повторити й узагальнити знання учнів про види та джерела небезпеки в навчальних приміщеннях, на спортивних майданчиках, на вулиці тощо; формувати життєві компетентності; виховувати пильність, обережність, розсудливість, увагу, виховувати дисциплінованість.
Заняття для учнів 6 класу
ВЧИМОСЯ ДІЯТИ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ
Підготувала: соціальний педагог КЛ № 123
Основне завдання освіти і сім'ї - виховання з раннього дитинства здорового громадянина, який здатний самотужки й свідомо протистояти небезпекам і вести активне суспільне життя, відстоювати основні принципи безпечної реальності, діяльності та відпочинку.
Молодь повинна знати про світ небезпек, який її оточує, мінімізувати можливий ризик, жити в гармонії з собою та з природою, адже недаремно в основі терміну «безпека життєдіяльності» лежить співвідношення «людина - середовище - проживання».
Мета: повторити й узагальнити знання учнів про види та джерела небезпеки в навчальних приміщеннях, на спортивних майданчиках, на вулиці тощо; формувати життєві компетентності; виховувати пильність, обережність, розсудливість, увагу, виховувати дисциплінованість.
ОБЛАДНАННЯ: плакати, ілюстрації, картки, правила пожежної безпеки, слайди
ХІД ЗАХОДУ
І Організаційний момент
Добрий день! Сьогодні ми поговоримо з Вами ,як діяти у надзвичайних ситуаціях.
Слово вчителя
Що таке надзвичайна ситуація? (Надзвичайна ситуація – це подія, порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинених аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншою небезпечною ситуацією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та (або) значних матеріальних збитків.)
Будьте максимально обережними! Спілкуючись в соціальних мережах, уникайте незнайомих людей. Не фотографуйте місцевість та не публікуйте, не репостіть інформацію, яка містить фото з координатами інфраструктури, розташування ЗСУ тощо. Не розповсюджуйте інформацію, яка несе загрозу для України! Не ігноруйте сигналів, які повідомлять про «повітряну тривогу»!!! Після отримання такого сигналу негайно прямуйте в укриття!!!
(Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати. До вибухонебезпечних предметів належать:
*вибухові речовини – хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
* боєприпаси – вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:- бойові частки ракет;- авіаційні бомби;- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);- ручні гранати;- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);
*піротехнічні засоби)
Пам'ятайте! Від ваших правильних дій залежить життя та здоров'я оточуючих.
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою забороняється:
- Вимкніть джерело живлення, закрийте воду і газ.
- Погасіть пічне опалення.
- Візьміть документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку.
- Попередьте про небезпеку сусідів і при необхідності надайте допомогу старим і хворим.
- Якнайшвидше дійдіть до захисної споруди або сховайтеся на місцевості. Дотримуйтесь спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишайте безпечного місця перебування. Слідкуйте за офіційними повідомленнями.
Не рекомендується:
• підходити до вікон, якщо почуєте постріли;
• спостерігати за ходом бойових дій;
• стояти чи перебігати під обстрілом;
• конфліктувати з озброєними людьми;
• носити армійську форму або камуфльований одяг;
• демонструвати зброю або предмети, схожі на неї;
• підбирати покинуті зброю та боєприпаси.
- Переконайтеся в тому, що ви не отримали значних травм.
- Заспокойтеся і уважно озирніться навколо, чи не існує загрози подальших обвалів і вибухів, які не звисає чи з руїн розбите скло, не потрібна комусь ваша допомога.
- Якщо є можливість - спокійно вийдіть з місця події. Якщо ви опинилися в завалі - періодично подавайте звукові сигнали. Пам'ятайте, що при низькій активності людина може протриматися без води п'ять діб.
- Виконуйте всі розпорядження рятувальника.
Сьогодні «Екстрена валіза» (тривожний чемодан) повинна бути в кожній родині. Цивільний тривожний чемоданчик, як правило, являє собою укомплектований рюкзак об'ємом від 30 і більше літрів, що містить необхідний індивідуальний мінімум одягу, предметів гігієни, медикаментів, інструментів, засобів індивідуального захисту та продуктів харчування.
Цивільний тривожний чемоданчик призначений для максимально швидкої евакуації із зони надзвичайної події, будь то землетрус, повінь, пожежа, загострена криміногенна обстановка, епіцентр військових дій і т.д.
Укладайте рюкзак так, щоб можна було швидко і без ускладнень знайти потрібну річ. Добре, якщо рюкзак укомплектований спеціальною накидкою від дощу. Перевагу треба віддавати рюкзаку, який зручно розташовується на спині, не сковує рухів і не розійдеться по швах в перші 30 хвилин.)
Правила поведінки під час комендантської години:
Тест
варіанти відповідей
-Що таке «надзвичайна ситуація»?
-Які ситуації можна назвати надзвичайними? (повінь, пожежа, землетрус, смерч, зсув, вибух побутового газу)
-Як ми повинні поводити себе в таких ситуаціях?
- До кого треба звернутися за допомогою?
Отже, діти, будьте обережні вдома та на вулиці, бережіть своє здоров'я.
Що потрібно робити у надзвичайній ситуації?
Безпека у надзвичайних ситуаціях
https://www.slideshare.net/bersenova/ss-55213002?fbclid=IwAR2_iYZRdOOxsY4MJR5_HhjbV4bgfXOhREqIeQwLDYK2VKAduejwAoP2cB0