Дидактичні вправи за допомогою інтерактивних технологій навчання на заняттях гуртка «Писанкарство»

Про матеріал
Дидактичні вправи за допомогою інтерактивних технологій навчання на заняттях гуртка «Писанкарство» (створення позитивної атмосфери, згуртованості всередині групи, розвиток комунікативних навичок, створення позитивної мотивації, розвиток емоційного інтелекту, зниження рівня тривоги, розвиток правої півкулі, творчого мислення, уяви, розвиток орієнтації у просторі)
Перегляд файлу

Дидактичні вправи за допомогою інтерактивних технологій навчання

 на заняттях гуртка «Писанкарство»

Керівник гуртка - Ірина Пасієвич

 

Вправа – знайомство «Свічка»

Мета: познайомити дітей,  допомогти їм дізнатися щось один про одного, створити сприятливі умови для відкритого спілкування учасників гуртка, сформувати таку атмосферу, в якій можна сміливо розповісти про себе, знати, що тебе вислухають і приймуть.

Час виконання: 15 хвилин

Обладнання: свічки для кожного учасника.

Хід вправи: «Розкажи  про себе». Учасникам роздаються свічки, кожний учасник запалюючи свічку по колу один від одного називає своє ім’я  і розповідає про себе, те, що вважає за потрібне, презентує себе,  та чого він очікує від цього заняття.

«Про себе трьома словами».  Кожен учасник повинен розповісти про себе, але він може сказати лише три слова, які найкраще його характеризують.

 

Вправа – побажання «Свічка побажань»

Мета: створення позитивної атмосфери, розвиток комунікативних навичок.

Час: 5 хвилин

Обладнання: свічки для кожного учасника.

Хід вправи: Вчитель роздає учасникам маленькі свічки, сам бере велику свічку, запалює її, говорить слова: «Як одна свічка запалює іншу й одною свічкою запалюються тисячі, так і одне серце запалює інше, і запалюються тисячі сердець. Я хочу запалити ваші серця вогником добра, любові і терпимості».

Учасники по черзі запалюють свічки і говорять побажання.

 

Вправа «Символ життя»

Мета: створення позитивної мотивації, розвиток емоційного інтелекту.

Час виконання: 12 хв.

Обладнання: невелика свічка, яка б символізувала життя.

Хід вправи: Вчитель запалює свічку, яку передають з рук в руки з коментарем:

Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч з вами. Проаналізуйте свої відчуття.

Запитання для обговорення:

Що ви відчули, коли тримали свічку в руках?

Чи хотілося вам її віддати?

Чи виникав страх, що свічка згасне?

Підсумок. По закінченні вправи бажано зробити висновок: коли свічка знаходилася в ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне. Так само вирішувати тільки вам, яким буде ваш життєвий шлях.

 

Вправа «Квітка-Свічка»

Мета: вправа на розслаблення, зняття тривоги та зменшення емоційної напруги, сприяє глибокому спокійному диханню.

Час виконання: до 10 хв.

Хід вправи: Уявіть, що у правій руці ви тримаєте свою улюблену квітку, яка має приємний аромат, а у лівій – тримаєте запалену свічку. Повільно поверніть обличчя до уявної квітки, зробіть вдих через ніс, й уявіть, що відчуваєте аромат вашої квітки. Повільно поверніть обличчя до уявної свічки і повільно видихніть через рот, наче задмухуєте запалену свічку. Змінюємо речі у руках (речі міняємо місцями). Повторіть кілька разів.

 

Вправа «Свічка-шеренга»

Мета: вправа спрямована на формування командного духу.

Час виконання: до 3 хв.

Обладнання: запалена свічка, сірники.

Хід вправи: Групу вишикувати у 2 шеренги (елемент змагання), дуже швидко передавати свічку один одному; той, хто передав свічку, має бігти у кінець шеренги. Якщо свічка згасне, то команда починає все спочатку. Цю вправу можна виконати кілька разів, поставивши перед дітьми завдання скоротити час на її виконання.

 

Вправа «Назвіть кольори правильно»

Мета: вправа, спрямована на візуалізацію, розвиток правої півкулі та між кульової взаємодії, тренування уваги.

Час виконання: до 3 хв.

Обладнання: кольорові картки із назвами кольорів.

Хід вправи: Дивлячись на картинку, треба вимовити вголос якнайшвидше кольори, якими написані слова.

ЖОВТИЙ  СИНІЙ  ОРАНЖЕВИЙ

ЧОРНИЙ  ЧЕРВОНИЙ  ЗЕЛЕНИЙ

ФІОЛЕТОВИЙ  ЖОВТИЙ  ЧЕРВОНИЙ

ОРАНЖЕВИЙ  ЗЕЛЕНИЙ  ЧОРНИЙ

СИНІЙ  ЧЕВОНИЙ  ФІОЛЕТОВИЙ

ЗЕЛЕНИЙ  СИНІЙ  ОРАНЖЕВИЙ

 

Вправа «Емоційний портрет»

Мета: розвиток емоційного інтелекту, зниження рівня тривоги, вивільнення своїх позитивних емоції, що дає можливість познайомитись із ними, розвиток креативного мислення.

Час виконання: 15-20 хвилин.

Обладнання: кольорові олівці, папір формату А4

Хід вправи:  Намалюйте великий гарний овал, очі (те що приносить вам радість), ніс (аромат, що любимо відчувати), рот ( малюємо те що любимо їсти), вуха (улюблені звуки, те що любимо слухати), вії (маленькі радощі, можна написати словами), волосся (ваші думки), брови (мрії). Уважно розгляньте зображення, чи подобається вам воно чи ні, чи хотіли би ви щось додати? Якщо маєте бажання можете поділитися з групою,  тим самим розповісти про себе.

Вправа «Тут і тепер 5-4-3-2-1 Відчуття»

Мета: розвиток емоційного інтелекту, зниження рівень тривоги, занепокоєння.

Час виконання: 5-7 хвилин

Обладнання: Все, що потрібно для цієї вправи - це відчуття.

Хід вправи: Пропонуємо дітям назвати. Назвіть:

5 речей, які ти зараз бачиш

4 речі, які ти зараз чуєш

3 речі, запах яких ти зараз відчуваєш

2 речі, до яких ти можеш доторкнутися

1 річ, яку ти можеш спробувати на смак

Для молодших дітей може бути складно назвати останній пункт (заперечення: "Я зараз нічого не їм"), тому вправу можна модифікувати.

Вправа"5-4-3-2-1 Оточення"

Якщо у дітей проблема з ідентифікацією почуттів, спробуйте попрацювати з тим, що оточує дітей. Назвіть:

5 кольорів, які ти бачиш

4 фігури, які ти бачиш

3 м'які речі, які ти бачиш

2 людини, яких ти бачиш

1 книгу, яку ти бачиш

 

Вправа «Візьми мою руку»

Мета: емоційно-психологічне зближення учнів, покращення взаєморозуміння, розвиток навичок невербального спілкування.

Час: 5 хвилин.

Хід вправи: Учні створюють два кола – внутрішнє та зовнішнє, стоячи обличчям одне до одного так, щоб утворилася пара. Ви даєте команди, які учасники пари мають виконати, зберігаючи при цьому мовчання. Після виконання завдання учасники у зовнішньому колі роблять крок у бік. Завдання для пар можуть бути різними, але при їх виконанні обов’язково мають бути задіяні руки, наприклад:

Привітайтеся.

Помиріться.

Висловіть підтримку.

Висловіть радість.

Пожалійте.

Побажайте успіху.

Попрощайтеся.

Вправа «Моє ім’я особливе»

Мета: вправа, спрямована на візуалізацію, розвиток правої півкулі, творчого мислення, уяви, допомогти учням розвивати життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення і самовдосконалення

Час виконання: 15-20 хвилин.

Обладнання: кольорові олівці, папір формату А4

Хід вправи: Давайте закриємо очі і уявімо білий аркуш паперу, на якому великими літерами написано твоє ім’я. Уяви, що букви стали синіми … А тепер – червоними, а тепер – зеленими. Нехай будуть зеленими, але аркуш паперу раптом став рожевим, а тепер – жовтим.

А тепер прислухайся: хтось кличе тебе по імені. Вгадай, чий це голос, але нікому не кажи, сиди тихенько. Уяви, що твоє ім’я хтось наспівує, а навколо грає музика. Давай послухаємо!

А зараз доторкнись до свого імені. Яке воно на дотик? М’яке? Шерехате? Тепле? Пухнасте? У всіх імена різні. Тепер ми будемо пробувати твоє ім’я на смак. Воно солодке? А може з кислинкою? Холодне, як морозиво, або тепле? Ми дізналися, що наше ім’я може мати колір, смак, запах і навіть бути якимось на дотик. А тепер відкриємо очі. Але гра ще не закінчена.

Далі беремо олівці і просимо намалювати ім’я. Діти можуть малювати все, що захочуть, головне, щоб малюнок відображав образ імені. Нехай дитина прикрасить малюнок, використає якомога більше кольорів. Але не затягуйте це заняття.

Підсумок. Просимо когось з однаковими іменами розповісти про своє ім’я, про свій малюнок. Трохи допоможіть їм, нагадайте завдання і обов’язково заохочуйте: «Як цікаво!», «Ну треба ж!», «Ніколи б не подумав, що в тебе таке чудове ім’я!». Чому малюнки різні?

Унікальність людини - називають те, що відрізняє людей одне від одного

Як ви гадаєте, що люди цінують найбільше? Те, що існує лише в одному екземплярі, чого не можна замінити. «Ти не такий, як усі. Ти — унікальний», — так люди висловлюють одне одному своє захоплення. І це правда, бо кожен з нас не такий, як усі

За якими ознаками ми відрізняємося один від одного (вік, зріст, колір очей, смаки, захоплення тощо).

Скільки унікальних дітей є у вашому класі? (Усі,кожен унікальний».)

Скільки унікальних дітей є у нашій школі? (всі діти є унікальними.)

Цінуйте себе і свою індивідуальність!

 

Вправа «Візерунок»

Мета: розвиток орієнтації у просторі, просторового уявлення, сприяти розвитку емпатії і поваги один до одного, мотивувати учнів надавати підтримку, розвивати життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення і самовдосконалення

Час: 5-10 хвилин.

Обладнання: по одній паперовій серветці кожному учаснику.

Хід вправи: Іноді людям важко виявляти толерантність до інших. Вони не вміють і не хочуть примиритися з особливостями (чи характером) певної особистості, певної нації, певного суспільства. Це зумовлено, передусім, унікальністю, неповторністю кожної особистості, кожної нації, кожного суспільства. Ви погоджуєтеся з тим, що всі ми є унікальними і неповторними?(Учасники висловлюються. Далі учасникам роздаються по одній паперовій серветці). Розгорніть серветки і виконуйте ті дії, які я вам буду пропонувати. Дії необхідно виконувати швидко. Починаємо:

  1. Складіть серветку навпіл. Відірвіть верхній правий кут.
  2. Знову складіть серветку навпіл. Відірвіть верхній правий кут.
  3. Ще раз складіть серветку навпіл. Відірвіть верхній правий кут.
  4. І ще раз складіть серветку навпіл. Відірвіть верхній правий кут.
  5. Розгорніть серветку. Подивіться на свою серветку і на серветку товариша.

Запитання для учасників

Чи однакові у всіх вийшли роботи? (ні).

Чи можемо ми сказати, що хтось виконував роботу неправильно? (ні).

Чому візерунок серветки після однакового відривання кутиків такі різні? (всі ми різні, у всіх свій характер, свої особливості поведінки тощо).

Чи можемо ми сказати, що ті,  у кого інший візерунок серветки, є гіршими чи кращим за вас? (ні).

Підсумок. Можливо, у житті буває так, що ми оцінюємо людину лише з огляду на те, чи робить вона так, як ми. Але, дивлячись на результат роботи, коли всім була надана однакова інструкція, розуміємо, що всі ми різні, отже і інформацію сприймаємо та обробляємо по різному.

Вправа «Серцем до серця»

Мета: емоційно-психологічне зближення учнів, покращення взаєморозуміння, розвиток навичок невербального спілкування, вміння працювати в команді.

Час: 5-7 хвилин.

Обладнання: кольорові стікери, простий олівець

 Хід вправи: У вас на парті є кольоровий стікер. Складіть його вдвоє, намалюйте олівцем половину сердечка. Тепер спробуйте за допомогою однієї руки вирвати по контуру. Не вдається? Попросіть допомоги у учасника поруч. Але за умови, що він теж допомагатиме лише однією рукою. Вдалося? Молодці! Зараз ці сердечка порожні, але ви можете заповнити їх тим, що зробить когось щасливішим. Запишіть або намалюйте на своєму сердечку те, що ви можете зробити для нього ( привітатися та щось побажати, подарувати квітку, погратися чи погуляти разом, зателефонувати, запросити на свято, подивитися разом мультики, фільм і т.д.). У всіх є сердечка, - напишіть на них слова подяки та подаруйте своїм друзям.

 

Вправа «Малюнок на спині»

Мета:розвиток комунікативних навичок, відповідальності, згуртованості всередині групи, навичок невербального спілкування.

Час: 10-15 хвилин.

Обладнання: малюнки із символами, геометричними фігурами, прості олівці, аркуші А4

Хід вправи: Учасники діляться довільно на три команди і будуються в три колонки паралельно. Кожен учасник дивиться при цьому в спину свого товариша. Вправа виконується без слів. Ведучий малює якусь просту картинку із символом і ховає її. Потім ця ж картинка малюється пальцем на спині кожного останнього члена команд. Завдання - відчути і передати якомога точніше цей малюнок далі. Діти, що стоять першими в командах, малюють те, що вони відчули, на аркушах паперу і показують всім. Ведучий дістає свою картинку і порівнює.

Підсумок. Учасникам пропонується обговорити в командах помилки і знахідки, які були в процесі вправи. Зробити висновки, потім, з урахуванням цих висновків повторити вправу. При цьому перші і останні члени команд міняються місцями.

Обговорення:

Що допомагало розуміти і передавати відчуття?

Що відчували перші й останні члени команд в першому і в другому випадку?

Що заважало виконувати вправу?

 

docx
Додано
23 жовтня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку