Дані матеріали мають на меті поділитись досвідом роботи виховної роботи класного керівника, містять основні форми та методи роботи, нормативну документацію. Презентація стане у нагоді як молодим, так і досвідченним вчителям.
Науково-правове забезпечення. Закон України«Про освіту»Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молодіНаказ МОН № 641 від 16 червня 2015 року. Концепція нової української школи. Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Положення про класного керівника Наказ МОН України від06.09.2000 № 434
Мета виховної роботи класу: формувати освічену, здатну до самовизначення, самовдосконалення, самореалізації особистість; створити умови для розвитку творчого потенціалу особистості; виховувати цілісну особистість, якій притаманні доброта, гуманність, милосердя, толерантність, совість,чесність, порядність, правдивість, скромність, сміливість, повага й любов до людей.
Завдання виховної роботи класу: створювати максимум умов для формування морального і духовного розвитку дітей;виховувати добре відношення до життя, уміння знаходити в ній радість і бажання творити добро;створювати умови для збереження і зміцнення здоров'я;допомагати дітям і їхнім батькам знаходити шлях до серця один одного, не втрачати душевний контакт і віру в близьких людей;стимулювати інтерес до розвитку творчих, інтелектуальних і фізичних можливостей і здібностей у кожному учневі.
Основні напрямки роботи: 1) забезпечувати оптимальні умови для всебічного розвитку вихованців, їх самореалізації; 2) у співдружності з батьками здійснювати виховання школярів в школі та за її межами; 3) здійснювати організацію і виховання первинного учнівського колективу, координувати діяльність вчителів, які працюють у класі; 4) організовувати виховні та організаційні заходи, які сприяли б зміцненню та збереженню здоров’я учнів; 5) організовувати позакласну виховну роботу з учнями; 6) домагатись єдності вимог до вихованців з боку школи і сім’ї.
Індивідуальна робота з учнями Створення умов для розвитку учнів. Вивчення індивідуальних особливостей учнів. Встановлення міжособистісних контактів із кожною дитиною. Розв’язання питання соціальної адаптації учнів. Облік особистих досягнень учнів. Вивчення та врахування стану здоров’я учнів. Профілактична робота з учнями «групи ризику»
Форми виховної роботи:Індивідуальні-допомога вчитель здійснювати психолого-педагогічний супровід, допомога і підтримка дитини як індивідуальності, особистості Групові - спрямовані на формування комунікативних вмінь, збагачення соціального досвіду, розвиток творчих здібностей, створення умов для самореалізації та самоствердження, гармонізації інтересів особистостей і колективу Масові - спрямовані на формування у дітей громадянської, національної свідомості, мотивів діяльності Організаційні – вдосконалюються і збагачуються за рахунок співпраці школи з культурними, спортивними, методичними, юридичними установами і організаціями. Навчаючи - учись. Навчаючись – твори. У процесі творчості – навчай.