«Життя людини з часткою само-. (Самооцінка, самохарактеристика, самовизначення, самоконтроль людини)»

Про матеріал
Година спілкування класного керівника в 11 класі на тему: «Життя людини з часткою само-. (Самооцінка, самохарактеристика, самовизначення, самоконтроль людини)»
Перегляд файлу

 

 

Трисвятськослобідська ЗОШ ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування класного керівника в 11 класі на тему:

 «Життя людини з часткою само-. (Самооцінка, самохарактеристика, самовизначення, самоконтроль людини)»

 

 

 

 

Класний керівник 11 класу: Трейтяк О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування у 11 класі

Тема. Життя людини з часткою само-. (Самооцінка, самохарактеристика, самовизначення, самоконтроль людини)

Мета. Визначити основні поняття «самооцінка», «самохарактеристика», «самовизначення», «самоконтроль»; навчити учнів правильно оцінювати свої вчинки, дії, аналізувати думки, почуття; допомогти з удосконаленням позитивних рис характеру для успішного формування розвиненої творчої особистості.

Обладнання. Анкети для тестування, тлумачний словник.

Хід роботи.

І. Організаційний момент.

Вступне слово вчителя.

                                          Життя людини має смисл до того часу, поки вона    

                                          вносить смисл в життя інших людей за допомогою

                                          любові, дружби, співчуття і протесту проти

                                          несправедливості.

                                                                               С. Бовуар

Жодна людина не може жити усамітнено. І хоча іноді ми втомлюємося від швидкого ритму нашого життя, але жити на самоті довго теж не в змозі. А під час спілкування з іншими людьми, у взаємовідносинах з ними ми не тільки оцінюємо їх, але даємо оцінку й собі.    

ІІ. Визначення мети  спілкування.

«Само-»  - перша частина складних слів, що означає: 1) дія, про яку йде мова у другій частині слова, спрямована на суб’єкт цієї дії; 2) дія, що відбувається без сторонньої допомоги.

ІІІ. Актуалізація  знань.

 

1. Дайте відповіді на питання. Укладіть словничок основних понять.

- Що можна вважати самовизначенням?

Самовизначатися – знаходити своє місце в житті.

- Що таке характеристика?

Характеристика – опис істотних особливостей, ознак кого-небудь або чого-небудь.

- Що таке оцінка?

Оцінка – обмірковування чогось для визначення його якостей, особливостей, значення тощо.

- Що таке контроль?

Контроль – перевірка діяльності когось, чогось, нагляд за кимось, чимось.

У стосунках з іншими людьми ми швидше і точніше оцінюємо вчинки, поведінку, сказане і зроблене іншими, ніж свої власні. Самі обираємо, з ким спілкуватися, а з ким – ні, обираємо свій ідеал, кумира. І нерідко складається так, що простіше змінити ідеал, кумира, аніж змінювати самооцінку. Отже, самооцінка значною мірою є результатом вибору.

Думаю, вам добре відоме прислів’я «У чужому оці порошинку видно, а у своєму пенька не бачить» (« В чужом глазу соринку видит, а в своем бревна не замечает»).

Коли в тебе немає почуття поваги до себе, любові до себе, ти потрапляєш у полон сприйняття тебе іншими людьми, і тебе можуть легко «підставити», «подавити».

Якщо хочеш щось змінити, керувати ситуацією – дій! Тільки ти сам є суддею у будь-якій ситуації, а самоконтроль – твій головний помічник у цьому.

2. Ситуативна вправа з м’ячем.

Дайте відповідь на питання «Що, на вашу думку, допоможе підвищити самооцінку людини?» (відповідь учні дають, передаючи м’яч один одному).

Орієнтовні відповіді учнів: 1) Турбота близьких людей, підтримка.

2) Віра в себе, свої сили.

3) Повага до себе, самоконтроль.

4) Підвищення рівня знань тощо.

3. Виконання анкети на самооцінку.

 Питання анкети  Так Інколи    Ні

1 Мої товариші кепкують з мене 3 2 1

2 Я щаслива людина 1 2 3

3 Мені важко знайомитися 3 2 1

4 Я завжди засмучений (а) 3 2 1

5 Я розумний (а) 1 2 3

6 Я сором’язливий (а) 3 2 1

7 Я нервую, коли мене викликають до дошки 3 2 1

8 Моя зовнішність дратує мене 3 2 1

9 Коли я виросту, я буду впливовою людиною 1 2 3

10 Я хвилююсь, коли має бути контрольна робота 3 2 1

11 Я – непопулярний (а) 3 2 1

12 У школі я добре поводжуся 1 2 3

13 Коли щось не виходить, то це не моя провина 3 2 1

14 Я завдаю прикрість моїм рідним 3 2 1

15 Я – сильний (а) 1 2 3

16 Відчуваю, що я гідна людина, в усякому разі не гірший (а) за інших 1 2              3

17 Я завжди відчуваю себе невдахою 3 2 1

18 Мені здається, що в мене багато позитивних рис 1 2 3

19 Я можу дещо робити не гірше за інших 1 2 3

20 Вважаю, що мені немає чим пишатися 3 2 1

21 Я добре до себе ставлюся 1 2 3

22 Загалом я задоволений (а) собою 1 2 3

23 Я хотів (ла) би більше поважати себе 3 2 1

24 Інколи я виразно відчуваю, що з мене немає нікому ніякої користі 3 2              1

25 Інколи я думаю, що не маю ніяких позитивних рис 3 2 1

 

Ключ до анкети: сума балів від  26 до 50 вказує на достатній рівень самооцінки. Ти рідко страждаєш від комплексу меншовартості, інколи пристосовуєшся до думок інших.

Сума балів від  51 до 75 вказує на недостатній рівень самооцінки. Ти хворобливо сприймаєш критичні зауваження на свою адресу і часто страждаєш від комплексу меншовартості.

 

Відомий психотерапевт Вірджінія Сатир у своїй книзі «Как строить себя и свою семью» так говорить про зростання рівня самооцінки: «На щастя, для всіх нас існують способи підвищення самооцінки у будь-якому віці, оскільки самооцінка виникає внаслідок навчання. Формування самооцінки відбувається постійно, протягом усього людського життя. Тому, доки людина живе, займатися цим ніколи не пізно… Завжди є надія, що ваше життя може змінитися, тому що в кожний його момент ви  дізнаєтеся  про щось нове. Сутність людського життя в тому, що людина перебуває в постійному русі, вона розвивається і змінюється протягом усього життя. Чим старшими ми  стаємо, тим більше часу займає процес розвитку. Однак знати, що всі люди змінюються, - це перший крок».

Додам, що ще один крок до підвищення рівня самооцінки – це підвищення  людиною самоповаги.

-Як ви думаєте, які поради можна дати, щоб підвищити  самоповагу?

 

4. Складання учнями пам’ятки-поради з підвищення самоповаги.

1) Пам’ятай про свої добрі (позитивні) якості, замість того, щоб запам’ятовувати погані.

2) У всьому, що ти робиш, намагайся віднайти позитивне.

3) Пробачай собі помилки. Ти можеш ставитися до них суворо, але все ж ти їх припускаєшся.

4) Шукай і приймай допомогу, підтримку й пораду, коли в цьому є потреба.

5) Відмовся від переконання, що ти – «безнадійний випадок», «невдаха», якого «ніхто не любить». Коли ж ти так думаєш, то це може справді статися, оскільки ти сам переконуєш у цьому оточуючих.

6) Умій сказати «ні».

7) Пам’ятай, що ти – недосконалий – і це цілком нормально. Ти – людина, яка може помилятися і виправляти свої помилки.

8) Живи реальним – і ти матимеш задоволення від життя!

ІV. Підсумок бесіди.

Іноді ми настільки любимо себе, що не помічаємо нічого навколо нас. Також не помічаємо власних помилок, вважаємо, що все робимо правильно, ніколи не помиляємося. Так, кожна людина – індивідуальність, але ж не бездоганна, їй  властиво помилятися. Китайські мудреці говорили: «Не помиляється той, хто нічого не робить. Не падає той, хто не йде».

Проблема полягає не в тому, щоб не припускатися помилок, а в правильній їх оцінці, коли помилки аналізуються – це дозволяє рухатися вперед. Людина -  така багатогранна особистість, тому її робота над своїм вдосконаленням  ніколи не скінчиться… Тому все своє життя людина може самовиражатися. Зараз ви стоїте перед вибором подальшого шляху. Якщо щось не вдається, не засмучуйтесь, не опускайте руки, не звинувачуйте сторонніх. Краще спитайте себе: «А що я сам зробив(ла), щоб змінити ситуацію на краще?»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 травня 2019
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку