ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)
дата народження
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень
рік навчання
клас навчання
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Рівень засвоєння навчальних предметів відповідно до вимог програми та критеріїв оцінювання знань визначити дуже важко через те, що хлопець на уроках мовчазний, на контакт з учителем не завжди йде. На низькому рівні сформовано пізнавальний інтерес; він не проявляє інтересу до результатів своєї праці. Учень під час читання називає букви з помилками (плутає шиплячі приголосні), повторно називає їх з допомогою вчителя. Швидкість читання низька, читання складове, цілі слова. Розуміє та виконує словесні інструкції. Не виявляє бажання висловити свою думку самостійно. Під час слухання учень здатний концентрувати свою увагу, але не проявляє емоцій щодо змісту твору. Учень не повторює найпростіші оцінні судження. Списаний текст читається , але під час списування з друкованого робить помилки. Літери пропорційні. Вміє читати звичайні дроби. Розв’язує вправи, що передбачають найпростіші математичні дії (додавання, віднімання, множення та ділення) з звичайними дробами. Скорочує маематичні дроби тільки з допомогою вчителя. Відсутні навички самостійного виконання математичних дій. На уроках « Пізнаємо природу» та « Географії» не може послідовно, логічно, самостійно відтворювати навчальний матеріал. Самостійно не спостерігає, не виконує завдання у зошиті. Прагнення самовдосконалення відсутнє зовсім, виявляється у байдужому ставленні до власних помилок та очікуванні прихильного ставлення до себе з боку оточуючих.
|
інтелектуальні труднощі Виражені труднощі у сприйманні навколишнього середовища: досліджує предмети за допомогою вчителя , не виявляє зацікавленості і не ставить запитань дорослим. Не завжди виокремлює головне і тому часто опиняється дезорієнтованим в новій для себе ситуації. Не може зосередитись на поясненні вчителя та на своїй діяльності, відволікається і тому часто помиляється в процесі виконання знайомої, вивченої діяльності. Увага мимовільна короткочасна. Пам'ять слабка. Повільний темп запам’ятовування. Точність і міцність запам’ятовування як наочного, так і вербального матеріалу доволі низька. Дитина його відтворює з великою кількістю помилок. Складно використовує вже засвоєні знання у нових умовах. Не сумнівається у правильності своїх припущень, не помічає власних помилок. Мовлення вирізняється збідненістю як пасивного, так і активного словника. Присутні проблеми звуковимови. Відчуває проблеми під час бесіди. Має стійкі, виражені труднощі в опануванні програмового матеріалу з предметів з математичної та мовно-літературної галузі. Емоції поверхові, нестійкі, схильні до швидких, часто різких змін. Дитині властиві безініціативність, відсутність мотивації як у навчальній, так і в ігровій та трудовій діяльності. функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі Значні труднощі під час усного мовлення, що проявляються у нерозбірливості та монотонності мовлення загалом та призводять до дефіциту у спілкуванні. Труднощі в розумінні усних висловлювань (особливо складних розгорнутих речень) та у формуванні власних. Стан мовлення характеризується системним порушенням всіх компонентів мовлення: порушена звуковимова шиплячих та свистячих звуків. Має труднощі в обмеженні мовленнєвої функцій щодо сприйняття та відтворення звуко-складової структури слова; розбірливості мовлення; розрізнення звуків мовлення на слух; використання словникового запасу і граматики; перебігу читання, письма, комунікації. Словниковий запас обмежений. фізичні труднощі Рівень біологічного віку не відповідає календарному. Незначні труднощі під час бігу, стрибків, виконання простих гімнастичних вправ навчальні труднощі Має стійкі, виражені труднощі в оволодінні програмовим матеріалом, не проявляє самостійного інтересу до процесів та явищ, що відбуваються у природі та соціумі, важко засвоює математичні знання, має труднощі зі встановленням причинно-наслідкових зв’язків, має труднощі в орієнтуванні в підручнику, застосовує знання, вміння й навички в аналогічних та, зі значною допомогою педагога – в частково змінених умовах, до самостійної діяльності здатна в обмеженому обсязі. Має утруднення розповідати за картинками, навіть за допомогою вчителя. Працює за алгоритмом. |
працювати над:
розвивати:
формувати:
вчити:
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
+ третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
|
|
доступність |
Так |
|
освітлення |
Так |
|
рівень шуму |
Ні |
Учень реагує на гучні звуки, це може його відволікати. |
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Так |
|
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
використання візуального розкладу |
Ні |
|
збільшення часу на виконання завдань |
Так |
За потребою |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
Навідні запитання, демонстрація зразка, додаткова концентрація. |
руховий режим |
Так |
Руханки, фізкультхвилинки. |
використання заохочень |
Так |
Словесні заохочення |
використання засобів для концентрації уваги |
Так |
Зміна видів діяльності |
інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
картки-підказки, картки-інструкції |
Так |
|
Засоби альтернативної комунікації |
Так |
|
інше |
|
|
Модифікація: |
|
|
скорочення змісту навчального предмета |
Так |
|
зниження вимог для виконання завдань |
Так |
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях:
+ так
ні
5) потреба в консультації з:
+ фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями __________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
+ так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Українська мова |
Модифікація |
|
Українська література |
Модифікація |
|
Математика |
Модифікація |
|
Технології |
Адаптація |
|
Музичне мистецтво |
Адаптація |
|
Образотворче мистецтво |
Адаптація |
|
Фізична культура |
Адаптація |
|
Інформатика |
Адаптація |
|
Пізнаємо природу |
Адаптація |
|
Географія |
Адаптація |
|
Зарубіжна література |
Модифікація |
|
Іноземна мова (англійська) |
Модифікація |
|
Здоров”я, безпека та добробут. |
Адаптація |
|
Вчимося жити разом |
Адаптація |
|
Вступ до історії України та громадянської освіти |
Адаптація |
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Навчання:
+ за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ______________________________________________
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
+ так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: ___________________________________________________
інші законні представники____________________________________
уповноважена батьками особа ________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
+ підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
+ так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
____________________________________________________________
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка: __________________________________________
+ ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
+ адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
+ використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що) ________________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
+ так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Оволодіння новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку.
|
Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. |
На кінець навчального року учень демонструє низький рівень інтелектуального розвитку. Інтерес до освітнього процесу учня низький. Спостерігається недостатня пізнавальна активність, швидка втомлюваність, що призводить до зниження працездатності, що негативно впливає на засвоєння знань. Має низький рівень знань відповідно до програмних вимог. Відтворює частину навчального матеріалу, але допускає окремі неточності. Виконує дії та завдання в аналогічних умовах. |
Розвиток сенсорної, моторної |
Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики. Розвивати координацію, орієнтування в просторі (поняття «праворуч», «ліворуч», «вгору», «вниз») |
Підвищення рівня розвитку дрібної та загальної моторики; розвитку координації, та орієнтування в просторі. |
Почав краще орієнтуватися в просторі. Розвивається дрібна та загальна моторика. |
Розвиток мовленнєвої сфери |
Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури. Правильно вимовляти всі звуки рідної мови, звукосполучення відповідно до орфоепічних норм, наголосів. Розвивати зв’язне мовлення, формувати складову будову слова. Розвивати темпо-ритмічний бік мовлення. Розвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати запас слів у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Розвивати фонематичний слух та сприйняття. Формувати навички розрізнення немовних і мовних звуків. Розвиток слухової уваги та пам’яті. Уміти орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. Засвоїти навички зорового чи слухозорового сприйняття зверненої мови. |
Підвищення усіх якісних показників мовлення. Розширення словникового запасу. Сформувати навичку переказу тексту (за допомогою дорослого) Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності. |
В учня з,явилися в мові нові слова, покращилася вимова деяких літер та цифр. Темп мовлення уповільнений. Темп читання повільний (спосіб читання слова-склади). Має труднощі в розумінні прочитаного, не може переказати прочитане. За допомогою простих слів «Так» «Ні» «Ось» «Там» «Тут» може пояснити та відповісти вчителю або учням. Не достатньо сформована техніка письма, з помилками пише під диктовку. |
Розвиток фізичних здібностей |
Формування здорового способу життя та подальша соціалізація. Розвивиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкісті, працездатності. |
Підвищення рівня зазначених фізичних показників та навичок. |
На кінець навчального року в учня покращилися фізичні здібпості. Працює разом з іншими учнями, може виконувати деякі вправи та частково тримає рівновагу, спостерігається точність в рухах. |
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження. Підвищувати впевненість в собі, формувати позитивну самооцінку. Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини.
|
Підвищення рівня зазначених емоційно – вольових показників |
В учня спостерігається не знаний розвиток вольових зусиль над собою. Підвищився рівень соціальної взаємодії з однолідками та дорослими.Ініціативу при виконанні завдань не виявляє. |
Розвиток соціальної сфери |
Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації. Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей. Продовжувати розвивати комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками. Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях
|
Підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими. Зменшення труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми.
|
Спостерігається зменшення труднощів в конунікації з оточуючими. Розвиваються комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками. Досягнуто порозуміння з асистентом вчителя, може попросити допомоги та пояснити асистенту та вчителю свою проблему або бажання. |
Подолання навчальних труднощів |
Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового. Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок. Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації. |
Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учениці |
Спостерігається розширення та загальне розуміння життєвих уявлень. Може самостійно знаходити потрібну сторінку та самостійно готує книгу та зошит для уроку. Розрізняє зошит в клітинку та в лінію, може самостійно знайти потрібну вправу на сторінках підручника. Розрізняє всі кольори. Частково покращилася граматика та навички письма. На уроках частково концентрується на роботі, якщо подобається робота, може працювати повністю зосереджено та не відволікатися на посторонні справи. |
Інші |
|
|
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
____________________________________________________________ (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ______________________ дата __________________________
1