До розіграшу
залишилось:
19 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з англійської мови для 2 класу на тему «День народження»

Перегляд файлу

Конспект уроку з англійської мови на тему «День народження»

Тема: День Народження

Цілі уроку:практикувати учнів у вживанні слів та виразів з тем «День народження»,  «Кольори», «Частини тіла», «Тварини»; повторити літери алфавіту; розвивати навички читання, аудіювання, говоріння та письма; розвивати пам'ять та увагу учнів; зацікавити учнів у вивченні англійської мови; виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Очікувані результати учіння: учні знатимуть слова та вирази з тем «День народження»,  «Кольори», «Частини тіла», «Тварини» та зможуть іх прочитати, написати а також увести їх в речення.

Обладнання уроку: тематичні картки, повітряні кульки, ноутбук, роздатковий матеріал

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань

Хід уроку

І. Початок уроку

 1.Привітання. Повідомлення теми та мети уроку.

T: Good morning, students.

Poem “The More We Get Together”. Do you remember me? My name is Smiley. Бесіда в режимі Смайлик – учень. What is your name? How old are you? How are you today? Where do you live? Where are you from? What season is it now? What is the weather like today?

T: Ok, Stand up! Hands up, hands down, hands on hips, Smiley says: run, jump, fly, swim and stop! Are you ready to start our lesson? Good, sit down.

T: Ви знаєте, що сьогодні у нашого Смайлика велике свято. It’s his birthday. And we are welcome to his party. The topic of our lesson is “Birthday”.

2. Уведення в іншомовну атмосферу.

T: Якщо нас запрошують на вечірку – party, то говорять “You are welcome”, а ми повинні відповісти “Thank you”. Вчитель роздає учням медальку – смайлик і говорить “You are welcome”, а учні відповідають “Thank you”.

T: Now, let’s sing a “Happy Birthday” song to our dear Smiley.

ІІ. Основна частина уроку

T: And now, tell me please, what we can do at the birthday party.

Look at our word cloud (Додаток 1) find, read and say:

Very good. Але у нас з вами вечірка буде незвичайна. Смайлик приготував для нас завдання, які нам потрібно виконати і в кінці отримаємо сюрприз від нашого друга.

Look at the blackboard. Наші завдання будуть поділені по темах, які ми з вами вивчали:

 

 

 

 

1.Let’s start with an alphabet. Do you remember it?

  •              I’ll give you letters and your task is to put them in the correct order.
  •              Now count the letters.
  •              Take a card. Who has the letter that I name, go to the blackboard and make up words. E.g. c, k,e,a - cake

T: Good, you all know the alphabet.

2. Do you remember our toys?

  •              Look at our word cloud and try to find as many toys as you can. (Додаток 2)
  •              Be very attentive. What colour is the ball? What colour is the….?
  •              Look. I have got many balloons! Your task is to touch the balloon and name the colour.

T: Very well. You know colours and toys.

Фізкультхвилинка. «Teddy bear, teddy bear, turn around»

3. Look at our poster. Do you remember parts of the body? Let’s revise.

  •              Task: “Find the words” and then write them down. (Додаток 3)
  •              Song  «Eyes, ears, mouth and a nose»
  •              Reading. Group work. T: read the description of the monster and try to draw it.

Group 1: This monster has got a big head. It has got 3 eyes, one nose, one big mouth and four ears. It has got a big body, five hands and two legs.

Group 2: This monster has got a big head. It has got four eyes, two noses, one big mouth and two ears. It has got a small body, two hands and three legs.

Nice work. Great! You know parts of the body. Let’s move on.

4.Now, we are going to the zoo. What animals live there? Lets revise.

  •              Look at our word cloud. Our penguin has got many friends. Let’s count them. How many bears can you find? How many …..? (Додаток 4)
  •              Writing. Let’s do the crossword. (Додаток 5)
  •              Song «We are going to the zoo»
  •              Game “I have…she/he has” . P1: I have got a monkey. P2: She has got a monkey. I have got a bear.

T: Wonderful! You are great! You know the animals.

ІІІ. Заключна частина уроку

  1. Завдання додому. Пояснення завдання.

T: Its a birthday card. (Додаток 6) Your hometask is to colour it.

  1. Підсумки уроку.

T: You are great! You work hard today. We did all the Smiley’s tasks and have a present from our friend! Look, it’s a magic box, let’s open it! Wow, there are many lollipops for you!

 

Song “If you are happy and you know it, clap your hands”

  1. Завершення уроку.

T: Stand up. Our lesson is over. It’s time to say “Good-bye”.

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Downloads\Word Art 6.pngДидактичне наповнення

Додаток 1

 

C:\Users\Admin\Downloads\Word Art 7 (1).pngДодаток 2                                                                                 Додаток 3

 

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\free-coloring-pages-happy-birthday.pngC:\Users\Admin\Downloads\Word Art (1).pngДодаток 4                                                                            Додаток 6

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

1.m

o

n

k

7.e

y

 

 

 

l

 

2.b

e

a

r

 

 

p

 

3.d

o

l

p

h

i

n

 

 

4.c

a

m

e

l

5.l

i

o

n

 

6.t

i

g

e

r


 

  1. eyknom   2. raeb    3. phinlod    4. melca    5. noli     6. ritge   7. anthpele

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
24 грудня 2017
Переглядів
1340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку