Пізнавальний розвиток. Учити розуміти та поважати споконвічні традиції та звичаї українського народу. Закріпити знання дітей про Батьківщину, державні та народні символи; продовжувати розширювати та збагачувати знання дітей про особливості національного одягу українського народу, зокрема вишитої сорочки, особливості колориту та символіку; навчити дітей бачити спільне та відмінне в національному одязі хлопчиків та дівчаток. Логіко-математичний розвиток. Закріплювати уміння дітей кількісної та порядкової лічби; розрізняти геометричні фігури; орієнтуватися на листі паперу; класифікувати об’єкти за формою і кольором; закріплювати елементарні навички обчислення. Мовленнєвий розвиток. Вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями, послідовно та зв’язно розповідати про предмети українського національного одягу; вправляти в доборі прикметників до іменників.
Мета: Пізнавальний розвиток. Учити розуміти та поважати споконвічні традиції та звичаї українського народу. Закріпити знання дітей про Батьківщину, державні та народні символи; продовжувати розширювати та збагачувати знання дітей про особливості національного одягу українського народу, зокрема вишитої сорочки, особливості колориту та символіку; навчити дітей бачити спільне та відмінне в національному одязі хлопчиків та дівчаток.
Логіко-математичний розвиток. Закріплювати уміння дітей кількісної та порядкової лічби; розрізняти геометричні фігури; орієнтуватися на листі паперу; класифікувати об’єкти за формою і кольором; закріплювати елементарні навички обчислення.
Мовленнєвий розвиток. Вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями, послідовно та зв’язно розповідати про предмети українського національного одягу; вправляти в доборі прикметників до іменників.
Обладнання. Малюнки українського національного одягу, віночок із стрічками, дві ляльки, заготовки вишиванок та орнаменти для них , клей, макет журавля, дидактичні ігри, відеофізкультхвилинки.
Хід заняття
1.Вітання
Усі діти утворюють коло і виконують вправи відповідно до слів учителя.
Наше коло мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Ми – одна сім’я.
Наше коло мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Обніми сусіда справа,
Обніми сусіда зліва
Ми – одна сім’я.
Учитель. Гарний настрій – це перший крок до успіху. Тож бажаю вам гарного настрою. Діти, займіть, будь ласка, свої місця.
Сьогодні ми з вами зустрілися знову.
Про маленьких українців поведем розмову.
Про велику Україну, теплий, рідний, любий дім
І гарні вишиваночки у нім.
Діти, скажіть, будь ласка, що таке Батьківщина? (Відповіді дітей)
- Як же називається наша Батьківщина?(Відповіді дітей)
- Так вірно Україна. А давайте спробуємо підібрати гарні слова, які б розповіли яка вона.
Дидактична гра «Про Україну гарні слова»
Учитель (починає). Наша Батьківщина чарівна. А ще яка вона? (Діти продовжують)
-Молодці! Дуже гарно вийшло. Скільки гарних слів ви змогли сказати про нашу Вітчизну.
Діти, а як називають людей що проживають на Україні. (відповіді дітей)
-А ви хто? (Теж маленькі українці)
-Якою ж мовою ми розмовляємо?(Відповіді дітей)
-Давайте спробуємо підібрати чарівні слова й для нашої мови.
Учитель (починає). Наша мова калинова. А ще яка? (Відповіді дітей)
-Молодці! Я бачу, що учні мої дуже талановиті. Сьогодні на наше заняття завітали гості. Зустрічайте першого. Хто знає що це за птах ? (Журавель)
- Чи зимує він у наших краях? (Відповіді дітей)
- А чому ні? (відповіді дітей)
Облетів журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив.
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали в журавля:
Журавель відповідає:
-Чи погоджуєтесь ви з журавликом? І чому? (Відповіді дітей)
-Ой, погляньте, до нас завітали ще гості. Такі ж маленькі як ви. Це Тарасик та Марійка. Діти, зверніть увагу на одяг гостей. Він у них незвичайний, а святковий. Скажіть, будь ласка, у що одягнений хлопчик? (Відповіді дітей)
- А у що одягнена дівчинка? (Відповіді дітей)
-Марійка та Тарасик прийшли до нас із цікавими завданнями. Ось послухайте. (Вчитель відкриває листівку і зачитує)
Логічна гра «Для мудрагеликів»
Задача. Марійка та Назар саджали калину. Дівчинка посадила 5 кущів, а хлопчик 4 кущі. Скільки всього кущів калини посадили діти?
Задача. Бабуся вишила 7 рушничків, а мама – 3. Скільки рушничків вишили бабуся і мама разом?
Задача. Ганнуся ходила до лісу на прогулянку. Там вона бачила двох білочок, трьох зайчиків, а з - за кущика виглядала ще й лисичка. Скількох звірів бачила Ганнуся?
-Молодці, діти! Гарно впоралися з завданнями.
Фізкультхвилинка
Україна (Діти розводять руки в сторони)
Рідний край, (Піднімають догори)
Поле, річка, (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками)
Синій гай, (Присідають)
Любо стежкою іти (Ходьба)
Тут живемо я і ти (Беруться за руки)
- Продовжимо наше заняття. Погляньте, будь ласка, на дошку, який одяг ви помітили? (Сорочку-вишиванку)
-Якого кольору сорочка-вишиванка? (сорочка білого кольору)
-Чим прикрашена сорочка? (Сорочка прикрашена вишивкою)
-Які символи використовувалися у вишиванні? ( На вишиванці геометричні фігури, рослини і тварини)
-Якого кольору візерунки? (Візерунки червоного, чорного та зеленого кольорів)
-Діти, а чи знаєте ви що означають ці кольори? (Відповіді дітей)
-Червоний – колір калини, яку наш народ шанував здавна. Чорний – символ нашої рідної землі. Зелений – колір символ життя, тому що навесні все оживає.
Давайте і ми зараз об’єднаємось у дві команди і на готових заготовочках , за допомогою геометричного та рослинного орнаментів, створимо свої вишиваночки. Хлопчики для Назарка, а дівчатка для Марійки. (Діти працюють)
-Молодці! Талановиті дизайнери. Дуже гарні вишиваночки.
А чи подобаються вам вірші? Давайте спробуємо доповнити рядочки віршика.
Вчитель починає говорити вірш, а діти деякі рядки доповнюють.
Гра «Додай словечко»
Затанцюю веселий (таночок).
Гарні хлопці стоять біля ганку,
А на них сорочки (вишиванки).
Я танцюю гопак залюбки,
Адже в мене зручні (чобітки).
Вишиванку везу на гостинець:
Пам’ятайте, що я (українець)
-Молодці! Бачу що ростуть майбутні поети. Діти, а погляньте ще на Марійку. Чим прикрашена її голівка? (Віночком)
-А що таке вінок?
Вінок – це плетене коло із квітів, листків, гілочок. У вінок вплітали багато різних квітів. Давайте порахуємо скільки квітів у віночку. (12)
-А навіщо ж стрічечки чи знаєте? Вони оберігали дівоче волосся від злого ока. Зараз я пропоную сісти у коло та сплести свій віночок.
(Діти беруть по квітці, називають її та викладають у формі вінка, а потім прикладають стрічечки).
- Молодці! Як ви думаєте чи сподобалися наші вишиванки Марійці та Назарчикові? (Відповіді дітей)
-А віночок? (Відповіді дітей)
Музична фізкультхвилинка «Україно, ми твої діти»
-Любі мої учні, наше заняття закінчується. Я б хотіла зараз взяти ще у вас невеличкі інтерв’ю. (Вчитель тримає в руках мікрофон і задає запитання дітям)
-Чи сподобалося заняття?
-Чим сподобалося?
-Що цікавого почули?
-Яка гра найбільше сподобалася?
-Яке завдання найбільше сподобалося? Чому?
-Дякую вам за змістовні відповіді.
Вчитель. Ви є діти українські –
Український славний рід!
Дбайте, щоб про вас маленьких
Добра слава йшла у світ.
Методична розробка
інтегрованого
навчального заняття
«Я українець- українка.
День вишиванки»