Українська поезія 20-х років XX століття
І- варіант
1. Укажіть, хто є автором цих рядків: Вона верталась із ясного саду,
Ясна, як сад, і радісна, як сміх.
А П. Тичина Б Є. Плужник В М. Рильський Г М. Зеров
2. Кому присвячений вірш П. Тичини «Пам’яті тридцяти « ?
А Паризьким комунарам Б студентам, які брали участь у бою під Крутами
В партизанам Великої Вітчизняної війни Г святим мученикам за віру.
3. Автором терміна «Розстріляне відродження» в українській літературі є:
А Юрій Луцький Б Юрій Лавріненко
В Юрій Шерех Г Юрій Яновський
4. У 1920-ті роки існували всі літературні угрупування, КРІМ : ?
А ВАПЛІТЕ Б « Гарт» В МАРС Г ЛуГСад
5. Футуристи відмовлялися у своїх творах від:
А культування античних форм і образів Б сміливого експериментування з художньою формою
В захопленн індустріальними пейзажами Г перенесення уваги з людини на механізми
6. М. Драй-Хмара назвав неокласиків «гроном п’ятірним нездоланих співців». Кого він мав на увазі?
А Тичину, Семенка, Зерова, Рильського, себе;
Б Зерова, Рильського, Филиповича, Бургардта, себе;
В Плужника, Тичину, Рильського, Зерова, себе;
Г Зерова, Семенка, Плужника, Филиповича;
7. У творчості П.Тичини літературні образи тісно переплетені з образами
А живописними Б архітектурними
В скульптурними Г музичними
8. У формі сонета написана поезія:
А «У теплі дні збирання винограду…» Б «Арфами, арфами …»
В «Пам’яті тридцяти» Г «О панно Інно…»
9. Які почуття виражає П.Тичина у вірші «О панно Інно!..» ?
А оптимізму, радості життя Б нестерпна туга за втраченим коханням
В смутку через світові негаразди Г відстороненості від світових проблем.
10. В українській літературі 1920-1930-х років активізувалися проблеми:
А природи і людини, екології Б землі і волі, прав селянства
В митця і влади, свободи творчості Г сім’ї та шлюбу, кохання
11. Друге ліричне «Я» поета; умовне літературознавче поняття, яким позначається коло ліричних творів певного автора, форма втілення його осяянь, думок, переживань:
А ліричний образ; Б ліричний герой;
В ліричний персонаж; Гліричний мотив
12 . Встановити відповідність між модерністськими напрямами та їх представниками:
А Павло Тичина 1. футуризм
Б Максим Рильський 2. імпресіонізм
В Михайль Семенко 3. неокласицизм
Г Євген Плужник 4. символізм
13. . Установіть відповідність між назвою художнього засобу та уривком поезії, де цей засіб наявний:
1. Метафора 2. Порівняння 3. Епітет 4. Персоніфікація |
А Ми проходимо до останнього пункту. Ми перемогли всі стихії й дощі. Я відчинив двері замкнуті — Хто хоче зі мною гулять вночі?
Б Для вас, історики майбутні, Наш біль - рядки холодних слів! О, золоті далекі будні Серед родючих вільних нив!
В Ніч... а човен - як срібний птах!.. (Що слова, коли серце повне!) ...Не спіши, не лети по сяйних світах, Мій малий ненадійний човне! Г Річний пісок слідок ноги твоєї І досі ще – для мене! – не заніс... Тремтить ріка, і хилиться до неї На тому березі ріденький ліс... Д Ви знаєте, як сплять старі гаї? Вони все бачать крізь тумани: Ось місяць, зорі, солов’ї… «Я – твій!» - десь чують дідугани. Та ви вже знаєте, як сплять гаї. |
Продовжити речення
14. «Розстріляне відродження» – це…
15. Вітаїзм – це …
16. У ході літературної дискусії 1925 - 1928рр. порушено проблеми (не менше трьох)... :
17. Проаналізуйте поезію П.Тичини "Ви знаєте, як липа шелестить"" за схемою:
ідея твору -
вид лірики -
образ ліричного героя -
художні засоби (навести приклади)-
11 клас Контрольна робота №1
Українська поезія 20-х років XX століття
ІІ- варіант
1.До якої збірки входить поезія «О панно Інно…» П. Тичини ?
А "Вітер з України" Б "Замість сонетів і октав" В "Сонячні кларнети" Г "Плуг"
2.. У рядках з поезії «Ви знаєте, як липа шелестить…» П. Тичини
Ви знаєте, як сплять старі гаї?
Вони все чують крізь тумани використано художній засіб
А інверсію Б анафору В епіфору Г риторичне запитання
3. Твір М.Рильського «У теплі дні збирання винограду…» є зразком лірики
А інтимної Б пейзажної В патріотичної Г філософської
4. Укажіть, до якого угрупування належав М. Рильський:
А футуристів Б символістів
В неокласиків Г імпресіоністів
5. Хто в українській літературі є яскравим представником футуризму?
А О.Олесь Б П.Тичина В М.Рильський Г М.Семенко
6. Хто з поетів займав посаду міністра освіти України?
А Є.Плужник Б М.Рильський В В.Сосюра Г П.Тичина
7. Хто з українських письменників не належав до «грона п’ятірного нездоланних співців »:
А Є.Плужник Б М.Рильський В М.Драй – Хмара Г М Зеров
8. Неокласики у своїй творчості орієнтувалися
А на західноєвропейську літературу епохи Відродження Б російську літературу ХІХ ст.
В давню українську літературу Г античну літературу
9. Період у літературі 20 – х років XX ст. прийнято вважати:
А «Українським відродженням» Б «Розстріляним відродженням»
В Апологетами писаризму Г добою Руїни
10. Збірка М. Рильського, яка яскраво ілюструвала його творчу манеру, мала назву:
А « Знак терезів» Б « Синя далечінь»
В « На білих островах» Г « Троянди й виноград»
.
11. Утвердження життєздатності нації, незнищенність волелюбного духу народу:
А гуманізм; Б оптимізм;
В вітаїзм; Гсинкретизм
12 . Встановити відповідність між модерністськими напрямами та їх представниками:
А Павло Тичина 1. футуризм
Б Максим Рильський 2. імпресіонізм
В Михайль Семенко 3. неокласицизм
Г Євген Плужник 4. Символізм
13. Установіть відповідність між назвою художнього засобу та уривком поезії, де цей засіб наявний:
1. Метафора 2. Порівняння 3. Епітет 4. Персоніфікація |
А Ми проходимо до останнього пункту. Ми перемогли всі стихії й дощі. Я відчинив двері замкнуті — Хто хоче зі мною гулять вночі?
Б Для вас, історики майбутні, Наш біль - рядки холодних слів! О, золоті далекі будні Серед родючих вільних нив!
В Ніч... а човен - як срібний птах!.. (Що слова, коли серце повне!) ...Не спіши, не лети по сяйних світах, Мій малий ненадійний човне! Г Річний пісок слідок ноги твоєї І досі ще – для мене! – не заніс... Тремтить ріка, і хилиться до неї На тому березі ріденький ліс...
Д Ви знаєте, як сплять старі гаї? Вони все бачать крізь тумани: Ось місяць, зорі, солов’ї… «Я – твій!» - десь чують дідугани. Та ви вже знаєте, як сплять гаї. |
Продовжити речення
14. Визначальні прикмети кларнетизму такі: ...
15. Літературні об’єднання 20 - 30 рр. XX ст. - це ... (вказати не менше ніж три угруповання)
16. Поезія П. Тичини "Арфами, арфами" своєю музичною тональністю перегукується з віршем М.Вороного ...
17. Проаналізуйте поезію М.Рильського "У теплі дні збирання винограду..." за схемою:
ідея твору -
вид лірики -
образ ліричного героя -
художні засоби (навести приклади)-