LEGO – це не просто конструктор, а й чудовий інструмент для розвитку у дітей дрібної моторики, логічного мислення, творчості та емоційного інтелекту. За допомогою простих цеглинок можна створювати не лише різноманітні конструкції, а й проводити захопливі психологічні вправи.
Вправи з цеглинками LEGO
Вітання
(Діти промовляють слова і показують відповідного кольору цеглинку)
Доброго ранку, сонце привітне! Жовта цеглинка
Доброго ранку, небо блакитне! Блакитна цеглинка
Доброго ранку, у небі хмарки! Синя цеглинка
Доброго ранку, трава і квітки! Зелена Червона цеглинки
Доброго ранку тобі i мeнi! Оранжева цеглинка
Усміхнемось всім навколо - (всі усміхаються)
Небу, хмарам, Блакитна Синя
Сонцю, травам, Жовта Зелена
Квітам, людям, Червона Оранжева
І тоді обов’язково
День для всіх привітним буде!
Пальчикова гімнастика «Цеглинка»
Діти беруть одну цеглинку (такого кольору, який подобається, або за вказівкою вихователя) - в праву руку, стискають та розтискають кулачок.
Беруть ще одну цеглинку - в ліву руку роблять теж саме.
Ця цеглинка – фантазер
Та чудовий масажер.
Візерунчастий бочок
Розвиває кулачок.
Міцно ти її здави
Свою силу прояви.
Мовна гра «Так чи ні»
(На відповідь «так» – показуємо зелену цеглинку, на відповідь «ні» – червону)
По небу пливе крокодил?
Ворона зимуючий птах?
У поросяти є крила?
У кота 4 лапи?
Взимку ростуть квіти?
Молоко білого кольору?
Білка полює на зайця?
Яблука ростуть на городі?
Капуста це овоч?
Вовк на зиму лягає спати?
Гра «Знайди друзів»
Діти, роз’єднайте цеглинки своїх башточок, виберіть цеглинку кольору, який вам зараз найбільше подобається, за моїм сигналом ви маєте об'єднатися у пари (трійки, четвірки) з тими дітьми, у кого цеглинки такого ж кольору, при цьому цеглинки потрібно з’єднати.
Психогімнастика для дітей
«Дзеркало»
(у кожної дитини зібрана башточка)
Мета гри: допомогти дитині відчути себе вільно, розкритися, побачити себе збоку. Підходить для невпевнених у собі, пасивних дітей.
У грі беруть участь дві дитини або дитина і дорослий. Один гравець дивиться у «дзеркало» (на свого напарника), яке повторює всі його дії (з цеглинками LEGO).
По черзі гравці міняються ролями.
«Квітка»
(у кожної дитини розібрана башточка)
Діти, уявіть собі, що наступило літо, розцвіло безліч квітів на лузі, у лісі, в квітнику. Вони такі гарні, яскраві, різнобарвні! Хочете бути гарною квіткою на лузі? Якою квіткою хоче бути Аня, Маргарита, Ваня, Костя? .. (Діти беруть одну цеглинку, колір якої відповідає кольору квітки).
Сонечко ще не зійшло (жовту цеглинку сховати за спиною), квіточки сплять. Очки у них закриті, дихають глибоко, рівно, спокійно.
Але ось: «Дзинь», - виглянуло сонечко. Погладив промінчик сонечка по голівці квіточку - Аню, квіточку - Маргаритку ... (Гладить).
Квіточки відкрили спочатку одне око, потім друге, подивилися очима вниз, вліво, вправо, вгору. Зажмурилися від яскравого сонечка.
Відкрили очі широко і посміхнулися.
Як раді квіточки сонечку!
Стали квіточки вмиватися росою: щічки, вічка, плічка, спинку.
Ось які чисті і свіжі!
Подивилися один на одного і познайомилися: «Я - троянда» (тюльпан, нарцис, незабудка, календула, соняшник, дзвіночок, кульбабка – діти розповідають про свою квіточку (де росте, якого кольору, форми, розміру пелюстки)).
Фізкультхвилинка «Спритні цеглинки»
- Діти, візьміть цеглинку (будь якого кольору) та встаньте біля своїх стільчиків.
У кого цеглинка
червоного кольору – присідають,
оранжевого – стрибають на лівій нозі
жовтого – стрибають на правій нозі
зеленого – стрибають на двох ногах,
блакитного – роблять нахили тулуба вправо-вліво
синього – роблять нахили тулуба вперед-назад
Вправа №1
У кожного учня в одній руці має лежати цеглинка будь-якого кольору. Учитель промовляє вірш, виконує рухи і діти за ним повторюють теж саме.
Піднімем догори цеглинку,
І завмремо в позі на хвилинку.
Опускаєм праву руку,
Без єдиного у класі звуку.
Ліву руку опускай,
«П’ять» від однокласника тримай.
Вправа №2
Запропонуйте учням провести фізкультхвилинку самостійно. Учителю потрібно з дітьми заздалегідь обговорити, який колір цеглинки буде позначати певний вид вправи: наприклад, оранжевий – присідання, синій – змахи руками догори та в сторону, червоний – підняття колін тощо.
Учень обирає цеглинку та показує вправу всьому класу. На кожну цеглинку можна придумати кілька вправ, головне, аби діти не плутались.
Вправа№3
Учитель: беремо свої цеглинки і гайда на фізкультхвилинки.
Синій колір – покрутись,
Жовтий – навколо себе озирнись.
Червоний – покажи всім літачок,
Зелений – другу дай «кулачок».
Голубий – дістань до пальців ніг,
Оранжевий – покажи щирий сміх.
Вправи №4
Учні беруть до рук будь-яку цеглинку і мають придумати або ж показати вправу/дію, яка розпочинається на першу літеру кольору цеглинки. Наприклад, синій – на «С» – стрибати, Оранжевий – на «О» – обійняти когось, зелений – на «З» – заспівати і т. д. Можна використовувати запропоновані варіанти.
Вправа №5
Учні повторюють вправи за вчителем.
Ми цеглиночки візьмемо,
Руханочку дружньо проведемо.
Синя в ручках – покружляєм,
З жовтою – поприсідаєм.
Голубенька у руках – політаємо, як птах.
Вже зелену брати час, бо робота є у нас.
Вправа №6
Ідеально підійде для виконання на уроці математики.
Ми цеглиночки взяли, рахувати почали.
Синя – раз, червона – два,
Математика проста.
Потім пара ще така,
Блакитно-жовта має бути вона.
Лічим ще раз всі спочатку – 1, 2, 3, 4, 5 – помаранчеву будем добавлять.
Що залишилось візьмемо, шість цеглиночок зберемо.
Вправа №7
Всі стомились працювати,
Будемо з «LEGO» відпочивати.
Жовта – тупаєм, кружляєм,
Від роботи спочиваєм.
А зелена – присідаєм,
Й руки вгору піднімаєм.
Голубу тримаю я – плескає вся дітвора.
В кошик цеглиночки складемо,
Працювати всі почнемо.
Вправа №4
Пальчик, пальчик – тук, тук, тук.
По цеглиночці – тук, тук.
Плесни, плесни – раз, два, три,
Ти цеглиночку бери.
Її другу передай, гру спочатку починай.
Вправа «Спина до спини»
Примітка: починайте вправу з невеликої кількості цеглинок. Коли діти виконуватимуть вправу впевненіше, можете збільшити кількість. Можна обмежити кількість питань, які задає дитина, до трьох.
Завдання:
1. Діти у парах обирають 3-5 однакових цеглинок та сідають спина до спини.
2. Одна дитина будує якусь фігуру, потім пояснює товаришу, як йому збудувати таку ж саму.
3. Дитина 2 будує свою фігуру, не дивлячись на фігуру товариша, проте вона може ставити запитання.
4. Діти в парі порівнюють свої фігури, потім міняються ролями, щоб кожен з них спробував себе в ролі слухача, так і в ролі того, хто пояснює.
Вправа №5
Пальчикова гімнастика «Цеглинка»
Діти беруть одну цеглинку такого кольору, яка їм подобається у вправу руку, стикають та розтискають кулачок. У лівій руці інша цеглинка. Діти виконують ті ж самі дії.
Ця цеглинка – фантазер,
Та чудовий масажер.
Візерунчастий бочок
Розвиває кулачок.
Міцно ти її здави свою силу прояви.
Вправа №6
Фізкультхвилинки «Спритні цеглинки»
Діти стоять біля своїх місць так, аби їм зручно було виконувати різні вправи і тримають в руках цеглинки,
Червоного кольору – присідають,
Оранжевого – стрибають на лівій нозі,
Жовтого – стрибають на правій нозі,
Зеленого – стрибають на двох ногах,
Блакитного – роблять нахили тулуба вправо-вліво,
Синього – роблять нахили тулуба вперед-назад.