Адаптація навчального матеріалу

Про матеріал
Календарний план для дітей з ООП з біології 7 клас (адаптація навчального матеріалу) (70 годин – 2 години на тиждень)
Перегляд файлу

Календарний план для дітей з ООП з біології 7 клас

(адаптація навчального матеріалу)

 (70 годин – 2 години на тиждень)

з/п

Дата

Адаптоване завдання

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

                                                      Вступ (4 години)

Діяльність (уміння)

Знання

Ставлення

1

 

 

Первинний  інструктаж з ТБ під час занять з біології.

Основні відмінності тварин від рослин та грибів.

розпізнає: - клітини, тканини, органи, системи органів тварин;

описує: - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологі препарати, колекції;

порівнює:- клітини тварин,

рослин, грибів

оперує термінами:- тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм. називає:- середовища існування тварин;- тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції; пояснює:- відмінності тварин від рослин та грибів

висловлює судження:

- щодо значення знань про тварин у природі та житті людини

2

 

Схема живлення тварин

Особливості живлення  тварин.

3

 

Схема будови  тварин.

Будова тварин: клітини, тканини.

4

 

 

Будова тварин:  органи та системи органів

                                                      Тема№1 Різноманітність тварин (30 годин)

5

 

 

Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо).

Розпізнає:
- тварин на зображеннях, у колекціях

характеризує:

- пристосування тварин до життя у воді; - пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті; - пристосування тварин до польоту;

дотримується правил

- особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

оперує термінами:

- вид, безхребетні, хордові

- середовища існування та способи життя тварин;
- - рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

висловлює судження:

- щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини.

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;

робить висновок:

- особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя

6

 

Різноманітність багатоклітинних тварин  мал.

Загальна характеристика й розмаїтість багатоклітинних тварин

7

 

Схема  кишковопорож.

Загальна характеристика й розмаїтість кишковопорожнинних

8

 

 

Загальна характеристика типу Кільчасті черви

 

9

 

 

Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування

10

 

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

11

 

 

Загальна характеристика типу Членистоногі

12

 

Ракоподібні (наочність)

Загальна характеристика класу Ракоподібні. Розмаїтість ракоподібних. Їхня роль у природі й житті людини

13

 

Павукоподібні (мал.)

Загальна характеристика класу Павукоподібні

14

 

 

Загальна характеристика класу Комахи

15

 

 

Розмаїтість комах. Їхня роль у природі й житті людини

16

 

 

Загальна характеристика типу Моллюски  Лабораторні дослідження : будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.

17

 

 

Класи Черевоногі та Двостулкові молюски

18

 

 

Клас Головоногі молюски

19

 

 

Паразитичні безхребетні тварини.

20

 

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

21

 

Схема типу Хордові

Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні  Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби

22

 

 

Загальна характеристика класу Кісткові риби

23

 

 

Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб

24

 

Види класу Амфібії

Загальна характеристика класу Амфібії

25

 

 

Рептилії. Особливості процесів життєдіяльності й поводження плазунів

26

 

 

Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів

27

 

Види (наочність) класу Птахи

Загальна характеристика класу Птахи Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів

28

 

 

Розмноження й розвиток птахів. Виводкові та нагніздні птахи

29

 

 

Розмаїтість птахів. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини

30

 

 

Узагальнення матеріалів теми.

31

 

 

Контрольна робота №1

32

ІІ сем.

09.01

https://youtu.be/NYNe2wtPMFI

Загальна характеристика класу Ссавці

33

13.01

 

Практична робота3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

34

16.01.23

 

Тематичне оцінювання

                                                      Тема№2 Процеси життєдіяльності тварин (17 годин)

35

20.01

Схеми живлення і травлення тварин

Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп; - радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

оперує термінами:

- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток

пояснює:

- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

 

робить висновок:

- ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням

і розширенням функцій;

обґрунтовує:

взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями

36

23.01

 

Різноманітність травних систем.

37

27.01

https://youtu.be/xw5QgJnOG5c

Дихання та газообмін у тварин.

38

30.01

03.02

 

Органи дихання, їх різноманітність.

 Значення процесів дихання.

39

06.02

Транспорт речовин  у тварин (мал..)

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції

40

10.02

 

Практичні роботи:  4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

41

13.02

https://youtu.be/YLnG58MXb2Q

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.

42

17.02

 

Узагальнення  матеріалів теми. Тематичне оцінювання

43

20.02

Види скелета

Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи.

44

24.02

 

 Порівняння будови скелетів хребетних тварин

45

27.02

https://youtu.be/S2pi0fJYbbs

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.

Лабораторні дослідження: особливостей покривів тіла тварин;

46

03.03

 

Органи чуття їх значення.

Міні-проекти   Як бачать тварини.

47

06.03

 

Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин.

48

10.03

Схеми будови для порівняння

Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях)

49

13.03

 

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.   Статеві клітини та запліднення.

50

17.03

Схема розвиток тварин

Розвиток тварин. Періоди та тривалість життя тварин.

Лабораторні дослідження: визначення віку тварин

51

20.03

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

                                                     Тема 3. Поведінка тварин( 10 годин)

52

24.03

 

Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):

- форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

характеризує:

- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

спостерігає та описує:

- поведінку тварин.

оперує термінами:

- інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція

називає:

- методи вивчення поведінки тварин;

- форми поведінки тварин.

пояснює:

- зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки

робить висновок про:

- пристосувальне значення поведінки в житті тварин;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин

53

03.04

Види міграції тварин.

Способи орієнтування тварин. Міграції тварин.

54

07.04

 

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна.

55

10.04

https://youtu.be/zZ0uBv-xS70

Соціальна поведінка тварин    Ієрархія у групі.

56

14.04

 

Практичні роботи:   8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).

57

17.04

 

Представлення повідомлення «Чому мігрують тварини.»

58

21.04

https://youtu.be/NrI8h5m_9eI

Комунікація тварин.

59

24.04

 

Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.

60

28.04

Схема еволюції поведінки тварин

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

61

01.05.23

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

                                                      Тема 4. Організми і середовище існування ( 6 годин)

62

05.05

Види популяції, екосистем та чинників середовища.

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.

описує:

- передачу енергії в екосистемі;

характеризує:
- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає:

- роль організмів як компонентів екосистеми

оперує термінами:

- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України
 

висловлює судження:

- щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;

виявляє:

- ціннісне ставлення до живої природи

63

08.05

 

Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.

64

12.05

https://youtu.be/wBkHWQv2T6E

Співіснування організмів в угрупованнях.

65

15.05

 

Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.

66

19.05

 

Природоохоронні території. Червона книга України.

67

22.05.23

Червона книга України

Контрольна робота №2

                                                      Узагальнення( 3 години)

68

26.05

 

Міні-проект : Заповідні території України.

порівнює:

- будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій)

називає:- ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій);

 

робить висновок:

- про єдність живої природи

69

29.05

https://youtu.be/nr2gFicmO04

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

70

02.06.23

Види тварин свого краю

Екскурсія

Різноманітність тварин свого краю.

Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні

 

Література https://shkola.in.ua/1405-biolohiia-7-klas-zaporozhets-2015.html

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Інкл
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
12 квітня 2023
Переглядів
1277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку