Розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі;
спонукати до виконання правил протипожежної безпеки;
вчити передбачати наслідки своїх дій;
формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома під час відсутності батьків;
формувати у дітей почуття поваги, довіри до своєї держави та світогляд дбайливого господаря своєї країни;
утверджувати у свідомості учнів загальнолюдські моральні цінності.
1
Мета:
Розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі;
спонукати до виконання правил протипожежної безпеки;
вчити передбачати наслідки своїх дій;
формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома під час відсутності батьків;
формувати у дітей почуття поваги, довіри до своєї держави та світогляд дбайливого господаря своєї країни;
утверджувати у свідомості учнів загальнолюдські моральні цінності.
Ремез Р.: Вас вітає дружина юних пожежників
РАЗОМ: « ВОГНИК»!
Ремез Р.: А всі ми:
Охрімець М.: Веселі.
Галащук М.: Оригінальні.
Самков Д.: Гомінкі.
Матвійчук В.: Норовисті.
Артерчук А.: Кмітливі.
Ремез Р.: І сьогодні розповімо вам, покажемо і застережемо від біди, що
чатує на кожному кроці.
Галащук М. Ми для вас придбали
Слів розумних, вдалих,
Від команди «ВОГНИК»,
Що міцна за сталь.
Матвійчук В.: Правила всі знати,
Всім допомагати,
Із вогнем боротись –
Наша є мета.
Ремез Р.: Ми – команда дружна, вдала,
Запевняємо чесно всіх :
Де дружина юна «ВОГНИК»,
Буде там тепло і сміх.
(Учні співають пісню на мотив «Погоня») .
Нас втома колише,
Щоденно, не раз,
Та нам спочивати
Не час, ще не час.
Нема нам спокою
Пожежним на мить.
Пожежа! Пожежа! Пожежа!
Й машина на поміч вже мчить!
Звучить весела музика виходить веселий Вогник
Гуменюк Г.: Наші пожежні завжди
Стоять на варті біди, -
Ти тільки їм подзвони
І знай, що ти – не один,
Лиш набери 101!
Показує плакат 101 .
Звучить музика виходить Відьма і співає на мотив пісні В. Сердючки «Гоп, гоп, гоп»
В мене червоні очі, в мене червоні брови
І зверху я красива, і знизу нічого.
Ніхто мене не любить ніхто не приласкає,
Піду я до діточок і нароблю вогню .
ПРИСПІВ :
Гоп, гоп, гоп пожежа гоп,
А я співаю .
Гоп, гоп, гоп пожежа гоп,
А я танцюю.
Гоп, гоп, гоп пожежа гоп,
Я весело співаю .
Відьма піднімає вгору сірники і говорить
Сірники, ви мої сірники !
Від вогню, від яскравого полум’я,
І щаслива я з вами завжди,
І яке маю я задоволення.
Гуменюк Г.: Тітко, що ти тут робиш?
Тамазян М.: Ой, налякав! Чому ти кричиш , як на пожежі? Я – твоя тітка ,
І ти повинен мені допомагати, навчати дітей, як правильно поже-
жу розпалити.
Слухайте уважно, діти!
Як правильно пожежу розпалити:
Спочатку ви по хаті побродіть,
Понишпоріть, та сірники знайдіть.
І часу не гайте – розведіть багаття,
І не гасіть його, Боже боронь!
Хай дим пожежі всі довкіл побачать,
Бо ви герой, а це – велика вдача,
І як герой, сховайтесь нишком – тишком
Подалі від вогню, хоча б під ліжком.
Гуменюк Г.: Стій – но, злодюго – тітко, стій!
Ти так навчать дітей не смій!
Разом з дітьми ми про небезпеку
Вивчаємо правила нелегкі.
І щоб навік тебе здолати,
Ми їх повинні твердо знати.
Педагог-організатор: Так, Вогнику діти й пісню знають про це.
На мотив пісні «Голубой вагон»
Сірники не можна брать у руки вам,
Бо пожежі можна наробить.
«Сірники,- ти думаєшь,- чудова гра!-
А навкруг уже усе горить!
Приспів:
Сірники, сірники –
Пам’ятай, пам’ятай,-
Сірники – то не гра,
Ти не забувай!
А якщо бачиш дим,
Сильний дим і вогонь,
«101», «101» -
Номер набирай!
2.
Ми вогню подякуєм за те, що він
Варить їжу, зігріває нас.
Він для нас як добрий і могутній джин,
І у темряві дороговказ.
Приспів.
3.
То ж давайте ми не будем забувать,
Що вогонь – і ворог нам, і друг.
Правила безпеки всім виконувать,
Щоб пожежі зникли всі навкруг!
Приспів.
Артерчук А.: Друзі, завжди треба слухатися батьків. Адже у будь-якій справі вам на допомогу прийдуть батьки, сім`я. Вони бажають вам лише кращого. Не залишать вас у біді і наша держава. Навіть на випадок пожежі держава подбала про вас, про свій народ. У державі є вищі навчальні заклади, де готують фахівців з пожежної справи. У кожному районі по всій країні здійснюють пожежний нагляд люди, діяльність яких фінансує держава. Лише зателефонуйте, і ці люди – пожежники – прийдуть на допомогу: погасять пожежу, врятують з вогню людей, майно, лісові масиви. Бувають випадки, що пожежники навіть гинуть при виконанні своїх обов`язків.
Артерчук А.: Як ви будете телефонувати до пожежної частини? (відповіді учнів).
Ремез Р.: Увага! Запрошуємо вас в нашу школу надзвичайних ситуацій.
Галащук М.: Відгадайте загадки:
Загадки:
Вогню малі брати Хвостом воду бере,
І мають щедру душу. Хвостом випускає
Хоч з дерева вони Як вогонь розбушувався
Вогонь дають завжди. (Сірники Його поливає. (Пожежна машина)
Лісом він котився з ревом, Він завжди на гвіздочку,
Їв кущі, траву, дерева. Має червону сорочку
А коли напивсь води — І вогонь блокує вміло
Стих і згаснув назавжди. (Вогонь) В білій і пухнастій піні. ( Вогнегасник)
Артерчук А.:
- Що з являється під час пожежі? ( Вогонь, дим)
Артерчук А.: Вогонь давній супутник людини. Від тоді, як за легендою, Прометей порушив заборону Зевса і невелику іскру божественного вогнища сховав у порожній очеретині і приніс людям на землю, вогонь став надійним помічником і товаришем для людей.
(запалюється свічка)
Ремез Р.: На вогонь можна дивитися без кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти. ( Діти дивляться на вогонь і розповідають, що вони побачили.)
Артерчук А. Як ви думаєте, діти, вогонь допомагає людині? (Відповіді дітей)
Матвійчук В.: Та коли про обережність забудем –
Стає вогонь ворогом людям.
Ще й іншим буває вогонь –
Не зігріє він наших долонь.
Злий, як змій, і жорстокий, як ворог,
Може все спопелити на порох.
(До залу заходить Відьма)
Тамазян М.: Так, я така! Я у світі найсильніша, найстрашніша,
найспритніша. Дружіть зі мною. Грайтеся з моїми друзями такими гарними, маленькими сірничками. (показує)
( До залу забігає Вогник)
Гуменюк Г.: Ні, ні, малята, з сірниками бавитися не можна, це небезпечно!
Тамазян М.: Та не слухайте ви цього боягуза, а краще ввімкніть праску,
телевізор та лягайте відпочивати. А можете ще й газ запалити.
Гуменюк Г.: Не слухайте ви її, малята, не можна електроприлади
без нагляду залишати, а газ взагалі не можна дітям самостійно підпалювати, це дуже небезпечно.
Артерчук А.: Не хвилюйся, Вогнику, наші діти добре знають правила пожежної безпеки і завжди їх виконують, ось послухай.
( Показують малюнки і розповідають правила)
Тамазян М.: Вірші і я можу розповідати. А чи знають вони правила на
практиці?
Гуменюк Г.: А давай це перевіримо! Проведемо змагання. Я вже і запитання придумала.
Тамазян М.: Змагання я люблю. Тільки запитання і я буду давати.
А то я тебе знаю – ти будеш запитувати що найлегше.
Ремез Р.: Шановні! Я вас помирю. Я теж приготував запитання
дітям, бо хочу зайвий раз переконатися, що правила протипожежні вони добре знають.
Тамазян М.: Ну тоді добре. Я забираю собі хлопців у команду, а ти –
(звертається до Вогника) бери дівчаток.
Гуменюк Г.: А чому це ти собі хлопців забрала?
Тамазян М.: Бо вони непосиди, часто бувають неслухняні та і на всякі
пустощі їх легше підбити. Значить і правила гірше знають.
Артерчук А.: А от і ні. Наші хлопчики слухняні і правила добре знають.
Та ти й сама зараз в цьому переконаєшся. Але перш ніж розпочати змагання, треба провести розминку - невеличку фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка « Пожежники»
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так, швидко шланги розмотаєм.
Ось вогонь у нас горить,
Будемо його гасить.
Ось так, ось так, будемо його гасить.
А тепер ми присідаємо,
Під дивани заглядаємо.
Ось так, ось так, під дивани заглядаємо.
Ось вогонь ми загасили,
На стільці швиденько сіли.
Все як треба ми зробили –
Відпочинок заслужили.
Гуменюк Г.: Давайте, друзі, спочатку визначимо від чого буває пожежа.
1 конкурс « Від чого буває пожежа?»
(Команди по черзі дають відповідь на запитання «так» чи «ні»)
плитою?
несправними електроприладами?
Тамазян М.: А тепер перевіримо, чи добре ви знаєте правила пожежної
безпеки.
2 конкурс « Чи знаєте ви?»
Галащук М.: Діти, різні випадки можуть трапитися в житті людини: і пожежа, і хвороба, і зустріч з грабіжником. І зараз ми перевіримо, чи
знаєте ви до яких служб треба звертатися у таких випадках.
1. Якщо пахне газ в квартирі,
Ти дзвони… 104.
2. Якщо з явивсь вогонь і дим –
То дзвони …. 101.
3. В хату вдерся злодій, біда!
Треба набирати … 102
4. Якщо потрібні лікарі –
Швидше викликай…103.
3 Конкурс « Як правильно викликати пожежних»
Ремез Р.: Чи відомо вам, діти, що в кожній школі, чи садочку, на
кожному підприємстві, де одночасно буває багато людей, є місце, де зберігаються речі, необхідні при гасінні пожежі? Як називається таке місце? (ПОЖЕЖНИЙ ЩИТ). От зараз і перевіримо, чи знаєте ви що там повинно бути?
4 конкурс « Збери пожежний щит »
(Діти відгадують загадки, а відгадку-малюнок чіпляють на «пожежний щит»)
Загадки:
1. Хвіст дерев яний, залізний рот,
Скрізь вистачає мені турбот. ( Сокира)
2. Два вушка, ще й дужка.
Порожнє бринить, а повне – мовчить. (Відро)
3. Я вмію все робити –
Копати, прикидати.
Невже ви не впізнали
Звичайної … (Лопати)
4. Маю довгу шию, маю два носи,
Все з вогню дістану, тільки попроси. (Багор)
5. Я всюди рвуся на пролом,
А називаюсь просто… (Лом)
6. Коли вогнище палає,
Він гасить його допомагає.
Із піщинок наш дружок,
Здогадались? Це …. (Пісок)
7. Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.
Бува, як скло, крихка й тверда,
Та більше рідкою буває.
Найважливіша в пожежного зброя
З нею завжди іде він до бою. (Вода)
8. Він завжди на гвіздочку,
Має червону сорочку.
І вогонь блокує вміло
В білій і пухнастій піні. (Вогнегасник)
Тамазян М.: А чи ви знаєте, що про мене в народі кажуть? Чи не забули вони часом про мене?
5 конкурс «Хто більше назве прислів’я про вогонь»
Не жартуй із вогнем .Це небезпечно
Вогонь не вода – вхопить не спливеш.
З малої іскри – великий вогонь.
Не грайся з вогнем – обпечешся.
Хай дитина знає кожна –
Жартувать з вогнем не можна.
Коробка сірників хоч і мала,
Багато може спричинити зла.
Запам ятай це, дітвора, -
Газ і сірники не гра!
Вогонь наш друг, та не завжди.
Чекати можна від нього біди.
Іскру гаси до пожару –
Біду відводь від удару
Сірники не тронь – в сірниках вогонь.
Ремез Р.: Давайте, діти, пригадаємо правила поведінки при пожежі.
Діти: 1 клас 1. Якщо вогонь іще малий –
Відром води його залий!
2. Можна збити килимком,
Чи засипати піском.
3. А якщо вогонь не згас,
І багато диму,
Вибігай із дому враз
Із дітьми малими.
4. Швидше « 101» ти набирай
І пожежних викликай.
Галащук М.: То ж давайте і ми перш за все викличемо пожежних та швидку допомогу.
(Проводяться ігри-естафети між хлопчиками та дівчатками)
1. «Хто швидше викличе пожежних та швидку допомогу»
2. « Хто швидше добереться до місця пожежі» (машинки на шнурочках)
3. « Хто швидше загасить вогонь» (переносити воду ложками)
Артерчук А.: Діти, ви були молодці. Мужні, сміливі, спритні, а головне –
дружні, як справжні пожежники. І як справжні пожежники, заслужили нагороди – медаль « За відвагу»
(Діти отримують «медалі»)
Ремез Р.: Ну що, Зла Відьмо, ти переконалася, що наші діти не тільки
добре знають правила пожежної безпеки, а й вміють їх виконувати?
Тамазян М: Бачу тут мені робити нічого. На пустощі з вогнем я тут нікого
не вговорю. То ж піду заховаюсь та буду чекати слушної нагоди, коли ви забудете про обережність і будете робити помилки.
Гуменюк Г.: Ой, які ви молодці, хлопчики й дівчатка!
Але будьте з вогнем завжди обережні
І пам ятайте всі правила протипожежні!
(Злий та Добрий вогонь прощаються і виходять)
Артерчук А.: Швидко пролетів безпечний час!
Я дуже рада, діти, за вас.
Про пожежу ви багато взнали,
І міцні знання показали.
Тільки пам ятайте: мало правила знати
Треба їх ще й виконувати!
Педагог-організатор: То ж давайте, діти, також будемо дбати про себе, про своє здоров’я і життя, своєї сім`ї, про майно своєї сім`ї і майно держави. Адже ви – громадани своєї держави, а чим багатша буде наша держава, тим краще життя буде у всіх нас.
Тому дуже важливо не порушувати правила протипожежної безпеки!