Використання методичної розробки заняття з елементами тренінгу «Знайомство» дасть змогу соціальним педагогам, психологам, класним керівникам сприяти психологiчнiй адаптації здобувачів 1 курсу до нових умов навчання, підвищити їх мотивацію до навчання та знайти оптимальні моделі поведінки в учнівському середовищі.
Державний навчальний заклад «Запорізьке вище професійне училище»
Заняття з елементами тренінгу
«Знайомство»
Мета:
Вправа 1. «Давайте познайомимось…»
Мета – відпрацювати навички вміння короткої самопрезентації.
Соціально-виховні завдання:
Хід вправи:
Учасники сідають у коло, що дає можливість відкритого спілкування, відчуття особливої згуртованості, яка полегшує взаєморозуміння та взаємодію.
Кожен учасник повинен представитися. Для цього він називає своє ім’я, походження свого імені (за словником, сімейна історія тощо). Для більш детального розкриття своєї особистості він називає з ким він хотів себе асоціювати.
Наприклад, відносно:
Рефлексія:
Вправа 2. «Відчуй іншого»
Мета – зняття напруги учасників групи через включення їх у групові фізичні дії, відчути тепло ближнього.
Соціально-виховні завдання: розвинути почуття приналежності до групи.
Хід вправи:
Учасники сідають у коло на стільці.
Тренер: «Давайте, візьмемось за руки. Пропоную привітатись один з одним, але заплющивши очі. Зараз, я доторкатимусь до того, хто сидить поруч від мене, він прийме моє привітання і таким же чином доторкнеться до свого сусіда, передаючи привітання йому і так дальше, поки моє привітання не повернеться знов до мене, тільки уже з іншої сторонни»
Вправа 3. « Що нас об’єднує»
Мета – підкреслення значення згуртованості групи.
Соціально-виховні завдання: формувати почуття розкутості, позитивного емоційного відношення до членів учнівської групи.
Хід вправи:
Всі члени стають у коло з м’ячем. Один із учасників кидає м’яч іншому і називає кому та ту психологічну якість, яка об’єднує їх обох. При цьому супроводжує словами: «Я думаю, нас з тобою об’єднує…» і називає певну якість.
Наприклад:
Той хто отримує м’яч відповідає: «Я згоден», а якщо ні – «Я подумаю». Той до кого потрапив м’яч продовжує завдання, передаючи м’яч іншому.
Рефлексія:
Вправа 4. «Десять секунд»
Мета:
Соціально-виховні завдання:
Місце проведення: велике приміщення, вільне від меблів, що забезпечить учасникам безпечне та спонтанне пересування.
Час проведення: 5 - 15 хвилин.
Хід вправи:
Тренер: зараз ви почнете швидке спонтанне пересування по кімнаті. Будьте уважні, тому що час від часу вам прийдеться реагувати на різні завдання і виконати їх за 10 секунд. Кожне із завдань важно виконувати з максимальною точністю.
Наприклад:
Хід вправи:
Рефлексія:
Що сподобалось?
Що примусило засмутитися?
Над чим варто було б попрацювати?
Як почував себе той, хто залишився на одинці?
Назвіть кого ви запам’ятали і за яким завданням?.
Банк методичних розробок Сєргєєвої Олени Анатоліївни