Дана методична розробка присвячена розвитку уваги дітей молодшого шкільного віку на навчальних заняттях, під час виховних занять на ГПД, у системі додаткової освіти дітей.
У методичній розробці представлені різноманітні вправи, спрямовані на:
- тренування стійкості уваги;
- тренування розподілу уваги;
- тренування концентрації уваги;
- тренування перемикання уваги;
- збільшення обсягу уваги.
Розробка пропонується вчителям початкової школи, вихователям ГПД, педагогам додаткової освіти для використання на навчальних заняттях із молодшими школярами. Представлені в методичній розробці вправи дозволять підвищити рівень уваги учнів, розвинути її стійкість та збільшити обсяг. Також подані завдання корисно використовувати батьками для занять з дітьми вдома.
Дана методична розробка присвячена розвитку уваги дітей молодшого шкільного віку на навчальних заняттях, під час виховних занять на ГПД, у системі додаткової освіти дітей.
У методичній розробці представлені різноманітні вправи, спрямовані на:
- тренування стійкості уваги;
- тренування розподілу уваги;
- тренування концентрації уваги;
- тренування перемикання уваги;
- збільшення обсягу уваги.
Розробка пропонується вчителям початкової школи, вихователям ГПД, педагогам додаткової освіти для використання на навчальних заняттях із молодшими школярами. Представлені в методичній розробці вправи дозволять підвищити рівень уваги учнів, розвинути її стійкість та збільшити обсяг. Також подані завдання корисно використовувати батьками для занять з дітьми вдома.
Вправа «Коректурні проби»
Коректурні проби – завдання на пошук, виправлення, коригування поданої інформації (цифри, літери, малюнки, фігури).
Обов'язкове виконання зліва направо по рядах – для розвитку вміння впорядковувати і організовувати свою увагу.
Варіанти завдань:
1. Викреслити/обвести/підкреслити певним чином.
2. Знайти певні символи, їх поєднання чи ознаки.
3. Кодування – поставити у фігурах знаки як на зразку.
Варіанти ускладнення/полегшення:
1. Додаємо/віднімаємо шукані ознаки.
2. Збільшуємо/зменшуємо час виконання.
Вправа «Шифрування»
Необхідно розшифрувати слова, переставляючи місцями букви. Це можуть бути просто певні слова, а можна підібрати слова певної категорії, щоб потім їх можна було об’єднати в одну тематичну групу. Наприклад, фрукти, овочі, міста, прізвища письменників, відомі картини та інше.
О Щ Д Дощ
Л Е В А К Е С Веселка
Г Н І С Сніг
Н У Т А М Туман
М І Р Г Грім
Д И Я Ц Е О Ж Л Е Ожеледиця
Г А Р Д Град
Вправа «Копіювальники»
Пропонується без помилок переписати такі рядки:
- АМАМАВВА ЛЮЛЮРААР ОББОБОНО КЕХЕХКЕЕЖ ШАЩАШАА;
- СУОУЮСЮ ГАГОАХХА ІСІЗОЇСО МАКАМАХАК ЛООМОКЛОЛ;
- ЦЕМЕНЕСЕРАКЕСЕ ЗЮЗІЮЗЬЮ КАРАТАЛОРАТО ПІЇПООРОПТО;
- ФОХОКУЦИСКУЦИСУ ЛЯДЯЛЮДОДЯ САПОСИПАПСИ ТИМИТЕМЕ;
- БАБУБОБУОБ РЯВИВИРИЯВ ЩОЩАПАТАПАЩОАП ХІХОХОІЖОХ.
Варіанти ускладнення/полегшення:
1. Показуємо дітям один із рядків на 30-45 секунд і пропонуємо записати його по пам’яті.
2. Оголошуємо ліміт часу на переписування декількох/усіх рядків.
Вправа «Повтори візерунок»
Дитині дається бланк, де у лівій частині листа вже намальовано певний візерунок. Дитина має максимально точно повторити візерунок у правій частині листа за допомогою олівця/ручки. Перед виконанням завдання дитина має уважно розглянути кожен елемент, після чого розпочати правильне відтворення візерунка.
Після освоєння «клітинного» або «точкового» візерунка можна переходити до більш складних візерунків на чистому листі.
Вправа «Струп тест»
Ця вправа добре розвиває вміння зосереджувати увагу. Дитина має подивитися на картинку та назвати колір, яким написано кожне слово. При цьому колір слів не збігається з написаним, що розвиває здатність зосереджуватися та відсіювати непотрібну інформацію.
Суть завдання – безпомилково назвати кольори, якими написані слова. Дитина повинна зосередитися на кольорі шрифту, а не на слові, яке означає колір.