Я українець- українка. День вишиванки

Про матеріал

Пізнавальний розвиток. Учити розуміти та поважати споконвічні традиції та звичаї українського народу. Закріпити знання дітей про Батьківщину, державні та народні символи; продовжувати розширювати та збагачувати знання дітей про особливості національного одягу українського народу, зокрема вишитої сорочки, особливості колориту та символіку; навчити дітей бачити спільне та відмінне в національному одязі хлопчиків та дівчаток. Логіко-математичний розвиток. Закріплювати уміння дітей кількісної та порядкової лічби; розрізняти геометричні фігури; орієнтуватися на листі паперу; класифікувати об’єкти за формою і кольором; закріплювати елементарні навички обчислення. Мовленнєвий розвиток. Вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями, послідовно та зв’язно розповідати про предмети українського національного одягу; вправляти в доборі прикметників до іменників.

Перегляд файлу

Мета: Пізнавальний розвиток. Учити розуміти та поважати споконвічні традиції та звичаї українського народу. Закріпити знання дітей про Батьківщину, державні та народні символи; продовжувати розширювати та збагачувати  знання дітей про особливості національного одягу українського народу, зокрема вишитої сорочки, особливості колориту та символіку; навчити дітей бачити спільне та відмінне в національному одязі хлопчиків та дівчаток.

Логіко-математичний розвиток. Закріплювати уміння дітей кількісної та порядкової лічби; розрізняти геометричні фігури; орієнтуватися на листі паперу; класифікувати об’єкти за формою і кольором; закріплювати елементарні навички обчислення.

Мовленнєвий розвиток. Вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями, послідовно та зв’язно розповідати про предмети українського національного одягу; вправляти в доборі прикметників до іменників.

Обладнання. Малюнки українського національного одягу, віночок із стрічками, дві ляльки, заготовки вишиванок та орнаменти для них , клей, макет журавля, дидактичні ігри, відеофізкультхвилинки.

Хід заняття

1.Вітання

Усі діти утворюють коло і виконують вправи відповідно до слів учителя.

Наше коло мов сім’я.

Друзі ми: і ти, і я.

  • Добрий день сусіду зліва,
  •  Добрий день сусіду справа.

Ми – одна сім’я.

Наше коло мов сім’я.

Друзі ми: і ти, і я.

Обніми сусіда справа,

Обніми сусіда зліва

Ми – одна сім’я.

Учитель. Гарний настрій – це перший крок до успіху. Тож бажаю вам гарного настрою. Діти, займіть, будь ласка, свої місця.

  Сьогодні ми з вами зустрілися знову.

Про маленьких українців поведем розмову.

Про велику Україну, теплий, рідний, любий дім

І гарні вишиваночки у нім.

Діти, скажіть, будь ласка, що таке Батьківщина? (Відповіді дітей)

-  Як же називається наша Батьківщина?(Відповіді дітей)

- Так вірно Україна. А давайте спробуємо підібрати гарні слова, які б розповіли  яка вона.

Дидактична гра «Про Україну гарні слова»

Учитель (починає). Наша Батьківщина чарівна. А ще яка вона? (Діти продовжують)

-Молодці! Дуже гарно вийшло. Скільки гарних слів ви змогли сказати про нашу Вітчизну.

Діти, а як називають людей що проживають на Україні. (відповіді дітей)

-А ви хто? (Теж маленькі українці)

-Якою ж мовою ми розмовляємо?(Відповіді дітей)

-Давайте спробуємо підібрати чарівні слова й для нашої мови.

Учитель (починає). Наша мова калинова. А ще яка? (Відповіді дітей)

-Молодці! Я бачу, що учні мої дуже талановиті. Сьогодні на наше заняття завітали гості. Зустрічайте першого. Хто знає що це за птах ? (Журавель)

- Чи зимує він  у наших краях? (Відповіді дітей)

- А чому ні? (відповіді дітей)

Облетів журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив.

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали в журавля:

  • Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

  • Краще рідної немає.

-Чи погоджуєтесь ви з журавликом?  І чому? (Відповіді дітей)

-Ой, погляньте, до нас завітали ще гості. Такі ж маленькі як ви. Це Тарасик та Марійка. Діти, зверніть увагу на одяг гостей. Він у них незвичайний, а святковий. Скажіть, будь ласка, у що одягнений хлопчик? (Відповіді дітей)

- А у що одягнена дівчинка? (Відповіді дітей)

-Марійка та Тарасик прийшли до нас із цікавими завданнями. Ось послухайте. (Вчитель відкриває листівку і зачитує)

Логічна гра «Для мудрагеликів»

Задача. Марійка та Назар саджали калину. Дівчинка посадила 5 кущів, а хлопчик 4 кущі. Скільки всього кущів калини посадили діти?

Задача. Бабуся вишила 7 рушничків, а мама – 3. Скільки  рушничків вишили бабуся і мама разом?

Задача. Ганнуся ходила до лісу на прогулянку. Там вона бачила двох білочок, трьох  зайчиків, а з - за кущика виглядала ще й лисичка. Скількох звірів бачила Ганнуся?

-Молодці, діти! Гарно впоралися з завданнями.

Фізкультхвилинка

Україна (Діти розводять руки в сторони)

Рідний край, (Піднімають догори)

Поле, річка, (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками)

Синій гай, (Присідають)

Любо стежкою іти (Ходьба)

Тут живемо я і ти (Беруться за руки)

- Продовжимо наше заняття. Погляньте, будь ласка, на дошку, який одяг ви помітили? (Сорочку-вишиванку)

-Якого кольору сорочка-вишиванка? (сорочка білого кольору)

-Чим прикрашена сорочка? (Сорочка прикрашена вишивкою)

-Які символи використовувалися у вишиванні? ( На вишиванці геометричні фігури, рослини і тварини)

-Якого кольору візерунки? (Візерунки червоного, чорного та зеленого кольорів)

-Діти, а чи знаєте ви що означають ці кольори? (Відповіді дітей)

-Червоний – колір калини, яку наш народ шанував здавна. Чорний – символ нашої рідної землі. Зелений – колір символ життя, тому що навесні все оживає.

Давайте і ми зараз об’єднаємось у дві команди і на готових заготовочках ,   за допомогою геометричного та рослинного орнаментів, створимо свої вишиваночки. Хлопчики для Назарка, а дівчатка для Марійки. (Діти працюють)

-Молодці! Талановиті дизайнери. Дуже гарні вишиваночки. 

А чи подобаються вам вірші? Давайте спробуємо доповнити рядочки віршика.

Вчитель починає говорити вірш, а діти деякі рядки доповнюють.

Гра «Додай словечко»

Затанцюю веселий (таночок).

Гарні хлопці стоять біля ганку,

А на них сорочки (вишиванки).

Я танцюю гопак залюбки,

Адже в мене зручні (чобітки).

Вишиванку везу на гостинець:

Пам’ятайте, що я (українець)

-Молодці!  Бачу що ростуть майбутні поети. Діти, а погляньте  ще на Марійку. Чим прикрашена її голівка? (Віночком)

-А що таке вінок?

Вінок – це плетене коло із квітів, листків, гілочок. У вінок вплітали багато різних квітів. Давайте порахуємо скільки квітів у віночку. (12)

-А навіщо ж стрічечки чи знаєте? Вони оберігали дівоче волосся від злого ока. Зараз я пропоную  сісти у коло та сплести свій віночок.

(Діти беруть по квітці, називають її та викладають у формі вінка, а потім прикладають стрічечки).

- Молодці! Як ви думаєте чи сподобалися наші вишиванки Марійці та Назарчикові? (Відповіді дітей)

-А віночок? (Відповіді дітей)

 

Музична фізкультхвилинка  «Україно, ми твої діти»

-Любі мої учні, наше заняття закінчується. Я б хотіла зараз взяти ще у вас невеличкі інтерв’ю. (Вчитель тримає в руках мікрофон і задає запитання дітям)

-Чи сподобалося заняття?

-Чим сподобалося?

-Що цікавого почули?

-Яка гра найбільше сподобалася?

-Яке завдання найбільше сподобалося? Чому?

-Дякую вам за змістовні відповіді.

Вчитель. Ви є діти українські –

Український славний рід!

Дбайте, щоб про вас маленьких

Добра слава йшла у світ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

інтегрованого

навчального  заняття

«Я українець- українка.

День вишиванки»

 

docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку