2 клас. Англійська мова Кількість годин на семестр: 45 Кількість годин на тиждень: 3 |
||||||||||
№ п/п |
Дата проведення |
Тематика ситуативного спілкування |
Мовленнєвий зразок |
Мовний інвентар |
Комунікативні уміння |
|||||
Лексичний матеріал |
Літери/ Фонікси |
Зорове сприймання |
Сприймання на слух (аудіювання)
|
Усна взаємодія (діалог)/ Усне продукування (монолог) |
Писемна взаємодія/ Писемне продукування |
Пісні та римівки |
||||
Повторення. 6 годин |
||||||||||
1. |
|
Абетка. Повторення |
This is my ABC. |
Alphabet |
|
|
РЗ: впр. 1, с. 97 |
Впр. 3, 4, с. 97 |
Впр. 2, с. 97 РЗ: впр. 1, с. 76
|
Phonic songs. ABC song |
2. |
|
Абетка, абетка. Повторення |
This is my ABC. |
Alphabet |
|
|
РЗ: впр. 1, с. 97 |
Впр. 3, 4, с. 97 |
Впр. 2, с. 97 РЗ: впр. 1, с. 76
|
Phonic songs. ABC song |
3. |
|
Їжа та напої. Повторення |
Yummie! Let’s have a pizza. Pizza, please. And some juice. Mmm. Smelling great! I'm hungry. I’ve got bread and butter. |
Juice, pudding, pizza, hot, dog, hungry Bread, toast, sandwich, cheese, jam, butter, banana, apple |
|
|
Впр. 3, с. 80-81 Впр. 3, с. 82 |
Впр. 4, с. 81 |
Впр. 2, с. 81; РЗ: впр. 1, с. 60 Впр. 2, 4, с. 82; РЗ: впр. 1, 2, с. 61 |
Yummie! Yummie! |
4. |
|
Я вмію, ми вміємо. Повторення |
I can... We can... |
Run, jump, hop, fly, swim, climb a tree, ride a bike |
А [ев] cat can. Ann... |
Впр. 1, с. 92 |
Впр. 4, с. 93 |
|
Впр. 3, с. 93 РЗ: впр. 1, с. 72 |
|
5. |
|
Ми відчуваємо Повторення |
He is not happy. I’m sad. Let’s go to the Zoo! |
Sad, go |
І [і] six. Liz. Swim... |
Впр. 1-2, с. 100 РЗ: впр. 1, с. 79 |
Впр. 5, 6, с. 100 РЗ: впр. 2, с. 79 |
Впр. 4, с. 100 |
Впр. 3, с. 100 РЗ: впр. 2, с. 79 |
|
6. |
|
Я бачу … Кольори та цифри. Повторення |
I can see five monkeys. They are small. |
Colours, numbers They, see, rhino, bee |
E [e] ten. Pet. Ben... |
Впр. 1, 2, с. 101 |
Впр. 4-5, с. 101 |
Впр. 3, с. 101 РЗ: впр. 1-3, с. 80-81 |
РЗ: впр. 2, с. 80 |
1 can see a fox in the zoo. |
Тема 1. Знайомство. 13 годин |
||||||||||
7. |
|
Пам’ятаєш мене? |
Hello! I am … Nice to see you! |
Greeting, introduction, remember |
|
впр. 1, 3, с. 6-7 РЗ: впр. 1, с. 4 |
впр. 1-3, с. 6-7 |
впр. 2, с. 6 впр. 3, с. 7 |
|
ABC song |
8. |
|
Радий тебе бачити знову! |
Nice to see you! Share my seat, please. Have a talk. |
School supplies, numbers, glad share |
|
|
впр. 2, с. 8 |
впр. 1,3, с. 8 впр. 4, с. 8 |
|
|
9. |
|
Кольорова абетка |
Is it …? Yes, it is. No, it isn’t. |
Colours, letters, ABC book |
|
|
впр. 1-3, с. 9 |
впр. 3, с. 9 впр. 4, с. 9 |
|
Colours |
10. |
|
Тварини |
E is for elephant |
Animals, begin |
a [2], u [y], o [A], i [i], e [e] |
|
|
впр. 1,2, с. 10 |
впр. 3, с. 10 |
|
11. |
|
Моє ім’я починається з літери… |
My name begins with letter …. I am … His name is … It is nice. |
Names |
a_e [ei] name, Kate i_e [ai] like, bike |
впр. 3, с. 11 |
впр. 1, с. 11 |
впр. 1, 2, с. 11 |
впр. 4, с. 11 |
|
12. |
|
Познайомся з моєю родиною! |
Here’s my family. My surname is .... He is a doctor. She is a teacher. They are Tracy’s cousins. |
surname, children |
|
|
впр. 1,2,5, с. 12-13 |
впр. 2-5, с. 12-13 |
|
Introduction of the Clicks |
13. |
|
Розкажи про себе |
What about you? I like .... |
pupil |
|
|
впр. 1,2 , с. 14 |
впр. 1,2, с. 14 впр. 3,4, с. 14 |
|
Tracy and Luke |
14. |
|
Я вмію читати |
|
frog |
a [æ], u [y], o [A], i [i], e [e] |
впр. 3,4, с. 15 |
впр. 1-3, с. 15 |
впр. 1, с. 15 |
впр. 5, с. 15 |
|
15 |
|
Де твій будинок? |
Where is your house? My house is in .... |
house |
|
|
впр. 1, с. 16 |
впр. 1,2, с. 16 впр. 3,4, с. 16 |
|
|
16. |
|
Де твоя мама? |
Where is your mum? Do you like…? |
at school, at work, at home |
|
|
впр. 1,2, с. 17 |
впр. 2,3, с. 17 впр. 4,5, с. 17 |
впр. 6, с. 17 |
|
17. |
|
Це гарний велосипед! |
I am Kate. His name is Mike. It is nice. |
case, take, nice, smile |
a_e [ei] i_e [ai] |
впр. 2,4,5, с. 18 |
впр. 1,2,4, с. 18 |
|
впр. 3, с. 18 |
|
18. |
|
Сім’я твого двоюрідного брата (сестри) |
Here is my family tree. He is a doctor. |
family tree, aunt, cousin, photographer, teacher |
|
|
впр. 1,4,5, с. 19 |
впр. 3-5, с. 19 |
впр. 2, с. 19 |
My name is Greta. I’m a vet. |
19. |
|
Story Time. С’юзі загубилася. |
Where is your home? |
mummy, daddy |
|
|
впр. 1,2, с. 20 |
впр. 2,3, с. 20 впр. 4, с. 20 |
|
|
Тема 2. Я, моя родина, мої друзі. 12 годин |
||||||||||
20. |
|
Into Your Portfolio. Моя сім’я. Мені подобається… |
|
family portrait draw, picture |
|
|
|
впр. 2, с. 21 впр. 4, с. 21 впр. 5, с. 21 |
впр. 1, с. 21 впр. 3,6, с. 21 |
|
21. |
|
Це моя родина |
|
interview |
|
впр. 6 , с. 23 |
впр. 3, с. 23 |
впр. 1,2, с. 22, впр. 4,5, с. 23 |
впр. 2, с. 22 |
|
22. |
|
Я та мої друзі |
We play together. They swim together |
I, he, she, we, they |
|
|
впр. 1,2, с. 24 |
впр. 2-4,6, с. 24-25 впр. 7, с. 25 |
впр. 5, с. 24 |
I like my friend and she likes me |
23. |
|
Ми – друзі |
We are friends. |
Friend |
|
|
впр. 1, с. 26 |
впр. 1,2,4, с. 26 |
впр. 3,5, с. 26 |
|
24. |
|
Почитай про мене та мого друга! |
Sue, take a tube. |
tube |
u_e, ue, u [ju] tube, Sue, pupil e_e, e [і:] Pete, we |
впр. 2,3, с. 27 |
впр. 1, 2, с. 27 |
|
впр. 4, с. 27 |
Phonic songs |
25. |
|
Хто твій друг? |
Who is your friend? My best friend is .... |
funny, clever, nice, pretty, best friend |
|
|
впр. 1,2, с. 28 |
впр. 1, с. 28 впр. 2,3, с. 28 |
впр. 5, с. 28 |
Rhymes |
26. |
|
Мій найкращий друг |
She is pretty. She is clever too. She can say, .... |
tall, short, good friend |
|
|
впр. 1,2 с. 29 |
впр. 2,3,4 с. 29 |
|
|
27. |
|
Почитай про сім’ю Люка! |
Go home! I am Nick. |
nose |
o_e, o [oU] home, go ck [k] Mick |
впр. 2,4,5, с. 30 |
впр. 1,2,4, с. 30 |
|
впр. 3, с. 30 |
Phonic songs |
28. |
|
Тарас любить комп’ютерні ігри
|
Ann likes .... |
|
|
|
впр. 1, с. 31 |
впр. 2-4, с. 31 |
|
|
29. |
|
Story Time. Хто це? Into Your Portfolio |
Who is this? |
new friendship, circle, paper friends |
|
|
впр. 1,2, с. 32 |
впр. 2-5, с. 32-33 впр. 2, с. 34 |
впр. 1, с. 34 |
Rhymes |
30. |
|
Мої друзі. |
Meet my friend. |
|
|
впр. 3, с. 35 |
впр. 1, с. 35 |
впр. 1,2,3, с. 35 |
|
Rhymes |
31. |
|
Мої друзі. Узагальнення матеріалу |
Is Greta a teacher? |
|
|
|
|
впр. 4, с. 36-37 |
|
Rhymes |
Тема 3. Шкільне життя. 14 годин |
||||||||||
32. |
|
Моя класна кімната |
Point to the door. Touch the floor. |
door, floor, chair, hair, window, blackboard |
|
|
впр. 1,2,4,6, с. 38-39 |
впр. 2,3,4,5,6, с. 38- 39 впр. 7, с. 39 |
|
Phonic songs |
33. |
|
Котра година? |
It’s 11 o’clock. I am in the classroom. |
in the classroom |
|
|
впр. 1,3,4, с. 40 |
впр. 1, 2,4,5, с. 40 |
впр. 6, с. .40 |
|
34. |
|
Я у своєму класі
|
Look, it is my desk. |
shelf, sky, desk |
sh [S] oo [u:] y [ai] |
|
впр. 2,4,5, с. 41 |
впр. 1,2,4 , с. 41 |
впр. 3, с. 41 |
|
35. |
|
Моє шкільне приладдя |
What is this? What is that? That is a .... |
this, that, back, hand, knees |
|
|
впр. 1,2,5, с. 42 |
впр. 2,3,4,5, с. 42 |
|
My bag is on my back |
36. |
|
Це мої олівці |
These are my pencils. Those are my pens. |
these, those |
|
|
впр. 1,2,5, с. 43 |
впр. 2,3,4,5, с. .43 |
|
|
37. |
|
Почитай про моє шкільне приладдя |
They are in the garden. |
garden |
th [ ð] this ar [a:] car er [ə] |
впр. 2,4,5, с. 44 |
впр. 1,2,4, с. , с. 44 |
|
впр. 3, с. 44 |
|
38. |
|
Трейсі та Люк у кімнаті |
Who are those? They are Tracy and Luke. |
|
|
|
впр. 1,2, с. .45 |
впр. 2,3,4, с. 45 |
|
|
39. |
|
Story Time. Нова робота. |
What’s up? Come here! Let’s have a look. |
everybody, kitchen, job |
|
|
впр. 1,2, с. 46 |
впр. 2,3,4, с. 46 |
|
|
40. |
|
Into Your Portfolio. Котра година? |
It’s 8 o’clock. It’s half past ten. What’s the time, please? |
time |
|
|
|
впр. 2, с. 47 впр. 2, с. 47 |
впр. 1, с. 47 впр. 3, с. 47 |
|
41. |
|
Моя класна кімната. Узагальнення матеріалу |
|
|
|
впр. 4, с. 49 |
впр. 1, с. 48 |
впр. 1,2, с. 48 впр. 3, с. 49 |
|
|
42. |
|
Я щасливий вранці. Настрій |
I am hot. Are you thirsty? No, I am not./ Yes, I am Look at our Xmas Tree! |
in the morning, at noon, in the evening, in the dark, look at |
|
|
впр. 1-4, с. 50-51 впр. 1, с. 52 |
впр. 1,2,4, с. 50, впр. 5, с. 51 впр. 1,2,3, с. 52 |
|
I’m happy in the morning. We are happy! |
43.
|
|
Листівка для бабусі. Я не можу знайти. |
Merry X-mas! I can’t find my .... |
merry in, on, under, here |
y- [j] yes -y [i] teddy |
впр. 2-4, с. 53 |
впр. 1-3, с. 53 впр. 1,2, с. 54 |
впр. 2,3,4, с. 54 |
впр. 5, с. 53 |
Rhymes |
44.
|
|
Порахуй зі мною. |
Count with me. It isn’t there |
13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, there |
|
|
впр. 1, с. 55 |
впр. 1-4 с. 55 впр. 6 с. 55 |
впр. 5 с. 55 |
Phonic songs |
45. |
|
Джей та його сестра Саллі. Я вмію рахувати. |
Play with toys |
say, 13-20 |
ey, ay [ei] grey oy [ ɔi] boy |
впр. 2,4,5, с. 56 впр. 1,2 с. 57 |
впр. 1,2,4, с. 56 впр. 1 с. 57 |
впр. 2,3 с. 57 |
впр. .3 с. 56 впр. .4 с. 57 |
|