Виховний захід на тему "Щасливе дитинство"

Про матеріал
Метою цього сценарія є сформувати уявлення учнів про цінності та їх роль у житті людини; спрямовувати учнів до ґрунтовних роздумів над проблемами загальнолюдських цінностей; виховувати любов та повагу до своєї родини; допомогти дітям усвідомити роль батьків у їх житті; розвивати почуття родинності у класі; сприяти формуванню навичок цікавих та корисних спільних справ дітей і їх батьків; розвивати творчі та акторські здібності дітей.
Перегляд файлу

Сценарій родинного свято

Тема:  «Щасливе дитинство»

Мета: сформувати уявлення учнів про цінності та їх роль у житті людини; спрямовувати учнів до ґрунтовних роздумів над проблемами загальнолюдських цінностей; виховувати любов та повагу до своєї родини; допомогти дітям усвідомити роль батьків у їх житті; розвивати почуття родинності у класі; сприяти формуванню навичок цікавих та корисних спільних справ дітей і їх батьків; розвивати творчі та акторські здібності дітей.

Форма проведення:

І. Вступна частина

Класний керівник. Доброго дня , шановні батьки, гості. Сьогодні ми зібралися , для того, щоб поспілкуватися в тісному родинному колі. Метою нашого зібрання є знаходження спільних форм роботи в трикутнику – учні – батьки- вчителі, пошук нових результативних форм роботи з батьками. Ми бажаємо працювати з вами в теплій сонячній  атмосфері, і тому звичайно дуже хочемо з вами познайомитися.

1. Привітання. Знайомство.

Пропонується  назвати  своє ім’я та закінчити фразу « Я люблю свою дитину за те що…»

 

 

ІІ. Основна частина

Ділимо учасників на чотири групи: пори року; ( учасники створюють свої кола).

Зараз ви створили одну велику сім’ю. А для того, щоб уникнути сімейних конфліктів , необхідно виробити й прийняти своєрідний «Сімейний статут», який закріплюватиме правила поведінки та права членів родини .( Учасники на приготованих стікерах пишуть правила, які, на їхню думку, допоможуть їм працювати в одній родині , потім по-черзі презентують правила і вивішують на ватмані У зображеному колі. Усі правила, які не будуть прийняті – вивішують ЗА колом )

 

2. Вправа «Ціності»

Бути хорошим – це шляхетно, але ж навчити інших бути хорошим – шляхетніше.

Марк Твен

Ми вже знаємо, які цінності існують та як вони класифікуються. Нагадаємо, що: «Цінність – властивість чого-небудь задовольняти прагнення людини, що таким чином робить цей предмет цінним». Зрозуміло, що цінності – це щось особисте, індивідуальне. Саме зараз ми присвятимо увагу цінностям та визначимо їх пріоритетність.

Далі роздаю кожному учаснику картку з переліком цінностей (Додаток)

 Зазначаю, що в кожній картці є вільний рядок: на випадок, якщо якась важлива для учасника цінність не увійшла до переліку, її можна дописати.

Вчитель просить учасників уважно прочитати усі цінності та вибрати з них дев’ять найважливіших для себе.

Зараз учасники обрали важливі для себе цінності, проте серед них можуть бути більш та менше важливі. Він пропонує визначити пріоритетність обраних цінностей та приклеїти стікери на аркуші паперу у такій послідовності:

Рядок 1 – одна цінність із максимально важливим значенням.

Рядок 2 – дві цінності з дещо меншим, ніж перша, особистим значенням.

Рядок 3 – три цінності з ще меншим значенням.

Рядок 4 – дві менш важливі порівняно з попередніми.

Рядок 5 – одна – найменш важлива із дев’яти обраних.

 

 

 

 

 

 

Запитує в учасників:

  •  Що означають для вас ці дев’ять цінностей?
  •  Чи складно було визначати пріоритетність? Поясніть.
  • Чому саме так ви склали свій діамант?
  •  Чи замислювалися ви раніше над своїми цінностями?
  •  Як ви думаєте, чи такі ж цінності зазначать члени вашої родини?

Поясніть.

Висновок:

Цінності є важливою складовою життя особистості, її поведінки. Вони розкривають сутнісні характеристики людини, є неповторними та унікальними, як і кожна особистість. Не пізнавши своїх цінностей, людина не зможе визначити пріоритети, чітко сформулювати цілі своєї діяльності й усього свого життя. Усвідомлення власних цінностей дозволяє людині по-новому подивитися на себе, оточуючих і реалізувати власний творчий потенціал.

Асоціативний кущ «Світ дитинства»

Мета: розвивати творчість, креативність у батьків; зняти емоційну напруженість; використати гру в родинному вихованні для стабілізації батьківсько – дитячих відносин.

Давайте пригадаємо приємні миті дитинства. Дитинство – це щасливий (сумний, дуже щасливий тощо) час вашого життя. Хай кожен назве слово, яке асоціюється зі словом дитинство.

Конкурс «Народна мудрість» 

Необхідно зібрати прислів’я про схожість батьків і дітей

Яке дерево, такі в нього й квіточки, які батьки такі їхні діточки.

Який кущ, така й калина, яка мати так й дитина.

Який дуб, такий й тин, який батько, такий син.

Не навчив батько, не навчить і дядько.

Умів дитя народити, умій і навчити.

Як мати рідненька, той сорочка біленька.

У дитини болить пальчик, а в матері серце

5. Вправа „Дитина очима батьків” або „Бінго»

Кожному учасникові пропонується аркуш паперу А-4. Необхідно скласти аркуш вертикально навпіл, а потім без ножиць, або будь-яких інших ріжучих предметів тільки руками „вирізати” фігурку „Бінго” – силует дитини. Після цього кожен учасник пише на „Бінго” мрію своєї дитини (на голові), захоплення (на руці), улюблену книгу (казку чи оповідання) (на руці), страву (на нозі) та місце відпочинку (на нозі), розставляючи таким чином, як показано на малюнку.

 

 

 

Мрія

 

 

Захоплення

 

Улюблена книга

 

 

 

   Улюблене місце відпочинку

 

Страва

 

На наступному етапі учасники підходять один до одного і мають знайти і записати у відповідних частинах „Бінго” імена тих дітей, з ким у них співпала одна або кілька позицій.

Обговорення:

  • Чи є учасники, у яких співпали всі позиції?
  • У кого співпало декілька позицій?
  • У кого не співпала жодна позиція?
  • Про що ми можемо сказати аналізуючи цю вправу?

 

ІІІ. Заключна частина

Слово вчителя

Шановні діти, батьки, гості! Час проведення нашого родинного заходу добігає кінця. Я вдячна всім учасникам за підготовку до свята. В першу чергу, дякую вам, шановні батьки. Дякую за те, що знайшли час для своїх дітей, за розуміння необхідності закласти у свідомість наших дітей саме вищі цінності. Як навчає нас українське народне прислів’я: «Що посієте, те й пожнете!» Бажаю всім добра, миру, любові, щастя, здоров’я і всього найкращого. До нових зустрічей!


ДОДАТОК до вправи «Цінності» або «Діамант цінностей»

КАРТКА З ПЕРЕЛІКОМ ЦІННОСТЕЙ

Воля (сила волі)

Наполегливість

Відвертість

Скромність

Здатність розуміти

Самоповага

Довіра

Віра

Краса

Терпіння

Сила

Вірність

Ніжність

Щирість

Життєрадісність

Благополуччя

Надія

Неординарність

Уміння спілкуватися

Винахідливість

Гідність

Мудрість

Друзі

Принциповість

Самодисципліна

Незалежність

Рішучість

Прагнення до знань

Логічність

Практичність

Дипломатичність

Кохання

Розум

Досконалість

Доброта

Совість

Гнучкість

Багатство

Свобода

Визнання

Саморозвиток

Реалізація внутрішніх можливостей (самореалізація)

Відчуття радості й повноти життя

Відповідальність

Здоров’я

Гармонія в сім’ї

Цікава робота

Творчість

 

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
1354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку