Що дають учневі навички критичного мислення? Критерії ефективності розвитку навичок критичного мислення. Формує власну думку. Цінує спільну роботу, в якій виникає загальне рішення. Здійснює обдуманий вибір між різними думками. Вміє цінувати чужу точку зору. Аргументовано сперечається. Вирішує проблеми. Наявність дослідницьких навичок. Виявляє інтерес до творчої діяльності
{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Відтворення Прості питання: Хто? Коли? Де? Як? Розуміння. Уточнюючі питання: Чи правильно я зрозумів?Застосування. Практичні питання: Як можна застосувать…? Що можна зробити із…?Аналіз. Пояснюючі питання: Чому?Синтез. Творчі питання: Що буде, якщо…?Оцінка. Оціночні питання: Як ви ставитесь…?
Метод «Шість капелюхів мислення»Метод шести капелюхів - це простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних режимів, кожен з яких представлений метафоричним капелюхом певного кольору. Білий капелюх: інформація. З’ясуй конкретні факти. Жовтий капелюх: логічний позитив. Символічне відображення оптимізму. Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін. Врахуй всі ризики. Проведи «Мозковий штурм»та знайди всі можливі рішення. Червоний капелюх: почуття та інтуїція. Поспівчувай. Переключись.
Головні завдання технології інтелект-карт наступні: розвивати креативність школярів;формувати комунікативну компетентність в процесі групової діяльності;формувати загально навчальні вміння, пов'язані зі сприйняттям, переробкою та обміном інформацією;покращувати всі види пам'яті учнів (короткочасну, довготривалу, образну, зорову і т. д.);- прискорювати процес навчання;- формувати організаційні уміння.