Збереження енергії – нашобов’язок перед майбутнім.

Про матеріал
Дана розробка може бути використана по закінченні вивчення розділу " Електричні явища " у 8 класі. Матеріал уроку допоможе дітям усвідомити,що зереження енерії - обовязок кожного громадянина і навчить їх як зберігати енергію на конкретних прикладах.
Перегляд файлу

Урок фізики у 8 класі.

Тема: Збереження енергії – наш обов’язок перед майбутнім. ( слайд 1).

Мета: Привернути увагу учнів до проблеми енергозбереження як однієї з глобальних проблем сучасного суспільства. Мотивувати учнів на розуміння необхідності економії енергії та природних ресурсів.

 Розвивати життєві компетентності учнів; комунікативні навички під час роботи у групах; уміння доводити  свої переконання, вислуховувати думку інших членів групи, розвивати пізнавальний інтерес, та логічне мислення учнів.

Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Очікувані результати:

- закріпити знання з використання видів енергіі;

- ознайомитися з різними видами альтернативної енергії у світі;

- використовувати знання про нові екологічно чисті джерела енергії, енергозбереження у побуті;

-  визначити функції енергії.

- Обладнання: картки для групової роботи, індивідуальні повідомлення учнів, презентація.

Тип уроку: комбінований

                                         Хід заняття

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

Споживання енергії людством безупинно зростає. Існує величезна різниця  між кількістю споживання енергії людиною кам’яного віку і сучасною людиною. Печерна людина використовувала лише 1% тієї кількості енергії, яку використовує сучасний житель Землі.

 Кількість енергії в природі постійна. Вона стала більш доступною, але її не стало більше, ніж раніше.

 Так от, ще 40 років тому людство споживало тільки половину тієї енергії, яку споживає сьогодні!

Без енергії неможливо розвивати техніку, тому у нашій країні багато уваги приділяється розвитку енергетичних ресурсів. У 1999 р. вийшов наказ Міністерства економіки України № 305/73 від 21.08.99 р. «Економічне і раціональне використання енергетичних ресурсів».

    Навіщо зберігати енергію?

(Відповідь учнів)

 В 1992 році у Бразилії, у Ріо-де-Жанейро відбулася конференція ООН по питанню навколишнього середовища та розвитку. На ній були присутні представники 172 країн світу. На конференції була прийнята «Програма стійкого розвитку». Основна ідея цієї програми - прийняти термінові заходи по запобіганню всесвітній екологічній катастрофі. Тобто кожен з нас повинен усвідомити свою відповідальність за майбутнє планети. (слайд 2).

    Найголовнішу роль в запобіганні екологічній катастрофі грає енергозбереження. Проблема розумного використання енергії є однією з найбільш гострих проблем людства. Сучасна економіка заснована на використанні енергетичних ресурсів, запаси яких вичерпуються і не відновлюються. Але це не головне. Сучасні методи виробництва енергії наносять невиправний збиток природі та людині. Медики вважають, що здоров’я людей на 20% залежить від стану навколишнього середовища.

    Забруднення атмосфери при використанні невідновлювальних джерел енергії веде до глобального потепління, танення льодовиків й підвищення рівня світового океану. Ми не знаємо, коли саме відіб’ються на нас ці зміни, але комісія ООН по клімату стверджує, що глобальне потепління вже почалося. Необхідно вже зараз щось робити для запобігання екологічній катастрофі. (Слайд 3).

ІІІ. Повідомлення теми та мети  уроку.

- То ж сьогодні на уроці ми будемо навчатись економному використанню енергії, дізнаємось більше про альтернативні джерела енергії і спробуємо стати заощадливими господарями.(Слайд 4).

ІV. Презентація нового матеріалу (подається новий матеріал, створення умов для самостійного пошуку інформації).

 

Гра по групах «Хто більше знайде слів у слові „Енергозбереження (ресурсів)”?».

- Наприклад: (енергія, збереження, зберігання, гора, хрін, роса, сон.)

Рівень розвитку  суспільства, здатність створювати кращі умови для життя визначається рівнем виробництва і споживання енергії, у першу чергу електричної. Електрична енергія має дві переваги: її можна передавати на великі відстані з порівняно невеликими втратами; вона легко перетворюється на інші види енергії.

Де ж народжується електрика? 

Які види електростанцій ви знаєте? (Слайд 5).

         Україна виробляє електроенергію на наступних електростанціях:

ТЕС (теплові) – 50 % електроенергії (Запорізька, Буштінськая і інші);

АЕС (атомні) – 42 % електроенергії (Запорізька, Південно – Українська, Хмельницька, Ровненськая);

ГЕС (гідравлічні) – 8 % електроенергії (Кременчужська, Каховськая, Днепрогес).
       Але нам недостатньо цієї електроенергії. Потреби у ній збільшуються з кожним роком. Але запаси традиційного природнього палива (нафти, вугіля, природного газу) обмежені . Не нескінченні й запаси ядерного палива.

– Сонце, вода і вітер – це джерела нової екологічно чистої енергії. Щоб отримати електроенергію, люди навчилися використовувати силу вітру, енергію падаючої води, сонця, геотермічну енергію (внутрішнє тепло Землі), біологічне паливо. (слайд 6).

Повідомлення учнів, приготовані заздалегідь. (Енергія Сонця. Вітроенергетика. Біоенергетика.)

 

       Отже, використання нетрадиційних відновлюваних екологічно чистих джерел енергії – один із шляхів вирішення проблеми браку енергії.

Робота в групах.

Практичні завдання групам.

Завдання 1 групі. На столі по два листа: пінопласт та залізо.

Увага питання:

1)  на дотик рукою визначити, приблизно, яка температура даних листів?

(температура повітря кімнати)

     2) чому  нам здається, що металевий лист холодніший?

          (процес теплопровідності, тепло передається від гарячого тіла до холодного)

     3) у якого листа теплопровідність більша? (метал)

     4) для утеплення своїх осель будемо використовувати який матеріал?(пінопласт, у якого низька теплопровідність)

Завдання 2 групі. Якщо для   освітлення класу  використовувати  з 24 лампочки по 60 Вт.

Увага запитання:

 1) скільки Вт споживається за 1 годину?

                (60*24=1440 Вт або 1,44 кВт)

 2)скільки  коштує освітлення кімнати за 1 годину?  При умові, що 1кВт коштує 1грн 68 копійок.

                                  (1.44*1,68=2,42 тобто 2грн 42копійки)

3)якщо замінити лампочки розжарення на світлодіодні, що мать потужність при такому самому освітленні, 8 Вт. Скільки Вт тоді буде споживатися за 1 годину? (8*24=192 Вт або 0,192 кВт)

4)скільки  коштує освітлення кабінету за 1 годину?

   При умові, що 1кВт коштує 1грн 68 копійок.

(0,192*1,68=0,32 тобто 32 копійки)

5) скільки ми зекономимо коштів, при заміні лампочок розжарення на світлодіодні?

   (2,42-0,32=2,1 тобто 2 грн 10 копійок)

Ця сума нам здається незначною у порівнянні з ціною світлодіодних лампочок, але ж зауважте, що економити ми будемо кожну годину по 2 грн 10 копійок і яка сума економії буде взимку!

Завдання 3 групі: В нашій щколі  замінили дерев’яні вікна на пластикові. Увага питання:

  1. Скло має достатньо високу теплопровідність, метал також, чому металопластиковий пакет є енергозберігаючим?

(сухе повітря між склом має низьку теплопровідність, пакети є герметичними).

 

Висновок.

Отже, економія енергії – це ще один шлях до вирішення проблеми енергетичної кризи.

Гра «Розшифруй слово».

 Завдання – правильно скласти слова, що стосуються нашої теми, час обмежено.  (Слова даються з переставленими буквами.)

(Слайд 7)

Гіяенер - енергія

Родипра – природа.

Тарикелек  - електрика   

Еплот   -   тепло   

Словіт  -  світло                                                                                                                         

Отже, що ми можемо зробити для збереження енергії?

Корисні поради. (Слайд 8).

1. Виключайте всі електричні прилади, які не використовуються, оскільки навіть у режимі очікування вони споживають енергію. Це допоможе вам зберегти приблизно 80 гривень на рік. Не залишайте заряджатися мобільні телефони та ноутбуки всю ніч.

 2. Протирайте електричні лампи від пилу. Витерта лампа світить на 10-15% яскравіше, ніж запилена.

3. Закривайте штори наприкінці дня, аби тепло не залишало приміщення.

4. Використовуйте сонячне світла – це один  із найсуттєвіших резервів економії електроенергії. Ввечері працюйте з настільною лампою, вимкніть кімнатне    освітлення.   

 5. Тримайте вікна чистими. Запилене скло може поглинати до 30% світла.

6. Якщо ви будете кип’ятити лише необхідну вам кількість води, ви зможете заощадити. Але не забувайте про те, що накип у чайнику проводить тепло майже в тридцять разів гірше, ніж метал, тому істотно збільшує кількість енергії, що потрібна для кип’ятіння води.

7. Встановіть тепловий екран з алюмінієвої фольги за радіаторами.

Фольга відбиває тепло і спрямовує назад у кімнату, економія тепла до 4%.

8.  Утепліть вхідні двері. 15% тепла втрачається через нещільні двері. Замініть вікна, 35% тепла втрачається через вікна.

9. Замініть звичайні лампи на енергозберігаючі. Енергозберігаючі лампи служать від 5 до 50 разів довше, оплата за світло в 10 разів менше.

10. Відремонтуйте кран, що протікає.  Кран, що протікає, призводить до втрат 7000 літрів води на рік (за умови, що вона крапає повільно). Якщо ж вода біжить тоненькою цівкою, то її втрати становитимуть до  30 000 літрів, на рік.

Вода не сама приходить в наші багатоповерхові будинки. Потужні насоси, які приводяться в рух електричними моторами, піднімають воду на потрібну висоту. Тому економія води допомагає економити електроенергію.

Якщо ми будемо економно використовувати тепло і енергію, значить будемо економити працю мільйонів людей.

 

ІV.  Підсумки уроку. Рефлексія.

Отже, підведемо підсумки. Слайд 9)

Продовж речення:

Я знав … .

Я дізнався на уроці … .

Тепер я буду робити так … .

 Ми з Вами з’ясували, який вплив на навколишнє середовище має  використання різних джерел енергії, розглянули деякі шляхи її економії.

Пам’ятайте,  найкраща енергія — це заощаджена енергія. Без дбайливого відношення до енергії неможливо існувати у нашому суспільстві та досягти високого економічного розвитку. Слайд 10).

V. Домашнє завдання.

Творче завдання: скласти розповідь. як ваша родина заощаджує енергію.

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 січня 2023
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку