Звіт з виховної роботи

Про матеріал
Звіт з виховної роботи буде корисний класним керівникам, педагогам-організаторам, заступникам з виховної роботи.
Перегляд файлу

Звіт з виховної роботи за 2019-2020 навчальний рік

по _____________________________ЗПЗСО

               Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

     Виклики сучасного суспільства ставлять перед системою освіти завдання виховати громадянина-патріота нової формації (ініціативну особистість продуктивно-діяльнісного типу, яка бачить перспективи своєї держави, готова відстоювати її інтереси). Основним документом щодо національно- патріотичного виховання підростаючого покоління є Стратегія національно- патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена Указом Президента України .

            Наш навчальний заклад став для учнів осередком становлення громадянина - патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

    Основним напрямком з виховної роботи стало національно-патріотичне виховання молоді,  превентивне та сімейне виховання, а у практику виховної роботи були введені нові  нормативні документи, спрямовані на захист прав дітей шкільного віку, на безпеку їх життєдіяльності та вшанування традицій боротьби за соборність і незалежність України,  а саме:  Указ Презедента України  Про  Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні  на період  до 2025 року .

       Поряд з цим заклад продовжив  реалізацію законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», упровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти,  «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті», «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років»; указами Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна-2020», від 13.10.2015 № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки» . Основними документами, якими керувався заклад  у  виховній роботі були: Національна програма «Діти України», Національна доктрина розвитку освіти, Концепція громадянського виховання, Комплексна програма профілактики і запобігання поширення алкоголізму, наркоманії, токсикоманії та СНІДу серед школярів, Національна програма патріотичного виховання, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства, Програма роботи з обдарованою молоддю, Програма профілактики ВІЛ–інфекції/СНІДу в області, Програма правової освіти населення області, Національна програма оздоровлення дітей, програма «Обдарована молодь», обласна програма розвитку і функціонування української мови, Закони України «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», комплексна програма «Фізичне виховання – здоров’я нації».

    Протягом вересня 2019 року серед учнів 1-9 класів було проведено щорічний моніторинг по визначенню рівня ціннісних ставлень учнів за усіма напрямками виховання. Враховуючи результати опитування, завданням виховного процесу школи на 2019-2020 н. р. стало виховання в учнів ціннісного ставлення до суспільства і держави. Реалізовували завдання через проведення у закладі виховних заходів, акцій, свят, зустрічей з ветеранами, учасниками АТО . Активізували роботу шкільного прес-центру, шкільного  волонтерського загону «Турбота», продовжили співпрацю з громадськими організаціями, пропагували дану тематику через проведення шкільних благодійних акцій, КТС, створення та реалізацію спільних проектів

     Результати моніторингу показали, що слід приділити більшої уваги вихованню в учнів ціннісного ставлення до праці, оскільки  лише 67% дітей мають високий рівень сформованості ціннісного ставлення з даного напрямку. Реалізовували таке завдання через активне залучення до співпраці батьків, проведення спільних трудових десантів,  заходів, конкурсів та змагань під час реалізації шкільних виховних проектів.

       Основними принципами виховання стали: демократизація виховання; гуманізація виховання, напрямок на здоров’я збереження, активність, самодіяльність і творча ініціатива; єдність навчання і виховання; диференціація родинного і суспільного виховання; особистісно-орієнтований підхід у вихованні; єдність національного-патріотичного і загальнолюдського виховання.

      Виходячи із можливостей закладу виховний процес був спрямований на виконання наступних завдань:

- формування національно-патріотичної свідомості школярів, їх здатності аналізувати ситуацію у державі, розуміти своє значення та роль у сьогоденні та майбутньому;

- формування здоров’язберігаючих компетенцій усіх учасників навчально-виховного процесу, реалізація здоров’язберігаючих проектів у школі І-ІІІ ступенів;
- формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод
людини і громадянина, Конституції, державних символів, правової 
свідомості;
- створення сприятливих умов для співробітництва вчителів, учнів та їх 
батьків, як необхідної умови запобігання відхилень у поведінці учнів;
- створення умов для розвитку інноваційної особистості та творчої 
самореалізації кожного учня;
- формування здатності учнів до самореалізації у подальшому житті.
        У закладі  був розроблений план виховної роботи з класними колективами, план правового та превентивного виховання, плани роботи гуртків та об’єднань за інтересами, план роботи  соціально-психологічної служби школи, розроблені проекти «Обдарована дитина», «Я – патріот», «Виховання заради майбутнього», «Школа – сім’я – громадськість» та інші, які дають змогу реалізувати програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», проект «Українець – це назавжди»,  виконати вимоги упровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та розкрити потенціал учнів, зацікавити дітей різними формами та напрямками діяльності, згуртувати класні колективи, активізувати  роботу учнівського самоврядування. 

 Учні школи взяли участь в усіх видах конкурсів,  змагань, квестів згідно річного плану роботи закладу  

         Для реалізації виховних завдань був розроблений план виховної роботи освітнього закладу та окремі плани педагога-організатора, класних керівників, а також розроблено заходи, які охоплюють всі напрями виховання: патріотичне, правове, превентивне, трудове, екологічне.

         З метою системного підходу до організації виховного процесу та його вдосконалення у навчальному році було розроблено та запроваджено єдину форму планів виховної роботи класних керівників та класоводів.

         У І семестрі 2019 – 2020 навчального року  були проведені наступні виховні заходи:

- В рамках місячника «Увага! Діти на дорозі!»  конкурс дитячих  малюнків    «Я – пішохід»,  «Дорожні знаки  –надійні помічники»; виступ агітбригади «Світлофор»

- Підготовка та проведення заходів до Дня фізкультури і спорту (змагання з вело туризму, вереснева спартакіада)

- Заходи до Дня миру: акція «Голуб миру», організація ігрових перерв

- Підготовка та проведення Дня самоврядування, святкового концерту до Дня вчителя

- День захисту тварин. Конкурс презентацій «Мій улюбленець» Конкурс малюнків і віршів вихованців ГПД про тварин

- До Всеукраїнського дня бібліотек акція «Подаруй книгу бібліотеці»

-  До Всесвітнього Дня толерантності: конкурс колажів «Наш клас – територія толерантності», інформаційні п’ятихвилинки «Толерантність – це...», «Паркан відвертості»

- Акція «16 днів без насильства»: претести з питання попередження розповсюдження СНІДу та ВІЛ: «Міфи і факти»; інформаційні хвилинки «Мої права та обов’язки»

- Новорічна майстерня:  конкурс на кращу ялинкову прикрасу; конкурс на краще оформлення класу до Нового року

- Театралізоване дійство для учнів «Новорічні вечорниці»

Протягом ІІ семестру також було проведено ряд виховних заходів :

  •  «Чудеса України»  (1-5 класи)
  • Конкурс малюнків та плакатів серед учнів 5-11 класів «Схід і Захід – разом»
  • Урочиста лінійка до Дня Соборності України
  • Виховні заходи «Єднання заради Незалежності» (1-11 класи)
  • Лінійка-реквієм «День памяті жертв Голокосту»
  • Лінійка-реквієм до Дня памяті героїв Крут
  • Акція «Допоможемо зимуючим птахам»
  • Виховні заходи до Дня безпечного Інтернету
  • Виховні заходи до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав (1-11 класи)
  • Лінійка-реквієм до Дня памяті «Небесної сотні»
  • Акції «За здоровий спосіб життя» та «Антинаркотик»
  • Виховні заходи  «Слава Шевченка – слава України» (1-11 класи)
  • Святковий концерт до дня   8 Березня

       За умов дистанційного навчання виховна робота закладу не припинилася . Класні керівники  1-11 класів організували для своїх вихованців спілкування у вайбер групах .  Учні брали участь у віртуальних екскурсіях, переглядали історичні, художні ,  навчальні фільми та мультфільми .

           Участь у класному у загальгошкільному житті дала можливість побачити творчі здібності дітей, їх нахили, простежити систему взаємовідносин між собою і оточуючими.

       Класні  керівники , старалися, якомога частіше контактувати з вчителями – предметниками , відслідковувати оцінки учнів з предметів . По ситуації проводити індивідуальні бесіди з учнями та батьками. В умовах карантину було налагоджене дистанційне навчання за допомогою Google Classroom  , Zoom (діти, які мають самостійний доступ до інтернету) , класної та батьківської груп вайбер , телефонного з’язку , вайбер- з’язку з учителями-предметниками.

        Усі навчальні результати з предметів відображала в "листках успішності" учнів з метою доведення до відома батьків проміжних підсумків успішності їх дітей, станом поведінки, чергування та участі у класних та шкільних заходах. Після оголошення карантину - за допомогою дистанційних інструментів, в особисті повідомлення батькам (бабусям).

      Відповідно до плану виховної роботи по класах щотижня проводилися дистанційні класні години. При плануванні класних заходів підбиралися цікаві форми проведення занять. Після кожного заходу підводили  підсумки, використовуючи методику незакінченого речення, рефлексії, учні висловлювали свою думку, пропонували шляхи вирішення проблем, що виникли, брали активну участь у підготовці та проведенні класних годин, оцінювали проведений захід . В умовах карантину – проведення інструктажів, добирання тематичних відеороликів, привітань зі святами тощо.

        Робота з розвитку класних колективів була  спрямована в позитивне русло :

 •Налагоджена організованість , порядок і єднання учнів і класного керівника .

• Спостерігається стійкість міжособистісних відносин, сприятливий мікроклімат.

      Протягом року класними керівниками та класоводами проводилася індивідуальна робота з корекції особистісних якостей підлітків, адже проблема підвищення рівня вихованості школярів є дуже важливою  . Планомірна роз'яснювальна і профілактична робота проводилась як для учнів, так і для батьків: бесіди класних керівників та вчителів-предметників, індивідуальні консультації для учнів, батьків за питаннями:

Тренінг “Підлітковий булінг”,

Анкетування «Шкідливі звички»

Бесіда “Конфліктне середовище. Способи подолання конфліктів”

Година спілкування «Роль батьків в моєму вихованні».

       З метою профілактики порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин у 5-10 класах ведуться щоденники обліку дисципліни на уроках, відвідування уроків кожним учнем класу.

          Класні керівники проводять роботу з батьками і дітьми щодо оздоровлення сімейних відносин. Протягом навчального року класними керівниками були відвідані неблагонадійні сім’ї за місцем проживання, обстежені їх житлово-побутові умови, надані педагогічні консультації

      Актуальним було виховання в учнів  ціннісного ставлення до себе, природи, суспільства. У школі були розроблені заходи  щодо реалізації Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація».  Було проведено ряд відповідних заходів: змагання, виступи агітбригад, конкурси плакатів, малюнків, фоторобіт, вікторини, створено стенд «Через рух – до здоров’я»

    Організація дитячого самоврядування в закладі планувалася відповідно до нормативно-правової бази, зазначеної в державних документах, згідно з планом роботи навчального закладу. У кожному класі обрані голови та їх  заступники. Відповідальні справи щодо керівництва життям класу доручаються активу, а потім залучається весь класний колектив. У Раді (родині ) діють шість центрів - родин.

   Діяльність учнівського самоврядування  здійснюється за чітко складеними планами засідань Учнівської Ради та кожної комісії. 

   Протягом  навчального року робота учнівського самоврядування  була ефективною. Комісії працювали на належному рівні та допомагали в організації виховної роботи в школі. Лідери учнівського самоврядування протягом року були активними учасниками шкільної родини та  організовували  шкільні тематичні лінійки, заходи, тощо  .

     Аналіз виховної роботи показав крім позитивних сторін і ряд проблем, які потребують подальшого удосконалення і вирішення в наступному семестрі :

• посилення контролю за відвідуванням учнями навчальних занять у класах.

• удосконалення форм проведення годин спілкування та впровадження системи психологічної діагностики виховного процесу в класах, родинах.

• посилення роботи з питань безпеки життєдіяльності та профілактики дитячого травматизму;

• системи у введенні класних журналів та щоденників учнів з питань профілактики дитячого травматизму та БЖ;

• посилення роботи із соціально-неспроможними сім'ями;

• посилення роботи з батьками щодо профілактики правопорушень серед учнів;

У зв’язку з цим класним керівникам та класоводам рекомендовано:

- здійснювати діагностику ціннісних орієнтацій та рівня вихованості учнів, що полегшить їм планування виховної роботи у класі.

- творчо підходити до планування своєї роботи, працювати над підвищенням свого методичного рівня, активніше вивчати теоретичні питання стосовно проблем сучасного виховання та застосовувати їх на практиці;

- у роботі використовувати форми і методи, що сприяють вихованню громадської активності учнів;

- виявляти та застосовувати найбільш результативні форми і методи виховання, а також критерії оцінки обраних напрямків роботи в межах класної виховної моделі;

- вивчати умови проживання учнів класу і своєчасно інформувати про проблеми в сім’ях адміністрацію школи:

- активізувати та удосконалювати роботу з батьками (згідно тематики педагогічного всеобучу батьків), залучати батьків до позакласної роботи школи;

- ретельніше готуватися до проведення годин спілкування, уроків мужності, чітко продумувати їх виховну мету і прикладати достатньо зусиль щодо її досягнення.

- використовувати наступні інноваційні форми і методи впливу на виховання учнівської молоді в процесі роботи: диспути, соціально-психологічні тренінги, ранки-діалоги, екскурсії, практичні заняття .

 

           Проаналізувавши виховну роботу освітнього закладу за 2019-2020 навчальний рік слід зазначити, що всі учні школи були задіяні в освітньому процесі, майже всі здобувачі освіти були залучені до участі у різноманітних виховних заходах. Учителі школи доклали багато зусиль, щоб виховувати справжніх громадян України, людей, спроможних увійти у нове життя та йти обраним шляхом.

 

 

docx
Додано
26 травня 2020
Переглядів
2990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку