий, блакитний.

- Якщо Ви не хворіли протягом всього навчального року - у вас найвищий рівень здоров'я (червоний жетон).

- Якщо захворювання виникло під час епідемії - середній рівень здоров'я (жовтий жетон).

- Якщо ви хворієте під час звичайних навчальних навантажень - рівень здоров'я найнижчий (блакитний жетон).

Висновок: проаналізуйте своє здоров'я, здайте жетон відповідного кольору лідеру групи, який зробить висновки. (Класний керівник робить висновок про розмір здоров'я класу в цілому).

Фактори здоров'я.

Здоров'я формується під впливом складного комплексу внутрішніх чинників і зовнішніх впливів. Вчені провели дослідження і прийшли до висновку: від чого залежить наше здоров'я. Ми спробуємо ці дані узагальнити у вигляді формули здоров'я.

В: Як ви вважаєте, з яких компонентів буде складатися формула здоров'я? що ж впливає на здоров'я людини?

Відповіді учнів:

Спадковість. Спосіб життя. Довкілля. Якість медичних послуг

Формула здоров'я (100%) = (10%) медицина + (20%) спадковість + (20%) навколишнє середовище + (50%) спосіб життя.

В: Як ви думаєте, які зі складових цієї формули залежать від самої людини?

 (Спосіб життя).

Ми не будемо з вами обговорювати чинники, які  не залежать від нас. Поговоримо про спосіб життя.

В: Що у вашому розумінні є здоровий спосіб життя? Які чинники способу життя впливають на стан здоров'я?

Фактори способу життя (заповнюється спільно з учнями):

1. Фізична активність

2. Шкідливі звички

3. Режим дня

4. Правильне харчування

Зараз запрошую вас послухати рубрику "Це цікаво".

1-ий учень.  Медики розробили тест "Доживете ви до 70?", Який дає можливість оцінити фактори ризику різних видів способу життя людини. Вчені зібрали великий фактичний матеріал і зробили висновки щодо впливу деяких особливостей способу життя людини на його довголіття. Виявилося, що фізична праця, на відміну від розумового, додає кілька років життя. Спорт також збільшує її тривалість. Встановлено, що особи, які займаються спортом 5 разів на тиждень, живуть на 4 роки довше, ніж ті, хто ігнорує фізичні навантаження або звертається до спорту лише епізодично.

2-ий учень. Тривалий сон (понад 10 годин на добу) негативно впливає на тривалість життя, скорочуючи її на 4 роки в порівнянні з 7-8-годинним сном, що пояснюється зниженням рухової активності, а значить, і погіршенням кровообігу. Доведено, що агресивні люди спалахами гніву вкорочують віку, тоді як спокійні - подовжують його завдяки власній врівноваженості. Різниця в тривалості життя цих двох категорій осіб становить шість років. На тривалість життя негативно впливають куріння, вживання наркотиків, алкоголю, а позитивно впливає освіта: середня подовжує її на рік, вища - на два. Освіта розвиває інтелект і культуру, які впливають на всю організацію життя людини.

 

Узагальнення відповідей і висновки.

1. Чіткий і правильний розпорядок дня. Завдяки чіткому режиму організм відчуває менше навантаження, витрачені сили швидше і повніше відновлюються.

Нездатність людини себе змусити дотримуватися певного і чіткого режиму - ознака безвілля, неорганізованості, слабохарактерності.

2. Висока рухова активність, достатні фізичні навантаження .Організм не може розвиватися без достатнього фізичного навантаження (це закріпилося в процесі еволюції). Гіподинамія - що це таке? Чому ми так мало рухаємося?

3. Постійне перебування на природі, використання доброчинних її чинників - свіжого повітря, води, сонця.

4. Правильне. Збалансоване харчування.

5. Відмова від шкідливих звичок (алкоголь, куріння, наркотики).

Як зберегти своє здоров'я.

Навчитися бути здоровим - наше завдання.

В: Правильне харчування - перший крок до здоров'я.

Зараз вам пропонується побувати в ролі дієтологів. В останні роки ця професія стає модною і високооплачуваною. І як знати, може хтось із вас обере цю професію в майбутньому і прославиться, як знаменитий дієтолог.

На столі у кожної групи є конверт, в якому представлені зображення різних продуктів (м'ясо, риба, яйця, сир, гриби, мед, шоколад, здоба, молоко, сир, ягоди, яблука, банани, апельсини, лимони та інші).

Завдання для 1-ї групи: виберіть продукти, необхідні дитині дошкільного та молодшого шкільного віку.

2-я група - необхідні продукти для школяра середньої і старшого ланки.

3-тя група - робить відбір для літніх людей.

4-я група - продукти, які необхідно включати в раціон харчування з обережністю, і присутність яких має бути обов'язковим.

Час виконання завдання: 5-7 хвилин.

Учні однієї з груп після виконання завдання висловлюють свою думку і обґрунтовують зроблений вибір. Інші групи доповнюють відповідь.

Підсумок:   Дійсно, раціон харчування людини в різному віці різний. Дітям дошкільного віку не рекомендується різко вводити в раціон такі продукти як гриби, мед, ягоди, фрукти і овочі червоного забарвлення, так як вони можуть викликати алергію у дитини.

Обов'язково в раціоні повинні бути присутніми молочні продукти, нежирні сорти м'яса, риба, овочі і фрукти, натуральні соки.

До трьох років краще зовсім не давати дитині шоколад і шоколадні цукерки.

Дітям шкільного віку не можна гостре, жирне, газовані лимонади, чіпси, гамбургери. З обережністю потрібно вживати какао. У раціоні має бути достатньо овочів і фруктів, натуральних соків.

У дорослих в залежності від виду діяльності добова потреба в калорійності продуктів різна. Вона залежить від того, фізично або розумово працює людина, чи є у неї хронічні захворювання.

При відсутності алергії і протипоказань всі продукти в помірній кількості можна і потрібно вживати.

Літнім людям для зміцнення кісток необхідний кальцій, джерелом якого є молочні продукти, риба, м'ясо. Краще обмежувати прийом солодкого. Їсти більше овочів і фруктів, натуральні соків.

Таким чином, харчовий раціон повинен відповідати енергетичної потребі організму в тому чи іншому віці, містити достатню кількість харчових речовин з певним - збалансованим - співвідношенням між ними.

 

В.: Якщо сьогодні ми говоримо про правильне харчування, то не можна не зачепити тему вітамінів. Вам в якості домашнього завдання було підготувати виступ на тему "Вітаміни. До чого призводить їх недолік? Шкода і користь "

1-я група - Вітамін А

2-я група - Вітамін Д

3-тя група - Вітамін В1, В2

4-я група - Вітамін С, Е

 

Назва вітаміну           До чого призводить його брак       У чому міститься

Вітамін С.   Зниження імунітету, запалення ясен, ураження шкіри.  Капуста, чорна смородина, молода картопля, солодкий перець, апельсини, незрілі волоські горіхи

В1 (тіамін). Швидка втомлюваність, втрата апетиту і ваги, неуважність, болі в ногах, задишка.   Пшеничні висівки, полуниця, печінка, нирки.

В2 (рибофлавін.  Слабкість, різь в очах, ураження слизової оболонки рота. Молоко, зелені овочі, печінка, гриби, сири

В2 (піридоксин). Порушення білкового обміну і синтезу жирів, стомлюваність. Рисові висівки, пшеничні зародки, м'ясо, молоко, тріска, сири, гриби

В12.  Анемія.  Печінка, нирки

РР (нікотинова кислота). Враження шкіри, розлади травлення, психічні розлади. Висівки, пшеничні зародки, печінка, нирки

Вітамін А. Порушення імунітету, росту, погіршення зору.  Салат, шпинат, зелена цибуля, морква, вершкове масло, риб'ячий жир

Вітамін Е. Накопичення холестерину, поява тромбів, перебої в роботі серця. Зелень, зародки злаків, капуста, боби

В: Як ви вважаєте, чи достатньо людині для того, щоб правильно харчуватися тільки перерахованих знань? Може, ми втратили щось важливе в розмові?

Учні висловлюють свої припущення.

 В: Дуже важливо не тільки, що людина їсть, але і в який час, якими порціями і скільки разів вона приймає їжу.

Завдання: Кожній групі необхідно розробити коротку пам'ятку, яка містить поради щодо режиму харчування. - Для роботи вам пропонується 5-7хвилин.

Учні кожної групи виконують завдання. Після виконання відбувається обговорення проектів пам'ятки, і вчитель підводить підсумок.

 В: Я теж хочу запропонувати вам один з варіантів такої пам'ятки:

Харчуйтеся регулярно, 3-4 рази на день і в один і той же час.

Не вживайте їжу на ніч.

Не поспішайте, прийом їжі повинен займати не менше 15 хвилин.

При надмірній вазі їжте малокалорійну їжу і влаштовуйте розвантажувальні дні (обов'язково після консультації з лікарем).

Обов'язково снідайте.

Їжте різноманітну їжу рослинного і тваринного походження.

Режим харчування означає певний час прийому їжі, її розподіл протягом дня по калорійності, набору продуктів і об'єму.

Старовинна індійська притча говорить: "Бог при народженні кожної людини відміряє йому ту кількість їжі, яку він повинен з'їсти. Той, хто зробить це занадто швидко-швидше помре, той, хто їсть помалу і повільно-той живе довго ". Кожному з нас рекомендується 4-х разове харчування по калорійності - 30% на сніданок, 40% - на обід, 10% - на полуденок, 20% - на вечерю.

Вчені інституту харчування, вивчивши вплив їжі на працездатність мозку, зробили ряд важливих висновків. Діяльність клітин мозку можна стимулювати за допомогою їжі, причому звичайнісінькою! Головне знати, ЩО ЇСТИ і в якому наборі. Для того, щоб людський мозок, цей складний механізм, функціонував нормально, його клітинам, яких налічується понад сто мільярдів!) Необхідно отримувати велику кількість енергії. Мозок, як відомо, забирає 20% всієї енергії, що отримується з їжею.

На вечерю, за 2 години до сну, рекомендуються молочні, фруктово-овочеві, круп'яні та інші страви, які не перевантажують роботу органів травлення. Виключаються гострі приправи, кава, какао, чай, шоколад та інші продукти, що збуджують нервову систему. Переїдання і голод погіршують сон.

Їжу краще починати із закусок (салат, вінегрет, сир, копчені ковбаси і ін.), Що збуджують апетит. Продукти потрібно добре пережовувати. Погано пережована їжа підсилює утворення слизу в шлунку, знижує кислотність і переварюють властивості шлункового соку. Неприємні розмови, читання газет і інші відволікаючі моменти також гальмують секрецію органів травлення і погіршують апетит.

Їжте в один і той же час. Нерегулярний і безладний прийом їжі порушує роботу залоз органів травлення, погіршує засвоєння їжі і сприяє розвитку різних захворювань.

Переїдання викликає відчуття тяжкості, сонливість, зниження працездатності. Тривале переїдання призводить до ожиріння і ранньої старості.

У кожного з нас є вади у здоров'ї. Треба вчитися їх бачити і позбавлятися від них. Потрібно навчитися чути себе, осягнення самого себе - процес не тільки цікавий, але і дарує щастя.

 В.: На закінчення класної години, я хочу звернути вашу увагу на малюнок "Здоровий Спосіб Життя":

Листя цього дерева - дні життя людини. Кожен лист буде свіжий і зелений, якщо підтримувати крону будуть рівноцінні гілки: "Я можу, я хочу, я повинен". Ці гілки підтримують стовбур "Здорового Способу Життя", що живиться корінням, які і складають основу здорового способу життя:

правильне дихання;

правильне раціональне харчування;

рухова активність;

позитивні емоції;

загартовування;

любов до природи і її збереження;

попередження формування згубних звичок.

 В.:  Мені дуже хочеться, щоб ви по-новому поглянули на себе,  на свій організм, який є досконалий і унікальний, щоб ще більше цінували дорогоцінний дар життя і вели здоровий спосіб життя!

docx
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку