Мета:формувати уявлення учнів про школу як Країну знань,ознайомити із правилами поведінки, розвивати віру у свої здібності,створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, виховувати дружні стосунки; розширити кругозір учнів про рідну Україну, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, розвивати почуття патріотизму.
ПЕРШИЙ УРОК У 1 КЛАСІ
Тема: Я – школяр Нової української школи.
Мета:формувати уявлення учнів про школу як Країну знань,ознайомити із правилами поведінки, розвивати віру у свої здібності,створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, виховувати дружні стосунки; розширити кругозір учнів про рідну Україну, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, розвивати почуття патріотизму.
Обладнання: Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, різнокольорові паперові кульки з фото дітей та повітряні кульки з іменами, цеглинки зі словами, хмаринки, сонечко, промінчики, кольорові олівці, фломастери.
Девіз уроку: Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна.
Хід уроку
І. Вітання. Знайомство.
-Шановні батьки, любі діти та всі наші гості. Я щиро вітаю вас зі святом – Днем Знань. Від усієї душі бажаю Вам міцного здоров’я та здійснення всіх ваших бажань.За виразом Ваших облич бачу, що у вас усе гаразд і у вас гарний настрій. Ваш настрій можна зобразити ось так , як смайлик-сонечко на дошці. Чи не так?
- Яке ж сьогодні число, місяць ? А рік?( На дошці у хмарках біля смайлика
1 вересня 2018)
- А чому ви посміхаєтесь? Зараз спробую відгадати, чому ви веселі та радісні Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились?
- У вас сьогодні день народження?
- Ви виграли приз в лотерею?
- Ви повернулися з космічної подорожі?
- У вас є новий портфель?
- Вам купили шкільну форму?
- Ви стали школярами?
- Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях!!!
1.1 Представлення у ігровій формі.
— Завдяки нашій школі ви щодня дізнаватиметеся багато нового й цікавого. Тут ви зустрінете багато друзів, отримаєте відповіді на різні запитання. Подивіться довкола, як багато дітей у класі. Можливо, ви ще не всі одне одного знаєте. А спілкуватися з людиною, якщо ти не знаєш її імені, дуже важко. Ми разом навчатимемося, тому нам потрібно знати всіх дітей у класі. Отже, познайомимося.
— Я ваш учитель. Мене звати Наталія Петрівна. Я буду поряд з вами 4 роки подорожувати Країною Знань.
Коли я скажу: «Три-чотири!» — кожен вигукне своє ім’я. (Діти вигукують імена.)
— Ой-ой-ой! Ніби голосно кричали, а я жодного імені не розчула. А ви?
Нумо спробуємо інакше. Якщо не вийшло голосно, скажемо свої імена пошепки. (Діти шепочуть.)
— Знову щось не те... Ніхто не кричав, а все одно нічого незрозуміло. А ви багато імен почули? Теж ні? Напевно, справа в тому, що всі говорять водночас. Разом добре працювати, весело гратися, співати пісень, а ось відповідати — не можна. Коли відразу всі говорять, то нічого незрозуміло.
• Правило класу - Говорити по черзі
Отже, спробуймо називати свої імена по черзі, а всі інші будуть гарними слухачами. Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно.
• Правило класу - Буду гарним слухачем.
— У вас на партах — повітряні кульки з вашими іменами (кульки на паличці різнокольорові на яких написані імена дітей). Кожен із вас, почувши своє ім’я, виходить на середину кола, щоб відрекомендуватися. Я, Аліна. Я хочу ходити до школи , щоб …. ( діти прикріплюють свою кульку на дошку )
РУХАНКА з кульками.
ІІ. Обмін інформацією. Тема дня «Що я очікую від шкільного життя?»
— Сьогодні ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів.Школа — це місце, де дітей навчають читати, писати, рахувати, малювати, спілкуватися. Дуже-дуже давно, коли тільки з’явилися школи, дітей навчали інакше. Хлопчики пізнавали мистецтво полювання й ведення війни, вчилися майструвати, а дівчатка повинні були навчитися прясти, шити одяг, готувати їжу. Багато чого змінилося з тих часів.
2.1 Гра «Будуємо школу».
— Тож збудуємо нашу школу! Для цього маємо цеглинки. Кожна цеглинка означає дію, що ми будемо виконувати. І ви мені допоможете вибрати необхідні у школі.
(На дошці – цеглинки зі словами та малюнками див. додаток. Після цього діти сідають на місця. Повітряні кульки ставлять у вазу.
ІІІ. Ігровий момент
— Сьогодні всі вітають наших першокласників. А чи готові наші малюки стати школярами? А хто знає,що школяр складає у портфелі? Зараз перевіримо.
То в клітинку, то в лінійку,
Написати тут зумій-но,
І намалювати дещо зможеш,
Називаюся я … (зошит)
Тоненьке, кругленьке,
Серце чорненьке.
Хто на його слід погляне,
Думку його взнає. (Олівець)
Кожен учень мене має,
В мене олівці складає.
Мабуть, ти мене впізнав?
Ну звичайно! Я (пенал)
Гномик до школи
Портфелик збирав -
Щоденник, пенальчик
І зошит поклав.
Портфелик узяв,
Чобіточки вже взув...
А дещо важливе
Узяти забув!
Знає напевно
кожний школяр:
Найважливіший
В портфелі - (буквар)
(На дошці картинка портфеля школяра, а поряд картинки відгадок , що треба покласти у портфель, діти прикріплюють відгадки до портфеля, а саме зошит, пенал, олівці, фарби…….)
Ну, дійсно, портфель ви складете. А як школярі готувались до свята?
3.1 Дидактична гра«Я – не я»
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранц іхто піднявся (я)
А хто сонечку посміхався? (я)
Не хотів хто одягаться?( не я)
А зарядку хто робив?(я)
Свої ручки хто не мив?(не я)
Хто здоровим хоче стати?(я)
А знання хто хоче мати?(я)
Чи веселі йшли до школи?(так)
Лінь – дрімоту побороли?(так)
Чи готові ви дружити, в колективі дружно жити? (так)
Чи може хочеться поспати?(ні)
Чи може з друзями пограти?(ні)
То ви прийшли сюди навчатись?(так)
Чи може труднощів боятись?(ні)
Скажіть, портфелі вам придбали?(так)
А чи все туди поклали?(так)
Добре з ранку готувався хто? (я)
А ще досі не вмивався хто? (не я)
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і справжніми школярами скоріше стати!
ІV. Рідний край наш – Україна.
— Вас вітає не тільки школа, а й місто, де ви народилися і край, в якому живете. Як же називається край, де ми живемо? А чи має наша держава теж свій день народження? Так, ми його нещодавно теж святкували – 24 серпня – день народження нашої України.
— Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.
ДЕРЖАВНИЙ ГЕРБ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ПРАПОР УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ГІМН УКРАЇНИ
1 дитина
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила…(Україна)
2 дитина
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й …(талановиті)
3 дитина
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші…(складають)
4 дитина
Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша…(Батьківщина)
Від сьогодні наш клас, як одна сім'я.
5 дитина
Ми усі – одна сім’я,
Неповторні – ти і я!
6 дитина
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
V. Робота в парах ( батьки-діти).
– Візьміть аркушики жовтого паперу, що нагадують промінці, які розгубило наше сонечко та олівці і надрукуйте своє ім’я великими літерами або намалюєте себе чи смайлик. Допоможуть вам батьки+ батьки пишуть побажання для своєї дитини на зворотній стороні . Вони повинні обов'язково здійснитись!Хто написав, підходить до Сонечка і прикріплює йому промінчик проговорюючи побажання.
(Батьки записують побажання на зворотному боці промінця з іменем власної дитини і прикріплюють промінчик. Таким чином відбудеться робота в парах «батьки-діти» + батьки познайомляться.)
– А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.Нехай для наших першокласників роки навчання стануть щасливими! А ми всі жили під мирним небом та хай завжди буде світити нам яскраве сонечко.
5.1 Подяка найріднішим батькам.
- Скажіть,а кому в першу чергу ми вдячні за сьогоднішній день?(своїм батькам)
- Давайте їм пошлемо повітряний поцілунок. А вони його зловлять. Але для початку давайте пригадаємо як такий поцілунок повітряний показати? Хто нам покаже?
Так….. Отож діти зрозуміли як його посилати?
А зараз інструкція для батьків, повітряні поцілунки потрібно вміти приймати. Ось так.
Отож приготувалися, повернулися до наших найрідніших, наймиліших і найкрасивіших матусь і дідусів і шлемо їм всім солодкий повітряний поцілунок.
VІ. Народження нової родини.
— Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Ці кульки будуть символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні вони будуть з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас.
У нас немає ТИ.
У нас немає Я.
Ми - єдиний клас.
Ми - одна сім'я.
А без чого не буває дня народження?
Звичайно, без іменинного пирога . ( Батьки вносять пиріг). Кожен з вас має взяти свічечку і поставити в нього. (Вчитель запалює свічки і всі разом співають)
З днем народження, наш клас!
З днем народження, наш клас!
З днем народження, вітаєм!
З днем народження, наш клас!
— 1 вересня — день народження нашого 1 класу. У школі з'явився новий клас — нова шкільна родина.
Вчитель:
Першокласники, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас.
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відчинила
І запрошує вчитись вас.
Бо знання – це велика сила!
Тож навчайтеся! В добрий час!
Урок закінчився, але свято продовжується. Частування пирогом.