8 клас. Презентація до уроку "Вимірювання інформації"

Про матеріал

Презентація "Вимірювання інформації" розроблена до уроку інформатики в 8 класі на тему "Кодування даних". В ній розглянуто змістовний та алфавітний підхід вимірювання інформації. А також з прикладами задач.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

КОДУВАННЯ ІНФОРМАЦІЇ8 клас. Вимірювання інформаціїirinainformatik.ucoz.ua

Номер слайду 2

Змістовний підхідкількість інформації розглядається як ступінь зменшення невизначеності знань у результаті отримання повідомлення. Основою є зміст повідомлення. Невизначеність - знання про результат певної події дорівнює кількості можливих результатів події.

Номер слайду 3

Підкидання монети. Щоб дізнатись якою стороною впала монета необхідно лише 1 раз задати питання з приводу цього.І отримати одну відповідь «так» чи «ні». Згідно змістовного підходу таке повідомлення містить1 біт інформації. Змістовний підхід. Двійковий код довжиною N дає можливість закодувати 2 N варіантів 2=21{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Код. Повідомлення0 Орел1 Решка. N=1

Номер слайду 4

Змістовний підхід. Підкидання грального кубика{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Код. Повідомлення0001001201030114100510166 < 8 = 23 N=3

Номер слайду 5

Змістовний підхід36 < 64 = 25 N=5 Витягування карти з колоди. Одержання оцінки на уроціНевизначеність дорівнює 36 Невизначеність дорівнює 1212 < 16 = 24 N=4

Номер слайду 6

Одиниці вимірювання інформаціїОдин біт інформації – це кількість інформації, що зменшує невизначеність у два рази.– 0 або 11024 байт = 1024 Кбайт = 1024 Мбайт = 1024 Гбайт = = 23 байт= 220 байт= 230 байт= 240 байт8 біт = = 210 байт

Номер слайду 7

Змістовний підхід. У басейні чотири доріжки для плавання. Інструктор з плавання повідомим школярам, що вони будуть плавати на другій доріжці. Скільки інформації отримали школярі з цього повідомлення?Відповідь: 2біти4 = 22 , N=2 Розв’язання

Номер слайду 8

Змістовний підхід. У бібліотеці встановлено вісім стелажів із книжками. Кожний стелаж складається із чотирьох полиць. Бібліотекар сказав Марічці, що потрібна їй книжка стоїть на третій полиці другого стелажа. Яку кількість інформації одержала Марійка?Відповідь: 5 біт8х4 = 25 , N=5 Розв’язання

Номер слайду 9

Змістовний підхід. Під час відгадування цілого числа, значення якого знаходиться в діапазоні від 1 до N, було отримано 5 біт інформації. Чому дорівнює число N?Відповідь: 3225 = 32, N=32 Розв’язання

Номер слайду 10

Алфавітний підхідкількість інформації розглядається як вага кількість символів у повідомленні помножена на вагу символу. Основою є інформаційна вага символу в алфавітіАлфавіт – це весь набір букв, символів пунктуації та інших символів і знаків (включаючи пробіли), що застосовуються в тексті. Потужність алфавіту – це кількість його символів.Інформаційна вага символу та потужність алфавіту пов’язані між собою такою формулою: N – потужність алфавіту b – інформаційна вага символу. N = 2b

Номер слайду 11

Алфавітний підхід. Найменшу потужність (рівну 1) має алфавіт з двома символами(2 = 21)Саме такий алфавіт – двійковий – застосовується в комп’ютері. Кількість інформації в текстовому повідомленні дорівнює кількості символів у ньому, помноженій на інформаційну вагу символу. В комп’ютері як правило для кодування символів необхідних для введення тексту використовують 256 символів (літери латинські, російські, українські, цифри, знаки, різні символи). Отже інформаційна вага символу дорівнює 8 біт або 1 байт. (256 = 28)

Номер слайду 12

Алфавітний підхід. Визначити кількість інформації в текстовому повідомленні, що містить 96 символів. Для запису повідомлення використано алфавіт, що складається з 128 символів?Відповідь: 672 біт або 84 байт128 = 27 , b=7, 96*7 = 672 біт = 84 байт. Розв’язання

Номер слайду 13

Алфавітний підхідІнформаційний обсяг набраного на комп’ютері тексту становить 1 Кбайт. Скільки символів містить цей текст, якщо інформаційна вага символу становить 8біт. Відповідь: 1024 символи1(Кбайт) = 1024(байт); 1(байт) = 8(біт), 1024/1 = 1024 символи. Розв’язання

Номер слайду 14

Алфавітний підхід. Марійка надсилає через мережу Інтернет файл обсягом 5 Мбайт. Швидкість каналу зв’язку становить 100 Кбіт/с. Скільки часу необхідно для передавання цього файлу?Відповідь: 409,6 с100(Кбіт/с) = 12,5(Кбайт/с);5(Мбайт) = 5120(Кбайт);5120(Кбайт):12,5(Кбайт/с)=409,6(с)Розв’язання

Номер слайду 15

Контрольні запитання та завдання: Які підходи використовують для вимірювання інформації?Які одиниці вимірювання інформації існують?Поясніть принцип змістовного підходу до вимірювання інформації?Що таке інформаційна вага символу в алфавіті?Що таке алфавіт?Як вимірюється кількість інформації текстового повідомлення?Запитання для роздумів: Марійка задумала число від 1 до 100. Яку найменшу кількість спроб має зробити Андрій, щоб відгадати число, яке задумала Марійка?Повідомлення про те, що Івасик живе на 12 поверсі, несе 4 біти інформації. Скільки поверхів у будинку?

Номер слайду 16

Інформатика: підручник для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. П. Казанцева, І. В. Стеценко. - Тернопіль : Навчальна книга - Богдан, 2016. - 304 с. : іл.Інформатика: підручник для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер. - К. : УОВЦ “Оріон”, 2016. - 240 с.Інформатика: підручник для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й. Я. Ривкінд [та ін.]. - Київ : Генеза, 2016. - 288 с.: ілІнформатика: підручник для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук, Є. А. Шестопалов. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 256 с. : іл. Використані джерела

pptx
До підручника
Інформатика 8 клас (Казанцева О.П., Стеценко І.В.)
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
5152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку