Акція «На допомогу зимуючим птахам»
Мета: розширити і закріпити знання учнів про птахів, про їхню поведінку і спосіб життя, роль і місце у природі, значення у житті людини; розвивати допитливість, спостережливість, інтерес до пташиного світу; учити замислюватись над наслідками своїх дій, навчити правил поведінки у природі; виховувати у школярів бережливе ставлення до пернатих друзів, бажання допомогти їм узимку.
Обладнання: зображення птахів, дитячі малюнки, конверти із картками-завданнями для проведення конкурсів, плакати.
Сценарій заходу
Ведучий: Птахи! Їх можна побачити і почути скрізь: у парках, скверах, садах, лісах, полях, біля водойм, у містах і селах або просто на вулиці.
Ведуча: Птахи – це пісня і політ! Це голоси наших полів, лісів, гір та пустель. Їхні пісні звучать на Землі цілий рік. Їхні голоси чуємо вдень і вночі.
Ведучий: Птахи – це діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть піднятися вище гір і хмар, перелетіти пустелю, море, океан.
Ведуча: Птахи – діти веселки. Їхнє пір’я переливається всіма кольорами веселки. Вони несуть радість людям.
Ведучий: Птахи – частина природи, без них її краса була б неповною.
Ведуча: Птахи – вірні наші помічники, захисники садів, полів від шкідників та гризунів.
Ведучий: Тому їх треба берегти і охороняти. Про них треба піклуватися і допомагати в скрутні хвилини.
Ведуча: Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами. Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!
Ведучий: Саме тому в нашому класі була оголошена акція «На допомогу зимуючим птахам!»
Ми зробили і розвішали годівнички,
зібрали багато цікавої інформації про птахів.
Ми спостерігали за птахами,
малювали їх.
Кросворд № 1 «Зимуючі птахи»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
1 |
|
|
|
2 |
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Горизонтально: |
Вертикально: |
5. Хто комах з кори виймає, про здоро- в’я лісу дбає. 6. Птах, що сприяє розповсюдженню дубів. 7. Птах, що виглядаючи з дупла по-га-дючому крутить головою, а при небезпеці ще й шипить, висунувши язик. 8. Птахи, яких, за легендою, княгиня Ольга використала для помсти за смерть свого чоловіка. 9. Птах, що може дивитися в одному напрямі обома очима. 10. Сова, що занесена в Червону книгу України. 12. Область поширення певного виду птахів. |
1. Група птахів, що живиться різноманітною їжею. 2. Птахи, яких люди здавна використовують як ловчого при полюванні. 3. Великий лісовий птах, самець якого має чорне оперення і над оком яскраво-червоні брови. 4. Найбільш галасливий птах наших лісів. 10. Птах – найкращий пернатий дереволаз. 11. Птах, що інколи гніздиться в димарях. 13. Групи птахів, що постійно живуть на певній території. 14. Птахи з дзьобом, нижня і верхняя щелепи якого зігнуті перехрещуються між собою. 15. Об’єднання птахів за ознакою родинності. |
Відповіді: Горизонтально: 5 – дятел; 6 – сойка; 7 – крутиголовка; 8 – горобці; 9 – сова; 10 – пугач; 12 – ареал.
Вертикально: 1 – всеїдні; 2 – соколи; 3 – тетерук; 4 – сорока; 10 – повзик; 11- галка; 13 – осілі; 14 – шишкарі; 15 – колонія.
Конкурс малюнків-пазлів « Хто відвідав годівничку?»
Скласти пазли, назвати птаха.
Ведучий: Красиві птахи на малюнках. Їм би пам’ятники ставити.
Ведуча: Багатьом із них уже споруджено пам’ятники у різних країнах світу.
Так в США – горобцю, в Італії (Римі) – гусям, у Франції ,Польщі, США, у Канаді – казарці, у Японії та Німеччині – лебедю, в Монголії – беркуту.
Ведучий: А ще птахи мають свої свята. Так, 26 березня наша країна щорічно відзначає День птахів.
22 березня в народі відзначають свято Сороки. У цей день із тіста печуть жайворонків та пригощають ними друзів і знайомих.
12 листопада, на Зіновія – свято синичок.
Ведуча: Багато птахів стали символами у народі. Серед них ті, що зимують у нашій місцевості. Ось, наприклад: ворон і сова – символ мудрості, голуб – миру.
Конкурс «Все про птахів»
Слухай уважно, відповідай швидко
Запитання.
1. Наука про птахів. (Орнітологія)
2. Що є лише у птахів? (Пір’я)
3. Як орієнтуються птахи при перельотах? (По сонцю і зірках)
4. Хто народжується двічі? (птах) Чому? (Спочатку з’являється яйце, а потім із нього вилуплюється птах)
5. Яку функцію виконує у птахів хвіст? (Гальмо і кермо)
6. Які особливості будови кісток птаха? (Вони легкі, наповнені повітрям)
7. Чому заборонено турбувати птахів, які сидять на гніздах? (Бо вони можуть їх залишити)
8. Який птах має найдовший язик? (Дятел)
9. Який птах може виводити пташенят взимку? (Шишкар)
Конкурс « Відгадай мене».
Кожен учасник має відгадати птаха, зашифрованого в тексті.(Відгадують по черзі )
1.
Живуть на деревах. Мають міцний дзьоб, довгий язик і міцний хвіст, завдяки якому можна спертися на кору дерева. (Дятли)
2.
Належать до хижих. Вони мають велику голову і дуже великі очі з розширеними зіницями. У них гачкоподібний дзьоб, гострі кігті на лапах. Ведуть нічний спосіб життя. Живляться гризунами, невеликими пташками, комахами.(Сови)
3.
Ці птахи схожі на горобців, але вони обережніші і водночас допитливіші за горобців. Люблять їсти насіння соняшника і ласувати несолоним салом. Ми можемо упізнати їх серед інших птахів по жовтенькому «фартушку» (Синиці)
4.
Прилітають до нас з Півночі. У них є чорна шапочка і червона грудка. Дзьоб товстий і короткий. Живляться ягодами, насінням, частково комахами. (Снігурі)
Гра «Пташиний аукціон».
Для цього вам необхідно пригадати назви зимуючих птахів.
Назви птахів не повинні повторюватись. Виграє той, хто оголосив назву останнім.
Ведучий: А зараз завітаємо до нашої «Пташиної їдальні».
«Пташина їдальня»
Ведуча: Чим і як найкраще годувати птахів?
Скласти поради з деформованих речень
1) Насіння не потрібно смажити; перш, ніж його давати птахам, потрібно трохи почавити.
2) Хлібні крихти мають бути із білого хліба.
3) Сало не повинно бути солоним.
4) варена, смажена, печена картопля особливо з додаванням жиру.
5) залишки вареного рису, гречки, вівсянки, квасолі та інших круп і злаків.
6) подрібнені ядра будь – яких горіхів, тільки не солоні, ягоди горобини.
Перелік кормів
Зерно, насіння соняшника, овес, просо, ягоди калини, горобини, насіння бур’янів, крихти хліба, шматочки несолоного сала, насіння кавуна, гарбуза.
Ведучий: Що стосується пташиного апетиту, то відомо, що:
• Птахи можуть розрізняти солоне, солодке, гірке.
• Кожна пара маленьких синичок може обслужити 40 плодових дерев.
• Сова з’їдає за місяць 85-130 мишей, а за літо – до 1000 полівок і мишей, зберігаючи 1 т хліба.
• Грак за день може знищити 400 шкідників.
• Три дятли за день поїдають 1000 короїдів – шкідників лісу.
• Синиця за добу з’їдає стільки комах, скільки важить сама.
• Якби людина мала такий апетит, як птахи, то вона б за добу з’їдала 40 хлібин.
Ведуча: Для підгодовування птахів зимою необхідні годівнички. Виготовлення годівничок – це було домашнє завдання для команд.
Ведучий:
А тепер ми візьмемо наші годівнички, розвісимо їх у шкільному саду і наповнимо смачними пташиними стравами, щоб зима для них була легкою – не голодною.
Смачного їм!