Календарний план для дітей з ООП з біології 7 клас
(адаптація навчального матеріалу)
(70 годин – 2 години на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Адаптоване завдання |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
||||
Вступ (4 години) |
Діяльність (уміння) |
Знання |
Ставлення |
|||||
1 |
|
|
Первинний інструктаж з ТБ під час занять з біології. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
розпізнає: - клітини, тканини, органи, системи органів тварин; описує: - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологі препарати, колекції; порівнює:- клітини тварин, рослин, грибів |
оперує термінами:- тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм. називає:- середовища існування тварин;- тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції; пояснює:- відмінності тварин від рослин та грибів |
висловлює судження: - щодо значення знань про тварин у природі та житті людини |
||
2 |
|
Схема живлення тварин |
Особливості живлення тварин. |
|||||
3 |
|
Схема будови тварин. |
Будова тварин: клітини, тканини. |
|||||
4 |
|
|
Будова тварин: органи та системи органів |
|||||
Тема№1 Різноманітність тварин (30 годин) |
||||||||
5 |
|
|
Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо). |
Розпізнає: характеризує: - пристосування тварин до життя у воді; - пристосування тварин до життя на суходолі; - пристосування тварин до життя у ґрунті; - пристосування тварин до польоту; дотримується правил - особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами |
оперує термінами: - вид, безхребетні, хордові
- середовища існування та способи життя тварин; наводить приклади:
- тварин зазначених груп; - видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб |
висловлює судження: - щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини. виявляє: - ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я; робить висновок: - особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя |
||
6 |
|
Різноманітність багатоклітинних тварин мал. |
Загальна характеристика й розмаїтість багатоклітинних тварин |
|||||
7 |
|
Схема кишковопорож. |
||||||
8 |
|
|
||||||
9 |
|
|
Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування |
|||||
10 |
|
|
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання |
|||||
11 |
|
|
||||||
12 |
|
Ракоподібні (наочність) |
Загальна характеристика класу Ракоподібні. Розмаїтість ракоподібних. Їхня роль у природі й житті людини |
|||||
13 |
|
Павукоподібні (мал.) |
||||||
14 |
|
|
Загальна характеристика класу Комахи |
|||||
15 |
|
|
Розмаїтість комах. Їхня роль у природі й житті людини |
|||||
16 |
|
|
Загальна характеристика типу Моллюски Лабораторні дослідження : будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|||||
17 |
|
|
Класи Черевоногі та Двостулкові молюски |
|||||
18 |
|
|
||||||
19 |
|
|
Паразитичні безхребетні тварини. |
|||||
20 |
|
|
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання |
|||||
21 |
|
Схема типу Хордові |
Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби |
|||||
22 |
|
|
||||||
23 |
|
|
Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб |
|||||
24 |
|
Види класу Амфібії |
||||||
25 |
|
|
Рептилії. Особливості процесів життєдіяльності й поводження плазунів |
|||||
26 |
|
|
Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів |
|||||
27 |
|
Види (наочність) класу Птахи |
Загальна характеристика класу Птахи Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів |
|||||
28 |
|
|
||||||
29 |
|
|
Розмаїтість птахів. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини |
|||||
30 |
|
|
Узагальнення матеріалів теми. |
|||||
31 |
|
|
Контрольна робота №1 |
|||||
32 |
ІІ сем. 09.01 |
https://youtu.be/NYNe2wtPMFI |
||||||
33 |
13.01 |
|
Практична робота3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|||||
34 |
16.01.23 |
|
Тематичне оцінювання |
|||||
Тема№2 Процеси життєдіяльності тварин (17 годин) |
||||||||
35 |
20.01 |
Схеми живлення і травлення тварин |
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
розрізняє (на зображеннях): - системи органів тварин; - типи розвитку тварин; характеризує: - різноманітність травних систем тварин; - транспорт речовин у тварин різних груп; - радіальну та двобічну симетрії тіла; - способи пересування тварин; - різноманітність покривів тіла тварин; - прямий та непрямий розвиток; порівнює: - органи та системи органів в різних груп тварин; - прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення); вдосконалює уміння: - порівнювати, робити висновки |
оперує термінами: - живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток пояснює: - значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму
|
робить висновок: - ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням і розширенням функцій; обґрунтовує: взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями |
||
36 |
23.01 |
|
Різноманітність травних систем. |
|||||
37 |
27.01 |
https://youtu.be/xw5QgJnOG5c |
Дихання та газообмін у тварин. |
|||||
38 |
30.01 03.02 |
|
Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання. |
|||||
39 |
06.02 |
Транспорт речовин у тварин (мал..) |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції |
|||||
40 |
10.02 |
|
Практичні роботи: 4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|||||
41 |
13.02 |
https://youtu.be/YLnG58MXb2Q |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
|||||
42 |
17.02 |
|
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання |
|||||
43 |
20.02 |
Види скелета |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. |
|||||
44 |
24.02 |
|
Порівняння будови скелетів хребетних тварин |
|||||
45 |
27.02 |
https://youtu.be/S2pi0fJYbbs |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторні дослідження: особливостей покривів тіла тварин; |
|||||
46 |
03.03 |
|
Органи чуття їх значення. Міні-проекти Як бачать тварини. |
|||||
47 |
06.03 |
|
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. |
|||||
48 |
10.03 |
Схеми будови для порівняння |
Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях) |
|||||
49 |
13.03 |
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
|||||
50 |
17.03 |
Схема розвиток тварин |
Розвиток тварин. Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторні дослідження: визначення віку тварин |
|||||
51 |
20.03 |
|
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання |
|||||
Тема 3. Поведінка тварин( 10 годин) |
||||||||
52 |
24.03 |
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. |
розпізнає (за описом та відеоматеріалами): - форми поведінки тварин; - типи угруповань тварин; характеризує: - біологічне значення вродженої та набутої поведінки; - форми поведінки; спостерігає та описує: - поведінку тварин. |
оперує термінами: - інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція називає: - методи вивчення поведінки тварин; - форми поведінки тварин. пояснює: - зміни поведінки тварин з віком; - циклічні зміни поведінки |
робить висновок про: - пристосувальне значення поведінки в житті тварин; виявляє: - ціннісне ставлення до тварин |
||
53 |
03.04 |
Види міграції тварин. |
Способи орієнтування тварин. Міграції тварин. |
|||||
54 |
07.04 |
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна. |
|||||
55 |
10.04 |
https://youtu.be/zZ0uBv-xS70 |
Соціальна поведінка тварин Ієрархія у групі. |
|||||
56 |
14.04 |
|
Практичні роботи: 8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). |
|||||
57 |
17.04 |
|
Представлення повідомлення «Чому мігрують тварини.» |
|||||
58 |
21.04 |
https://youtu.be/NrI8h5m_9eI |
Комунікація тварин. |
|||||
59 |
24.04 |
|
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. |
|||||
60 |
28.04 |
Схема еволюції поведінки тварин |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|||||
61 |
01.05.23 |
|
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання |
|||||
Тема 4. Організми і середовище існування ( 6 годин) |
||||||||
62 |
05.05 |
Види популяції, екосистем та чинників середовища. |
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
описує: - передачу енергії в екосистемі;
характеризує: визначає: - роль організмів як компонентів екосистеми |
оперує термінами:
- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України |
висловлює судження: - щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі; виявляє: - ціннісне ставлення до живої природи |
||
63 |
08.05 |
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
|||||
64 |
12.05 |
https://youtu.be/wBkHWQv2T6E |
Співіснування організмів в угрупованнях. |
|||||
65 |
15.05 |
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. |
|||||
66 |
19.05 |
|
Природоохоронні території. Червона книга України. |
|||||
67 |
22.05.23 |
Червона книга України |
Контрольна робота №2 |
|||||
Узагальнення( 3 години) |
||||||||
68 |
26.05 |
|
Міні-проект : Заповідні території України. |
порівнює: - будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій) |
називає:- ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій);
|
робить висновок: - про єдність живої природи |
||
69 |
29.05 |
https://youtu.be/nr2gFicmO04 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|||||
70 |
02.06.23 |
Види тварин свого краю |
Екскурсія Різноманітність тварин свого краю. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні |
|||||
Література https://shkola.in.ua/1405-biolohiia-7-klas-zaporozhets-2015.html