Творчий проект для 2 класу на тему "Народні пісні".

Про матеріал

Творчий проект «Народні пісні»

Мета : Познайомити з невмирущим жанром народної творчості –

народною піснею;

• Відшукати історію виникнення народної пісні;

• Визначити жанри української пісні;

• Навчитися співати та інсценізувати українські народні пісні;

• Вчити самостійно генерувати ідеї, добирати і накопичувати

матеріал;

• Розкрити взаємозв'язок уяви і творчості;

• Розвивати комунікативну компетентність, пам'ять, увагу,

фантазію, естетичні смаки;

• Виховувати глибоку любов до рідної землі, української пісні.

Очікуваний результат: глибоке засвоєння навчального матеріалу з теми;

формування навичок роботи з додатковими джерелами інформації.

Тип проекту: груповий.

Обладнання :святково прикрашена класна кімната.

Хід реалізації проекту

I. Підготовчий етап.

Мотивація діяльності. Оголошення теми проекту.

На землі великій є одна країна:

Гарна ,неповторна ,красна ,як калина.

І живуть тут люди добрі ,працьовиті

І ,скажу по правді ,ще й талановиті.

Землю засівають і пісні складають,

На бандурах грають і вірші співають.

(Учень розповідає і грає мелодія про Україну)

Вчитель: Діти, як ви думаєте ,про яку країну йдеться у вірші? Щоб бути справжнім патріотом своєї Батьківщини ,потрібно не тільки любити свою рідну землю ,а й знати її історію, вивчати культуру ,звичаї.

Отже, ми сьогодні поговоримо:

Чому ми співаємо українські

народні пісні?

1. Як виникла українська народна пісня?

2. Які є легенди про українську народну пісню?

3. На які види поділяються українські народні

пісні?

4. Які є прислів'я, приказки про пісню?

5. Навчитися співати українські народні пісні.

II. Початок роботи над проектом.

Створення творчих груп.

Постановка конкретних завдань.

1.“Історики".

Як виникла українська народна пісня?

• Які є жанри пісень?

2. “Фольклористи".

-Відшукати і навчитися переказувати

легенди про пісню.

- Інсценізувати легенду.

3. "Мистецтвознавці".

-Знайти інформацію про обрядові,

колискові пісні.

- Дібрати ілюстрації до пісень.

4. “Народознавці."

-Знайти і вивчити прислів'я, приказки про

пісню.

- Взяти інтерв'ю у своїх членів родини і

записати українські народні пісні з їх уст.

- Намалювати малюнки до пісень.

Очікувані результати:

Історики: виготовити постер.

• Фольклористи: виготовити збірочку

зібраних пісень у родинах та жителів села.

Заспівати народну пісню.

Мистецтвознавці: виготовити книжечку.

Народознавці: виготовити буклет,

намалювати малюнки.

• Всім групам презентувати результати своєї

роботи на святі .

III. Презентація проекту.

Вчитель: -Місяць тому ми розпочали роботу над проектом «Народні пісні».

Кожен народ має свої пісні що формувалися протягом багатьох століть.

Виступ 1-ї групи.

-Ми працювали над відповіддю на запитання : Як виникла українська народна пісня? Які є жанри пісень? Хто такі кобзарі?

Рідний край, милі серцю домівка, вулиця, місто, країна... Які ласкаві слова! А ще — рідна мова та пісні!

Український народ надзвичайно співучий, адже мова наша — солов'їна, тобто милозвучна й пісенна. Неможливо уявити жодного свята, під час якого не звучала би пісня.

Складаючи народну пісню, українці намагалися зробити її правдивою, щирою, емоційною. У давні часи пісні не записували, а передавали з уст в уста (усно). Імена творців, на жаль, невідомі, оскільки загубилися у віках. Тому називаються такі пісні народними, тобто створеними самим народом.

Народна пісня — це створений народом музичний твір із віршами.

Учень: Народні пісні

Обрядові пісні

Календарно-обрядові пісні

Весняного циклу: веснянки, весняні хороводи .

Літнього циклу: петрівки , купальські пісні, жниварські пісні.

Зимового циклу: миколаївки (?), щедрівки, колядки

Родинно-обрядові пісні: весільні пісні, голосіння

Побутово-ліричні пісні

Родинно-побутові пісні

Соціально-побутові пісні: козацькі пісні, чумацькі пісні, кріпацькі пісні, рекрутські пісні (солдатські), ремісницькі, переселенські, бурлацькі пісні (заробітчанські)

Епічні пісні: історичні пісні, думи, билини (один з різновидів балад, що є у всьому світі)

Розповідь учителя.

Упродовж багатьох століть люди створюють і співають пісні, у яких передають свою радість і сум, згадують про минуле і мріють про майбутнє, змальовують природу рідного краю. У народних піснях відображається характер народу, його звичаї, традиції, обряди, свята та ігри. Найулюбленішою піснею всіх дітей з народження є колискова — пісня, що дарує малечі спокій, тепло й ласку, які линуть з маминим чи бабусиним голосом.

Виступ 2-ї групи.

-Наша творча група працювала над запитаннями: -Відшукати і переказати легенду про пісню.

Є давня легенда, пов'язана з пісенністю українського народу. У ній розповідається про те, що Господь обдаровував усі землі світу багатствами, тож українській землі, яка постала перед ним останньою, не залишилося нічого, окрім народної пісні. Мабуть, ця легенда виникла в часи великих бід, що випали на долю нашого краю. Та пісня, пообіцяв Господь, допоможе людям пережити всі лиха та ще й нестиме радість та світло.

Вчитель: Пісня супроводжує український народ протягом усієї історії його існування. У часи розквіту та занепаду, під час важких випробувань війнами, бідністю, національного гніту народна пісня допомагала людям. У ній – пам'ять про визначних історичних діячів, про минуле, щирі почуття. У радісні хвилини життя – при народженні немовляти, хрещенні, весіллі, на будь-яке свято – пісня неодмінно лунала, зігріваючи душу та підіймаючи настрій. Пісня допомагала в праці та в дорозі. Мабуть, така співуча в нас українська душа.

В українських народних піснях живе вся історія нашого буття. У них і кохання, і побутове життя, і праця, і військова слава. Українські пісні надзвичайно мелодійні, щирі та прості. Вони нікого не залишають байдужими. Незважаючи на те, що багато з них народилися з болю, вони несуть світло та свято життя. У наших піснях немає жорстокості, агресії, навпаки – прагнення щастя, любові, добробуту, гумор, що найкраще характеризує національні риси нашого народу. Без рідної пісні ,як і без рідної мови, людина не може висловити своїх почуттів. От як пише про те І. Драч:

Учень: А пісня - це душа. З усіх потреб потреба.
Лиш пісня в серці ширить межі неба.
На крилах сонце сяйво їй лиша —
Чим глибше пісня, тим ясніш душа.

Народну пісню треба берегти, бо в ній – невичерпні багатства душі цілого народу.

Пісня.

Виступ 3-ї групи.

У різні пори року виконувались різні обрядові пісні. Ці пісні повинні були забезпечити успіхи в господарюванні, добрий урожай, щастя в родинному житті. Наприклад, на сільських майданах і галявинах співали гаївки, під час Зелених святрусальні пісні, на Івана Купалакупальські пісні. По закінченню жнив, люди співали жниварські пісні, славлячи землю за те, що дала їм гарний урожай. Під час зимового сонцестояння виконували сонцесяйні пісні.

У різні пори року виконувалися певні обряди й відповідні їм пісні, тому й розрізняють пісні зимового циклу, весняного та літнього.

Зимовий цикл.

До зимового циклу календарних пісень входять колядки і щедрівки. Щедрівки — це новорічні вітання, побажання успіху в новому землеробському році, побажання здоров'я сім'ї, величання господаря, прославлення праці хлібороба та її здобутків, які виконуються у щедрий вечір, під Новий рік, а колядки виконують під час обряду колядування на Різдвяні свята.

В Україні починали колядувати на Святий Вечір, магією слова та дійством (гурти молоді обходити домівки, іноді з «козою» — один із колядників у вивернутому кожусі і з дерев'яною головою кози), величали піснями господарів, бажаючи їм достатку, щастя, миру і спокою у домі, а за це господар давав їм дарунки. Щедрик, щедрик, щедрівочка

Весняний цикл.

Весняний цикл складається з веснянок і хороводних ігор. Початок його припадає на ранню весну, коли оживає природа, а кінець — на завершення весняних польових робіт. За змістом пісні весняного циклу зводяться до закликання весни, хорошого врожаю, відображення підготовки поля, знарядь тощо. Це переважно дівочі пісні. До найвідоміших веснянок належать такі: «Подоляночка», «Ой весна, весна — днем красна», «А ми просо сіяли, сіяли».

Десь тут була подоляночка,

Десь тут була молодесенька,

Тут вона впала, до землі припала,

Личка не вмивала, бо води не мала.

Ой встань, встань, подоляночко,

Обмий личко, яко шкляночко,

Возьмися за боки, поскачи три кроки

В горохлянім вінку, бери собі дівку,

Плини по Дунаю, бери дівку скраю.

Літній цикл.

Літній цикл розпочинається русальними піснями, вони дуже давні за походженням, та виконували їх під час «русального тижня» — на початку червня, коли починало колоситися жито.

Наші пращури хотіли забезпечити високий урожай і вплинути на міфічних русалок, аби вони не шкодили посівам, умилостивити, щоб ті не ловили і не залоскочували дівчат і хлопців. Ці пісні сповнені радості буття, славлять буяння природи.

У ржі на межі,

На кривій березі

Там сиділа русалка.

Просила русалка

У дівочок сорочки:

— Ви дівочки, подружки,

Да-дайте мені мні сорочки,

Хоча худенькую,

Да аби біленькую,

Хоч не біленькую,Да тоненькую!

Ще з язичницьких часів до нас дійшло свято Івана Купала (7 липня) з його специфічними піснями. Серед купальських пісень є ніжна лірика про кохання, залицяння та сватання, жарти, гумор, сатира, де дівчата висміюють вади хлопців, а хлопці — дівчат. Все це надає святу веселощів, радості.

В ніч перед святом Купала хлопці і дівчата збиралися біля вогнищ, стрибали через них, співали, влаштували ігри, дівчата пускали вінки на воду й дивилися, куди вони попливуть, — звідти й прийде суджений, топили в річці чи спалювали на вогнищі опудало Купали, щоб забезпечити добрий урожай на майбутній рік.

До літнього циклу відносяться і жниварські пісні — обрядові величальні пісні, які виконували під час жнив.

Діляться на:

Зажинкові — ті, що величають вправних жниць, перший сніп, бажають почати роботу в добрий час;

Власне жниварські — у яких звучать нарікання на важку працю, втому, недоброго хазяїна;

Обжинкові — у яких радісно сповіщають про щасливе завершення жнив, прославляється останній сніп, який з піснями несуть додому. Цей сніп — символ достатку, запорука нового врожаю.

День закінчення жнив перетворювався на свято завершення польових робіт зі збирання врожаю. Воно проходило радісно й урочисто, супроводжувалося цікавими дійствами і піснями. Женці висловлювали побажання доброго врожаю в наступному році, дякували ниві за врожай.

Там у полі криниченька,

Навколо пшениченька.

Там женчики жали,

Золоті серпи мали,

Срібнії юрочки,

Що в'язали снопочки.

Добрії були женці –

Дівчата й молодиці.

Дівчата — косаті,

А хлопці — вусаті,

Молодиці — білолиці.

Гра «Подоляночка».

Виступ 4-ї групи.

Прислів'я про народну пісню

Пісня складами славна.

Він стільки пісень знає, що й на воловій шкурі не списав би.

Всяка пташка свої пісні співає.

Яка пташка, така й пісня.

Де праця, там і пісня.

З пісні й казки слова не викидають.

З моря води не вилити, а з пісні слова не викинути.

Легше тобі на душі стане, як пісня до твого серця загляне.

Може, він таку пісню знає, що якби заспівав, то й волос би зав'яв.

Найдорожча пісня, з якою мати мене колисала.

Не все тому правда, що в пісні співають.

Пісенька солодка — коротка.

Хоч нові птахи, та старі пісні.

Приказки про пісню українську

Солов'їними піснями ситий не будеш.

Швидко пісня співається, та не швидко складається.

Як з такою піснею, то ліпше без неї.

Без голосу не співець, без грошей не купець.

Болить горло співати дармо.

Гарно ти співаєш, та слухати не хочеться.

Де нема співця, послухаєш горобця.

. Кому добре, той співає, кому зле, той плаче.

Співаєш добре, а перестанеш — ще краще.

Хто співає, той журбу проганяє.

Як заспіває, то аж плакати смачно.

Як погано співати, краще добре свистати.

Пісня.

IV. Оголошення підсумків презентації.

Висловлення вражень учнів від уроку-проекту.

Слово вчителя.

-Ви гарно підготувалися до уроку зібрали багато цікавого матеріалу і зразково представили. Щиро дякую вам за вашу роботу. І на завершення звертаюся до вас :

Згадаємо ж давайте у цю мить,

Що українці - це народ співучий -

Ніщо не може нашу пісню зупинить,

Наповним піснею наш край квітучий!

Перегляд файлу

Творчий проект   «Народні  пісні»

Мета : Познайомити з невмирущим жанром народної творчості –

народною піснею;

• Відшукати історію виникнення народної пісні;

• Визначити жанри української пісні;

• Навчитися співати та інсценізувати українські народні пісні;

• Вчити самостійно генерувати ідеї, добирати і накопичувати

матеріал;

• Розкрити взаємозв’язок уяви і творчості;

• Розвивати комунікативну компетентність, пам’ять, увагу,

фантазію, естетичні смаки;

• Виховувати глибоку любов до рідної землі, української пісні.

Очікуваний  результат: глибоке  засвоєння навчального  матеріалу  з  теми;

        формування  навичок   роботи з додатковими джерелами  інформації.

Тип проекту: груповий.

Обладнання :святково прикрашена класна кімната.

 

Хід реалізації проекту

I. Підготовчий етап.

Мотивація діяльності. Оголошення теми проекту.

На землі великій є одна країна:

Гарна ,неповторна ,красна ,як калина.

І живуть тут люди добрі ,працьовиті

І ,скажу по правді ,ще й талановиті.

Землю засівають і пісні складають,

 На бандурах грають і вірші співають.

(Учень розповідає  і грає мелодія про Україну)

Вчитель: Діти, як ви думаєте ,про яку країну йдеться у вірші? Щоб бути справжнім патріотом своєї Батьківщини ,потрібно не тільки любити свою рідну землю ,а й знати її історію, вивчати культуру ,звичаї.

Отже, ми сьогодні поговоримо:

Чому ми співаємо українські

народні пісні?

1. Як виникла українська народна пісня?

2. Які є легенди про українську народну пісню?

3. На які види поділяються українські народні

пісні?

4. Які є прислів’я, приказки про пісню?

5. Навчитися співати українські народні пісні.

II. Початок роботи над проектом.

Створення творчих груп.

Постановка конкретних завдань.

1.“Історики”.

Як виникла українська народна пісня?

• Які є жанри пісень?

 2. “Фольклористи”.

-Відшукати і навчитися переказувати

легенди про пісню.

- Інсценізувати легенду.

3.  ”Мистецтвознавці”.

-Знайти інформацію про  обрядові,

колискові пісні.

- Дібрати ілюстрації до пісень.

4.  “Народознавці.”

-Знайти і вивчити прислів’я, приказки про

пісню.

- Взяти інтерв’ю у своїх членів родини і

записати українські народні пісні з їх уст.

- Намалювати малюнки до пісень.

Очікувані результати:

Історики: виготовити постер.

• Фольклористи: виготовити збірочку

зібраних пісень у родинах та жителів села.

Заспівати народну пісню.

Мистецтвознавці: виготовити книжечку.

Народознавці: виготовити буклет,

намалювати малюнки.

• Всім групам презентувати результати своєї

роботи на святі  .

III. Презентація  проекту.

Вчитель: -Місяць тому ми розпочали роботу над проектом «Народні пісні».

           Кожен народ має свої пісні що формувалися протягом багатьох століть.

Виступ 1-ї групи.

-Ми  працювали над відповіддю на запитання : Як виникла українська народна пісня?  Які є жанри пісень?  Хто такі кобзарі?

Рідний край, милі серцю домівка, вулиця, місто, країна... Які ласкаві слова! А ще — рідна мова та пісні!

Український народ надзвичайно співучий, адже мова наша — солов’їна, тобто милозвучна й пісенна. Неможливо уявити жодного свята, під час якого не звучала би пісня.

Складаючи народну пісню, українці намагалися зробити її правдивою, щирою, емоційною. У давні часи пісні не записували, а передавали з уст в уста (усно). Імена творців, на жаль, невідомі, оскільки загубилися у віках. Тому називаються такі пісні народними, тобто створеними самим народом.

Народна пісня — це створений народом музичний твір із віршами.

 

Учень: Народні пісні

 

 Розповідь учителя.

 

Упродовж багатьох століть люди створюють і співають пісні, у яких передають свою радість і сум, згадують про минуле і мріють про майбутнє, змальовують природу рідного краю. У народних піснях відображається характер народу, його звичаї, традиції, обряди, свята та ігри. Найулюбленішою піснею всіх дітей з народження є колискова — пісня, що дарує малечі спокій, тепло й ласку, які линуть з маминим чи бабусиним голосом.

 

Виступ 2-ї групи.

-Наша  творча група працювала над  запитаннями: -Відшукати і  переказати  легенду про пісню.

 Є давня легенда, пов’язана з пісенністю українського народу. У ній розповідається про те, що Господь обдаровував усі землі світу багатствами, тож українській землі, яка постала перед ним останньою, не залишилося нічого, окрім народної пісні. Мабуть, ця легенда виникла в часи великих бід, що випали на долю нашого краю. Та пісня, пообіцяв Господь, допоможе людям пережити всі лиха та ще й нестиме радість та світло.

Вчитель: Пісня супроводжує український народ протягом усієї історії його існування. У часи розквіту та занепаду, під час важких випробувань війнами, бідністю, національного гніту народна пісня допомагала людям. У ній – пам'ять про визначних історичних діячів, про минуле, щирі почуття. У радісні хвилини життя – при народженні немовляти, хрещенні, весіллі, на будь-яке свято – пісня неодмінно лунала, зігріваючи душу та підіймаючи настрій. Пісня допомагала в праці та в дорозі. Мабуть, така співуча в нас українська душа.

В українських народних піснях живе вся історія нашого буття. У них і кохання, і побутове життя, і праця, і військова слава. Українські пісні надзвичайно мелодійні, щирі та прості. Вони нікого не залишають байдужими. Незважаючи на те, що багато з них народилися з болю, вони несуть світло та свято життя. У наших піснях немає жорстокості, агресії, навпаки – прагнення щастя, любові, добробуту, гумор, що найкраще характеризує національні риси нашого народу. Без рідної пісні ,як і без рідної мови, людина не може висловити своїх почуттів. От як пише про те І. Драч:

 Учень: А пісня - це душа. З усіх потреб потреба.
Лиш пісня в серці ширить межі неба. 
На крилах сонце сяйво їй лиша —
Чим глибше пісня, тим ясніш душа. 

Народну пісню треба берегти, бо в ній – невичерпні багатства душі цілого народу.

Пісня.

Виступ 3-ї групи.

У різні пори року виконувались різні обрядові  пісні. Ці пісні повинні були забезпечити успіхи в господарюванні, добрий урожай, щастя в родинному житті. Наприклад, на сільських майданах і галявинах співали гаївки, під час Зелених свят  русальні пісні, на Івана Купала  купальські пісні. По закінченню жнив, люди співали жниварські пісні, славлячи землю за те, що дала їм гарний урожай. Під час зимового сонцестояння виконували сонцесяйні пісні.

У різні пори року виконувалися певні обряди й відповідні їм пісні, тому й розрізняють пісні зимового циклу, весняного та літнього.

Зимовий цикл.

 

До зимового циклу календарних пісень входять колядки і щедрівки. Щедрівки — це новорічні вітання, побажання успіху в новому землеробському році, побажання здоров'я сім'ї, величання господаря, прославлення праці хлібороба та її здобутків, які виконуються у щедрий вечір, під Новий рік, а колядки виконують під час обряду колядування на Різдвяні свята.

 

В Україні починали колядувати на Святий Вечір, магією слова та дійством (гурти молоді обходити домівки, іноді з «козою» — один із колядників у вивернутому кожусі і з дерев'яною головою кози), величали піснями господарів, бажаючи їм достатку, щастя, миру і спокою у домі, а за це господар давав їм дарунки.    Щедрик, щедрик, щедрівочка

Весняний цикл.

Весняний цикл складається з веснянок і хороводних ігор. Початок його припадає на ранню весну, коли оживає природа, а кінець — на завершення весняних польових робіт. За змістом пісні весняного циклу зводяться до закликання весни, хорошого врожаю, відображення підготовки поля, знарядь тощо. Це переважно дівочі пісні.     До найвідоміших веснянок належать такі: «Подоляночка», «Ой весна, весна — днем красна», «А ми просо сіяли, сіяли».

Десь тут була подоляночка,

Десь тут була молодесенька,

Тут вона впала, до землі припала,

Личка не вмивала, бо води не мала.

 

Ой встань, встань, подоляночко,

Обмий личко, яко шкляночко,

Возьмися за боки, поскачи три кроки

В горохлянім вінку, бери собі дівку,

Плини по Дунаю, бери дівку скраю.

 

Літній цикл.

Літній цикл розпочинається русальними піснями, вони дуже давні за походженням, та виконували їх під час «русального тижня» — на початку червня, коли починало колоситися жито.

Наші пращури хотіли забезпечити високий урожай і вплинути на міфічних русалок, аби вони не шкодили посівам, умилостивити, щоб ті не ловили і не залоскочували дівчат і хлопців. Ці пісні сповнені радості буття, славлять буяння природи.

У ржі на межі,

На кривій березі

Там сиділа русалка.

Просила русалка

У дівочок сорочки:

 

— Ви дівочки, подружки,

Да-дайте мені мні сорочки,

Хоча худенькую,

Да аби біленькую,

Хоч не біленькую,Да тоненькую!

Ще з язичницьких часів до нас дійшло свято Івана Купала (7 липня) з його специфічними піснями. Серед купальських пісень є ніжна лірика про кохання, залицяння та сватання, жарти, гумор, сатира, де дівчата висміюють вади хлопців, а хлопці — дівчат. Все це надає святу веселощів, радості.

В ніч перед святом Купала хлопці і дівчата збиралися біля вогнищ, стрибали через них, співали, влаштували ігри, дівчата пускали вінки на воду й дивилися, куди вони попливуть, — звідти й прийде суджений, топили в річці чи спалювали на вогнищі опудало Купали, щоб забезпечити добрий урожай на майбутній рік.

До літнього циклу відносяться і жниварські пісні — обрядові величальні пісні, які виконували під час жнив.

Діляться на:

  • Зажинкові — ті, що величають вправних жниць, перший сніп, бажають почати роботу в добрий час;
  • Власне жниварські — у яких звучать нарікання на важку працю, втому, недоброго хазяїна;
  • Обжинкові — у яких радісно сповіщають про щасливе завершення жнив, прославляється останній сніп, який з піснями несуть додому. Цей сніп — символ достатку, запорука нового врожаю.

День закінчення жнив перетворювався на свято завершення польових робіт зі збирання врожаю. Воно проходило радісно й урочисто, супроводжувалося цікавими дійствами і піснями. Женці висловлювали побажання доброго врожаю в наступному році, дякували ниві за врожай.

Там у полі криниченька,

Навколо пшениченька.

Там женчики жали,

Золоті серпи мали,

Срібнії юрочки,

Що в'язали снопочки.

 

Добрії були женці –

Дівчата й молодиці.

Дівчата — косаті,

А хлопці — вусаті,

Молодиці — білолиці.

 Гра «Подоляночка».

Виступ 4-ї групи.

Прислів’я про народну пісню

 Пісня складами славна.

 Він стільки пісень знає, що й на воловій шкурі не списав би.

Всяка пташка свої пісні співає.

Яка пташка, така й пісня.

 Де праця, там і пісня.

З пісні й казки слова не викидають.

З моря води не вилити, а з пісні слова не викинути.

Легше тобі на душі стане, як пісня до твого серця загляне.

 Може, він таку пісню знає, що якби заспівав, то й волос би зав’яв.

 Найдорожча пісня, з якою мати мене колисала.

Не все тому правда, що в пісні співають.

 Пісенька солодка — коротка.

Хоч нові птахи, та старі пісні.

 

 Приказки про пісню українську

Солов’їними піснями ситий не будеш.

Швидко пісня співається, та не швидко складається.

Як з такою піснею, то ліпше без неї.

 Без голосу не співець, без грошей не купець.

Болить горло співати дармо.

Гарно ти співаєш, та слухати не хочеться.

Де нема співця, послухаєш горобця.

  . Кому добре, той співає, кому зле, той плаче.

Співаєш добре, а перестанеш — ще краще.

Хто співає, той журбу проганяє.

Як заспіває, то аж плакати смачно.

Як погано співати, краще добре свистати.

Пісня.

IV. Оголошення  підсумків презентації.

Висловлення  вражень учнів  від уроку-проекту.

 

Слово  вчителя.

-Ви гарно підготувалися  до уроку зібрали багато цікавого матеріалу і зразково представили. Щиро дякую вам за вашу роботу. І на завершення звертаюся до вас :

 

Згадаємо ж давайте у цю мить, 

Що українці - це народ співучий -  

Ніщо не може нашу пісню зупинить, 

Наповним піснею наш край квітучий! 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
30 грудня 2017
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку