11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Заняття з елементами тренінгу «Знайомство»

Про матеріал

Використання методичної розробки заняття з елементами тренінгу «Знайомство» дасть змогу соціальним педагогам, психологам, класним керівникам сприяти психологiчнiй адаптації здобувачів 1 курсу до нових умов навчання, підвищити їх мотивацію до навчання та знайти оптимальні моделі поведінки в учнівському середовищі.

Перегляд файлу

Державний навчальний заклад «Запорізьке вище професійне училище»

 

Заняття з елементами тренінгу

«Знайомство»

 

Мета:

  •                 сприяння психологiчнiй адаптації здобувачів 1 курсу до умов навчання в училищі;
  •                 підвищення мотивації навчання;
  •                 пошук та знаходження оптимальних моделей поведінки в учнівському середовищі;
  •                 вибір оптимальної стратегії навчання.

 

Вправа 1. «Давайте познайомимось…»

 

Мета – відпрацювати навички вміння короткої самопрезентації.

 

Соціально-виховні завдання:

  •                 визначити особливості самовираження учасників за допомогою асоціативних засобів, досягти відчуття розкутості, відкритості;
  •                 організувати групову роботу з переключенням уваги та емоцій учасників на «тут і тепер».

 

Хід вправи:

Учасники сідають у коло, що дає можливість відкритого спілкування, відчуття особливої згуртованості, яка полегшує взаєморозуміння та взаємодію.

Кожен учасник повинен представитися. Для цього він називає своє ім’я, походження свого імені (за словником, сімейна історія тощо). Для більш детального розкриття своєї особистості він називає з ким він хотів себе асоціювати.

 

Наприклад, відносно:

  •              епітетів (веселий, жартівливий…);
  •              кольору (червоний, жовтий…);
  •              стихій (вогонь, вода, земля, повітря);
  •              пори року (весна, осінь, зима, літо);
  •              тварини ( кіт, собака, тигр, кріль…).

 

Рефлексія:

  •                 що нового дізналися про своїх одногрупників,
  •                 чи з’явилось відчуття розкутості, відкритості?

 

 

 

Вправа 2. «Відчуй іншого»

 

Мета зняття напруги учасників групи через включення їх у групові фізичні дії, відчути тепло ближнього.

 

Соціально-виховні завдання: розвинути почуття приналежності до групи.

 

Хід вправи:

Учасники сідають у коло на стільці.

Тренер: «Давайте, візьмемось за руки. Пропоную привітатись один з одним, але заплющивши очі. Зараз, я доторкатимусь до того, хто сидить поруч від мене, він прийме моє привітання і таким же чином доторкнеться до свого сусіда, передаючи привітання йому і так дальше, поки моє привітання не повернеться знов до мене, тільки уже з іншої сторонни»

 

Вправа 3. « Що нас об’єднує»

 

Мета – підкреслення значення згуртованості групи.

 

Соціально-виховні завдання: формувати почуття розкутості, позитивного емоційного відношення до членів учнівської групи.

 

Хід вправи:

Всі члени стають у коло з м’ячем. Один із учасників кидає м’яч іншому і називає кому та ту психологічну якість, яка об’єднує їх обох. При цьому супроводжує словами: «Я думаю, нас з тобою об’єднує…» і називає певну якість.

Наприклад:

  •              «Я думаю, нас об’єднує така якість як відвертість»,
  •              «Мені здається ми з тобою життєрадісним».

Той хто отримує м’яч відповідає: «Я згоден», а якщо ні – «Я подумаю». Той до кого потрапив м’яч продовжує завдання, передаючи м’яч іншому.

 

Рефлексія:

  •                 Що сподобалось?
  •                 Що викликало ускладнення: ствердження чи відповіді?

 

Вправа 4. «Десять секунд»

 

Мета:

  •                 допомогти учасникам краще пізнати один одного,
  •                 скоротити дистанцію в спілкуванні.

Соціально-виховні завдання:

  •                 інтегрувати учасників групи за рахунок постійного їх залучення до сумісної діяльності,
  •                 сприяти створенню позитивної емоційної єдності групи.

 

Місце проведення: велике приміщення, вільне від меблів, що забезпечить учасникам безпечне та спонтанне пересування.

 

Час проведення: 5 - 15 хвилин.

 

Хід вправи:

Тренер: зараз ви почнете швидке спонтанне пересування по кімнаті. Будьте уважні, тому що час від часу вам прийдеться реагувати на різні завдання і виконати їх за 10 секунд. Кожне із завдань важно виконувати з максимальною точністю.

Наприклад:

  •              розподілитися за кольором волосся.

 

Хід вправи:

  •                 розділіться на тих, у кого є годинник на руці;
  •                 розділіться на тих, у кого нема годинника на руці;
  •                 розділитись за кольором очей;
  •                 розділіться за кольором штанів;
  •                 розділіться за кольором та спідниць;
  •                 розділіться за улюбленим заняттям у вільний час;
  •                 розділіться народженням у певну пору року;
  •                 розділіться за настроєм, який ви зараз відчуваєте.

 

Рефлексія:

Що сподобалось?

Що примусило засмутитися?

Над чим варто було б попрацювати?

Як почував себе той, хто залишився на одинці?

Назвіть кого ви запам’ятали і за яким завданням?.

 

Банк методичних розробок Сєргєєвої Олени Анатоліївни

 

docx
Додано
2 серпня 2019
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку