Заняття для батьків за темою: «Ключові компетенції майбутнього»

Про матеріал

Заняття для батьків, метою якого є надання інформації та практикуму батькам про ключові компетенції майбутнього.  Задачі: ознайомлення з компетенціями майбутнього, визначення переліку професій які застарівають та професій майбутнього. Матеріал стане у пригоді класним керівникам під час підготовки о батьківських сборів.

Перегляд файлу

Заняття з батьками  за темою:

«Ключові компетенції майбутнього»

 

Мета: надання інформації та практикуму батькам про ключові компетенції майбутнього

Задачі: ознайомлення з компетенціями майбутнього,  визначення переліку професій які застарівають та професій майбутнього.

Обладнання: різнокольорові стікери, аркуші паперу формату А5, А4, мультимедійне обладнання. 

Очікуваний результат: інформованість батьків щодо ключових компетенцій ХХІ століття, про професії що відмирають та спрямування дітей на професії майбутнього. 

Час: 1 година 30 хвилин.

 

Хід заняття.

Вступ.

Обладнання: м’які стільці, музикальна композиція.

Час: 2 хвилини

Під музичний супровід батьки займають місця в залі на стільцях, які розташовані незвичним способом, наприклад у формі півкола.

Знайомство.

Час: 5 хвилин.

Мета: познайомити батьків, створити дружню атмосферу, позитивно налаштувати на роботу

Організаційний момент, Знайомство  «Це чудово!», знайомство батьків між собою та  з  тренером.

Вправа «Це чудово!

Учасники стають в коло. По черзі називають себе, ім’я свого сина або доньки та  називають якусь якість, талант, уміння своєї дитини. Всі інші учасники що стоять в колі хором відповідають: «Це чудово!»


Очікування та правила.

Вправа «Мій настрій та що я хочу дізнатися за годину спілкування?» (додаток 1)

Обладнання: кольорові стікери.

Час: 5 хвилин.

 Батькам роздаються три стікера різного кольору, які визначають настрій: червоний -  сум, жовтий – байдужість,  зелений – радість. На одному зі стікерів (колір вибирається відповідно до настрою) потрібно написати свої очікування від заняття, за бажанням озвучити. По черзі прикріпити на плакат очікувань (додаток 1) у колонку відповідного настрою.

Вправа «Визначення правил групи»

Обладнання: плакат «Правила роботи групи» (додаток 2).

Час: 5 хвилин.

 Батькам поставити запитання: «Які правила групи ми обираємо?»

Відповіді записуємо на плакаті.

Рекомендовані норми: цінувати час; бути уважними і присутніми «тут і тепер»; правило додавання; позитивно мислити; персоніфікувати висловлювання; акцентувати мову почуттів; надавати конструктивний зворотний зв’язок; правило «Стоп»; дослідницька позиція; конфіденційність.

Інформаційне повідомлення.

Обладнання: презентація (додаток 3).

Час: 10 хвилин.

Ключові компетенції майбутнього

Формування сучасного інформаційного суспільства стало результатом декількох інформаційних революцій, які відбулися в історії людства і, які не тільки кардинально змінювали  засоби обробки інформації, але і засіб виробництва, стиль життя, системи цінностей.

  1. Перша інформаційна революція пов’язана з появою писемності. З’явилася можливість фіксувати знання на матеріальному носії.
  2. Друга інформаційна революція була викликана появою та розповсюдженням книгодрукування. Поширила доступ до інформації широким верствам населення
  3. Третя інформаційна революція (кінець XIX — початок XX ст.) пов’язана з винаходом телеграфу, телефону, радіо, телебачення, що дозволило оперативно, у великих обсягах передавати та накопичувати інформацію, передавати звукові та візуальні образи на великі відстані. Останнє створило можливість ефекту «стискання простору»;
  4. Четверта інформаційна революція  (70-ті рок XX сторіччя) обумовлена винаходом мікропроцесорної технології та персонального комп’ютера.

«Вінцем» цієї хвилі революції є поява всесвітньої мережі – Інтернету, що дало можливість інформаційного обміну у глобальних масштабах.

Стрімкий розвиток інформаційних технологій  сприяє індивідуалізації соціуму (учитель складає індивідуальний план розвитку дитини). В той же час відбувається глобалізація світової економіки (однакові підходи до формування людини як професіонала в освіті). Наші діти становляться громадянами Європи та світу. Гуманітарна освітня парадигма, центром якої є не людина, яка навчається, засвоює готові знання, а людина, яка пізнає істину (Компетентнісний підхід, розвиток компетентностей).

Що таке компетенції і навіщо вони потрібні?

Для відповіді на ці питання згадаємо притчу «Робітник та пан»

Один робітник зайшов до пана і каже: 
— Пане! Чому ви мені платите усього п’ять копійок, а Миколі завжди п’ять гривен?

Пан дивиться у вікно та й каже: 
— Бачу я, хтось їде. Начебто сіно мимо нас  везуть. Піди, подивись.

Пішов робітник. Заходить знову і каже: 
— Правда, пане. Начебто сіно. 
— А не знаєш звідки? Може, з Семенівських луків? 
— Не знаю. 
— Піди та дізнайся.

Пішов робітник. Знову заходить. 
— Пане! Так і є, з Семенівських. 
— А не знаєш, сіно першого чи другого укосу? 
— Не знаю. 
— Так піди, узнай!

Пішов робітник. Повертається знов. 
— Пане! Першого укосу! 
— А не знаєш, скільки коштує? 
— Не знаю. 
— Так піди, узнай.

Пішов. Повернувся і каже: 
— Пане! По п’ять гривен. 
— А дешевше не віддадуть? 
— Не знаю.

Цього часу заходить Микола і каже: 
— Пане! Мимо везли сіно з Семенівських луків першого укосу. Просили по 5 гривен. Зійшлися по 3 гривні за віз. Я їх загнав у двір, і вони там розвантажують.

Пан звертається до першого робітника і каже:
— Тепер ти зрозумів, чому тобі платять 5 копійок, а Миколі 5 гривен?!!

Вопрос: Чим Микола відрізнявся від іншого робітника иі чому пан платив Миколі більше?

1. Микола розумів що треба робити, знав як виконати роботу і міг робити те, що від нього вимагалося – тобто, Микола мав професійні знання, уміння та навички – вміння аналізувати ситуацію, вести переговори.  

2.  У Миколи були розвинуті особисті якості, які необхідні для виконання роботи – спостережливість, комунікативні навички, аналітичні здібності.

3. Микола був ініціативним, міг прийняти рішення, чітко пояснював свої дії, тобто у нього були розвинені відповідні моделі поведінки.

4. І ще – Микола хотів працювати, тобто у нього були сформовані мотиви та установки.

Іншими словами, Микола був компетентним у своїй справі і у нього були розвинені компетенції для виконання цієї роботи.

Мозковий штурм, створення асоціативного куща на дошці чи флип-чарті

 

 

На професійних сайтах та в професійних видавництвах ведуться дискусії щодо понять «компетенція» і «компетентність». На практиці ці два поняття часто поєднують.

Що?

  • КОМПЕТЕНТНІСТЬ —  це результати, які визначають ефективну роботу, тобто ті аспекти роботи, в яких людина компетентна (напр., виконання роботи бухгалтера, начальника відділу  продажу і т.п.). Компетентність має на увазі демонстрування вмінь на ділі — в реальних робочих ситуаціях, а не тільки знання теорії чи розуміння того, я к це виконати.

ЯК?

  • КОМПЕТЕНЦІЇ — це знання, вміння, навички, моделі поведінки, особистісні характеристики, за допомогою яких досягаються бажані результати (наприклад, лідерство, комунікації та ін.). Вважається, що термін «компетенція» був вперше введений Уайтом в 1959 р., який визначив компетентність як «ефективну взаємодію (людини) з навколишнім середовищем». Сьогодні існує багато визначень компетенцій.

Що впливає на формування компетенції?

  • Сім’я
  • Шкільний колектив
  • Друзі
  • Дозвілля
  • Професійна орієнтація
  • Політика

 Вправа «Визначі компетенції»

Обладнання: 1/4 листа ватману, маркери чи фломастери листочки де написані професії.

Час: 10 хвилин.

Об’єднання у 4 групи за порами року: зима, весна, літо, осінь.

Представник кожної групи тягне «жребій» з назвою професії.

  • Менеджер (керівник),
  • Журналіст,
  • Вчитель,
  • Лікар

Завдання групам.

Враховуючи все сказане вище, давайте подумаємо які компетенції потрібні для деяких популярних професій

Уявіть, що ви роботодавці, з’ясуйте якими компетентностями та компетенціями повинен володіти претендент на посаду. Напишіть об’яву про вакансію, де визначені всі вимоги.

Презентація кожної групи. Обговорення.

Міжнародний економічний форум у Давосі визначив 10-топ навичок, які потрібні професійній конкурентоспроможній людині.

Порівняно з 2015 роком  у 2020році навички дещо змінилися.

  1. Вміння вирішувати проблеми. Роботодавці не люблять виконувати роботу за когось. Вони іноді кажуть; «Ті повинен вирішувати проблеми, а не бути самому проблемою для мене». Проблему краще попередити. Важливо розбиратися з причиною, а не наслідками.
  2. Критичне мислення. Відео  (додаток 4)
  • Що таке критичне мислення?
  • Чому воно таке важливе у сучасному світі?
  1. Креативність

Вправа «Незвичайна ручка»

За 30 секунд учасники повинні показати  якнайбільше варіантів використання звичайної ручки. Спочатку роботу виконують по одному, а потім групами (показати ефективність колективної праці ).

  1. Вміння управляти людьми

Вправа «Шукаю керівника»

Мета. Сформувати та обговорити портрет ідеального керівника

Час. 10 хв.

Люди обирають роботу керуючись різними параметрами: рівень зарплати, статусом компанії та ін. Я знаю одну людину для якої важливим критерієм було те, який керівник буде у нього.

Чому важливо який керівник буде у тебе?

Якщо будете шукати собі керівника, то яким він повинен бути?

Робота у парах. Завдання.

Придумати та підготувати об’яву на тему «Шукаю керівника» Влаштувати вернісаж. (Розвісити об’яви по стінам аудиторії). Кожна пара презентує свою об’яву.

Обговорення.

Які об’яви вам сподобалися?

Пункти в об’явах?

Які висновки можна зробити для себе з цієї вправи?

  1. Взаємодія з іншими людьми. Відео «О важливості команди». (додаток 5)

Робота в команді найважливіша компетенція, яку потрібно розвивати у дітей. Роботодавцю важливий результат. А найкращим він буде коли працює колективний розум, а не окрема людина.

  1. Емоційний інтелект

Сьогодні багато компаній інвестують у розвиток емпатії у своїх співробітників.

Можливість людини розрізняти емоції, розуміти наміри, мотивацію та бажання інших людей та свої особисті, також можливість керувати своїми емоціями та емоціями інших людей з метою вирішення практичних задач. 

Вправа «Дзеркало»

Час. 5 хв.

Об’єднатися у дві групи. Це буди зовнішній та внутрішнє коло. Учасники зовнішнього кола – «дзеркала», внутрішнього – ті, кого зображують. Учасники внутрішнього кола отримують завдання показати свій стан у різних ситуаціях: візит до роботодавця, комплімент, неочікуване питання, відмова, бажання заперечити, згода.

  1. Оцінка та прийняття рішень

У складному світі треба швидко приймати рішення.  Всі знаєте, що Китай зараз наступає на п’яти Америці.  Американці кажуть, що конкуренція зі сторони китайців дійшла до такого рівня, що здається: якщо ми проснулися вранці з дуже цікавою новою ідеєю з приводу нових продуктів, то в обід, коли ми збираємося на зустріч, щоб це обсудити, китайці його вже продукують. Важлива не тільки якість, але і швидкість прийняття рішень.

  1. Клієнтоорієнтованість

«Клієнт завжди прав» - твердження, яке дуже важливе в умовах конкуренції.

Це здатність отримувати дохід за рахунок глибокого розуміння та ефективного задоволення потреб клієнтів. Безпосередньо залежить від розвиненості емоційного інтелекту

  1. Вміння вести перемовини

Відео «Міст» (додаток 6)

Важлива навичка. Може колись це зможе виконати робот, але це в майбутньому.

  1. Когнітивна гнучкість

«Навчання протягом життя» - це один з постулатів нового закону «Про освіту»

 «БЕЗГРАМОТНЫМИ В ХХІ ВЕКЕ БУДУТ НЕ ТЕ, КТО НЕ УМЕЕТ ПИСАТЬ И ЧИТАТЬ, А ТЕ, КТО НЕ УМЕЕТ УЧИТЬСЯ, РАЗУЧИВАТЬСЯ И ПЕРЕУЧИВАТЬСЯ» Элвин Тоффлер (американский писатель, социолог та футуролог, один из авторов концепции «Информационной цивилизации»)

Як ви вважаєте, чи застарівають професії? Чи зникають вони? За якої умови? Чому?

Список застарілих професій

 

Завершення й зворотній зв'язок.


Вправа «Складання синквейна».

Обладнання: кольорові стікери.

Час: 5 хвилин.

 Батьки у парах складають синквейн однієї «Компетенції майбутнього».  

Нагадуємо правила складання синквейна:


1 рядок — іменник;

2 рядок — 2 прикметники;

3 рядок — 3 дієслова;

4 рядок — коротке стверджувальне речення;

5 рядок — синонім першого рядка.


 

Наприклад:


1рядок.  Професіонал.

2 рядок. Креативний, кліентоорієнтований.

3 рядок. Управляє, координує, вирішує.

4рядок. Людина що критично мислить.

5рядок. Віртуоз, знаток і т. д.


 

 По завершенні вправи зачитують синквейн. Та визначають свій настрій на закінчення тренінгу.

Відповідають на запитання: «Чи виправдалися ваші очікування?» Що нового дізнався на тренінгу?»  Чи змінився ваш настрій? Якщо так, прикріпіть стікер в іншу колонку відповідного настрою. 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку