26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

10 клас. Модуль Інформаційна безпека 14 урок. Системи аналізу вмісту поштового і веб-трафіку.

Про матеріал
10 клас. Модуль Інформаційна безпека 14 урок. Системи аналізу вмісту поштового і веб-трафіку.
Перегляд файлу

Урок 14. Системи аналізу вмісту поштового і веб-трафіку (електронна пошта і НТТР). Політики безпеки, сценарії і варіанти застосування і реагування.

 

Цілі:

  • навчальна: дати уявлення про системи аналізу поштового и веб трафіку, політики безпеки та варіанти застосування і реагування;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, формування бережливого ставлення до обладнання комп’ютерного кабінету, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет.

Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Фронтальне опитування

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

IV. Вивчення нового матеріалу

Підручник В.О. Хорошко, В.С. Чередниченко, М.Є. Шелест. Основи інформаційної безпеки http://www.dut.edu.ua/ua/lib/1/category/729/view/1365

 

Система mail-контент.

Система являє собою набір політик, правил, фільтрів для аналізу вхідного і вихідного поштового трафіку.

Існує два способи роботи системи:

  • «В розриві»;
  • «В відгалуженні»

У «розриві» - це режим, при якому вся вхідна та вихідна кореспонденція обов'язково проходить крізь контент - систему, яка, працюючи в online режимі, здійснює аналіз пошти і приймає рішення: відправка / затримка ітд.

 

У «відгалуженні» - це режим, при якому система отримує копію поштового потоку. Аналіз вмісту і реакція на порушення політик йде як постфактум.

 

Система mail-контент складається з двох груп серверів:

 

  • розбору поштового потоку;
  • зберігання поштових повідомлень.

Ось простий приклад політики:

Вхідна кореспонденція проходить обов'язкові фільтри:

  • антиспаму (тільки Вашу електронну пошту);
  • антивіруса (вхідна та вихідна);

 

далі відбувається контент-перевірка:

 

  • листи від Топ менеджменту (акціонери і керівники компанії) не проходять перевірку і не складаються в загальну базу листів;
  • листи від начальників підрозділів проходять всі фільтри і з відповідними знаками і / або повідомленнями адміністратору складаються в базу (для можливого подальшого розслідування інциденту і / або порушення);
  • листи інших співробітників проходять всі фільтри і, за певних умов затримуються, адміністратор системи отримує повідомлення з копією листа для подальшого розслідування порушення.

 

Система web - контент.

Система являє собою набір політик, правил роботи, фільтрів. На відміну від mail - контенту, web - контент може бути встановлений тільки в розрив. Система також складається з двох груп серверів:

 

  • аналіз вмісту web - трафіку (а так само кешування потоку);
  • зберігання журналів (логів і звітів).

 

При великому бюджеті дані сервера можуть бути рознесені, але при невеликих навантаженнях і потоці, можуть бути суміщені. Окремо відзначимо, що перша група серверів повинна бути кластером - для підвищення відмовостійкості та надійності.

 

 

Наведемо приклад політик:

 

Для груп користувачів, визначених вище:

 

  • для Топ менеджменту компанії немає ніяких обмежень на відвідувані сайти і на обсяг трафіку;
  • для начальників підрозділів обмеження по трафіку немає, але існує правила, за якими заборонена група сайтів, пов'язана з хакерськими і поштовими сервісами;
  • для рядових співробітників існують обмеження на відвідування определнного сайтів і на трафік (за обсягом і типом скачуваних файлів);
  • інші специфічні для бізнесу компанії групи

 

категорії сайтів і правила роботи:

 

  • обов'язкова перевірка на антивірус і відсікання сайтів з банерами;
  • поштові сервіси (mail.ru, pochta.ru і.т.д.) і сервіси, пов'язані з інтернет - пейджерами (icq і інші) - заборонені для всіх, крім першої групи (щоб виключити витік конфіденційної інформації);
  • сайти з доступом по https - заборонені всі ті, що ні дозволені явно: наприклад сайт стільникового оператора MTS повинен бути дозволеним, так як там SSL протоколом закриті дані по рахунку користувача. Відзначимо, що зазначені сайти становлять небезпеку пов'язану з тим, що контент - система не може визначити що йде в зашифрованому потоці - ні перевірити на вірус, ні визначити тип даних і зміст;
  • сайти з порнографічним змістом - закриті;
  • сайти, пов'язані з пошуком роботи - відкриті тільки для співробітників відділу підбору персоналу, для інших - закриті;
  • розважальні сайти (гумор, музичні, мобільні телефони, інтернет магазини) - закриті в робочий час, доступ до них відкритий до початку робочого дня і після його закінчення;
  • сайти для роботи (що відповідають специфіці бізнесу компанії) - доступ на ці сайти відкритий завжди і у співробітників є можливість завантажувати з них файли будь-якого типу. Даний список постояно поповнюється на прохання користувачів;
  • сайти, пов'язані з хакерською спрямованістю (анонімайзери, сайти з шкідливим ПЗ) - закриті.

 

 

 

 

 

Додаткові, тонкі моменти:

 

    для категоризації сайтів повинні використовуватися як списки, постійно поповнюються в ручну, так і спеціальні сервіси в інтернеті (як правило платні);

    помилкові спрацьовування - їх багато не тільки в період налагодження систем, але і в період нормальної роботи. На жаль, цього не уникнути так швидко, як хотілося б, але досягти можна постійним вдосконаленням фільтрів, списків, правил.

    наявність всередині компанії внутрішнього сервера Microsoft Update і налаштованої політикою оновлення ПЗ на серверах і робочих станціях - це підвищить рівень безпеки та зменшить інтернет-трафік;

    інтеграція систем антиспаму і антивіруса в систему контент аналізу пошти дозволить ефективніше боротися з вірусами і спамом, так як лист розбирається один раз і результати розбору використовуються відразу трьома системами;

    V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

VI. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Під час уроку я

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

VІI. Домашнє завдання

Конспект.

VІІI. Оцінювання роботи учнів

 

docx
Додано
6 вересня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку