Адаптований календарно-тематичний план з фізики для учня 8-А класу (2 години на тиждень)
з порушеннями опорно-рухового апарату (Півень Кирило)
Програма: ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Підручник: Фізика : підруч. для 8кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016.
Умовні позначки: П- Півень Кирило
О – учень оволодів умінням, досяг поставленої мети;
СП – спостерігається суттєвий прогрес;
НП – спостерігається незначний прогрес;
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
№ з/п |
Дата |
примітка |
Зміст уроку |
Короткострокові завдання та заходи адаптації |
Методи оцінювання |
Прогрес П |
1 |
|
|
Рух молекул і тепловий стан тіла. Температура. Термометри |
розуміє властивості теплового руху; володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (температура) та їхні одиниці; Основні компетентності у природничих науках і технологіях користується термометром, |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
2 |
|
|
Температурна шкала. Теплова рівновага. |
знає способи вимірювання температури; принципи побудови температурної шкали Цельсія; користується термометром, оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
3 |
|
|
Залежність розмірів фізичних тіл від температури. |
Розуміє особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів; залежність розмірів фізичних тіл від температури. |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
4 |
|
|
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії тіла. |
володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (внутрішня енергія) та їхні одиниці; знає два способи зміни внутрішньої енергії тіла |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
5 |
|
|
Види теплообміну. Теплопровідність |
знає види теплообміну, застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
6 |
|
|
Види теплообміну. Конвекція |
знає види теплообміну, застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
7 |
|
|
Види теплообміну. Променевий обмін |
знає види теплообміну, застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
8 |
|
|
Кількість теплоти. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. |
володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (кількість теплоти, питома теплоємність) та їхні одиниці; застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
9 |
|
|
Розв'язування задач на теплообмін |
застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів та виконання лабораторних робіт; застосовує рівняння теплового балансу; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
10 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 1. Вивчення теплового балансу під час змішуванні води різної температури. |
застосовує набуті знання в процесі виконання лабораторних робіт; дотримується правил безпеки під час проведення експериментів, користується термометром, калориметром |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 2. Визначення питомої теплоємності речовини. |
застосовує набуті знання в процесі виконання лабораторних робіт; дотримується правил безпеки під час проведення експериментів, користується термометром, калориметром |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
12 |
|
|
Захист навчального проекту № 1 Екологічні проблеми теплоенергетики та теплокористування. Енергозбережувальні технології. |
усвідомлює необхідність використання енергозбережувальних технологій; оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
13 |
|
|
Розв'язування задач на теплообмін та тепловий баланс (ТО № 1) |
Розвʼязує ситуативні вправи і задачі на аналіз перебігу теплових процесів; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
14 |
|
|
Агрегатні стани речовини. Фізичні властивостей твердих тіл, рідин і газів. Кристалічні та аморфні тіла. |
розуміє особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
15 |
|
|
Температура плавлення. |
володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (температура, питома теплота плавлення,) та їхні одиниці; аналізує графіки теплових процесів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
15 |
|
|
Розрахунок кількості теплоти при плавленні/ твердненні тіл. |
застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
17 |
|
|
Розв’язування задач на плавлення та кристалізацію |
застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів; |
Спостереження, бесіда, письмова вправ |
|
18 |
|
|
Захист навчального проекту № 2 Унікальні фізичні властивості води. Рідкі кристали та їх використання. Полімери. Наноматеріали. |
оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
19 |
|
|
Пароутворення і конденсація. Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні /конденсації. |
володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (питома теплота пароутворення) та їхні одиниці; пояснює графіки теплових процесів (пароутворення/ конденсація) застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
20 |
|
|
Кипіння. Температура кипіння. (ТО № 2) |
пояснює графіки теплових процесів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
21 |
|
|
Рівняння теплового балансу. |
застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
22 |
|
|
Згорання палива. Розрахунок кількості теплоти внаслідок згорання палива. |
володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (згорання палива) та їхні одиниці; застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
23 |
|
|
Теплові двигуни. Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна. |
пояснює принцип дії теплових двигунів; застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
24 |
|
|
Розв'язування задач на теплообмін та тепловий баланс |
застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
25 |
|
|
Розв’язування комплексних задач |
застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
26 |
|
|
Розв’язування комплексних задач |
застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
27 |
|
|
Захист навчального проекту № 3 Холодильні машини. Кондиціонер, теплові насоси. |
визначає переваги і недоліки впливу теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля; усвідомлює важливість енергозбережувальних заходів у масштабах родини, громади, країни; вплив теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
28 |
|
|
Розв’язування задач на теплові явища |
застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
29 |
|
|
Контрольна робота № 1 (ТО № 3) |
застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
30 |
|
|
Електричні явища. Електризація тіл. |
знає поняття електричного заряду, механізми електризації оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
31 |
|
|
Електричний заряд. Два роди електричних зарядів. |
знає поняття електричного заряду, механізми електризації оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
32 |
|
|
Взаємодія заряджених тіл. |
Знає характер взаємодії заряджених тіл; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
33 |
|
|
Закон Кулона. Закон збереження електричного заряду. |
формулює закони Кулона, збереження електричного заряду, оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
34 |
|
|
Захист навчального проекту № 4 Електрика в житті людини. |
оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
35 |
|
|
Електричне поле. |
графічно зображає електричне поле; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
36 |
|
|
Електричний струм. Провідники, напівпровідники, діелектрики. |
розуміє природу електричного струму в різних середовищах; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
37 |
|
|
Дії електричного струму. |
оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
38 |
|
|
Джерела електричного струму. |
знає умови виникнення електричного струму; оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
39 |
|
|
Електричне коло та його основні елементи. (ТО № 4) |
креслить схеми простих електричних кіл; складає прості електричні кола |
Спостереження, бесіда, |
|
40 |
|
|
Сила струму. Амперметр. |
формулює визначення фізичної величини (сила струму) і їхні одиниці; оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
Спостереження, бесіда, письмова вправа
|
|
41 |
|
|
Електрична напруга. Вольтметр. |
формулює визначення фізичної величини (напруга) і їхні одиниці; оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
Спостереження, бесіда, письмова вправа
|
|
42 |
|
|
Електричний опір. Закон Ома для ділянки кола. |
формулює визначення фізичної величини (опір провідника) і їхні одиниці; формулює закон Ома для ділянки кола, оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
43 |
|
|
Залежність опору провідника від його довжини, площі перерізу та матеріалу. |
застосовує формули залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
44 |
|
|
Реостати. |
застосовує формули залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
45 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 3. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра. |
застосовує формули залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу під час виконання лабораторних робіт; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
46 |
|
|
Закон Ома для ділянки електричного кола. Розв'язування задач. |
застосовує закони Ома для ділянки кола формули сили струму, напруги, опору, залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
47 |
|
|
Електричний струм. Закон Ома.
|
застосовує закони Ома для ділянки кола формули сили струму, напруги, опору, залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
48 |
|
|
Послідовне з’єднання провідників. |
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного з’єднання провідників |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
49 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 4. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників. |
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного з’єднання провідників під час виконання лабораторних робіт; користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
50 |
|
|
Паралельне з’єднання провідників. |
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для паралельного з’єднання провідників |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
51 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 5. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників. |
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для паралельного з’єднання провідників під час виконання лабораторних робіт; користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
52 |
|
|
Розв'язування задач (впр.31, 5,6, впр.32,6-9) |
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
53 |
|
|
Розв'язування комплексних задач (ТО № 5) |
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
54 |
|
|
Робота й потужність електричного струму |
формулює визначення фізичної величини (робота і потужність електричного струму)) і їхні одиниці |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
55 |
|
|
Закон Джоуля -Ленца. |
формулює закон Джоуля–Ленца, оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
56 |
|
|
Електронагрівальні прилади. Розв'язування задач. |
застосовує формули роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
57 |
|
|
Захист навчального проекту № 5. Сучасні побутові та промислові електричні прилади. |
розраховує спожиту електричну енергію за допомогою побутового лічильника електроенергії; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
58 |
|
|
Струм у металах |
знає умови виникнення електричного струму; |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
59 |
|
|
Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. |
формулює визначення фізичної величини (сила струму, напруга, опір провідника, робота і потужність електричного струму, електрохімічний еквівалент) і їхні одиниці |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
60 |
|
|
Закон Фарадея для електролізу. |
формулює визначення фізичної величини (електрохімічний еквівалент) і їхні одиниці; формулює закон Фарадея для електролізу; оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
61 |
|
|
Закон Фарадея для електролізу. Розв'язування задач |
застосовує закони Фарадея для електролізу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
62 |
|
|
Електричний струм у газах. |
види електричного розряду в газах. |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
63 |
|
|
Розв'язування задач. |
застосовує закони Фарадея для електролізу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
64 |
|
|
Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями. |
оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
65 |
|
|
Захист навчального проекту № 6. Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини. Вплив електричного струму на людський організм. |
оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
Спостереження, бесіда, письмова вправа
|
|
66 |
|
|
Розв'язування задач. |
застосовує закони Фарадея для електролізу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
67 |
|
|
Контрольна робота № 2 (ТО № 6) |
застосовує закони Кулона, збереження електричного заряду, Ома для ділянки кола, Джоуля–Ленца, Фарадея для електролізу, формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників, залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
68 |
|
|
Віртуальна екскурсія. Електрика і безпека людини |
розв’язує ситуативні вправи і задачі на усвідомлення важливості заощадливого використання електроенергії з метою зменшення витрат сімейного бюджету; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|
69 |
|
|
Віртуальна екскурсія. Електрика і екологія |
розв’язує ситуативні вправи і задачі на формування свідомості дотримання правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями |
Спостереження, бесіда, усна вправа
|
|
70 |
|
|
Віртуальна екскурсія. Вплив електричного струму на людський організм |
оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; |
Спостереження, бесіда, письмова вправа |
|